Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.07 0 0 62669

Nekem a turbó csövet rágicsálta meg x éve, 108e Ft-om bánta, mert lusta voltam az újba is nyestriasztót tenni. Azóta van benne, kb 8-10e ft-os tétel, KEMO gyártmány van mindkettőben, bejött.

Mióta láttam, hogy a nyest nem a kutyaszőrre szart magasról, hanem konkrétan a két élő kutya előtt flangált a szomszédban - azóta tudom, hogy ez csak kegyszer :) Vagy csupa szagbeteg szuicid nyest lakik itten. Megj: a vadnyest lehet, hogy tart tőle, de a városi környezetben sok kutyával macskával találkozó szerintem már rég nem.  

A szőrzsákról a motortérben én különben is tűzveszélyes dologra asszociálok.

Mindenesetre a termék elérte célját: kifizetted :) No meg a kutyakozmetikából is van hova tenni a hulladékot :)

 

Előzmény: saválló (62668)
saválló Creative Commons License 2024.04.06 0 0 62668

Gondoltam felteszem töltőre az akksit a sok rövid táv miatt, néhány havonta eszembe jut, oszt látom a motortérben ( megint), hogy a csodaszernek titulált nyestriasztó szőrzsákok ( 3 db ) ellenére ott vannak a sáros lábnyomok a motor tetején keresztbe futó műanyag csövön.:(

 

Nincs semmi kár még belőle, de akkor is, ahogy a képlet mutatja csak csak belátogat a motortérbe, pedig legutóbb már csirkehálót is tettem az autó motortere alá a betonra, azon nem kellemes mászkálnia.

 

No, ilyet már nem fogok többé venni....nem sok értelme van.

 

 

 

 

loganos Creative Commons License 2024.04.01 0 0 62667

Szia!
Akku negatív sarunál a szenzor szokott döglődni, csere.
Ha 1.6Sce-ről van szó (de azt se tudjuk milyen autó, mert ugyan ezt kérdezted a Lodgy-s topicban is), annál a vízhőfok jeladó is el szokott romlani, azért megy a hűtőventilátor is.

Előzmény: Lahosz74 (62666)
Lahosz74 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 62666

Sziasztok! Találkozott már valaki a dignosztikábban az alábbi hibakóddal: DTC9266 12 V-os akkumulátor áramérzékelő? Egyébként rendelenesen működik, olyan mintha a hűtőventillátor mindig járna, továbbá az elindulás után időnként pár perc múlva leáll és újra indításnál olyan mintha az aksi lemerült volna.

A segítséget köszi. 

1 valaki Creative Commons License 2024.03.30 0 0 62665

Szoftver, ami igaz nem a leholcsóbb, de van windowsra, ás androidra is változata:

Maxiecu.

Lengyel cucc.

Saját adapterével megy, rálát minden vezérlőre.

Csak óvatosan vele!

Előzmény: devergo1974 (62663)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.03.30 -1 0 62664

 

 Leráztak!

Ismerős húzás.

Azt, hogy a sebességtartó vagy -határoló működik, zöld vagy narancs színű, kör alakú visszajelző mutatja a műszerfalon.

 

 Kellemes élményeket kívánok az új szerzeménnyel.

Előzmény: devergo1974 (62660)
devergo1974 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 62663

DACIA Duster 1.6 Black Shadow, 2017, 3,8M-ft

Valaki ehhez a típushoz tudna elektronikával foglalkozó kapcsolási rajzot, vagy valamilyen szoftvert ajánlani?

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62661)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.03.30 0 0 62662

Volt már valaki visszahívásos sw frissítésen mostanság?

 

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.03.30 0 0 62661

Van egy billenő kapcsoló valahol a sebváltó körül, azzal kell elvben élesíteni, hogy tempomat, vagy seb határoló. Középállásban egyik sem. Ha adtak hozzá kezelési könyvet, érdemes végigolvasni. 

 

Megkérdezhetem, milyen kivitel, motor, futásteljesítmény, és hogy mennyiért megy egy ilyen autó most a piacon?

 

 

Előzmény: devergo1974 (62660)
devergo1974 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 62660

Sziasztok!

Egy kis infóra lenne szükségem. Vásároltam egy 2017-es Dacia Dustert, viszont az autó kormányán levő baloldali sebesség határoló gombokra nem reagál.

Az autókereskedésben azt mondták, ezek nincsenek bekötve. ez lehetséges, vagy csak így akartak lerázni?

saválló Creative Commons License 2024.03.27 0 0 62659

Hamár úgyis langyosvíz van errefelé........:)

https://www.facebook.com/AutogroupSimo/videos/dacia-duster-2015-500000-km/358071532237736/?locale=hu_HU

 

Azért ez a futásteljesítmény már valami ( még taxi üzemmódban is ), és feltételezem még nincs vége.

saválló Creative Commons License 2024.03.23 0 0 62658

De legalább gondozásmentes, "Az 1.3 TCe kettős, független, változó vezérműtengely-időzítéssel rendelkezik a szívó- és kipufogógázhoz. A motor egysoros vezérműláncot használ, amelyre a motor élettartamára szóló garancia vonatkozik "....., azaz "örökéletű", persze nincs meghatározva az élettartam, ezt lehet többféleképpen is értelmezni.

 

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=198

 

Mindenesetre nekem legalább ezzel a közeljövőben nincs gondom.:)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62653)
Garfield007 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 62657

Rossz olajválasztás, nem a használati körülményeknek megfelelően és nem ehhez igazodó vagy teljesen hiányzó csereperiódus, ez minden motort megöl. 

A márkaszervizek tudnak szar melót végezni, de ebből megint az lesz, hogy minden márkaszerviz szar. 

Előzmény: GToni (62655)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.03.23 0 0 62656

 

 

 http://mywikimotors.com/hr16de/

 

 A nick-ed alapján feltételezem, hogy az angol szöveg nem okoz semmilyen gondot.

Előzmény: Freelunch (62644)
GToni Creative Commons License 2024.03.22 0 0 62655
Garfield007 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 62654

A VW a szíjas hajtást cserélte láncosra, majd újból vissza szíjra, ami most már megbízhatónak nevezhető. A TSI-TFSI sztori nekik se volt egyszerű.

Előzmény: saválló (62652)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.03.22 0 0 62653

Tartós, csak:

Sokkal nagyobb a tömege, kenni kell, növeli a fogyasztást, csökkenti a rugalmasságot, drágább legyártani -> ellentmond a folyton szigorodó kibocsátási normáknak + munkát kell adni a szerviz hálózatnak, alkatrész kereskedelemnek. Ezért ezek ilyenek...   

 

Előzmény: saválló (62652)
saválló Creative Commons License 2024.03.22 0 0 62652

Mindezek azokat a tulajdonosokat nem kimondottan érdekli akik ilyen motorizáltságú autóval bajlódnak a hibás konstrukció miatt.

https://telex.hu/techtud/2023/11/12/peugeot-citroen-opel-toyota-puretech-benzinmotor-motorhiba-auto-fogyasztovedelem-autogyartas-autoipar

 

Abból indultunk ki, hogy a vezérműláncos vezérlés tartós......legalábbis a régebbi autókban, ott is volt később ( VW-TSI ) megnyúló láncos....aztán jött a "sokkal jobb" vezérműszíjas vezérlés, aztán ebből is tudtak gyári hibás konstrukciót csinálni, hiába volt az említett motor többszörösen is az Év motorja, csak a probléma van vele.

Akkor most mit lehet nevezni tartósnak?

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62651)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.03.21 0 0 62651

A probléma összetett. Az említett 1.2-es motor olajába bejutó benzin, annak is a csodás E komponense eszi meg a szíjat. Ezért jellemzően városi sok hidegüzem (szivatós) miatt megy tönkre, ahol a dúsított keverékből a karterba jutó benzinnek nincs ideje kipárolognia.

 

Előzmény: saválló (62650)
saválló Creative Commons License 2024.03.20 0 0 62650

Egy láncos jól megtervezett ( nem megnyúlós, gyári hibás láncfeszítős )vezérlés örök+ egy élet, családi is láncos vezérlésű, közel a fél millió km-hez, addig nem kell/szabad hozzányúlni még el nem kezd csörögni......

 

1M km-es autó, láncos vezérlés még originál ( a váltó is ) automata váltóban sosem cseréltek olajat...stb.....a cikk óta ( Auto-Bild.de megvásárolta ) már megvolt az 1 M km.

https://www.autobild.de/artikel/bmw-5er-e39-gebrauchtwagen-test-5245617.html

 

Igaz ez még egy "békebeli" gyártású autó, tartósságra tervezték, nem megnyúlós láncos, olajban futó vezérműszíjas, és stb...stb...

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62647)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.03.20 0 0 62649

 

 A nevezett motor láncos.

A Nissan honlapján megtalálod.

Sajnos, a láncos vezérlés is kopik, tehát, nem működik örök időkig.

Előzmény: Freelunch (62644)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.03.20 0 0 62648

 

 Én is remélem, hogy egészséges.

Az adott honlapon jelzik az idei, húsvét körüli nyitva tartást, ergo, a vállalkozás működik.

Valóban, a felrakás egy rémálom.

Előzmény: Freelunch (62643)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.03.20 0 0 62647

Nana! Láncfeszítő is elkopik, lánc is, fogaskerék is. Szakadni mondjuk ritkán, de volt erre példa nissan motornál is.

 

 

Előzmény: Freelunch (62644)
Garfield007 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 62646

Ha esetleg Piroska nénit nem éred el, akkor Tarnamérán a vérvonal tovább dolgozik :-)

Előzmény: zoli6874 (62640)
loganos Creative Commons License 2024.03.20 0 0 62645

Engem aztán egyáltalán nem érdekel kiek mit ajánlasz. 
De mindek neveztél  te engem? Takarodj már ebből a csoportból örökre!

Előzmény: Garfield007 (62638)
Freelunch Creative Commons License 2024.03.19 0 0 62644

Hol lehet biztosan megtudni, hogy a

DACIA DUSTER (HS_) 1.6 SCe 115 (SUV,H4M 438, H4M 738,84kW)

vezérműszíjas vagy vezérműláncos? A szerviz hablatyol (szokás szerint). Tény, hogy ha a keresőbe beírom, hogy vezérműszíj, nem hoz találatot.

Ilyen például a 

https://www.fekmester.hu/vezermuszij/vezermuszij_keszlet/dacia/duster/benzin/1.60/2016/?typid=115497

Nagyon nem mindegy, hogy milyen a hajtás! Megnyugtató lenne, ha láncos lenne, mert ennek a "lejárati ideje" örök élet+1 nap.

Freelunch Creative Commons License 2024.03.19 0 0 62643

Csak remélni tudom, hogy egészséges és ereje teljében van Piroska néni. Még 2016-ban csináltattam nála a méretpontos ülés huzatot. Csak ajánlani tudom. Az árban benne volt a felrakása is, ami, ha már valaki tett fel ilyet, tudja, hogy nem triviális. Megbeszéltük, hogy kb. 20 (!) év múlva jövök az új huzatért. Ahogy elnézem, lehetséges, hogy lesz ez 25 év is...

Előzmény: Spriccpumpa (62642)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.03.19 0 0 62642
Előzmény: zoli6874 (62640)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.03.19 0 0 62641
Előzmény: zoli6874 (62640)
zoli6874 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 62640

Üdv.

Köszönöm Mindenkinek aki kommentbe hozzá tett a kérdésemhez !!!

Azt szeretném megkérdezni,ez a motor nem hidrotőkés ???

Ha nem,akkor kérlek áruljátok el a szelep hézagokat,és az

ellenőrzési ciklust !!!

Hengerenként 2 vagy 4 szelepes ???

Ezekben a motorokban is 10e km-ént cseréltek olajat ???

Milyen típusú olajat ajánlotok 5w stb ???

A feltöltött képen látható kijelző van benne,de a bekarikázott gomb nincsen !!!

Ennek hiányában mennyire bonyolult,drága,a kivitelezése a radarnak ???

Szeretnék még 1 kérdést feltenni,hol vásároltatok bele ülés huzatot ???

Nagyon köszönöm...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!