Biztos van valami bajom, mert nem bírtam ki, és ismét nyitnom kell egy topikot. Beleolvastam valamelyik Nikon fórumba, és nem értetem egy szót se annyi digi volt benne, sok sok hsz. keresztül. Hát legyen egy Nikon analóg fórum is :-)
Tehát csak analóg!
Lehet távmérős, vagy SLR vagy AF SLR csak film keljen bele :-)
Ami megfontolásra érdemes a műfényfilm.-Abból is dia. Lehet próbálkozni lejárt szavatosságúval is...
Énnekem tetszett a velvia is, de a napfényfilm színvilága zöldes lett..(csillagforgós tájkép némi fényszennyezéssel)
50-100 asánál F8-5,6 al fotóztam akár órákat... Ha nagy az érzékenység és tág a rekesz a repülők is belecsíkoznak...
Full manuált használtam és azt is ajánlom. Nálam Nikon fm2 és Chinon cm3 voltak akcióban b-idővel lezárt kioldózsinórral.
Volt egy 20mm es ais-em leginkább erre használtam. 28mm-el már nem lehet fekvő formátumú csillagforgós tájképet csinálni úgy, hogy a sarkcsillag is képen legyen.
Az F5, F100 jó erre. Elég sok áramot zabálnak, mert behúzott elektromágnes mellett tarják nyitva a zárat, feltöltött akksival, vagy új elemmel érdemes nekivágni. A kék órás felvételek nem igényelnek olyan hosszú expót, viszont arra érdemes figyelni, hogy ne exponáld túl. Nem kell sokat korrigálni, mert a "jól korrigált expó" nappali fényviszonyokat hoz. Abban a tartományban még a fénymérőjük használható.
Nekem sikerült már így elcseszni éjszakai kivilágított, vízen tükröződős kikötőt. Sajnos filmnél ezek nem derülnek ki a helyszínen.
Az asztrofotóhoz nem tudok hozzászólni, azzal nem kísérleteztem filmmel. Próbáltam Velviára sarki fényt fotózni F100-al. Tök sötét volt, amikor megjelent a fény, a fénymérő tudta mérni, gyanúsan rövid expók jöttek ki, a filmen nem lett semmi. Ezt itthon nem tudtam volna modellezni, egy február norvég éjszaka kellett hozzá. Nyári norvég éjszakában, teliholdnál simán lehet a fénymérőre hagyatkozni, de mindenképp' érdemes expósort lőni. Azok a fényviszonyok nagyjából hasonlóak az itteni alkonyattal. Most a hétvégén terveztem éjszakai felvételeket a Bükkben, Hold nélkül, alacsony fényszennyezés mellett, de a meleg miatt csúsztatom. Valószínű F3 gépet használok hozzá, mert azon van T idő, amihez nem használ áramot.
A Tejutat filmre nem valószínű, hogy le lehet fotózni, illetve óragép kell hozzá, csillagforgásos behúzáshoz 5,6-8 körüli blende mellett annyit exponálsz, amennyi türelmed van, de 15-20 perc minimum kell. Leginkább az a kérdés, honnan hová húznak a csíkok.
Sajnos az expókat magadnak kell kikísérletezgetni, nehéz ebben tanácsot adni, mert a felhőzet, a domborzat, minden beleszól. Ha másnap le tudod hívni, vagy hívatni akkor még van lehetőség korrigálni, talán ezért praktikusabb a digitális. Nem kell oda feltétlen full-frame gép.
Ha nem esik nehezedre írnál pár sort a tapasztalataidról, illetve a beállításokról (film, ISO, rekesz, záridő stb.)? A mélem publikus. Ha van képed, amit szkenneltél, azokat is szívesen megnézném. Köszönöm!
Főleg asztrotájkép, illetve néha kék órás városi fotókra gondoltam. Újhold +- 1-2 nap, mindent manuál beállítással, azért a program automatika kizárva. Ezért keresek olyan olyan vázat, amelyekkel a G-s obik manuálban, esetleg még rekeszelőválasztás üzemmódban gond nélkül működnek. Sok szabadidőm sajnos nincs, éves szinten talán néhány napot (5-10) tudok rá szánni. Ezért inkább először csak kísérletezgetnék a filmes megoldással, mert így "gazdaságosabban" kijövök, mint egy digi fullfrém váz.
Rendszeresen használok Nikont és filmet éjszakai fényképezéshez, bár csak fekete fehéret, és természetesen erről van tapasztalatom is. Ha érdekel jelezd, analóg nagyításokat is tudok mutatni.
Amit írtál, azzal nagyjából én is tisztában vagyok. Azért érdekelne, hogy akik használták a felsorolt filmeket éjszakai fotózáshoz, mennyi korrekciót számoltak hozzá (tudom, szituáció függő). A velviára elvileg a gyár nem ajánlja, de hátha próbálta valaki.. A gépeknél az érdekelne, felmerült-e kompatibilitási probléma a G-s objektívekkel (elvileg nem lenne szabad). Nekem van egy F90x, azzal nem igazán működnek, ezért gondolkodok egy F100 vagy F5 vásárlásán.
A filmeknek és az objektíveknek semmi közük egymáshoz. Más szempontrendszer szerint gyártják, értékelik és használják őket.
Tök mindegy milyen vázzal használod, annak csak annyi szerepe van, hogy sötét legyen benne.
Az Ektar, és a Portra az színes negatív, a Velvia pedig dia, ez lényegesebb eltérés, mint a Nikon típusa.
Arra viszont figyelj, hogy az éjszakai felvétel hosszú expót igényel. Nem azért mert sötét van, hanem kikerülsz abból a tartományból, ahol a filmek úgy viselkednek, mint erősebb megvilágításban. Ha esetleg tudnál is fényt mérni a sötétben, -erre a kamerák fénymérője nem alkalmas- a mért adat erős korrekcióra szorul, messze többet kell exponálni a mért értéknél.
Induláshoz talán jobb a Velvia, mert az előhívott filmen a kész képet látod. A negatívot rutin nélkül nehezebb kiértékelni, szkennelni.
Mindenképpen próbálkozni kell, azaz több eltérő expó kell, a túlexpó nem fenyeget, az viszont igen, hogy az optika bepárásodik. Ilyenkor jól jön egy programozható kioldó.
Érdeklődnék, hogy milyen filmet ajánlanátok éjszakai, hosszú expozíciós felvételekhez (Ektar, Porta, Velvia stb.), illetve érdekelnének a tapasztalatok. Továbbá az iránt is érdeklődnék, hogy ki próbált már G-s objektíveket (24-70, 16-35. stb.) filmes, főleg F100 vagy F5 vázakon, milyen filmmel és eredménnyel.
Tokeletesen mukodik. A gond, hogy a gep mozgasa kozben, vagy a gonb erintesevel is valtozhat a fenymeres modja. Ez engem idegesit. Kozepre sulyozott es spot kozott valtogatok. Ha talalok egy alkatreszt, vagy lerobbant f100-at, megjavitom.
A fénymérő mód választó rapszodikus működése miatt,(ha a rapszodikus működés azt jelenti, hogy a fénymérési módok közötti váltás, vagy sikerül, vagy nem) magának a fénymérőnek még jól kellene működnie.
Nekem ketto van. Sajnos az egyiken a fenymeromod valaszto rapszodikusan mukodik, igy nem tudom felajanlani. Ha talalok alkatreszt, megjavitom. Kulso fenymerovel tokeletes most is.
nézegettem én is, de az Ebay -on a jelenlegi USD árfolyam mellett eladni érdemes, venni kevésbé, sajnos.
170 - 200 Ft / 1 USD árfolyamnál vettem ezt, azt. De pillanatnyilag nem érdemes.
USA vagy Japán forrásból nagyon jók az árak, de egy pár % vám meg 27% Áfa, + vám ügyintézés ráugrik és már egyből ott vagyok mintha hazai forrásból veszek egyet.
Nekem volna egy ilyen vázam eladó,van hozzá két objektív : Sigma 28-70mm 1:2,8 EX Aspherical , Sigma 70-300mm 1:4-5,6D Apo macro super és egy Nikon SB-28 as vaku.
Hobbi fotózáshoz volt használva.Ha érdekel írj.Üdv!
Elsőnek Domonkost hívtam, mert javított meg átalakított is nekem korábban.De mikor mondtam, hogy F4 -ről van szó és mi a tünet, akkor őszintén megmondta, nem vállalja.
A mechanikus gépeket és objektíveket szereti.Plusz, feje tetejéig tele van munkával.