Kérnék mindenkit aki rendelkezik ilyen gépekkel, legyen az oldtimer korú vagy akár mai Steyr traktor vagy csak rajongója esetleg kellemes emlék fűzi ehhez a márkához annak itt a helye!
Célom a topik nyitásával, hogy ne csak a veterán fórumon traktor vagy a Dutrásoknál elkallódva jelenjenek meg a hozzászólások, észrevételek hanem egy központi csoportban.
Informatikus :) Hát egy CO-t el tudnék viselni az már biztos. Dolgozni lehet vele, csak legalább az állagát akarom egy kicsit megóvni valahogy meg ki is nézzen, ne úgy mint egy régi rozsdás vas, ha már ennyit kibírt.
Gondolom, akkor nem lakatos, vagy hegesztő a szakmád... és persze szerszámok is kellenek az ilyen munkához. Első szempont hogy dolgozni lehessen vele, majd a többit apródonként elvégzed rajta.
Eddig már megtörtént, mármint a merevítések szétvágásáig, majd talán a héten ki is tudom őket egyenesíteni. A hűtő ferdesége meg marad, azzal nem tudok mit csinálni sajnos. Olyan szinten meg van csavarodva a traki eleje+a hűtőmaszk, hogy hatalmas meló lenne az :/ Meg szaktudásom sincs annyi hozzá. Meg akkor már egy új hűtő se ártana, mert az is meg van rogyva, szóval több sebbel vérzik így a dolog sajnos. Majd teszek fel képet róla, amint lesz rá időm.
A hűtőburkolat is javítható. Ki kell kopasztani a merevítőket is és egyesével külön kiegyengetni majd újra összeállítani. Pepecs munka, de +éri az eredmény.
Pedig mindig ránézek, hátha valaki írt valamit de én se szeretek magamnak irogatni :)
Sajnos betegség miatt félbe kellett hagynom a festését a gépnek. Annyira jutottam eddig vele, hogy a maszkot és a felső burkolatot teljesen lecsiszoltam.
A hűtőburkolat sajna nagyon meg van deformálódva, szétvágtam belül minden merevítőt, de egyszerűen olyan bonyolult forma, hogy hajlítani, eredeti állapotba hozása már lehetetlen sajnos. Pedig megpróbáltam mindent. Volt törve a gép(isten tudja hányszor), így nem csak a hűtő csavarodott meg hanem az egész hűtő tartó, stb. Marad így úgy döntöttem. Nemsokára a sárvédők következnek majd, azokkal is nekimentek valaminek, meg van felszerelve rá egy plusz hidraulikatartály is, azt is valahogy normálisan fel kéne szerelnem a sárvédőre vagy még nemtudom hol lenne jó helye, mert elég nagy sajnos.
Nemsokára itt lesz az őszi szántás, arra is meg kellett csinálnom az elkopott ekét, hát van ezzel a géppel nyűg/gond rendesen sajnos :(
És akkor még a műszakiztatásra is gondolonom kellene, bár az okmányirodán elkeserítettek.
Sikeresen ki tudtam kb 95% olajat önteni a rendszerből, most úgy emel mint az élet. Nem habzik, se semmi. Érdemes lett volna már elsőkörbe kipucolnom az egészet akkor nem ment volt 4-5e ft-i olajam a levesbe.. :/
Mindegy mert már megvan a bele való mennyiség, inkább most azon van a hangsúly, hogy hogyan tudom maradéktalanul leengedni belőle még ami benn van ?! Leengedtem ami lejött, de tuti maradt még benn egy csomó.
Kár mosogatni. Melegítsd fel a rendszert, engedd le, és töltsd fel új olajjal. Régi gépeknél ha kopott a rendszer, sokszor nem is hidraulikaolajjal töltik fel hanem olcsóbb (a mennyiség miatt, és mert nagy igénybevétele nincs) motorolajjal (sűrűbb, jobban tömít a megkopott illesztéseknél). Sőt vannak olyan gépek amibe gyárilag motorolajat írnak a hidraulika rendszerbe pl. JCB 3CX kotró rakodó.
Tudja valaki, hogy hogyan lehet a legkönnyebben és gyorsabban átpucolni a hidraulikarendszert? két különböző olaj került a hidraulikába, nem mostuk át és elég durván habzik szegényem de azon kívül, hogy leengedem kell-e valamit még pluszba csinálni vele? Szedjem le az egész hidraulikát vezértömböstől és úgy lotyikáljam ki belőle?
Festeni vagy 2 komponensűvel érdemes, vagy műgyanta alapú egy komponensűvel (kunstharzlack). De a lényeg az előkészítés, azon dől el a fényezés 90%ban.
Én leszedtem róla minden sallangot, kart, stb. és flex+drótkefe (fazékkefe). Melós, de jó erdeményt ad. A homokszórásnak ilyen alkatrésznél (kpl. váltó, motor) nem vagyok híve. Mindenhova bejut az apró homok, hiába ragasztod, tömíted le.
Az igen, tuti szép lesz ha elkészül :) Ez amúgy egy '58-as 182-es. Most talán eljut odáig a dolog hogy mechanikusan már nagyjából rendben van a gép, csak egy festés van hátra.
A blokkot-váltót hogy érdemes megtisztítani a rozsdától-régi festéktől? Vagy érdemesebb fémig lecsiszolni az egészet? Esetleg valamilyen közvetlenül a rozsdára festékkel megpróbálni... ?
Előttem egy szerelő is cserélt benne szimeringet, de neki se sikerült. Mondjuk egy Ilyen korú gépnél szerintem 50 év múltán illik szivattyút cserélni már, meg ugye lehet olaj nélkül futott x ideig is, meg aztán szűrő sincs a rendszerbe... Majd arra ki kellene találnom valamit még. Kész lett ma a gép, emel is mint a rosebb. Igaz kicsit brutálil néz ki, de legalább működik és emel is szépen. 68-as hidraulikaolajat raktunk bele, az jó hozzá nem?
Szimeringcsere nem segített, annyira el volt kopva a szivattyú, hogy nem tudta visszaszívni a résolajat és ezért inkább átlökte a szimeringen. Meg aztán a tengelyen is van bemaródás ahol kisebb az átmérője a fogaskerék tengelyének. Valszeg futott olaj nélkül a szivattyú és ezért ette meg magát... (nem nálam)
Ha még csak könnyezik, az legalább megmutatja, hogy van még benne olaj :)
Nekem azért kellett ledobni a gyári hidraulikaszivattyút mert átengedte a hidraulikából az olajat a motorba egy az egybe. Egy szerelő megcsinálta szíj hastásúra, de ott annyira feszre kellett húzni a szíjat, hogy féltem kikezdi a vízpumpát meg a generátort, most pedig elég bonyolult módon kerül rá az MTZ pumpa, talán a szántásokra elkészül az is majd.
Nem gondáltál rá, hogy kicsit kipofozd esetleg leműszakisztasd?
szia igen mindene eredeti , hütő egyedüli , ami kivan cserélve , lengyel hütő . Mtz , van benne, a hidraulikája tökéletes kicsit könnyezik , itt ott letörülgetem és kész.
Tényleg hihetetlenül drága hozzá minden. A kormányműbe kellett egy 3 fogú alkatrész, ami 300 euró környékén volt, itthon legyártattam egyet ingyen belő egy másik pedig sokkal jobb minőségű edzett anyagbó 15-be kerüt, de tény baromi sokáig tartott míg találtam olyan maróst akinek volt hozzá cucca.
hidraulikaszivattyúval vagyok meglőve, most egy mtz szivattyú kerül fel rá mert ez a legolcsóbb... Igaz hogy minőségben nem a legjobb, de egy márkás szivattyú árából veszek vagy 5-t belőle ha nem többet...