Akkor üzemanyag oldalról kell megközelíteni,ez elég összetett lesz.
Az injektorokat be kellene vizsgáltatni,valamint a nagynyomású szivattyút,ehhez viszont le kell szerelni.Javaslom az Autonet Kft-t,mi oda küldjük,és jól dolgoznak,a toyotával szerződésük van.
Ha ez megvan,és valami rossz,(a vizsgálatból kiderül)akkor azokat cserélni ill.javítani kell,és utána lehet továbblépni.
Én egyszer megszívtam,mert volt 2 injektor,ami rossz volt,és a pumpát javítani kellett,beépítettem,és megmaradt a hiba.Kicseréltem utána a rail csövet(ezt nem tudják mérni),és utána jó lett.
Én az elsőre nem tudok mit mondani,a villamosság nem nagyon az erősségem,a másodikra,meg annyi,hogy kellene egy hibakód,mert több dolog is lehet,vagy vezetékszakadás az injektorvezérlő áramkörében,vagy injektor,ill. magasnyomású pumpa/rail cső meghibásodás.Ha van hibakód,akkor lehet lépni valamelyik irányba.
Két problémám is lenne a dyna-100-sal-2006-os évjáratú.
Az első: a müszerfalon/nyomtatott áramkörös/ lévő visszajelzők közzül a gyújtás ráadása után jelenleg csak az/ olajnyomás+izzitó+oil..+müszerfal világitás+index+fényszóró/ a többi nem világit,már megnéztem a biztositékot de ott nem találtam hibát,cseréltem izzót,de igy sem változott,mi lehet a probléma,valami ötlet.
A második:Menet közben visszakapcsolásnál /második fokozat/ leesik a motor fodulata kivillan-villant mert már ez sem világit a motorhiba jelző és nincs fordulat csak alapjárat és egy idő után leáll,ujrainditás és pörög a motor rendesen de a következő visszakapcsolás és kezdi előlről az egészet valami ötlet mi lehet a probléma.
Ennyi elég,akkor 2KD a motorkód.Le kell venni a szíj burkolatát,6 csavarral,a főtengelyt 22-es kulccsal addig hajtod,míg a vezérműtengely kerekén lévő bevágás a burkolat jelével egybe nem esik(felfelé áll a jel).Ilyenkor ellenőrizd le az alsó keréken is a jelet.Azt a keréken akkor kb 5 óra irányában találod meg,lehet tükör kell hozzá.Egybe kell esnie a kerék alatti alu dekni jelével a bevágásnak.(vagy megjelölöd egy festékjellel máshol).
Kiveszed a feszítőpatron alsó csavarját teljesen egy 10-es kulccsal,azután kiveszed a felső csavarját is.Addig ne lazítsd meg a felsőt,míg az alsót ki nem vetted,mert feszülni fognak a csavarok. Ha lejött a patron,leveheted a szíjat,majd vedd ki 10-es imbusszal a feszítő kerék csavarját,így lejön a kerék komletten az ingájával is.A blokk és az inga közt egy alátét is van,ne ejtsd le,mert keresheted.Ezután tedd fel az új patront a 2db csavarral (10-es fejű),nyomatéka 13Nm.Tedd fel az új feszítőkereket az ingával,és az új csavarral,ne felejtsd az alátétet alárakni(10es imbusz),nyomatéka 35Nm.Ha meghúztad,ell. le,hogy könnyen mozog e az inga.Rakd fel a szíjat,kicsit nehézkes lesz,ha még iyet nem csináltál,de nem kivitelezhetetlen.(legutoljára a feszítőre tedd a szíjat,vagy a feszítőt a szíjjal együtt szereld be)Ell. le a jeleket,majd húzd ki a rögzítőt a patronból.Tekerd körbe,és újra ell. a jeleket.
Nagyjából ennyi.A konkrét leírást nem tudom elküldeni.
Egy komplett nagyszervizet csinálnék rajta,olaj,olajszűrő,légszűrő,gázolajszűrő,diffiolaj,esetleg váltó,és fékolajcsere,valamint fagyállócsere.
Bontsd ki a féltengely csavarjait,középen,az a 6db,alatta lesz egy-egy alátét,meg egy-egy kúpos félbevágott rögzítőalátét.Szedd ki azokat is,így kijön a féltengely.
Alatta lesz 2db csillagcsavarhúzó fejű csavar,tekerd ki,ez egy furatos tárcsa amúgy,ami belül menetes.Tekerd le az egész menetes tárcsát a helyéről.Ott meglátod a kúpos csapágyat,azt vedd ki,és elvileg akkor lejön a fékdob is.
Ha mégsem,akkor állíts vissza a munkahengereken,belül a féktámlán találsz gumidugókat,és ott.
Fékdob szabályozásakor az agyra belülről rá van csavarozva a fékdob,ez belül látható,ha levetted.
Mindenképp féltengelyszimmeringet cserélj,ha már szét van szedve.
Ha az injektor tutira jó,és lehet hinni a bevizsgálásnak(sok helyen nem tudják mérni),akkor a pumpát is be kellene vizsgáltatni,lehet szarakodik a szívásszabályozó szelepe(SCV).Mi ilyen esetben elküldjük az injektorokat,és a pumpát bevizsgálásra,volt már,hogy ezek jók voltak,akkor viszont a rail csövet kellett cserélni,bár ehhez volt hibakód is,de nem minden esetben ad kódot.Műszerrel meg csak annyit látni,hogy nem épül fel a rail nyomás,de hogy miért nem,azt nem lehet megmondani,csak így,ha elküldjük.
A toyota szerződésben áll az Autonet Kft-vel,mi oda küldjük,és amit eddig mondtak,és csináltak,az jó volt,tehát pozitív a tapasztalat.
Így látatlanban mást nem tudok mondani.Szerintem az injektorokkal,és a pumpával kellene kezdeni.
Tanácsot kérek az alábbi problémával kapcsolatban.
Van egy Toyota-dynám amin le lett cserélve a magasnyomású szivattyú+ magasnyomású cső a szelepekkel+az injektorok az autó a csere után beindult rendesen lehetett 2-napig menni vele,de két nap után elkezdett rángatni majd leált azóta csak nagy nehezen indul,de utána leáll nem lehet közlekedni vele,kaptam egy tanácsot,hogy valószinü sok a rés olaj elfolyás,de ez kizárható,a csere oka idegen anyag került az üzemanyagba,a csövek és a tank ki lett takaritva,mi lehet még a probléma?