Gyermekfejjel olvastam: olykor a telephelyen egész éjjel járatták a motorokat, hogy a hajnali hidegben munkába indulhassanak az Ikarus buszok. (Más perverzióktól kímélem olvtársaim.)
Ifjoncként meg azt olvastam: előfordult, hogy nem minden győri busz indult egy zimankós reggel és órák múltán érkezett meg az öreg felmentő sereg Szombathelyről, a Volán regionális központjából.
Mi lenne, ha egy szakportálon a szakmai kérdésekhez hozzászólók figyelmesen olvasnának másokat is, mi több megkísérelnének - a TV2-től eltérően - konstruktív hozzáállást tanúsítani.
Egy hónap után a TV2 / Broom vagdalkozik - érthető, hiszen szenzáció generálta klikkekből él - tétova kísérletet sem tesz a kiegyensúlyozott tájékoztatásra. Az ugyanis munkás és uncsi.
Nem kérdezi: az osloi BKK alvállalkozója kiderítette-e az okokat, és mit tett/tesz a jövőben a probléma megoldására, illetve megelőzésére?
A tisztelt topiktársak nem tudnának vitát nyitni, megoldáson gondolkodni egy kérdésről - mintsem spongyát dobni ama kérdésre - amely releváns a téli Magyarországon is?
Az a gond, hogy a youtuber egy az egyben ráfogta az egész problémát a töltőkre. Miközben valójában, a töltőkkel IS és a buszokkal IS probléma van, mégpedig úgy néz ki, hogy súlyos. (Egész egyszerűen senkinek soha nem jutotte szébe, hogy tesztelje a hajtásrendszert és a buszokat ilyen körülmények között.) Amúgy jó a buli ott ezekben a napokban is, egy ellenzéki politikus azt állítja, hogy érdemben nem csökkent Oslóban a légszennyezettség a több száz elektromos busz beállításával, így meg az egész teljesen értelmetlen volt.
Ez véletlenül nem a GOLDION hidrogén busza lett volna? Úgy látszik, hogy nem ide, hanem németbe ment a busz végül. Gyanús is volt a nagy csend az első magyar hidrogén busz körül, ha jól emlékszem már 2021 végén ide kellett volna érnie.
Szerintem helytelen döntést hoztál a szakértő kapcsán: azt ígérte, hogy utánanéz, mit írnak mások, mint a TV2 - és ezt teljesítette.
Más kérdés, hogy a hsz. mondanivalója: egy szuverén hiteles hírportál tájékoztasson elfogulatlanul és az sem baj, ha gyorsan mutat be ellentétes véleményeket.
Dehogy haragszom, nem én vagyok a szak-média-munkás, netán nyomozó ügyész. Az igazság általában bonyolult, valahol félúton lehet.
Kérdések:
- az előtemperálás csak indulás előtt működik-e, vagy nagy hidegben ennél hosszabb ideig?
- mi a különbség a zúzmarásodó/lefagyható pantográfos töltés és a pisztolyos között?
- az akku hőgazdálkodás / BTMS mennyire tudja önállóan kezelni a hideget?
Minthogy ez egy "Fórum", szívesen látott minden vélemény, észrevétel, megoldási javaslat.
A kiskorú hazai e-busz családnak is nemde fel kell készülnie a télen még mindig előforduló zimankóra:-)
Csodák csodájára végre bírálati szakaszba lépett a tender, de a határidő lejárta előtt 2 szereplő is előzetes vitarendezési kérelmet adott be, mely - mivel nem időben lett jelezve, elutasították.
A BYD-nek és az Eco-Technek (Iveco) is az volt a hasfájása, hogy a tender alapján nem tudtak külön-külön hatótáv értéket megadni a szóló és csuklós buszoknak, mivel nem volt egyértelműen leírva.
Most sincs meghatározva, hogy mennyiből kell kiadni. Ha nyertes ajánlattevő úgy gondolja, 50 elektromos buszt ki tud adni 50 darabból, szíve rajta... csak menni fog a kötbérezés:)
Ez az a 20 db busz lesz, amire a Volánbusz korábban kiírt tendert, de visszavonták. Ez esetben Balatonfüred (3 db), Hajdúszoboszló (1 db), Komárom (2 db), Komló (6 db), Tata (5 db) és Várpalota (3 db) lesz a befutó.
A hidrogénesre szerintem valamelyik megyeszékhely fog ráugrani.
Ez jelenleg is így van, de a kiadás nem csak a megbízhatóságon múlik, hanem a balesetek számán és egyéb, típustól és szolgáltatótól független tényezőkön is (pl van, hogy amiatt kell lecserélni a buszt, mert valaki behányt az utastérbe).
Gatyájuk rámegy. A H2 busz mindenhol ráfizetést termelt. Nem biztos, hogy early adoptereknek kell lenni, még akkor sem, ha EU pénzt égetnek, mivel a csekély szakszemélyzet energiáit is elvonja a normál üzemeltetéstől.
Társadalmi egyeztetésre bocsátják két készülő közbeszerzési felhívás műszaki tartalmát:
-25 00 lélekszám alatti települések számára akkumulátoros, illetve hidrogén üzemanyagcella táplálású elektromos buszokat szerezne be 100%-os vissza-nem-térítendő támogatással a Volánbusz.
A kapcsolódó publikus elektromos töltőinfrastruktúra kiépítésére a támogatás intenzitás 80%.
A - remélhetőleg konstruktív - véleményeket január 5-ig várják elektronikusan: zoldbusz@humda.hu
Vagy épp fordítva, az Arriva-ra / ITK-ra bízzák, hány e-buszt vesz, hogy biztonsággal teljesíteni tudja majd a napi kocsikiadást és futásteljesítményt.
Hiszen ha megbízható a flottája és gondosan karbantartja, akkor sok pénzt foghat a drága buszok alacsonyabb létszámán. Nem?
Akár 50+20+20=90, opciókkal 117 mindenféle méretű e-busz jöhet Budapestre, ha akad két ajánlattevő és sikerrel zárul a tárgyalásos szolgáltatás vásárlás.
Akkor az alátámasztó fénykép, ami előkerült valamelyik backupból.
Nincs az a mérnök aki a véletlenszerű bucklingot méretezni tudja, mert minden darabon egyedi a megroskadás éppen a vákuum hol gyűri meg a vastag, tömörödő anyagot. Nem kontrollálható.
A sík is gyűrött, csak nem olyan látványosan. Ott gyenge.
Ennek a megoldása a masszív túlépítés ebben a formában.