Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.06 0 0 38

Hát engem meg érdekelnek az ilyenek szerencsére :)

Előzmény: triplaharom (37)
triplaharom Creative Commons License 2014.11.05 0 0 37

Az én fiam is valami olyasmi, de Őt nem érdeklik a motorok...

Sok sikert a munkákhoz !

Előzmény: Törölt nick (36)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.04 0 0 36

Informatikus :) Hát egy CO-t el tudnék viselni az már biztos. Dolgozni lehet vele, csak legalább az állagát akarom egy kicsit megóvni valahogy meg ki is nézzen, ne úgy mint egy régi rozsdás vas, ha már ennyit kibírt.

Előzmény: triplaharom (35)
triplaharom Creative Commons License 2014.11.04 0 0 35

Gondolom, akkor nem lakatos, vagy hegesztő a szakmád... és persze szerszámok is kellenek az ilyen munkához. Első szempont hogy dolgozni lehessen vele, majd a többit apródonként elvégzed rajta.

Előzmény: Törölt nick (34)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.04 0 0 34

Eddig már megtörtént, mármint a merevítések szétvágásáig, majd talán a héten ki is tudom őket egyenesíteni. A hűtő ferdesége meg marad, azzal nem tudok mit csinálni sajnos. Olyan szinten meg van csavarodva a traki eleje+a hűtőmaszk, hogy hatalmas meló lenne az :/ Meg szaktudásom sincs annyi hozzá. Meg akkor már egy új hűtő se ártana, mert az is meg van rogyva, szóval több sebbel vérzik így a dolog sajnos. Majd teszek fel képet róla, amint lesz rá időm.

Előzmény: triplaharom (33)
triplaharom Creative Commons License 2014.11.04 0 0 33

A hűtőburkolat is javítható. Ki kell kopasztani a merevítőket is és egyesével külön kiegyengetni majd újra összeállítani. Pepecs munka, de +éri az eredmény.

Előzmény: Törölt nick (32)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.03 0 0 32

Úgy tűnik sajna igen :(

Pedig mindig ránézek, hátha valaki írt valamit de én se szeretek magamnak irogatni :)

 

Sajnos betegség miatt félbe kellett hagynom a festését a gépnek. Annyira jutottam eddig vele, hogy a maszkot és a felső burkolatot teljesen lecsiszoltam. 

A hűtőburkolat sajna nagyon meg van deformálódva, szétvágtam belül minden merevítőt, de egyszerűen olyan bonyolult forma, hogy hajlítani, eredeti állapotba hozása már lehetetlen sajnos. Pedig megpróbáltam mindent. Volt törve a gép(isten tudja hányszor), így nem csak a hűtő csavarodott meg hanem az egész hűtő tartó, stb. Marad így úgy döntöttem. Nemsokára a sárvédők következnek majd, azokkal is nekimentek valaminek, meg van felszerelve rá egy plusz hidraulikatartály is, azt is valahogy normálisan fel kéne szerelnem a sárvédőre vagy még nemtudom hol lenne jó helye, mert elég nagy sajnos.

Nemsokára itt lesz az őszi szántás, arra is meg kellett csinálnom az elkopott ekét, hát van ezzel a géppel nyűg/gond rendesen sajnos :(

És akkor még a műszakiztatásra is gondolonom kellene, bár az okmányirodán elkeserítettek.

Előzmény: triplaharom (31)
triplaharom Creative Commons License 2014.11.03 0 0 31

Jó napot Gépészek !

Visszatért a jó idő, +állt itt is az élet ? (:-)))

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.11 0 0 30

Sikeresen ki tudtam kb 95% olajat önteni a rendszerből, most úgy emel mint az élet. Nem habzik, se semmi. Érdemes lett volna már elsőkörbe kipucolnom az egészet akkor nem ment volt 4-5e ft-i olajam a levesbe.. :/

Ez van sajna, tanulópénz...

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.08 0 0 29

Mindegy mert már megvan a bele való mennyiség, inkább most azon van a hangsúly, hogy hogyan tudom maradéktalanul leengedni belőle még ami benn van ?! Leengedtem ami lejött, de tuti maradt még benn egy csomó.

Előzmény: ClaasMan (28)
ClaasMan Creative Commons License 2014.10.08 0 0 28

Kár mosogatni. Melegítsd fel a rendszert, engedd le, és töltsd fel új olajjal. Régi gépeknél ha kopott a rendszer, sokszor nem is hidraulikaolajjal töltik fel hanem olcsóbb (a mennyiség miatt, és mert nagy igénybevétele nincs) motorolajjal (sűrűbb, jobban tömít a megkopott illesztéseknél). Sőt vannak olyan gépek amibe gyárilag motorolajat írnak a hidraulika rendszerbe pl. JCB 3CX kotró rakodó.

Előzmény: Törölt nick (27)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.07 0 0 27

Tudja valaki, hogy hogyan lehet a legkönnyebben és gyorsabban átpucolni a hidraulikarendszert? két különböző olaj került a hidraulikába, nem mostuk át és elég durván habzik szegényem de azon kívül, hogy leengedem kell-e valamit még pluszba csinálni vele? Szedjem le az egész hidraulikát vezértömböstől és úgy lotyikáljam ki belőle?

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 26

Értelek. Igaz van még rajt lakatosmunka is dögivel sajnos. Lámpák se úgy állnak ahogy kellene, hűtőmaszk is elég ferde szegényem, de hát ez van... :)

Somogy közepén :)

Előzmény: ClaasMan (25)
ClaasMan Creative Commons License 2014.10.06 0 0 25

Festeni vagy 2 komponensűvel érdemes, vagy műgyanta alapú egy komponensűvel (kunstharzlack). De a lényeg az előkészítés, azon dől el a fényezés 90%ban.

Te hol laksz egyébként?

Előzmény: Törölt nick (24)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 24

Persze, meg ugye nem mindenhol lehet olyan illetőt találni aki ezt meg tudja csinálni, főleg vidéken...

Után 1 vagy 2 komponensű festék megy rá?

Előzmény: ClaasMan (23)
ClaasMan Creative Commons License 2014.10.06 0 0 23

Én leszedtem róla minden sallangot, kart, stb. és flex+drótkefe (fazékkefe). Melós, de jó erdeményt ad. A homokszórásnak ilyen alkatrésznél (kpl. váltó, motor) nem vagyok híve. Mindenhova bejut az apró homok, hiába ragasztod, tömíted le.

Előzmény: Törölt nick (22)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 22

Az igen, tuti szép lesz ha elkészül :) Ez amúgy egy '58-as 182-es. Most talán eljut odáig a dolog hogy mechanikusan már nagyjából rendben van a gép, csak egy festés van hátra. 

A blokkot-váltót hogy érdemes megtisztítani a rozsdától-régi festéktől? Vagy érdemesebb fémig lecsiszolni az egészet? Esetleg valamilyen közvetlenül a rozsdára festékkel megpróbálni... ?

Előzmény: ClaasMan (21)
ClaasMan Creative Commons License 2014.10.06 0 0 21

Üdv!

 

Nekem Steyr 188-om van. Épp restaurálás alatt :-)

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.06 0 0 20

Egy képpel készültem mára  a gépemről, tegnap elkészült a hidraulika is. Igaz nem lett szép, de legalább tökéletesen működik :)

 

Talán valamennyire látszik a szivattyú is...

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.05 0 0 19

Előttem egy szerelő is cserélt benne szimeringet, de neki se sikerült. Mondjuk egy Ilyen korú gépnél szerintem 50 év múltán illik szivattyút cserélni már, meg ugye lehet olaj nélkül futott x ideig is, meg aztán szűrő sincs a rendszerbe... Majd arra ki kellene találnom valamit még. Kész lett ma a gép, emel is mint a rosebb. Igaz kicsit brutálil néz ki, de legalább működik és emel is szépen. 68-as hidraulikaolajat raktunk bele, az jó hozzá nem?

 

Előzmény: dutrancs (18)
dutrancs Creative Commons License 2014.10.04 0 0 18

Előtte nem szedted szét? Nem esetleg rosszul raktad össze és azért nyomja ki a szimmeringet?

Előzmény: Törölt nick (17)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 17

Szimeringcsere nem segített, annyira el volt kopva a szivattyú, hogy nem tudta visszaszívni a résolajat és ezért inkább átlökte a szimeringen. Meg aztán a tengelyen is van bemaródás ahol kisebb az átmérője a fogaskerék tengelyének. Valszeg futott olaj nélkül a szivattyú és ezért ette meg magát... (nem nálam)

Előzmény: Törölt nick (16)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 16

Üdv! A gyári szivattyuba ki kellene cserélni egy 200-forintos szimeringet cserélni és visszateheted vsz.

Előzmény: Törölt nick (14)
fecó1966 Creative Commons License 2014.10.02 0 0 15

most másik traktort is javitok , tavaszra tervezem a müszaki vizsgát , mindenképp rendbe szedem

 

Előzmény: Törölt nick (14)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 14

Ha még csak könnyezik, az legalább megmutatja, hogy van még benne olaj :) 

Nekem azért kellett ledobni a gyári hidraulikaszivattyút mert átengedte a hidraulikából az olajat a motorba egy az egybe. Egy szerelő megcsinálta szíj hastásúra, de ott annyira feszre kellett húzni a szíjat, hogy féltem kikezdi a vízpumpát meg a generátort, most pedig elég bonyolult módon kerül rá az MTZ pumpa, talán a szántásokra elkészül az is majd.

Nem gondáltál rá, hogy kicsit kipofozd esetleg leműszakisztasd?

Előzmény: fecó1966 (13)
fecó1966 Creative Commons License 2014.10.02 0 0 13

szia igen mindene eredeti , hütő egyedüli , ami kivan cserélve , lengyel hütő . Mtz , van benne, a hidraulikája tökéletes kicsit könnyezik , itt ott letörülgetem és kész.

Előzmény: Törölt nick (9)
joebatyo Creative Commons License 2014.10.02 0 0 12

Talán tényleg jobb, ha legyártatsz hozzá, ami kell, mert a gyári az horror.

Az mtz szivattyú ugyan valóban nem a legjobb, de legalább olcsó :)

Biztosan nem használod olyan sokat, ha meg a hidraulika nem kell, kikapcsolod,

akkor elmegy az pár évig.

Egy Bosch szivattyú hozzá az vagy 80 ezer, netán több is, nem néztem.

Hálás kis gépek ezek a Steyr kistrakik, de a 28-ast nem adnám egyikért sem :)

Nem fikázni akarom, csak nekem nem is lenne jó a dimbes-dombos területeken,

meg a vonóerő+4x4 is igen hiányozna.

Emellett még az alkatrész ellátottság is rosszabb, mint a Dutránál, ami

szinte már létezhetetlen :)

Legalábbis kis hazánkban.

De kívánok hozzá sok sikert, és mint mondottam volt, ha valamiben tudok segíteni,

akkor szivesen. ( Egyébiránt kint dolgozom Ausztriában )

 

Előzmény: Törölt nick (11)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 11

Tényleg hihetetlenül drága hozzá minden. A kormányműbe kellett egy 3 fogú alkatrész, ami 300 euró környékén volt, itthon legyártattam egyet ingyen belő egy másik pedig sokkal jobb minőségű edzett anyagbó 15-be kerüt, de tény baromi sokáig tartott míg találtam olyan maróst akinek volt hozzá cucca.

hidraulikaszivattyúval vagyok meglőve, most egy mtz szivattyú kerül fel rá mert ez a legolcsóbb... Igaz hogy minőségben nem a legjobb, de egy márkás szivattyú árából veszek vagy 5-t belőle ha nem többet...

 

Előzmény: joebatyo (10)
joebatyo Creative Commons License 2014.10.02 0 0 10

Osztrák oldalon szoktam összeakadni hirdetésekkel, s olyankor csak az erösödik meg bennem, hogy a Dutra még mindig filléres dolog, legalábbis a 28as.

Olyan árakat kérnek az osztrákok az alkatrészekért is, hogy elképesztö.

Persze biztosan lehet normális áron is hozzájutni, csak annyira azért nem figyeltem.

Ha igaz, új is van mindenböl.

 

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.02 0 0 9

Szia! Várjuk a képeket is. :)

Tiéden eredeti a hidraulika rendszer? Nekem ezzel megy most a szívás rendesen. Nagyon durva átalakítás kellett hozzá sajnos.

Előzmény: fecó1966 (8)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!