Amikor a héber gépek Szíriában bombáznak, az orosz Sz-300/400 lérak mindig hallgat. Előre egyeztetve van, a Kreml kiszolgálja őket. Akkor az MA-240 járat roncsának kiemelését hogyan merhetnék az oroszok?
> Az hogy az 1:1000000 léptékű térképen valami csak 3 cm az a valóságban kicsit több...
Libanon közvetlenül határos Szíriával - jellemző, hogy két napja megint libanoni légtérből rakétázták a magát választott nép harci gépei Szíria fővárosának, Damaszkusznak a környékét. Amúgy hajóval sem több 2 napnál az út L és Sz között.
Az oroszok épp egy óriás úszódarut cibálnak a Boszporuszon át, azzal akarják kiszedni a Szíria előtt nemrég csobbant anyahajós MiG-29-est. Lesz meglepi, mikor kiderül, hogy a CIA és a Matkal-13 már kifosztotta a roncsot (vannak nekik gyűjtögető életmódra specializált tengeralattjáróik erős ROV-okkal, meg beépített keszon medencével). Viszont a mi Tu-154-esünk roncsait kiemelhetnék helyette a ruszkik - már ha merik - nem sokkal van arrébb.
"zakkant Germanwings másodpilóta előtte majdnem egy évig szabadságon volt a légitársaságtól és az idő alatt egy mezőgazdasági célúnak mondott, zárt közösségben élt a Szentföldön"
Ha egy évet kihagy, akkor nem kerül vissza egyetlen légitársasághoz sem. Még egy mezei CPL-re is tuti hogy egy hatóság megújító vizsga kell egy év kihagyás után, meg pár óra oktatóval.
> Csak én kezdem itt elveszíteni a fonalat...? Csupa új infó - gát, Irán...
Irániak is voltak a gépen, ki lett volna nevezve az ügy második 9/11-nek, ha nem oldják meg olyan hamar.
(Az megvan, hogy az állítólag zakkant Germanwings másodpilóta előtte majdnem egy évig szabadságon volt a légitársaságtól és az idő alatt egy mezőgazdasági célúnak mondott, zárt közösségben élt a Szentföldön?)
Nemrég volt valamelyik Viasat TV-n dokufilm Sikorsky tábornok lezuhanásáról, talán fogják ismételni. Sok értelme mondjuk nem volt, azt állapították meg, hogy a lengyel pilóta hibázott - az pedig aljas rágalom, hogy a véletlenül éppen arra járó szovjet nagykövet babrált volna a géppel, aminek az angolszászok, franciák és a németek is nagyon örültek.
Ja. Ha egyszer azt "akarta". Kb. 50 km onnan az a víztározó, simán mehetett volna oda is, hogy nagyobbat szóljon a dolog. Ehelyett "egyszerűen" süllyedésbe vitte a gépet, és vége. Talán még a legvége előtt kivette süllyedésből, és vízszintesen haladva lett vége - de ez halovány emlék, téves is lehet.
> akkor jóval északabbra kellene lennie, mert kevesebbet tud repülni
Ez nem lehetséges, hiszen az MH370 végső helyét meghatározó kört az INMARSAT műhold által fogott rádiós pingekből ismerjük. Azon belül pedig az eddig fellelt roncsdarabok óceáni sodródásának visszafelé szimulációja pontosít, nagyjából a tág keresési zónára, legfeljebb 2-3 fokkal északabbra a most hajókkal megkutatott szűk keresési zónához képest. Tehát egy égő, kiégett pilótafülkéjű gépnek több órán át kellett volna még repülnie délszaki irányban - nem arról van szó, hogy Vietnam partjai előtt esett le az MH370, ahol először keresték.
> Lubitz tömeggyilkosunk ilyet próbált volna, nem "csak" a maga (+többiek) elpusztítását?
Egy Lac de Serre-Poncon nevű víztározó völgyzáró gátjába akart belerepülni az A320-al. Ott egy 125m magas fal tart 2/3-ad Balatonnyi vizet, alatta települések vannak.
(A 2.vh-ban a britek csináltak német víztározók elleni "Dambusters" bombázásokat, ami több, egyébként szövetséges hadifogoly kényszer-munkásokkal teli falut elárasztott, talán onnan lett az ötlet?)
Az elkövető kilétét azért hozták olyan gyorsan nyilvánosságra, hogy a Germanwings támadást ne lehessen Iránra ráfogni és háborút kirobbantani.
Persze a cikk pont ezt mondja a tűzzel kapcsolatban, ha kiégett a pilótafülke, berobbant a szélvédő-kihermetizálódás történt, akkor jóval északabbra kellene lennie, mert kevesebbet tud repülni. Ha a pilótafülkében volt a tűz, akkor viszont a kihermetizálódás elolthatta és nem terjedt tovább, csakhogy a gép már vezethetetlen volt, illetve a pilóták/utasok már ájultan/holtan voltak a gép utasterében. De ha idetéved egy szakértő, kommentálhatná ezt a pilótafülke tűz teóriát.
Égő repülőgép valóban nem repül sokáig, ezzel egyetértek, a többivel kevésbé.
A maláj kapitány nagy szimulátor rajongó volt, gyakorlatilag mindent kipróbált. Nem találtak vele kapcsolatban semmiféle motivációt öngyilkosságra. A maláj rendőrség megszüntette a vele kapcsolatos nyomozást, illetve a másodpilótánál sem találtak semmit.
A gátról én sem találtam semmit, erről hol van forrás? Nála egyébként nem kéne többet belegondolni, beteg ember volt, egy időzített bomba...
Ostobaságnak tűnik a pilóták mentegetése azután, hogy a Germanwings másodpilótája megpróbált belerongyolni a vízerőmű völgyzáró gátjába.
Öö... izé, le vagyok maradva bizonyára, akkor bocsánat, én ezt még nem is hallottam, hogy Lubitz tömeggyilkosunk ilyet próbált volna, nem "csak" a maga (+többiek) elpusztítását. Tényleg volt ilyen verzió? Hol lehet erről olvasni?
- Égő repülőgép nem repül sehová még 6 órán át, mivel a dural már 205C fokon kezdi elveszíteni a szilárdságát. Amúgy gondoljunk csak a svájci MD11 tragédiájára, ami a látótávolságban lévő partot sem tudta elérni a pilótafülke tüze miatt!
- Ostobaságnak tűnik a pilóták mentegetése azután, hogy a Germanwings másodpilótája megpróbált belerongyolni a vízerőmű völgyzáró gátjába.
- Miután az öreg kapitány otthoni repszimulátorán megtalálták az MH370 akció főpróba-repülését, igazán semmi kétség sincsen már a szándékosság felől:
- Nem értem, miért nem lehet belenyugodni abba, hogy gazemberek is ülnek a botkormány mögött? (Miközben azt mindenki természetesnek veszi, hogy a világ legtöbb országában gazemberek vannak kormányon).
> Nagyon rossz széria darabja volt a Malév életében a prágai esemény.
>
> Igen, volt Párizs, Bukarest, az isztambuli gépsérülés, az Il-18 Ferihegyen, Kijev,
> Koppenhága, Bejrút, ami tőlünk független dolog következménye volt.
Tehát lelőtték a bejrúti járatot. (Ha elrejtett bomba vagy tűzpárbaj lett volna a fedélzeten az nem tőlünk vagy Malévtól "független dolog" hanem gyenge utas-biztonsági ellenőrzés eredménye.)
Legalább is annak idején én is így tanultam. Elnök úr(né)nak ezt nem kellett feltétlenül tudnia, de annyi esze lehetett volna, hogy ennek jó vége nem lehet.
Se elnök, se elnökné, se a tábornok úr jog szerint nem adhat(na) egy repülőgép felelős kapitányának a gép vezetésére vonatkozóan semmilyen utasítást, MÉG JÓT SEM!!! Szomorú, ha ezt egy államelnök vagy tábornok a beosztásából következően se tudja, még szomorúbb ha tudja, de nem tartja be!! A felelős kapitány meg nyilván hiába tudja, ha a főnöke erőszakoskodik, akkor megpróbálja a majdnem lehetetlent is, és tömeghalál a vége (egyetlen szerencse hogy legalább nem lakott területet taroltak le, akkor sokkal több lett volna az áldozat).
Nem egészen értem ezt a keresgélést. Ha jól emlékszem nem az első próbálkozásnál verték oda magukat. Sokkal inkább arról van szó, hogy egy elnök(né) nem adhat rossz utasítást és nem erőltethet olyan dolgot aminek majd száz halott a következménye.