Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gyula2602 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 26

udv nekem is ugyanez az évjárat van egr szelepet cseréltem benne és minden oké most!

Előzmény: kicsisoos (22)
Transzformátor Creative Commons License 2015.01.30 0 0 25

Szoktam nézegetni a Suzuki-forums.com-ot hátha okosodik az ember.Mert sok mindent jelezhet ez a lámpa is: https://translate.google.hu/translate?sl=en&tl=hu&js=y&prev=_t&hl=hu&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.suzuki-forums.com%2F2g-2006-grand-vitara%2F&edit-text=

Előzmény: kicsisoos (22)
Transzformátor Creative Commons License 2015.01.30 0 0 24

Egyébként én még nem jártam így(2007;1,9DDIS).

Előzmény: kicsisoos (22)
Transzformátor Creative Commons License 2015.01.30 0 0 23

Szia.Úgy olvasom,hogy ha az indításgátló hibát érzékel,akkor ez a hibalámpa villog. Mondjuk ha folyamatosan világít,akkor nem sok mindent közöl a leírás.Tényleg csak annyit, hogy hiba van a befecskendezési rendszerben.Egy hibakiolvasás lehet hogy segít.Kár hogy ezért is pénzt kérnek.

Előzmény: kicsisoos (22)
kicsisoos Creative Commons License 2015.01.30 0 0 22

Sziasztok.

 

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2006 os 1,9 DDIS Vitarám. Tegnap délután induláskor bedobta a műszerfalra a sárga színű, téglalap alakú és cirádás a közepe hibalámpát. A könyve szerint indításgátló vagy befecskendező hiba lámpa. Ez folyamatosan világít, a következő induláskor nem világít, de ha még egyszer megyek vele újra kidobja. És ez így szépen sorba egyszer igen egyszer nem.

Tud valaki nekem felvilágosítást adni, mi lehet ez?

 

 

Előre is köszönöm

Transzformátor Creative Commons License 2015.01.23 0 0 21

Szia. Ha egyértelmű akkor elnézést.A hajtásválasztó kapcsolót a leírásban található módon tetted "N"állásba?

Előzmény: Marcell Molnár (20)
Marcell Molnár Creative Commons License 2014.12.21 0 0 20

Sziasztok van egy Suzuki Grand Vitarám 1.9 ddis 2008 as és "N" fokozatban a terepváltója hajtja az első kerekeket . A segítségeteket szeretném kérni hogy miért van ez és hogy lehetne orvosolni előre is köszönöm. 

ABS/ASRkontraESP Creative Commons License 2013.06.25 0 0 19

Üdv.

új Bridgeston Dueler H/T gumi,eladó-vitara méretben 1 db.

Transzformátor Creative Commons License 2013.03.17 0 0 18

Értem.A vezérműszíjszett a vízpumpával tavaly ki lett cserélve.Viszont a hosszbordásszíjat,és alkatrészeit minél előbb ki fogom cseréltetni.A műszakin meg csak sikerül majd átmenni.

Előzmény: Dr Dee (17)
Dr Dee Creative Commons License 2013.03.16 0 0 17

Örülök ha segíthettem.A hosszbordásszíj cseréjénél illdomos a 3 gőrgőt cserélni(2műanyag,egy fém)plussz a vízpumpát is!Ezt ha szetbben veszed meg 35ezerft-tól lehet hozzájutni.Van viszont egy hosszbordásszíj feszitő teleszkóp is,amit nem írnak cserére.Ennek ára viszont 70ezertől indul.Szerintem ezzel nem is lehet akkora baj ha megadja magát mert ez nem pörögve dolgozik hanem hidralikusan feszít.Ennek meghíbásodásánál max megszűnik a tőltés,a klíma,a motor hűtés,de ezeket rögtön vissza jelzi a műszerfal.De én nem vagyok szerelő!!!!!Csak volt pár autóm már:-)

A műszaki vízsga pedig mindenhol mególdható,max az ember nem adja el a kivágott részecskeszűrőtl.Ilyenkor vissza és kész,bár szerintem plussz 5-8ezer ft megoldja ezt a probémát!!

Előzmény: Transzformátor (15)
Transzformátor Creative Commons License 2013.03.16 0 0 16

Még egy fontos kérdést kell majd tisztázni a részecskeszűrő eltávolítása előtt.A Nissan X-Trail fórumot korábban olvasgatva(amikor autót vettem,ez a típus volt a másik esélyes)említik a 2,0DCI-nél a DPF-hibákat,és azt is hogy átmegy-e az autó a MŰSZAKI VIZSGÁN ?

Előzmény: Dr Dee (14)
Transzformátor Creative Commons License 2013.03.15 0 0 15

Köszi a segítséget,igen sokat tudtam meg a részecskeszűrőről.Talán egy darabig még el leszek vele. De ha jön a "baj",akkor talán már felkészültebb leszek. Az említett weboldalon már jártam,és én is elszomorodtam.Viszont most a görgőkkel kapcsolatban megijedtem egy kicsit.Még mindig nem tudom,hogy a hosszbordásszíj cserekor mennyi görgőt kell kicserélni.A szervízkönyv írja a komplett vezérműszíjcserét(feszítő,szíj,vízpumpa),meg a hosszbordásszíjcserét 100700km-nél.Sajnos folyt a vízpumpa(Valeo),így kicseréltük,de akkor már új szíjat és feszítőt is kapott.(De látszott hogy tényleg ki voltak cserélve).Viszont a hosszbordásszíj levételekor(ez is cserélve volt,ami látszott)észrevettük hogy a feszítőcsapágy/görgők nem.Tehát ezek az alkatrészek még eredetiek.Pedig a műszaki leírás 75000km-es normál csereperiódust ír elő.Tényleg ennyire komoly bajt okoz a görgők megszorulása/hibája?

Előzmény: Dr Dee (14)
Dr Dee Creative Commons License 2013.03.15 0 0 14

Én is szerettem,szeretem az ezüst metált,nem volt kényes a koszra!!

Azért persze ha az ember "elszáll" a tunninggal az csökkenti a motor életartalmát!Nem olyan rég mondtam az Asszonynak,hogy a születésnapomra kérnék egy "csiptunningot"!:-)

 

A jövőhéten lesz olaj csere,hosszantibordás szíj csere a két műanyag görgővel+első fékbetét csere.A fékbetét most harmadszor cserélem.Nem kellene a görgőket cserélni,csak picit zúgnak,inkább csere most mint ha megállnak akkor motor csere!

Összeségében ha a részecskeszűrő nem "szivat"meg nem költőttem sok pénzt az autóra!

Remélem tudtam tancácsot adni?! Ajánlom a Suzuki "hivatalos" oldalát vévévéponteskáeponthu 

Ott van Grand Vitara rész is.Csak ott is kevesen írogatnak:-(

 

Előzmény: Transzformátor (13)
Transzformátor Creative Commons License 2013.03.12 0 0 13

Az enyém(sötétszürke)is elég kényes,főleg a korábbi ezüstmetál autómhoz képest.Azt hittem,hogy a részecskeszűrőeltávolítás+comp átprogramozás "projektben"a motor eredeti teljesítményéhez nem nyúlnak.Korábban féltem ettől a csiptuningtól,mert azt hittem hogy csökkenti az élettartamot.

Előzmény: Dr Dee (12)
Dr Dee Creative Commons License 2013.03.11 0 0 12

A színről annyit,hogy ez volt az első és utolsó fekete autóm.Ennél kényesebb színt!!!!:-(

Igen az első lépés a részecskeszűrő eltávolitása(amit el kell hozni mikor kiszedik mert jó pénzért veszik át.Ipari gyémánt van benne.Komolyan!) A kocsi agyát,komputert átprogramozák,hogy ne "keresse" ezt az egységet!Így nem fogbizonyos időközönént több üzemanyagot be fecskendezni abból a célból,hogy azt a részecskeszűrőben elégesse.Ezzel tisztitja  részecskeszűrőt!Így azt mondják üzemanyag fogyasztás cssökkenést lehet elérni(Egy liter). Az átprogramozással nővelik a teljesítményt is,150-160lóerősre. Ha megfelelő műhelyben végzik ezt(van egypár)akkor kapsz egy cd-t amin az eredeti beállitásokat lementik.Ezt mindenféleképpen el kell rakni!Főleg ha garanciális az autó még!!Ettől a beavatkozástól nem csökken a motor élettartalma!

Nagyon komoly a változás:-)Volt szerencsém élvezni egy átprogramozot Grand Vitarát.

 

Előzmény: Transzformátor (11)
Transzformátor Creative Commons License 2013.03.11 0 0 11

Így feketében igen elegáns kinézete van az autónak.Lehet hogy láma vagyok,de mit értesz csipelés alatt?A részecskeszűrőt eltávolítják,és átprogramozzák a számítógépet,vagy a motor optimalizált teljesítménynövésére gondolsz(chiptuning)?Lassan egy éve van meg az autó,de a fogyasztását még nem néztem/mértem.

Előzmény: Dr Dee (10)
Dr Dee Creative Commons License 2013.03.10 0 0 10

A "csipelés" a legjobb megoldás!Neked mennyit eszik városban?

Előzmény: Transzformátor (6)
Transzformátor Creative Commons License 2013.03.02 0 0 9

Szia.Talán a Jimny.hu-n,és az off-road fórumon jobban tudják a választ.A 2005.04.-től gyártott GV-ból azt biztosan tudom hogy a 2.0-ás benzines(J20A) az láncos.Az 1,9-es Renault dízel(F9Q)szíjas,a többit sajnos nem tudom. Az összes ötajtósnál(Magyarországon biztos)elektronikusan(talán elektromechanikusan) zárható a központi diffi.Egyedül a háromajtós 1,6-os benzines(M16A) kivitelnél nem zárható.Mivel ezeken elöl/hátúl is független felfüggesztés van,ezért itthon nem nagyon ajánlották nekem sem az emelést a féltengelyek miatt.Külföldi fórumokban azért sok megemelt példánnyal találkozni, drága emelőszettek kaphatóak hozzá(Trailmaster,Lowell,Ironman) még nálunk is.Általában 45-50mm-ert emelnek max.De lehet hogy van olyan szaki,aki olcsóbban is meg tudja emelni.

Előzmény: Jager74 (8)
Jager74 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 8

Hello! Érdeklődök,hogy melyik motorral szerelt GV vezérlése láncos? Melyik évjáratban van mechanikusan zárható középső diffi? Mennyit lehet és hogy emelni rajta?

Transzformátor Creative Commons License 2013.02.24 0 0 7

Egyébként én is írtam egy hosszabb bemutatást az autóról,de a fórummotor eltüntette.Így majd még írok róla.

Előzmény: Dr Dee (5)
Transzformátor Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6

Üdvözlet.Köszönöm a hasznos infót a részecskeszűrőről.Én 2012.03.22-én vettem egy 2007.04.24-i Grand Vitarát(1,9DDIS JLX-A).Vezetett szervizkönyvvel 104000km volt benne.2012.08. hóban jelzett először 107000km-nél a részecskeszűrő hibalámpa, ekkor kb 20perces autóúton való haladással a hiba megszünt.Azóta nem jelzett.Próbálom inkább hoszabb távon használni az autót.Ha ez nem sikerül,akkor is igyekszem minél előbb egy 10km-nél hoszabb utat beiktatni.Remélem még egy darabig bírja.Itt egy tavaly őszi kép az autóról(télikerék garnítúra van rajt gyári acélfelniken Michelin Alpine 4×4 gumikkal):Nyárra pedig a gyári 16-os könnyűfém felniken új Bridgeston Dueler H/T gumik vannak.

Előzmény: Dr Dee (5)
Dr Dee Creative Commons License 2013.01.29 0 0 5

Üdvözlöm a toppikot!

 

Azért ragagtam "tollat" mert a tulajdonomban van egy 1.9DDIS Vitara!

Az autót 2008.08.08-án vettem Okm-eresen!

85000km-ig  csak a kötelező szervízre költőtem.Csak is szakszervízben,ahol végig nézhettem amikor az autót javítoták!!Ezt ritkán engedik meg!? A legtöbb amit szakszervízbe hagytam az 55000ft volt,itt saját kérésre le cseréltettem a váltó,differenciál műben az olajat is a fékolajjal eggyüt. 88000km-ernél az első fékbetétet kellet cserélni.Volt két gyári visszahívás is az autóra.Egy a 33000km-ernél(KB) egy túrbo cső cseréje történt.Aztán 90000km körül egy a váltó és a hajtás közti műanyag persely cseréje volt.Mind a kettőnél korrekt volt a kommunikáció,köztem és a gyári szervíz közt.Bár az utolsó gyári vissza hívásnál nem volt Magyarországon az alkatrészből,csak Németországi raktárban.Pedig 1500ft-os alkatrészről beszélünk és ez  december 22-én volt!Ekkor járt le a garancia.Itt elindult a részecske szűrő gond.Nem tudta magát regenerálni....többszöri regenerálás amit felpörgetett és dusitott egyhelyben járatással sem sikerült helyre tenni.Kezdtem mérges lenni az egész történetre.A chippeltetésen járt az agyam,nem tettem meg.Itt  arról van szó,hogy az autó agyát átprogramozzák.Mert a "chipelés"előtt ki vágják a részecske szűrőt az autoból.Amit az agy átirásával úgy észlel mintha lenne....ezzel az eljárással garantálnak 1-1,5 literes fogysztás csökkenést és plussz 20-30 lóerőt.Hitelesen bemérve!Vissza térve ahonnan elindultam,tehát folyamatosan az autó regenerálni akkarta magát.De nem tudtam ezért szervíz módban jártam vele.A turbó nem kapcsol be,nem gyorsul az autó és kb van benne 40lóerő így,gondoljátok át!!!MAjd tönkre mentek a részecske előtt és utána lévő szenzorok.Amik végzik a részecske szűrő regenerálását.Két darab ára(teljes ár) 140000ft:-(CSAK GYÁRI VAN BELŐLE!! Sikerült alkudni a szervízbe és 90000ft-ért  raktak bele két vadonat újjat.Lehet le eset a teherautoról,azért volt ilyen "olcsó".Ez akkor engem nem érdekelt.De az autó nem müködött rendesen,a próbléma tovább is fent állt!

Ki szereltettem a részecske szűröt.Kapott egy sav fürdőt és egy vegyi centrifugát! Arra gyanakodtunk,hogy a sok probálkozás közben bele égettük a kormot! Pedig nem volt ilyen állapotban ami ezt igazolta volna. De azért ha már szét szedték megkapta a mosáts!

A probléma még mindig nem múlt el.Ilyenkor jönn az ezer forintos kérdés miért nem löktem az árokba az autómat?!!:-)

MERT SZERETEM!!! Telefonálgatások sorra után.Sikerült Konzultálni a Japán szerelökkel,akik nevetve megkérdezték tölünk.hogy az autó akkumulátora mennyi feszültséget tud le adni? Természetesen az akkumulátor szinte halott volt.Kapott egy új akumulátort és Hála Istennek rögtön rendben volt az egész szerkezet! 120000km.ermél a jobb hátsó kerék agycsapágy adta meg magát.Ez annak tudható be,hogy rengeteget van "túl terhelve" az autó.Most 127000km van benne.

Néhány fogyasztási adat:

városi fogysztás klímával,télen nyáron max 8 liter(állandó 4X4)

az autó pályán 7 liter volt alatta is már!!!

terepen nem mértem a fogyasztását,használtam ott is rendszeresen.

eddig elhasználtunk egy nyári gumi szetett amivel gyárilag volt szerelve bridgestone dueller(70000km)

                                 a téli gumi szettben van 30000km Pirreli pirelli ice and snow

                                  egy új nyári gumi szettel kezdtük a 2012-es évet.....

folyt.köv

 

 

Előzmény: Transzformátor (4)
Transzformátor Creative Commons License 2012.12.31 0 0 4

Transzformátor Creative Commons License 2012.12.23 0 0 3

Transzformátor Creative Commons License 2012.12.21 0 0 2

Szerintem a tulajdonos gondosságán,meg az üzemanyag minőségén sok múlik.A Renault(F9Q)1,9DCI-vel szerelt Grand Vitarát azért mertem megvenni(használtan),mert több ismerősömnek is volt ilyen motorral szerelt autója(Renault Megane,Laguna), közel járnak a 200ezer kilóméterhez,és a kötelező szervízeken kívül nem nagyon volt több gondjuk vele.(Esetleg EGR tisztítás).Igaz az enyém már DPF-es is,eddig 110ezer kilómétert kibírt :).

Előzmény: Törölt nick (1)
procaliber Creative Commons License 2012.12.21 0 0 0

0 ilyen autóm volt

Transzformátor Creative Commons License 2012.12.21 0 0 topiknyitó

Üdvözlet minden Suzuki  Grand Vitarásnak.Mivel a hazai fórumok nagy része nem választja külön a Suzuki Vitarát meg a Suzuki Grand Vitarát,gondoltam nyitok egy új topicot..Mert megérdemli.Igaz hogy valamennyire külön kell választani a 2005-ig gyártott,és 2005-től gyártott típust.A korábbi még nagyon hasonlított az ú.n. kockavitarára : ).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!