Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lente Creative Commons License 2018.11.26 0 0 338

Van egy piros, fekete tetős GLX manuálus váltóval 880 km-el a ha.hu-n

Előzmény: Szokoly Adrien (335)
Évszakok Creative Commons License 2018.11.26 0 0 337

Amióta vagyis tegnap nedves, ködös, ma meg esős az időjárás, érdekes, azóta nem sípolt a fék, semennyit. Különben közvetlen megállás előtt, fékpedált nyomva szokott néha enyhén sípolni. Se kanyarnál, se semmilyen helyzetben nem sípol.

Dualjet Creative Commons License 2018.11.22 0 0 336

Nekem annak idején azt mondták a szalonban, hogy olyan színűt rendelnek bemutatóautónak, amit könnyen el tudnak adni, ezért volt náluk fehér Ignis. Pedig a narancs és a kék szerintem is jól néz ki.

 

A váltózáron én is gondolkodtam már, az előző autómban volt. Egyelőre még halogatom, mondjuk annyiból könnyen vagyok, hogy nem Budapesten lakom és nem is nagyon járok oda az autóval. Ez azért lényeges, mert az autólopásokon belül 85%-os Budapest és Pest megye részesedése. Az ország összes többi része adja a 15 százalékot. Ha ott laknék, akkor már szereltettem volna. Ellophatatlanná biztosan nem teszi, de miután az autók döntő többségében semmilyen védelem nincs, ezért mégis csak valami extra akadályt jelent. Ami még mellette szól: kevés macerával jár a használata. Van egy Autolok kormányzáram, de az utóbbi években már nem nagyon használtam, mert a mindennapokban rendkívül kényelmetlen volt felrakni-leszedni.

 

Amúgy az az érzésem, hogy nem lesz ez egy lopandó típus. Ha én autótolvaj lennék, akkor inkább a Vitarákat vinném, mert annak az alkatrészeire nagyobb a felvevőpiac. :)))

 

A gumi egyelőre azért drága, mert nem igazán van másik olyan modell, amihez ez a méret passzolna (mármint az alufelnihez). Szerintem, ha még egy-két gyártó rámozdul erre a méretre, akkor kicsit nagyobb verseny lesz és lejjebb mennek az árak. Szóval mire elhasználod a mostani nyári és téli szettet, addigra remélhetőleg olcsóbb lesz felgumizni az autót.

Előzmény: Szokoly Adrien (335)
Szokoly Adrien Creative Commons License 2018.11.22 0 1 335

Végig telefonáltam kb. 40 márkakereskedést. Csak szürke és fehér szalonautó volt. Az én álmom a narancs esetleg a kék. GL csak márciusi szállítással lett volna. Végül egy narancs GL+ lett ami épp hajózik felém. Remélem, hogy decemberben átvehetjük...

A biztosító ügyintézése viszont elképesztő hosszú idő volt. Szeptember eleje óta vagyunk kocsi nélkül.

Előzmény: Dualjet (333)
Szokoly Adrien Creative Commons License 2018.11.22 0 0 334

Köszi. :) Ajándékba kapok az új kocsihoz téli gumit. ezért lesz felesleges a másik szett.

Gondoltam én is a felnivásárlásra, de végül az ajándék gumi döntött. Az viszont rossz hír, hogy drága lesz legközelebb.

A váltoózárról mi a véleményetek? Érdemes szereltetni?

 

Előzmény: eznemmentseg (332)
Dualjet Creative Commons License 2018.11.20 0 1 333

Féksípolás jelentés: nem tudom, hogy köze van-e ehhez az elmúlt két nap esős időjárásának, de ma és tegnap is csöndben volt a fék. Kis nyikkanás volt, de még tolerálható mértékben. Nem nagyon értem ezt...

 

Ma tankoltam és az elmúlt 500 km-t alatt 4,5 literes fogyasztást hoztam össze (saját mérés és nem az autó szerint), ráadásul rengeteg rövid távval, téli gumival. Azért valami elképesztő ez az 1.2-es motor.

 

Adrien: ha esetleg felpörgetnéd az autóvásárlást, akkor érdemes rákérdezni a Suzuki kereskedésekben, hogy a szalonban kiállított Ignisük nem eladó-e. Amikor nyár elején megfordultam néhány szalonban, akkor az volt a tapasztalatom (nem csak a Suzukinál), hogy ezeket külön nem nagyon hirdetik meg. Viszont amikor eladhatják - azt hiszem fél év után - akkor kedvezményt is adnak rá. Nálam is úgy volt, hogy nézték a számítógépen, hogy milyen színű autót mikorra tudnának hozni, erre én rámutattam a kiállított Ignisre, hogy "ez nem eladó?" és akkor derült ki, hogy dehogynem. Egy hét múlva pedig már át is vehettem.

eznemmentseg Creative Commons License 2018.11.20 0 0 332

A lényeg, hogy nem sérült meg senki! Nem feltétlenül kell eladnod a - gondolom - 175/65 R15-ös méretű téli szettet, ha veszel hozzá acélfelni + szenzort.

78 800 forintért tudsz innen rendelni:

https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Swift-2017-tol-Felni-SZETT-Kerektarcsa-15x5

 

A GL+-os alufelni méretével (175/60 R16) az a baj, hogy baromi drága rá a gumi, mert ritka méret. 100-110 ezer forint egy szett Toyo, vagy Yokohama gumi, de van drágábban is Dunlop... A téligumi-acélfelni párosításnak annyi előnye is van, hogy pár ezer forinttal olcsóbban szerelik át, mint ha a gumit cserélteted az alufelnin.

Előzmény: Szokoly Adrien (331)
Szokoly Adrien Creative Commons License 2018.11.20 0 1 331

Szia! Egyszerű baleset volt és szerencsére senki sem sérült. Megy a sor a lámpa vált, de még lassúak, hátulról belénk jött egy ételszállító autó. Elsőre nem hittem volna hogy totál kár lesz, de a biztosító arra vette. Szeptember legelején volt azóta vagyunk autó nélkül. Mivel nem tudtuk mi lesz így nem tudtunk előbb új kocsi után nézni. Most sajnos GL egyáltalán nincs csak jövő tavasszal lesz az országban, GL+ is épp hajózik. Remélem karácsonyra lesz autónk.

Én ragaszkodtam az ignishez újra, párom már ott tart, csak legyen valami.

 

Az GL re való téli gumiszettünk ezek szerint nem lesz jó. :( Alig van bennük km. Ezt nagyon sajnálom. Akkor el kell adnom valahogy őket.

Előzmény: eznemmentseg (329)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.11.20 0 0 330

Illetve ha a téli gumis kérdés úgy értetted, hogy magát a 15-ös gumit át tudod-e rakatni a GL+-os alufelnire, akkor az nem fog menni.

Előzmény: Szokoly Adrien (326)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.11.20 0 1 329

Szia! Én az alapfelszereltségű modellek nagy híve vagyok, de azt kell, hogy mondjam, az Ignisnél speciel megéri a GL+ felszereltség a felárát. A tolatókamerával kapcsolatban én is szkeptikus voltam (a korábbi autómban tolatóradar volt) de ezerszer jobb, mint a radar. Este, sötétben is remek képet ad.

 

A GL felnijét tudod használni a GL+-hoz is.

 

Ha nem nagyon traumatikus élmény, akkor mesélhetnél a balesetről. Hogy történt? Nem sérültél meg? Légzsákok is nyíltak?

Előzmény: Szokoly Adrien (325)
Szokoly Adrien Creative Commons License 2018.11.20 0 0 328

Köszönöm. Kamerám még sose volt, majd most lesz. Eddig a radar csipogása segitett. Akkor várok a radarral és kipróbálom a kamerát. :)

 

Előzmény: GABIANA (327)
GABIANA Creative Commons License 2018.11.20 0 0 327

A tolató kamera minden pénzt megér! Rendkívül biztonságossá teszi a tolatást. Én csak ajánlani tudom!

Előzmény: Szokoly Adrien (325)
Szokoly Adrien Creative Commons License 2018.11.20 0 0 326

Még egy kérdés. A GL R15 ös téli gumijai jók a GL+ ra? Alig futottak és nagyon utálnám, ha újakat kéne venni.

Szokoly Adrien Creative Commons License 2018.11.20 0 0 325

Régi új Ignis tulajdonos vagyok. Az egyéves GL felszereltségű narancs sárga csodánk összetörték. Majd 3 hónap biztosítózás után most jutunk el egy új vásárlásához. Sajnos GL sehol sincs csak GL+.  Tudom, hogy több benne az extra, de a 4 ülés elég erős hátrány.

Az a kérdésem lenne, hogy a tolatókamera mennyire váltja ki a radart? Régen radarunk volt és szerettem. Most nem tudom megér-e plusz 60 ezret.

 

Relsign Creative Commons License 2018.11.19 0 0 324

Szia, hát mivel hasonló felépítésű, csodákra nem készültem. 😂 Volt wagonom, imádtam (sose volt azóta sem kedvenc autóm), de az annál kevesebbet fog szélből (azért nem sokkal). De ez az új kedvenc!

Előzmény: Törölt nick (321)
GABIANA Creative Commons License 2018.11.19 0 1 323

Kedves Új-Ignis tulajdonosok!

Egy kicsit megnyugodtam, hogy - bár sajnos - de nem csak egyedül engem érint ez a probléma.

 

Tapasztalataim szerint közvetlenül az elindulás után még nem jelentkezik a sípolás, úgy  kb. 2-3 km megtett út, vagyis egy kis felmelegedés után észlelhető először ez a különös zaj.

Egy másik észrevételem, hogy ha nagyobb sebességről fékezek vissza akkor nem mindig jelentkezik, ellenben araszolgatáskor mindig hallom.

 

A téli kerék felszerelésekor (múlt szombat) újfent megemlítettem a márkaszervizben, hogy "sípol" a fék, mire a következő opciókat kaptam megnyugtatásként:

- várjak még, hiszen bejáratós az autó (1700 km megtett út van eddig);

- nyugi, ez azért van, mert környezetkímélés gyanánt kivonták az azbesztet a fékpofák anyagából;

- eszembe se jusson valamilyen kenőanyag felhordása a fékekre (hahaha, amikor a kerékcserét is a szervízben intézem...)

- hangosítsam fel a rádiót, akkor majd nem hallom!

 

Arra jutottam, hogy a szervizek nagyon is jól ismerik ezt a jelenséget, de fogalmuk sincs, hogyan lehet kell/orvosolni ez a hibát. Minden esetre az azért biztos: nincs olyan autó, melyet sorozatgyártásra engedélyeztek volna sípoló, nyikorgó fékszerkezettel!

 

 

 

 

 

 

Dualjet Creative Commons License 2018.11.18 0 0 322

Valamelyik vitarás fórumban olvastam még régebben: egy ausztriai Suzuki szervizben dolgozó srác írta, hogy náluk alapvető művelet, hogy a féket időnként szétszedik, megtisztítják és bezsírozzák. Gondolom nálunk sem ártana valami hasonló.

 

Még egy-két napot várok, aztán én is bejelentkezem a szervizbe, lerázni biztosan nem fognak, mert ne mondják nekem, hogy ez üzemszerű.

 

Lehet, hogy már csak beleképzelem, de jó minőségű úton haladva mintha egy nagyon-nagyon enyhe súrlódó hangot is hallanék a fékek felől.

Előzmény: abbatoo (320)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.18 0 0 321

Köszi! Oldalszéllel kapcsolatban mik a tapasztalatok? Hasonlóan rossz, mint a régi Ignis, Wagon-R, Fiat Panda, stb.?

Előzmény: Relsign (313)
abbatoo Creative Commons License 2018.11.18 0 1 320

Dettó. Kb. 1000 km-nél kezdte el a sípolást, eleinte csak néha-néha csinálta. Egyszer elvittük szervizesekkel próbakörre, akkor persze csendes volt a drága, el is "hajtottak".
Azóta viszont romlott a helyzet (már minden finomabb fékezésnél csinálja), úgyhogy a hó végére ismét bejelentkeztem a márkaszervizbe, némi egyeztetés után. Remélhetőleg a rézpasztás vagy reszelős trükk megoldja ezt a problémát; szívem szerint én vizsgálnám ki (ahogy az eddigi autóimon is tettem), azonban a garancia miatt inkább nem nyúlnék hozzá.

Érdekesség, hogy néhány nappal ezelőtt újabb jelenségekre lettem figyelmes:

  1. A fékpedál felengedése után (de fék nélküli lassulásnál is) pár másodpercig folytatódik a sípolás.
  2. Nagyobb tempónál való fékezésnél "cicergés" hallható.
  3. Körforgalmaknál / éles kanyarognál szakaszos sípolás + őrlő hang jelentkezik, fékezés nélkül (is).

Azt nem tudom, hogy mennyire függnek össze a felsorolt tételek, de remélhetőleg valamivel okosabb leszek a hónap végi szervizlátogatás után; falra mászok az ilyen frekvenciájú hangoktól.

Előzmény: Dualjet (318)
Évszakok Creative Commons License 2018.11.16 0 0 319

Másfél éves az autóm, a sípolást először, legalábbis akkor tűnt fel, kb idén szeptemberben. Azóta hébe-hóba sípol, úgy vélem, nem sűrűsödik.

Előzmény: Dualjet (318)
Dualjet Creative Commons License 2018.11.15 0 0 318

És ez neked is mostanában kezdődött, vagy mindig is ilyen volt? Eddig nekem is hébe-hóba sípolgatott, de valahogy az a tendenciája, hogy egyre rosszabb. Ma volt a "csúcs", itt a közeli megyeszékhelyen volt dolgom, ahol sokat kellett fékezni és olyan szinten sípolt, mint valami régi Ikarus...

Előzmény: Évszakok (317)
Évszakok Creative Commons License 2018.11.15 0 0 317

Nálam is sípol megállás előtt pár métereken. De ez nem mindig jelentkezik, nekem acél felnisem van (GL).

Előzmény: Dualjet (315)
MTPéter Creative Commons License 2018.11.14 0 0 316

Sziaztok!

Új 4WD Ignis GLX vétel előtt állok. A szalonban nem tudtak meggyőző választ adni arra, hogy a defektjavító helyére elfér a szükségpótkerék. Az Ignis 1,2  4WD. cca 60 literrel kisebb csomagtartóval rendelkezik, mint a 2WD-s változata.( Vélelmezem, hogy a hátsó merev futómű miatt. )

Ez hagy bennem némi bizonytalanságot, hogy a négykerékhajtás esetén elfér-e a szükségpótkerék a defektjavító helyén. Tudna ebben a kérdésben Valaki segíteni?

Dualjet Creative Commons License 2018.11.13 0 1 315

Szia! Jó, hogy írtad ezt, mert pont emiatt akartam én is írni ide... Nálam nem is nyikorgó, hanem sípoló hangot hallat a fék. Mindig olyan esetben, amikor már lassan megyek és éppen megállnék, jellemzően piros lámpánál az utolsó métereken. Nem tudom, hogy van-e összefüggés, de azóta jelentkezik ez, amióta átcseréltem a kereket a téligumis acélfelnire.

 

Azbeszt: annak idején 12 éve, amikor új Suzukit vettem, akkor volt divat az azbeszt hiányával magyarázni a hasonló jelenséget. Viszont akkor olyan 20-25 ezer km táján kezdett csak rá az autó. Ráadásul amikor lecseréltettem a betétet (50 ezer km táján) az új fékbetéten már javítottak ebből a szempontból, így az már csöndben volt.

 

Szóval ezért fura nekem ez az azbesztmentes magyarázat.

Előzmény: GABIANA (314)
GABIANA Creative Commons License 2018.11.13 0 1 314

Kedves Ignis tulajdonosok! Néhány hete én is vásároltam egy Suzuki Ignis GL+-t amit imádok. Pár napja azonban elkezdett nyikorogni a fék (előlről jön a hang). Mit jelenthet ez, és hogyan lehet ezt a "hibát" orvosolni? (A szakszervízben azzal küldtek el, hogy a féknek kutya baja (1400 km megtett út után), de kivonták belőle az azbesztet, ezért nyikorog. Minden komoly választ köszönök.

Relsign Creative Commons License 2018.11.08 0 0 313

Szia,

1. Nem, én inkább féket nyomok.

2. Van benne hegymeneti elindulássegítő. Leveszed a lábad a fékről és két másodpercig nem gurul vissza.

3. Csak az SHVS-ben van SS, de olyan hivatalosan nincs, csak külön rendelésre. Ott meg teljesen jó, a külön akksi intézi. (mint a Swift-nél)

Előzmény: Törölt nick (312)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.07 0 0 312

Köszi!

Még pár kérdés eszembe jutott az AGS-sel kapcsolatban:

- Lámpánál ha megállsz, akkor ki szoktad rakni N-be?

- Az emelkedőn elindulásnál nincs gond vele?

Még egy általános kérdés: ugye ebben nincs start/stop, ami a motort leállítja/indítja?

Előzmény: Relsign (305)
burgumirgum Creative Commons License 2018.11.03 0 0 311

Valahogy így számolgatok én is. Ráadásul a gyerekek kirepültek, unokák meg nincsenek egyelőre, nincs szükségem nagyon-nagy autóra és csomagtérre. Utóbbi esetében - mivel egyedül vagy ketten megyünk - a hátsó ülések könnyű mozgatásával nagy tér is varázsolható. Az Ignis viszonylag magas ára miatt a Celerió is eszembe jutott, de összehasonlítva a két kocsit, az Ignis sokkal masszívabbnak tűnik. Ráadásul mindenki ezt az 1,2-es motort dicséri, a Celerióé meg csak 1 literessel jön. Mindegy, annyira nem sürgős, de érik a gondolat, hogy jövőre meglépem a cserét. 

Előzmény: eznemmentseg (310)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.11.02 0 1 310

Ezek szerint mész évi kb. 18 ezer km-t. A mostani autód 7 literes és az Ignis - legyen mondjuk - 5,4 literes fogyasztása között - 400 forint/literes benzinárral számolva évi 115 ezer forint a különbség az Ignis javára, ami azért nem kevés. Ez alkalomadtán jó feleségmeggyőző érv lehet. ;) Mondjuk nekem még nem sikerült 5 liter felett fogyasztanom az Ignis-szel, de én vidéken használom az autót.

Előzmény: burgumirgum (309)
burgumirgum Creative Commons License 2018.11.02 0 0 309

Köszönöm a válaszokat. Sajnos én 7 alá nem tudom vinni az SX4 átlagfogyasztását. De ez egy klasszikus 1,6 motor, ami terheletlenül is 1200 kg-ot cipel. Nem vagyok elégedetlen, de elmúlt 9 éves, 168e km-rel  talán most még kapok érte pár gombot:) 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!