A 30 ezres csereperiódust én is eltúlzottnak tartom, de a saját magam cserélném 10 ezrenként, azt is.
Az o.k., hogy már nem az automobil őskorban vagyunk ahol pl. 7500 km-enként kellett olajat cserélni egyes motorokban majd jött a 10 ezres intervallum, és stb...stb...., szerintem a 15 ezer km-enkénti ( nem gyári ) csereperiódus megfelelő a motornak.
Persze van aki csak 30 ezrenként cseréli ( flottaautók) mert ennyi a gyári előírás, ezt be lehet tartatni vagy ettől eltérni is lehetséges főleg ha vki magánszemély, ha éppen kedve van akár 10 ezrenként is cserélheti az olajat.:)
Alapesetben, ha szerviz nyúl hozzá, akkor nem. Ha te magad autószerelő vagy, akkor sem. De ha kideríti és bizonyítja az importőr, hogy szakszerűtlen beavatkozás miatt van baja a verdának, akkor azt leverik rajta(d), azaz övék a költség, pereskedhetsz.
Pl ha elviszed 10 ezrenként olajcserére mondjuk egy bosch szervizbe a kötelezőn kívül, akkor szerintem még örülnek is, hoyg nem jön elő garis probléma, kopás, stb az ő kontójukra :)
Nekem most volt a minap a Dusterem az első éves szervizén. Én már telefonon egyeztettem, hogy mi lesz a kötelező program. A szabadon választottból meg nem kértem semmit. Fizetéskor egyeztettük, hogy 1 év műlva, vagy 30000km-nél kell ismét menni, ekkor már lesz olajszűrő és olajcsere is a pollenszűrő cserén felül. Csak egy kis hűtőfolyadékot öntöttek még bele, bár szerintem nem kellett volna, de csak így él a garancia. Ez így 42eFt volt. Olajcserével már kb. 100eFt lesz jövőre. A kötelező szervizen túl én magam még le fogom cserélni az olajat, olajszűrőt (10000km-nél), mert nem tetszik, hogy egy vadiúj kocsinál nem cserélik ezeket. Álláspontom szerint akármilyen pontos és finom manapság a gyártási technológia, de ettől még be kell kopnia a motornak, legfeljebb kevesebb és kisebb lesz a kopadék. Egy biztos: én nem fogom tartani a 30000km-es szerviz ciklust az olajcserénél (a garancia lejárta után). Majd az első tapasztalatok alapján eldöntöm, hogy 10000 vagy 15000km-enként cserélem.
Nektek a szerviz/szerelő nem ad tájékoztatást róla, hogy a következő szerviz mennyi idő és km múlva esedékes, akkor mit kell elvégezni, és kb. mennyibe kerül?
Szia! Nehogy szétbarmold a tetőkárpitot! Nem kell levenni sem. A gumi átvezetőnél be kell fűzni a csomagtér ajtóba a kábelt, a pótféklámpa mellett pedig ki. Ha csak kihúzod a tető alól a gumikédernél, idővel megtörik a kábel, meg nagy esőben be is ázhat.
Daciáéknál a vezérléscsereperiódus olyan titkos, mint a nukleáris indítókód, sehol konkrét utalás rá, se arra, hogy pl. melyik motor vezérműszíjas ill. melyik láncos.
Annyit lehetett még kideríteni, hogy a vezérműszíjat 6 évente vagy 120 ezer km-nél kell cserélni, találtam még egyébb infókat délután, de már nem találom meg azt az oldalt.
Volt 1 oldal, de ott csak Duster 1-ről volt leírva minden motornál, hogy milyen a vezérlése, és mennyi a csereintervalluma.
Szeretném a hátsó menetrögzítő kamerát ráragasztani a szélvédőre. Ehhez meg kellene bontani a tetőkárpit hátsó részét, hogy a vezetőkábelt eljuttassam a hátsó szélvédőre. A tetőkárpit fehér patentekkel van odarögzítve. Ezt hogyan tudom leszedni?
Ha a kédergumit leszedtem és (valahogyan) a tetőkárpit patentjeit is, akkor fel tudom emelni a kárpitot, hogy alá be tudjam tenni a vezetéket? Sajnos még ilyesmit nem csináltam és az interneten fellelhető videók ott kezdődnek, hogy az egész tetőkárpit már le van szedve.....
Tudna nekem linkelni valaki egy Duster II. karbantartási utasítást (csereperiódusok, stb.)? Én hiába keresek ilyet, nem találok, csak azt a kezelési útmutatót, ami nekem is megvan, csak abból pont a lényeg hiányzik.
Miért is ne öntöttem volna bele a szép tiszta gázolajat egy diesel Dusterbe?
Mennyivel különb az 1.5-ös dCi, mint mondjuk egy német CRTDI?
A gázolaj nem tejföl, hogy az idővel még a hűtőben is megpunnyad/megromlik, szép kristálytiszta volt, és az égvilágon semmi baja nem lett a kannában állástól.
Ez is olyan, mint a prémium üzemanyag, csak hinni kell benne, és már jobban is megy tőle a motor, a gázolaj is állítólag romlandó.....egyesek szerint, más meg elhasználja mindennemű problémák nélkül.
Önmagukban nem érnek semmit. Kell hozzá a No Fear vagy a Strretfighter matrica is, úgy már 30+15+20 LE. Sőtétítő fólia másik +15, sport légszűrő +40. Ehhez már csak adalék a prémium nafta. Így könnyen elérhető a
Fordítsuk meg: a MSZ és EU szabvány szerinti normál üzemanyag akkor károsítja a verdát, lerakódást okoz, oszt' ez meg nem? Naugye...