Bal hatsolampa korul nalatok is kolompol valami rossz uton?
Mintha 1 kabelkoteg a ütné a kasznit. Ha meglokom az autot oldaliranyba akkor is hallom, baromi idegesito
Sziasztok!
Lancer sportbackomra szeretnék majd vonóhorgot rakatni, mindenképpen levehetőset szeretnék és olyat amihez nem kell a lököst kivágni. Persze nem a százezres kategóriában. Sok féle gyártó van, de nem tudom, hogy melyiket érdemes...
Legfeljebb minden motorinditásnál kicsit hosszaban nyomod az info gombot és utána eltűnik a bazi nagy hibajelzés ha nics bennük szenzor, csak a kis felkiáltójel marad a kijelzőn ha jól emlékszem. Én most veszek 4 acélfelnit a téligumikhoz és egyenlőre nem rakatok bele szenzorokat, nem befolyásolja a jármű üzemét csak jelez. Amúgy is hetente megszoktam nézni itthon a guminyomásokat. A nyári gumik maradnak az alufelnin amikbe benne vannak a gyári szenzorok, aztán majd ha meggazdagodok lesz az acélfelnikbe is szenzor! :) Amúgy korrekten működnek a szenzorok, csak akkor jeleztek ha valóban kicsi volt a nyomás az adott gumiban. Aki hajlamos nem nézegetni a guminyomásokat annak nagy segitség hogy ne a felniken közlekedjen! :-) Majd utánajárok milyen utángyártott alternativák vannak amik megbizhatóan működőképesek és nem méregdrágák (ha van ilyen)....
Be kell rakni a szenzorokat a téli kerekekbe is. Van, akinek jó tapasztalata van az utángyártottakkal is, talán egy profi gumis már tudja, mit lehet adni, ami működik. (Én is csak hallottam, nekem a négyévszakos kerekeken a gyári szenzorok vannak.)
Ellenkező esetben a műszerfali jelzéseket folyton takarja a rendszerhibáról szóló figyelmeztetés, minden indulásnál nyomkodni kell a gombot, hogy láss valamit.
Vettem én is egy OSRAM nappali menetfény/ködlámpa kombót (Osram LEDriving FOG PL 103 Silver Edition), és tegnapelőtt be is szereltem. Jól világít, megéri az árát. (most akciósan a Lumenet.hu-n 30eFt).
A kompatibilitási listán csak a Lancer 2007-2011 évjáratai vannak felsorolva, de a 2016-osra is felszerelhető volt. (csak hosszabb lámparögzítő csavarok és néhány plusz alátét kellett)
Nekem márciusban volt olajcserém, és kb 11 ezer km után ennyi olajfogyás természetes szerintem (avagy nem gond), főleg hogy sokat használtam intenziven. Én is tetettem be menetfényt és imádom, végre nem kell szarakodni a világitással, sokszor elfelejtettem bekapcsolni. Nekem is 2 funkciós osram van, tiszta led, alul ködfény, felül menetfény és stabilan jól működik. A mai eszemmel már inkább olyat rakatnék be ami 3 funkciós, annak a led menetfénye a ködfénylámpa külső oldalán van ivesen beaplikálva, és kanyarodáskor mikor indexel az ember bekapcsol a megfelelő oldali menetfény és hazakisérő fényként funkcionál, igy egyben ködfény-menetfény-hazakisérő fény funkciója is van. Csak ajánlani tudom….
Én még nem tapasztaltam olajfogyást, több száz kilométer intenzív hegyvidéki használat + sok autópályázás után sem (Ausztria). Pedig nyomtam neki rendesen, gyakran egyes, kettes fokozatban + padlógáz, hogy egyáltalán felmenjen az emelkedőkön. (Ilyen használathoz azért jobb lenne az 1.6-osnál erősebb, nyomatékosabb motor). Előtte volt olajcserén, és most is a nívópálcán a maximum jelzésnél van.
Más: Valaki tett utólag nappali menetfényt a Lancerre? Milyet?
Nah, gondoltam írok én is pár sort az én micumról (2012-es, 1,6, sportback) :-)
Tavaly márciusba vettem 101eKm-el, azóta volt egy alvázvédelmen (rászorult de inkább prevenciós céllal, viszont most voltam karrosszériásnál és azóta is jó) volt egy első féktárcsa és fékbetétcsere, meg gyertyacsere az elején, azóta csak 10e km-enként olajcsere, más nem, most 140eKm van benne.
Most volt műszakin, átment simán de majd sajnos hátsó lengéscsillapítót kell cserélni idővel, nem tudom mennyire micufüggő, de az is igaz hogy napi szinten szar úton járok vele, néha megpakolva és nem is mindig lassan...
Ezeket leszámítva összességében elégedett vagyok vele, azt vettem észre hogy igazán 3000-től kezd csak húzni, de 100-as tempónál nem eszik 5,5-6-nál többet, télen is 6 körül, 150-170 között meg 8litert.
Intenzív használat során természetes a motorolaj fogyás, az én lancerem kezelési könyve is ezt írja. Júlus közepe óta beletoltam az autóba kb 2500 km-ert és sokat megterhelő szerpentineztem vele mint írtam korábban. Megnéztem, a full felsőnívóig feltöltött olajból kb. 0, 3 - 0, 4 dl olaj hiányzott, ennyit töltöttem utána.
Voltam szervízben, meghalgatták és nem gatyáztak, azonnal megrendelték a gyári jobb hátsó kerékagyat és gariba cserélik. Bár eléggé csodálkoztak mert a micura nem jellemző ilyen kevés km esetén, de korrekt volt a szervíz.
Első hosszabb utam megvolt az 5 éves lancerrel. Vegyes tapasztalatokkal. Egy nap 700 km majd vissza ugyanennyi. Nagy része pálya 140- 150 el, megpakolva, emelkedőkkel, keves szerpentinnel, klímával fogyasztas 7l .
Úttartás, kényelem jó, 9% os emelkedőn szenvedett szegény.
Egyetlen negatívum a menetzaj, hosszútávon nagy sebességnél nagyon zavaró.
Ja és mintha fogyott volna az olaj, pár dl kb. Normális ? Tiétek eszi az olajat? vagy a
nagyobb terhelés miatt volt ...
Azért én nem vagyok negati véleménnyel a Lancer-ről, ha jól értettelek ilyen aspektusba irtad hogy bármi lehet, annyira tré? Alapvetően meg vagyok vele elégedve, jól üli az utat, jól kormányozható, nagyon jó a fogyasztása. 3 hete bejártam vele erdélyt 5 személlyel fullig pakolva, 4 nap alatt kb 2000 km-ert toltam bele és nagyon sokat szerpentineztem vele romániában, zokszó nélkül teljesitette. Pedig nem szedánnak való terep, és ráadásul 7,5 l körüli átlagfogyasztással.
Amit te irtál hibát nem tapasztaltam még eddig se a kormánynál, se a kuplungnál. Gondolom ez garanciális téma, legalábbis amig tart a garancia az autón beleértve az én kerékcsapágyam is. Mert ezek csak nem egyszerű, pár évente cserélendő kopó fékbetétek.... De irjátok meg ha tévedek.
Ennél rosszabb járgányom ne legyen én azt mondom! :-)
Simán lehet, szerintem ennél az autónál semmi sem kizárt. :)
Nekem a kuplung kezd szar lenni, kb. mióta elhagytam az 50.000 km-t.
Nehezebb is nyomkodni, plusz kinyomáskor ilyenkor súrlódó-recsegő hangot ad, jó hangosan.
Utolsó autóm aminél kellett kuplungott cserélni, az egy ACCORD volt, 8 éves volt 165.000 km volt benne akkor. Az ACCORD akkor kezdte ugyanezt a jelenséget produkálni. Kuplungcsere megoldotta, vagy 230.00 km volt az autóban amikor eladtam, hibátlan kuplunggal.
Másik, megyek egyenesen, balra indexelek, elkezdem a kormányt is balra tekerni. Aztán jön mondjuk egy úthiba, így egy kicsit vissza tekerem a kormányt elkerülve a tetves kátyút. Na ekkor a jobbra vissza tekeréskor ilyen kattogó, cicipelő hang jön a kormány mögül. Ritka idegesítő. Eddig nem volt ilyen hangja, ezt mostanában kezdte.
Üdv! A jobb hátsó kerékcsapágyam mintha kezdene "csapágyas" lenni. Kb. 2 hónapja kezdtem hallani, olyan fémes erősen surlódó, finoman morgó de határozottan zavaró hangja van. Ismerős szerelő meghallgatta és szerinte is, de mivel garanciális nem nyúlunk bele. Megcseréltük az 1 éves gumikat azon az oldalon hátha a gumi csinálja de úgyanúgy megvan a zaj. Létezik hogy ennyit birt a csapágy? Ilyen irányú tapasztalat valakinek? Összesen 46 ezer km van az autóban...... 22-én megyek szervizbe, majd beszámolok...
Jobban megnéztem skyfol felirat van rajta, szóval biztos utólag lett.
Keresek egy szakit remélem csinálnak hozzá műbizonylatot és nem kell leszedetni
A gyári sötétítést mivel igazolják?
Suzukinal voltak ilyen gondok, lancernel még nem, mondjuk ezzel keményebben kell bánni....
Másik problémám hogy levan sötétítve és erről semmi bizonylat nincs. előző tulaj így vette használtan. Azt mondta műszakin nem volt gond. Lehetséges hogy gyári a fólia?
Hát én azt szoktam mondani ez esetben hogy először vegye ki üresbe, engedje el a váltót egy pillanatra ilyenkor a rugók berakják középre a sebváltókart ( ahol előre a 3 hátra a 4 van) aztán ha 3 at akar akkor előre nyomja ha négyet akkor hátrahúzza de úgy hogy oldalra egyik irányba sem feszegeti.