Keresés

Részletes keresés

mc figyelo Creative Commons License 2024.01.09 0 0 5723

"Az igazság általában bonyolult, valahol félúton lehet.

   Kérdések:

- az előtemperálás csak indulás előtt működik-e, vagy nagy hidegben ennél hosszabb ideig?

- mi a különbség a zúzmarásodó/lefagyható pantográfos töltés és a pisztolyos között?

- az akku hőgazdálkodás / BTMS mennyire tudja önállóan kezelni a hideget?"

 

Értő, higgadt, elfogulatlan - szuverén -  olvasás, olvasás olvasás (trizs77) - kéretik.

 

Gyermekfejjel olvastam: olykor a telephelyen egész éjjel járatták a motorokat, hogy a hajnali hidegben munkába indulhassanak az Ikarus buszok. (Más perverzióktól kímélem olvtársaim.)

 

Ifjoncként meg azt olvastam: előfordult, hogy nem minden győri busz indult egy zimankós reggel és órák múltán érkezett meg az öreg felmentő sereg Szombathelyről, a Volán regionális központjából.

 

Mi lenne, ha egy szakportálon a szakmai kérdésekhez hozzászólók figyelmesen olvasnának másokat is, mi több megkísérelnének - a TV2-től eltérően - konstruktív hozzáállást tanúsítani.

 

Egy hónap után a TV2 / Broom vagdalkozik - érthető, hiszen szenzáció generálta klikkekből él - tétova kísérletet sem tesz a kiegyensúlyozott tájékoztatásra. Az ugyanis munkás és uncsi.

 

 

Nem kérdezi: az osloi BKK alvállalkozója kiderítette-e az okokat, és mit tett/tesz a jövőben a probléma megoldására, illetve megelőzésére?

 

A tisztelt topiktársak nem tudnának vitát nyitni, megoldáson gondolkodni egy kérdésről - mintsem spongyát dobni ama kérdésre - amely releváns a téli Magyarországon is? 

 

 

 

 

Előzmény: kristoof (5721)
18-09 Creative Commons License 2024.01.09 0 1 5722

https://www.tv2.no/broom/gar-tom-for-strom-ma-sette-inn-dieselbusser/16358408/

 

Továbbra is súlyos gondokkal küzdenek, nem oldottak meg semmit. A töltéssel és a hatótávval is problémák vannak. 

Előzmény: mc figyelo (5719)
kristoof Creative Commons License 2024.01.09 0 3 5721

Az a gond, hogy a youtuber egy az egyben ráfogta az egész problémát a töltőkre. Miközben valójában, a töltőkkel IS és a buszokkal IS probléma van, mégpedig úgy néz ki, hogy súlyos. (Egész egyszerűen senkinek soha nem jutotte szébe, hogy tesztelje a hajtásrendszert és a buszokat ilyen körülmények között.) Amúgy jó a buli ott ezekben a napokban is, egy ellenzéki politikus azt állítja, hogy érdemben nem csökkent Oslóban a légszennyezettség a több száz elektromos busz beállításával, így meg az egész teljesen értelmetlen volt.

Előzmény: mc figyelo (5719)
hestonbluementhal Creative Commons License 2024.01.08 0 0 5720

Ez véletlenül nem a GOLDION hidrogén busza lett volna? Úgy látszik, hogy nem ide, hanem németbe ment a busz végül. Gyanús is volt a nagy csend az első magyar hidrogén busz körül, ha jól emlékszem már 2021 végén ide kellett volna érnie. 

 

https://hy-x.de/en/buses/ 

mc figyelo Creative Commons License 2024.01.08 0 0 5719

Szerintem helytelen döntést hoztál a szakértő kapcsán: azt ígérte, hogy utánanéz, mit írnak mások, mint a TV2 - és ezt teljesítette.

 

Más kérdés, hogy a hsz. mondanivalója: egy szuverén hiteles hírportál tájékoztasson elfogulatlanul és az sem baj, ha gyorsan mutat be ellentétes véleményeket.

 

Dehogy haragszom, nem én vagyok a szak-média-munkás, netán nyomozó ügyész.
Az igazság általában bonyolult, valahol félúton lehet.

 

Kérdések:

- az előtemperálás csak indulás előtt működik-e, vagy nagy hidegben ennél hosszabb ideig?

- mi a különbség a zúzmarásodó/lefagyható pantográfos töltés és a pisztolyos között?

- az akku hőgazdálkodás / BTMS mennyire tudja önállóan kezelni a hideget?

 

Minthogy ez egy "Fórum", szívesen látott minden vélemény, észrevétel, megoldási javaslat.

A kiskorú hazai e-busz családnak is nemde fel kell készülnie a télen még mindig előforduló zimankóra:-)

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (5718)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.01.08 0 2 5718

Szuper a jutyúbos szakértő.

1:10-nél nem megy a MAN meg a Solaris megkülönböztetése, el is engedtem a dolgot.

 

Előzmény: mc figyelo (5716)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.01.08 0 2 5717

Ne de haragudj, de ezekből csak az igazság és valóság nem derül ki.

Se pro se kontra.

Az figyelemre méltó ugyanakkor, hogy az elfagyásveszély miatt éjjel-nappal tölteni kell a cuccokat, ez aztán nem tesz jót a rendelkezésre állásnak.

Előzmény: mc figyelo (5716)
mc figyelo Creative Commons License 2024.01.05 -2 1 5716

Most, hogy durva hidegről jönnek hírek Skandináviából, érdemes felidézni Oslo esetét az elektromos autóbuszokkal.

 

December 7-én a magyar buszportál így prezentálta a norvég TV2 december 5-én kelt hírét:
https://magyarbusz.info/2023/12/07/kaosz-osloban-megszenvedik-a-telet-az-elektromos-buszok/

 

December 12-én a lengyel infobus portálon megjelent a Solaris cáfolata - nem a buszok a hibásak:

https://transinfo.pl/infobus/solaris-w-oslo-zawiodly-nie-autobusy-elektryczne-cykl-ladowarki/

 

December 13-án a norvég e-mobilitási szövetség is utánajárt az ügynek:       
https://elbil.no/jo-da-elbusser-taler-norsk-vinter/

 

December 26-án a jeles e-autós VB Bjorn Nyland jelentkezett vizsgálatával:         
https://www.youtube.com/watch?v=nQXc_C0m9Gg

 

Ezek szerint a gondot nem a lengyel e-buszok, hanem az ausztrál pantográf töltők okozták.

 

Január 5-én a hazai e-mobilitási portál is hírt adott a tavalyi hír cáfolatáról:
https://villanyautosok.hu/2024/01/05/tenyleg-jol-befurdotek-a-norvegok-a-villanybuszokkal/

 

A decemberi (után)közlése után egy hónappal a hitelesen, valóság alapon - és elvárhatóan pártatlanul - tájékoztató magyar busz hírportál hallgat.

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.01.02 0 0 5715

Elnézést?

Az ítélet már rég megvan globále.

Hidrogén jó, négy láb jó, két láb nem jó.

Az üzemeltető meg üzemeltessen, szakmai körökben legyen álláspontja azt viszlát.

 

Előzmény: mc figyelo (5714)
mc figyelo Creative Commons License 2023.12.24 0 0 5714

Paks persze reálisan szóló HÜC busszal számol.

 

Nem kellett volna bevárni az egész éves ZBP hidrogénbusz teszt kiértékelt mérési eredményeit?

Előzmény: mc figyelo (5713)
mc figyelo Creative Commons License 2023.12.24 0 0 5713

Hidrogénest, rögtön két csuklóst(?) szeretne Kecskemét, bár a Mercedes nem gyárt ilyet,

meg tán Paks, ahol nincs ki a 25 ezres lélekszám.

Előzmény: Törölt nick (5709)
Dante001 Creative Commons License 2023.12.23 0 1 5712

Csodák csodájára végre bírálati szakaszba lépett a tender, de a határidő lejárta előtt 2 szereplő is előzetes vitarendezési kérelmet adott be, mely - mivel nem időben lett jelezve, elutasították.

 

A BYD-nek és az Eco-Technek (Iveco) is az volt a hasfájása, hogy a tender alapján nem tudtak külön-külön hatótáv értéket megadni a szóló és csuklós buszoknak, mivel nem volt egyértelműen leírva.

 

https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR001174982023/reszletek

Előzmény: Dante001 (5682)
7-es troli Creative Commons License 2023.12.23 0 0 5711

Köszi

Előzmény: Törölt nick (5709)
18-09 Creative Commons License 2023.12.23 0 0 5710

Most sincs meghatározva, hogy mennyiből kell kiadni. Ha nyertes ajánlattevő úgy gondolja, 50 elektromos buszt ki tud adni 50 darabból, szíve rajta... csak menni fog a kötbérezés:)

Előzmény: mc figyelo (5704)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.23 -1 1 5709

Ez az a 20 db busz lesz, amire a Volánbusz korábban kiírt tendert, de visszavonták. Ez esetben Balatonfüred (3 db), Hajdúszoboszló (1 db), Komárom (2 db), Komló (6 db), Tata (5 db) és Várpalota (3 db) lesz a befutó.

A hidrogénesre szerintem valamelyik megyeszékhely fog ráugrani.

Előzmény: 7-es troli (5706)
torqmatic Creative Commons License 2023.12.23 0 0 5708

Ez jelenleg is így van, de a kiadás nem csak a megbízhatóságon múlik, hanem a balesetek számán és egyéb, típustól és szolgáltatótól független tényezőkön is (pl van, hogy amiatt kell lecserélni a buszt, mert valaki behányt az utastérbe).

Előzmény: mc figyelo (5704)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.12.23 0 1 5707

Gatyájuk rámegy. A H2 busz mindenhol ráfizetést termelt. Nem biztos, hogy early adoptereknek kell lenni, még akkor sem, ha EU pénzt égetnek, mivel a csekély szakszemélyzet energiáit is elvonja a normál üzemeltetéstől.

Előzmény: mc figyelo (5705)
7-es troli Creative Commons License 2023.12.23 0 0 5706

- 25.000 fő lélekszámú településekre kb összesen 20db busz beszerzése valósulhat meg a leírás szerint.

Kerdesem: melyek azok a települések, ahol 25.000fő alatti a lakosságszám, és igény van 12m-es szóló buszra? (Pl Hatvan, Tata ami eszembe jut)

 

- hidrogén üzemanyag cellas busz max 3db férhet bele a keretbe,amit rosszul olvastál, ugyanis azok a 25.000fő feletti településekre kerülhetnek.

Előzmény: mc figyelo (5705)
mc figyelo Creative Commons License 2023.12.23 0 0 5705

December 18-án és 21-én két izgalmas anyag jelent meg a humda.green honlapon:

 

https://humda.hu/green/aktualitasok/tarsadalmi-egyeztetes-188

 

https://humda.hu/green/aktualitasok/tarsadalmi-egyeztetes-189

 

Társadalmi egyeztetésre bocsátják két készülő közbeszerzési felhívás műszaki tartalmát:

 

-25 00 lélekszám alatti települések számára akkumulátoros, illetve hidrogén üzemanyagcella táplálású elektromos buszokat szerezne be 100%-os vissza-nem-térítendő támogatással a Volánbusz.

 

A kapcsolódó publikus elektromos töltőinfrastruktúra kiépítésére a támogatás intenzitás 80%.

 

A - remélhetőleg konstruktív - véleményeket január 5-ig várják elektronikusan: zoldbusz@humda.hu

 

 

 

 

 

mc figyelo Creative Commons License 2023.12.18 0 0 5704

Vagy épp fordítva, az Arriva-ra / ITK-ra bízzák, hány e-buszt vesz, hogy biztonsággal teljesíteni tudja majd a napi kocsikiadást és futásteljesítményt.


Hiszen ha megbízható a flottája és gondosan karbantartja, akkor sok pénzt foghat a drága buszok alacsonyabb létszámán.
Nem?

Előzmény: 18-09 (5703)
18-09 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 5703

Azt ne felejtsétek el, hogy ezeke a számok a kiadandó járművek száma, azaz eleve ~105 elektromos busz jöhet. 

Előzmény: mc figyelo (5702)
mc figyelo Creative Commons License 2023.12.18 -1 1 5702

Javította címét és bővítette tartalmát a magyarok buszportálja:

 

https://magyarbusz.info/2023/12/13/ujabb-villanybuszos-szolgaltatasmegrendelesre-iranyulo-palyazatot-irt-ki-a-bkk/

 

Akár 50+20+20=90, opciókkal 117 mindenféle méretű e-busz jöhet Budapestre, ha akad két ajánlattevő és sikerrel zárul a tárgyalásos szolgáltatás vásárlás.

 

Ja, 2025-2026-ban indulna a koncesszió.

 

vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.12.13 0 0 5701

Akkor az alátámasztó fénykép, ami előkerült valamelyik backupból. 

Nincs az a mérnök aki a véletlenszerű bucklingot méretezni tudja, mert minden darabon egyedi a megroskadás éppen a vákuum hol gyűri meg a vastag, tömörödő anyagot. Nem kontrollálható.

A sík is gyűrött, csak nem olyan látványosan. Ott gyenge. 

Ennek a megoldása a masszív túlépítés ebben a formában. 

 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (5452)
mc figyelo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 5700

 

Nehogy valaki összekeverje: szóló kocsikolométer/év igény 3 millió, csuklós 1,2 millió +15% opció

 

"....járatcsoport járműigénye 3 millió kocsikolométer/év + 15 % opció teljesítmény vonatkozásában  50 darab autóbusz..."

 

https://magyarbusz.info/2023/10/25/2025-ben-legalabb-50-elektromos-busz-all-forgalomba-budapesten/

Előzmény: mc figyelo (5699)
mc figyelo Creative Commons License 2023.12.13 0 0 5699

 

https://magyarbusz.info/2023/12/13/ujabb-villanybuszos-szolgaltatasmegrendelesre-iranyulo-palyazatot-irt-ki-a-bkk/

 

"...járatcsoport járműigénye a 1,2 millió kocsikolométer/év + 15 % opció teljesítmény vonatkozásában összesen 20 darab autóbusz..."

trizs77 Creative Commons License 2023.12.11 0 2 5698

LV Tong LT 517 típusú volt.

Előzmény: padisah (5697)
padisah Creative Commons License 2023.12.11 0 0 5697

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/12/11/kigyulladt-egy-elektromos-minibusz-a-budai-var-mellett/

 

buszként írnak róla, de ez lehet hogy inkább electroautó lehetett? pedig azokban ólom akku van tudtommal

mc figyelo Creative Commons License 2023.12.07 -4 0 5696

Téves kapcsolás.

Előzmény: trizs77 (5694)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.12.07 0 0 5695

Valószínű nem eléggé képzettek a mérnökök, vagy csak szarnak bele.

Előzmény: kristoof (5691)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.07 0 3 5694

Mi vagy ki ez a magyarbuszinfo ?

 

Valami hatóság ?

 

Mert különböző hatóságokat valóban kötelez a törvény, hogy 30 napon belül válaszoljanak.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!