2 hete nekem is megcsinálta a szerviz a mégane-on a 2.2->7.0.24 update-et. És "öröm-bódottá", dev.modban való aktivalas után működik az AA! Nem hittem volna 3 év után hogy valaha is fogom használni ebben a kocsiban. A nyári horvátországi 4.6-os fogyasztásom után talán ez a legnagyobb örömöm a megane-al 😄
Kérdésem : az 1.5 dCi Kadjarom vezérmű szíját mikor kell majd cseréltetnem? ( ezért elnézést a nagyérdeműtől) :D
Rögvest egy elgépelés #1655-ben: ahogy azt a #5-ös fórum beírásban( még 2016-ban) írtam a dízel a gépházban 1.6-os motor.....van. ( azahülebillentyűzet....)
Innentől amit írtam az viszont jó! Azaz a szervizben ezt mondták:
" A válasz: 5 éves korban vagy ha eléri a 150.000km -t ( ekkor már érdemes) ... ( jegyzem meg: náluk volt az autóm eddig mindhárom szerviz alkalmával, most a 120.000-nél vittem "nemszakszervizbe" ergo tudták miről van szó, ismerték az autót)
Bárdi szalonban kerestem vmi fisz-f@szt az autóhoz, beírják az alvázszámot a keresőbe és csak úgy mellékesen közlik velem: az autómban vezérműlánc van és nem vezérmű szíj...."
Topka olvtárs #1657-es beírása, ami fedi a valóságot. ( ennyit a nyilvántartásról....nyilván kiderült volna, amikor vittem-volna- vezérműszíj cserére, de most egy darabig le van tudva erről a gond.....) :D
120.000km szerviz következett...irány a Rönószalon. :D
Kérdésem : az 1.5 dCi Kadjarom vezérmű szíját mikor kell majd cseréltetnem?
A válasz: 5 éves korban vagy ha eléri a 150.000km -t ( ekkor már érdemes) ...
Bárdi szalonban kerestem vmi fisz-f@szt az autóhoz, beírják az alvázszámot a keresőbe és csak úgy mellékesen közlik velem: az autómban vezérműlánc van és nem vezérmű szíj....
Na eeeeeeezmáááááátecccccik...most akkor mi is van benne?
Nálam 1 állása van, pontosabban csak be lehet nyomni. Mellette van egy 3 állàsú kapcsoló, de az azt állítja, hogy melyik oldali tükröt állítsa a 4-irányú állítógomb.
2) Lehet-e azt állítani, hogy nyitáskor/záráskor ne hajtogassa automatikusan a tükröket? Jobb, ha mindig ki van hajtva, mintha nem tudom kinyitni behajtott állapotból.
A vezetőülés ajtaján levő kapcsolónak 3 állása van: Kinyitva, Automatikus, Behúzva.
"Én azzal próbálom kímélni a tükröket,hogy amikor többször fordulva csomagokat pakolok és zárt helyen van a kocsi, akkor beleteszem a nyitó kártyát, hogy ne csuka be őket állandóan."
Én a táskámat mindig az első ülésre teszem. Kinyitom a kocsit, berakom és még megkerülöm a kocsit, pont bezárja magát:) Ugyanakkor mikor kiszállok, akkor legalább 3 méter után zár. Sőt nálam a zsebembe van a "kulcs" nem egyszer zártam már be utastársamat az autóba emiatt :)
Ilyen problémát még nem észleltem, mondjuk a miénk még új, 4 hónapos.
Én azzal próbálom kímélni a tükröket,hogy amikor többször fordulva csomagokat pakolok és zárt helyen van a kocsi, akkor beleteszem a nyitó kártyát, hogy ne csuka be őket állandóan.
Egy olyan problémánk volt amúgy eddig csak vele, hogy már az első úton a szalonból hazafelé bejelzett, hogy "ellenőríztesse a parkolóradart".
Ez hol eltűnt, hol előjött.
Végül ezt azzal hárították el eredményesen, hogy az első rendszámtábla tartó műanyag keretet leszerelték, nem is tették vissza, hanem az első rendszámtáblát felragasztották magára a kocsira.
Azóta ez a jelzés nem jött elő.
Más problémánk eddig nem volt vele, már több, mint 10.000 km fölött.
Nálatok rendesen működik a visszapillantó tükrök automatikus behajtása? Nálam rendszeres meghibásodik, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy beragad. Jellemzően pár napos állások után, illetve esőben. Ilyenkor a becsukott tükröt nyitáskor nem nyitja, illetve fordítva, záráskor nem csukja be. Aztán általában sokadszori próbálkozásra azért megtörténik. Tehát nem a mozgató motor ment tönkre, inkább csak kosztól, víztől eltömődik, beragad. Mind a bal, mind a jobb oldali akadozik, nem feltétlenül egyszerre.
Jeleztem ezt legutóbb szerviznél is, akkor állítólag megtisztogatták a tengelyeket. Utána talán jobb lett egy ideig, de mostanában ismét akad.
Igazából két kérdésem lenne:
1) Nálatok is előfordult hasonló, vagy egyedi eset nálam?
2) Lehet-e azt állítani, hogy nyitáskor/záráskor ne hajtogassa automatikusan a tükröket? Jobb, ha mindig ki van hajtva, mintha nem tudom kinyitni behajtott állapotból.
Egy átszerelés pest környékén már 20E ft környékén van. Évente ez 40, néhány néhány év alatt megtérül a felni, és a gumikat sem cseszegetim a szerelés.
Én az alábbi recept alapján~150-ből megúsztam:
- 4 db használt 16-os könnyűfémfelni 40000 Ft
- 4 db tpms szenzor Aliexpressről 12000 Ft
- 4b NEXEN WIngard téli gumi felszerelve 100000 Ft
Nálam az első gumis, akihez vittem, nem vállalta, így vittem a szalonba. Nekem 19-es a nyári és 17-es a téli, részemről így tökéletes, kényelmes a 17-es. (igaz, a 19-eshez képest, én csak ezeket próbáltam)
Munkába járásra, attól függően, hogy milyen kedvem van, Renault talira járni, és külföldön szerpentinen kirándulni. Ezek lennének a fő felhasználási módjai.
Kérdésem az lenne, hogy a gyári 18-as alufelnire tegyek rá téli gumit, vagy inkább vegyek új 16-as acélfelnit? Én a gyári felnire gondolok. A gyári 18-as kerekeken van levegő nyomásmérő, arra a gumisnál is tudnak feltenni téli gumit, vagy azt csak a renault szervizben tudják elvégezni?
Na de nem a Kadjar helyett akar másik autót, hanem mellé.
Tehát nem messze akar vele menni, hanem gyorsan... Ilyen autót pedig legálisan csak pályázáskor lehet kihasználni. Főleg hogy megint ráigult a rendőrség a halálozási statisztikára.
Ha haladni akarsz, akkor ennek feléért, harmadáért kapsz egy jó motort, állatkodni és szükség esetén pusztulni az is jó... :-)