Üres csatik: csomó extra nem létezik bizonyos piacokon, illetve bizonyos motorokhoz, akkor sem, ha "fullos" az autó, de gyakoribb, hogy valójában kimaradt belőleez-az, csak az eladó hirdeti akként.
ki jár velem hasonló cipőben, hogy brutál kattogás hallatszik az első ülések támlájából kanyarodásnál. 2006-os XC70-ről van szó. Kb a háttámla és az ülőlap találkozásnál... Volt elméletileg erre vonatkozólag anno egy visszahívás, amikor valahogy, valamilyen formában orvosolták ezt a problémát...
De neha latok most is jo ajanlatokat, szerintem 1,0-1,5M korul is lehet kifogni jokat. Csak esetleg joval tvabb tart...
Amugy azt tanacsolnam, hogy nezzel meg egyet-kettot, akar kereskedesben is, hogy legyen egy benyomasod. Aztan meglatod, hogy tudsz-e, erdemes-e nyujtozkodni, es meddig. Vagy inkabb masik paripa lesz a nyero. :)
(Eggyel kisebb kategoria pl a V50, nekem az is tetszett, csak a belseje nem annyira, es vegul a nagyobb csomagtarto gyozott. :)
Akkor végülis te közel 2 millióból hoztad ki az autót. Ez számomra irreálisan magas összeg. Ha nyagyon muszáj tudok nyújtózni egy kicsit de ez már a duplája. Az én Mazdámon még nem volt javítva a sárvédő, fent középen van belülről egy rozsdafolt, de még gyári fényezésű.
Kb. fél évet keresgéltem, nézegett, míg végül választottam, nem kellett sietni. :)
Elolvastam a becsületesnepper vonatkozó cikkeit több évre visszamenőleg, a végére néhány típusra szűkült a kör: Skoda Octavia, VW PAssat, Mazda 6 (mind kombiban, és dízelben) - amik árban is passzoltak az elképzeléshez.
12-16 éves, 1,2-1,4M körül gondolkoztam. (Ebből a Honda pl. kiesett az ár miatt.)
A V70 mintegy véletlenül került a képbe menet közben, inkább a közepe vége felé.... :)
Szóval az előbbiekből megnéztem párat, egyet sem találtam, amibe békességgel beültem volna, mind olyan leharcolt-lepusztult volt. (Na persze mihez képest, de mondjuk nekem akkor egy Fiat Lineám volt, 138e km-rel (új korától volt nálam), a belseje ezekhez a járgányokhoz képest, érintetlen új volt. :)
Mazdából egyet sem találtam, ami a sárvédőíveknél ne lett volna már rozsdás (vagy belülről kigittelve, újrafújva), Passatból és Octáviából, amiben ne lett volna ránézésre is minimum 300e km (130-150-es óraállás mellett).
Aztán megnéztem egy D5-ös V70-et, amit 1M-ért hirdették, tulajdonképpen rendben volt (rozsda sehol :), motor is szépen járt, de nagyon el volt használva a belseje. Ha eladásra se tudja kitakarítani, akkor mennyire lehet(ett) gondos vajon...? Letettem róla.
Aztán elkezdtem nézegetni a többi ajánlatot, emelkedő árakkal. (Automata, full bőr, 4WD, benzines nem játszott, így szűkült a kör.)
Itt is tanácsolták többen, hogy 1M alatt ne reméljek sokat, amit annyiért adnak, azok már olyan állapotúak, hogy sokat (esetleg irreálisan sokat) kell (vagy kellhet) majd rákölteni. Ebben azért nem lennék 100%-ig biztos (nem lehetetlen kifogni viszonylag olcsón valami jót), de azért mindenképp van benne valami. :) Ha ilyesmire pályáznék, az biztos, hogy sok időt kell rá számítani (nem egyhamar lesz ilyen ajánlat), vagy ismeretségi kör kell, és még nagy szerencse is, plusz gyorsan le kell rá csapni, mielőtt más megveszi.
Lényeg, hogy végül 1,7-ért találtam egy nagyon jó állapotút, több jel is mutat arra, hogy valós 157e km-rel, hát ezt vettem meg. Ez most már több mint egy éve volt, azóta huszonvalamennyi ezer km ment bele, és semmi komolyabb baja nem volt. (Bal első kerékcsapágyat cseréltem, pohártartót, egy légbeömlőt, egy ajtóbehúzót (kapaszkodót), egy hátsó ajtóhatárolót, első féktárcsákat az ősszel, valami kis rőgzítőlemezeket, amik a kipufogót tartják (zörögtek), meg volt egy vezérléscsere, ami amúgy is esedékes volt a km alapján. Emellett olajcsere (váltóban is :), és egy téli nyári gumiszett. Ez utóbbi (a gumik + négy felni) volt a legnagyobb kiadás, az összes többi szervíz amúgy nem haladta meg a 40-60e Ft-ot.)
Motor, futómű, kormányszerkezet, karosszéria minden jó, nem kellett ezekre semmit költeni.
Az olajat abszolút nem fogyasztja, nem füstöl, megy mint a gép, és 6,5-7,0 liter körül fogyaszt nem nagyon visszafogott vegyes használattal. :)
Köszönöm! A leírás alapján nekem az jött le, hogy egyrészt a karosszéria nem tartogat meglepetéseket, tehát ezen lehet spórolni, alkatrész téren pedig hasonló költségekre lehet számítani, mint a Mazdánál. A kettőstömegű kicsivel olcsóbb, és ha jól tudom Bosch üzemanyagrendszere van ami felújítható, míg a Denso nem.
Nem zavarna ha öregebb lenne a Mazdánál. 1 millió fölött nagyon kivételes állapot vagy végig vezetett valódi szervizkönyv esetén adnék érte. Lehet ki is mennék. Nagyon elrugaszkodott?
Sokmindentől függ a válasz, így pl. évjárattól is, ami pedig felveti azt a kérdést, hogy mennyit szánsz rá.
Az általad felsoroltak közül az Audi motor egy őskövület, de állítólag jó (ha nincs még széthajtva), a sajátok közül a 185 lóerősre szokták mondani, hogy inkább kerülendő, és a 163 lovast mondják a legjobbnak. A 130-as gyenge (bár van, aki megesküszik, hogy nem :-) ), a 205-ös meg nem tudom, hogy belefér-e a keretedbe.
Nekem egy 2004-es R-em volt, így a benzinesekről tudok információt adni: a DPF kivételével szinte bármi előfordulhat velük, ami a dízelekkel, plusz ugye egy részük összkerekes, amivel azért voltak bajok - igaz, nem lettek volna, ha kezdettől tudom, hogy miket kell cserélni / karbantartani úgy, hogy a gyári útmutató egy büdös szót sem szól róla. Ha érdekelnek részletek, akkor kérdezz. Jól mennek amúgy, és nem hagynak az út szélén, de igénylik a törődést.
Ami még neked fontos lehet: az S60-ak olyan felületkezelést kaptak, hogy hacsak nem balfácán módon lett javítva, a 15 éveseken sem lehet rozsda. Az, hogy a hátsó kipufogódob elrohad, viszont típushiba, meg tud állni a tetején a víz...
Jelenleg egy 2004-es dízel Mazda6-osom van, és hát itt-ott megindult, nem akarok vele foglalkozni, ráadásul a kuplung-kettőstömegű is esedékes lenne 3 éven belül, mert már viszonylag fent fog, márpedig az munkadíjjal 300 ezer Forint.
Lecserélném egy soröt dízel Volvóra, nekem ezek az autók a biztonság, a megbízhatóság, a kényelem és minden skandinávság megtestesítői.
Érdeklődnék, valóban ennyire ennyire tökéletes autók ezek, vagy nagyon sokat ki kell csengetni egy ennyire jó példányért?
Melyik dízelt érdemes megvenni az audi féle 140 lovas 2460ccm-est, vagy a saját 2,4-est? Sajátból melyik? 130, 163 vagy 185 ló? Inkább manuálist keresnék, imádom az automatát, de azért 3-4-500 ezer forint kicsengetésétől nagyon félek.
Sokszor 15-20 éves autók már ezek, mennyire érdemes ilyen idősen megvenni őket? Hogyan öregszenek? Mennyire kedvező a fenntartása? Hogyan alakulnak az alkatrészárak, mennyire gyakran romlik el valami? Mik a típushibák? Mindenképp megéri-e nekem a csere? Ebbe mennyi a kettőstömegű? VAG-osan olcsó, vagy japánosan drága? Esetleg a soröt benzin turbók mennyire rizikósak? Csábít a 200+ lóerő. Összkerék megéri? Mennyire befolyásolja az autó viselkedését, gyorsulását, úttartását, fogyasztását?
Köszönöm a tippeket, sikerült dekódolni :) Megnéztem tegnap. Féktárcsákon minimális váll, betétek 50-60%, szilentek használtak, de nincsenek szétesve. De kopó-fogyó csere bele van számolva az árba, cseréltetem úgyis. Motor szépen jár, tiszta, egyedül a nívópálca tövénél volt egy kis olajsár (nem durva, de volt), illetve a szervószivattyú tengelyénél egy minimális. Minden működik, klíma, ablakok, lámpák, rádió. Utastér egész rendben van. Ami meggyőző: a kesztyűtartóban végig vezetett szervízkönyv és mellette a szervíz számlák, ez azért gondos tulajra utalhat. Azthiszem belevágok, a próbaúton meggyőzött. Aztán ha belenyúltam valami romba, akkor így jártam :) Tud amúgy valaki Miskolcon vagy környékén hozzáértő megbízható szervízt (márkaszervízen kívül) ?
A motornak szepen kell jĂĄrnia, ha mar az nincs, akkor gaz, amugy belelĂĄtni ugye nem,nagyon lehet sajna. :) Kuplungot padloig nyomva ne,lĂŠgyen rajta ĂŠrezhetĹ semmi. (razas, lĂźktetĂŠs)
Ha dĂzel akkor mindenkepp nezzel egy kĂśvĂŠr gazt tĂźkĂśrben nĂŠzve nem,fustol-e. (kormolas) benzinesnel is, de ott ne legyen kĂŠkes fĂźst. Olajbeonro belsĹ fele ne legyen paras, habos.
Erdemes lehet benezni rejtett helyekre, pl. hamutartĂł alĂĄ (felfele lehet kihuzni), csomagterben az oldalsĂł nyithatĂł panelek mĂŠlyĂŠre (szivacs melle, alĂĄ), abbol lehet latni, hogy mire hasznaltak, mennyire "kulturaltan".
De persze, minden lehet (meg az ellenkezĹje is), a kulturalt tiszta gazda is szethejthatta, de talan inkabb megsem. :)
Biztos van mas is, amit lehet nĂŠzni, most ezek ugrottak be hirtelen.
Ablakok mellett a tĂźkrĂśket is ellenĹrizd. FĹątĂŠs kĂŠzzel ĂŠrezhetĹ, langyosodik. Szelvedofutes is, de azt inkabb jĂĄrĂł motorral mert sokat fogyaszt. KlĂmĂĄt ilyenkor nehezebb, de a fĹątĂŠst konnyebb...... :)