Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2024.03.06 0 0 62592

A 30 ezres csereperiódust én is eltúlzottnak tartom, de a saját magam cserélném 10 ezrenként, azt is.

 

Az o.k., hogy már nem az automobil őskorban vagyunk ahol pl. 7500 km-enként kellett olajat cserélni egyes motorokban majd jött a 10 ezres intervallum, és stb...stb...., szerintem a 15 ezer km-enkénti ( nem gyári ) csereperiódus megfelelő a motornak.

 

Persze van aki csak 30 ezrenként cseréli ( flottaautók) mert ennyi a gyári előírás, ezt be lehet tartatni vagy ettől eltérni is lehetséges főleg ha vki magánszemély, ha éppen kedve van akár 10 ezrenként is cserélheti az olajat.:)

 

Előzmény: KVX300 (62588)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.03.05 0 1 62591

Alapesetben,  ha szerviz nyúl hozzá, akkor nem. Ha te magad autószerelő vagy, akkor sem. De ha kideríti és bizonyítja az importőr, hogy szakszerűtlen beavatkozás miatt van baja a verdának, akkor azt leverik rajta(d), azaz övék a költség, pereskedhetsz.

 

Pl ha elviszed 10 ezrenként olajcserére mondjuk egy bosch szervizbe a kötelezőn kívül, akkor szerintem még örülnek is, hoyg nem jön elő garis probléma, kopás, stb az ő kontójukra :)

 

   

 

Előzmény: DLCBP (62589)
KVX300 Creative Commons License 2024.03.05 0 0 62590

Hogy derül ki?

Előzmény: DLCBP (62589)
DLCBP Creative Commons License 2024.03.05 0 0 62589

Ha kiderül, hogy a márkaszervizen kívül valaki hozzányúlt a kocsihoz, ugrik a garancia.  😱

Előzmény: KVX300 (62588)
KVX300 Creative Commons License 2024.03.05 0 0 62588

Nekem most volt a minap a Dusterem az első éves szervizén. Én már telefonon egyeztettem, hogy mi lesz a kötelező program. A szabadon választottból meg nem kértem semmit. Fizetéskor egyeztettük, hogy 1 év műlva, vagy 30000km-nél kell ismét menni, ekkor már lesz olajszűrő és olajcsere is a pollenszűrő cserén felül. Csak egy kis hűtőfolyadékot öntöttek még bele, bár szerintem nem kellett volna, de csak így él a garancia. Ez így 42eFt volt. Olajcserével már kb. 100eFt lesz jövőre. A kötelező szervizen túl én magam még le fogom cserélni az olajat, olajszűrőt (10000km-nél), mert nem tetszik, hogy egy vadiúj kocsinál nem cserélik ezeket. Álláspontom szerint akármilyen pontos és finom manapság a gyártási technológia, de ettől még be kell kopnia a motornak, legfeljebb kevesebb és kisebb lesz a kopadék. Egy biztos: én nem fogom tartani a 30000km-es szerviz ciklust az olajcserénél (a garancia lejárta után). Majd az első tapasztalatok alapján eldöntöm, hogy 10000 vagy 15000km-enként cserélem.

Előzmény: loganos (62586)
sebatti Creative Commons License 2024.03.05 0 0 62587

Szia! Várom az éves túrád! 

Előzmény: loganos (62575)
loganos Creative Commons License 2024.03.05 0 0 62586

Nektek a szerviz/szerelő nem ad tájékoztatást róla, hogy a következő szerviz mennyi idő és km múlva esedékes, akkor mit kell elvégezni, és kb. mennyibe kerül?

Előzmény: katamandos (62583)
loganos Creative Commons License 2024.03.05 0 0 62585

Szia!
Nehogy szétbarmold a tetőkárpitot! Nem kell levenni sem. 
A gumi átvezetőnél be kell fűzni a csomagtér ajtóba a kábelt, a pótféklámpa mellett pedig ki. 
Ha csak kihúzod a tető alól a gumikédernél, idővel megtörik a kábel, meg nagy esőben be is ázhat.

Előzmény: Freelunch (62578)
saválló Creative Commons License 2024.03.04 0 0 62584

Feltételezem ha van hozzá vezérműlánc készlet akkor láncos vezérlésű:

https://www.autodoc.hu/jarmu-alkatreszek/vezermulanc-keszlet-15065/dacia/duster/duster/137591-1-0-tce-100-hmmt

 

Persze ez sem szentírás csak egy támpont.

Előzmény: katamandos (62583)
katamandos Creative Commons License 2024.03.04 0 0 62583

Köszönöm az infót. Azt meg majd megpróbálom valahogy kideríteni, hogy az én autóm (Duster 2018 1.0 TCe Comfort LPG DFULL) vezérműszíjas vagy láncos.

Előzmény: saválló (62580)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.03.04 0 0 62582

Visszahívási akció 1.5dci motorvezérlőn. Márkaszerviz nem tudta megmondani miért, mire jó, csak hogy nem volt rá panasz.

Vajon mi?

 

GToni Creative Commons License 2024.03.03 0 1 62581

 

Bármelyik márkakereskedésben az alvázszám alapján kinyomtatják a karbantartási lapot elvileg ingyen.

A K4M-es motorosomnál 120000 Km vagy 6 év volt.

Előzmény: katamandos (62579)
saválló Creative Commons License 2024.03.03 0 0 62580

Daciáéknál a vezérléscsereperiódus olyan titkos, mint a nukleáris indítókód, sehol konkrét utalás rá, se arra, hogy pl. melyik motor vezérműszíjas ill. melyik láncos.

 

Annyit lehetett még kideríteni, hogy a vezérműszíjat 6 évente vagy 120 ezer km-nél kell cserélni, találtam még egyébb infókat délután, de már nem találom meg azt az oldalt.

Volt 1 oldal, de ott csak Duster 1-ről volt leírva minden motornál, hogy milyen a vezérlése, és mennyi a csereintervalluma.

Előzmény: katamandos (62579)
katamandos Creative Commons License 2024.03.03 0 0 62579

Majdnem ilyenre gondoltam, csak ebben sajnos nincs benne a vezérlés csere periódusa (Lacettinél 60000 km volt).

Előzmény: saválló (62573)
Freelunch Creative Commons License 2024.03.01 0 0 62578

Sziasztok!

Szeretném a hátsó menetrögzítő kamerát ráragasztani a szélvédőre. Ehhez meg kellene bontani a tetőkárpit hátsó részét, hogy a vezetőkábelt eljuttassam a hátsó szélvédőre. A tetőkárpit fehér patentekkel van odarögzítve. Ezt hogyan tudom leszedni?

Ha a kédergumit leszedtem és (valahogyan) a tetőkárpit patentjeit is, akkor fel tudom emelni a kárpitot, hogy alá be tudjam tenni a vezetéket? Sajnos még ilyesmit nem csináltam és az interneten fellelhető videók ott kezdődnek, hogy az egész tetőkárpit már le van szedve.....

clio93 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 62577

Sziasztok! 2013-as dacia dusternek mennyi kellene legyen az előgyújtási szöge alapjáraton? 750 az alapjárat és -25 fok az előgyújtás. K4m motor

DLCBP Creative Commons License 2024.02.27 0 0 62576

Fejlődtek az olajok.  😃

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62574)
loganos Creative Commons License 2024.02.26 0 1 62575

Sziasztok!
Nálam már fenn van a Medianav-omon a legújabb 2023.Q4 full Európa.

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.24 0 0 62574

ja, csak 20e km volt a DII-es 2018-ban és tökugyanaz a motor 25e 2021-ben :)

 

Előzmény: katamandos (62572)
saválló Creative Commons License 2024.02.24 0 0 62573
Előzmény: katamandos (62572)
katamandos Creative Commons License 2024.02.23 0 0 62572

Sziasztok!

Tudna nekem linkelni valaki egy Duster II. karbantartási utasítást (csereperiódusok, stb.)? Én hiába keresek ilyet, nem találok, csak azt a kezelési útmutatót, ami nekem is megvan, csak abból pont a lényeg hiányzik.

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.21 0 0 62571

Mézre is rá kell írni a lejárati időt, aztán régészek találtak már több ezer éves csuprot is, hibátlanul. 

 

Előzmény: saválló (62569)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.21 0 0 62570

Én meg Shell-essel 3 különböző kúton is. Franchise, szerintem a személyzet lehet a  ludas, nem a kúttársaság.... 

 

Előzmény: DLCBP (62567)
saválló Creative Commons License 2024.02.21 -1 3 62569

Miért is ne öntöttem volna bele a szép tiszta gázolajat egy diesel Dusterbe?

 

Mennyivel különb az 1.5-ös dCi, mint mondjuk egy német CRTDI?

 

A gázolaj nem tejföl, hogy az idővel még a hűtőben is megpunnyad/megromlik, szép kristálytiszta volt, és az égvilágon semmi baja nem lett a kannában állástól.

Ez is olyan, mint a prémium üzemanyag, csak hinni kell benne, és már jobban is megy tőle a motor, a gázolaj is állítólag  romlandó.....egyesek szerint, más meg elhasználja mindennemű problémák nélkül.

 

Előzmény: DLCBP (62568)
DLCBP Creative Commons License 2024.02.21 0 0 62568

azt hittem, dízel dusterbe öntötted az öreg olajat.   

Előzmény: saválló (62561)
DLCBP Creative Commons License 2024.02.21 0 0 62567

Egyszer megszívtam az ósanos gázolajjal, egyszer az áviás benzinnel.   :-(

Előzmény: dokeee (62564)
dokeee Creative Commons License 2024.02.21 0 0 62566

Átlagautóba felesleges.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62565)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 62565

Önmagukban nem érnek semmit. Kell hozzá a No Fear vagy a Strretfighter matrica is, úgy már 30+15+20 LE. Sőtétítő fólia másik +15, sport légszűrő +40. Ehhez már csak adalék a prémium nafta. Így könnyen elérhető a

 

Fordítsuk meg: a MSZ és EU szabvány szerinti normál üzemanyag akkor károsítja a verdát, lerakódást okoz, oszt' ez meg nem? Naugye...

 

 

Előzmény: dokeee (62564)
dokeee Creative Commons License 2024.02.20 0 0 62564

Mókusvakítás az egész, én sok éve az Auchannál tankolok benzint is dízelt is. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62562)
saválló Creative Commons License 2024.02.20 0 0 62563

Én sem veszek prémiumot csak fűnyíróba, már számtalan teszt bebizonyította azon kivul, hogy drágábbak nem érnek, nem tudnak semmiivel sem többet.

 

Csak hinni kell bennük, és lesz egyből  "csodafogyasztás", és hasonlóak.;)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62562)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!