Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 1621

Havi 6500 ft megtakarítás? Ehhez én még szegény vagyok.

De köszi! :-)

Előzmény: nagya2 (1618)
Zizi6785 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 1620

Bocs, hogy csak most válaszolok.

Renault Budakalász-nál vettem az autót, az ő áraik még a többi márkaszervizhez képest is kétszeres szorzó, szóval oda semmiképpen nem viszem.
Az M5 kivezetőnél még Citroennel fürödtem be nagyon.
A Hargita utcairól tudsz esetleg bővebbet? Köszönöm!

Előzmény: Garfield007 (1605)
nagya2 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 1619

HAli!

Jóvanna, jóvanna, vakarózni csak szabad.......

Még azelőtt kéne lépni, hogy behozzák a közvetlen befecskendezős motorokat......., bár abba szerintem nem lesz LPG, mert az jóval drágább rendszer lenne.

Üdv Nagya

Előzmény: loganos (1616)
nagya2 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 1618

HAli!

A gázszettel a kocsi 100k val került többe.

100km-en vegyünk 800JMF spórolást, az 10000km = 80000JMF.

12000km-en 96000JMF legyen az egyszerűbb számítás szerint 100000 JMF

A gázszűrő gázfázis az 3000JMF/20000km

folyékonyfázis szűrőbetét 1500JMF/40000km

Tartály pótkerék 10évente 33000JMF+szerelés cca 50000 JMF

Gyertya csere cca 40000km/24000JMF (márkaszervizes ár!!!!)

Én ennyit tudtam összeszedni.

Mindenki magának vonja le a tanulságot, számoljon osszon szorozzon.

Üdv Nagya

Előzmény: Garfield007 (1617)
Garfield007 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1617

Évi 10e km futásnál, 10 évre vetítve ez mennyi valós megtakarítás? A plusz költségeket és az értékvesztést is figyelembe véve?

Előzmény: nagya2 (1615)
loganos Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1616

Tudtam én :) Pedig nálam,és találkozón is azt mondtad minden autódra, hogy nem lesz újabb :)

Előzmény: nagya2 (1612)
nagya2 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1615

HAli!

Igen olcsóbb.

Télen, mivel többet megy benzinnel 6,5-7l gázt eszik, nyáron 7-7.5l gáz (most 315huf/l) és számolni kell 0.7-08l átlag benzin fogyással.

Ez most 7x315=2205+ 0.8x520(prémium benya, hogy ne dögöljön be)= 416=2620 huf/100Km

Benzinnel ha 6.2L átlaggal számolokakkor az:3380huf

A költségekhez kell számolni itt is gáz szürők cseréjét (20000/40000km) és 10 évenként a tartály cseréjét(most olyan 30-35k)

A gyertyák is kevesebbet birnak 60000 helyett olyan 40000km-ert.

Üdv Nagya

 

Előzmény: S.Ati20 (1614)
S.Ati20 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1614

:) Rendben. Igen, akkor volt egy kék és ez a piros színű. Ha erre jársz írj, sati2024 kukac gmail.com.

Amúgy mindent összevetve olcsóbb a gáz üzem?

 

Üdv,Ati :)

 

Előzmény: nagya2 (1613)
nagya2 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1613

Ja igen, ha megyek Kópházára a rokonyhoz, talizhatunk.

Üdv Nagya

Előzmény: S.Ati20 (1611)
nagya2 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1612

HAli!

De én vettem meg a kék szinüt, RGK-475 volt a rendszáma.

2020-ban mikor jöttek az uj Daciak akkor értesültem arról, hogy nem lesz kombi (de lesz a Jogger, de akkor nem volt róla szó), nekem meg gázos kellett volna nagyon, ígyhát eladtam gyorsba, és megvettem az uccsó MCV-t magyarországon, benzin-gáz, 1.0 Tce motorral, nem bántam meg a gázüzemet idáig.

Ha majd lecserélem a Joggerre (feltett szándékom a modernebb kasztni végett), abban is benzin-gáz üzemet szeretnék.

Üdv Nagya

Előzmény: S.Ati20 (1611)
S.Ati20 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1611

Ejj, csak nem Te vetted meg előlem a kék színűt? :))))

2019 február 19. vettem meg, szintén kiállított darab volt 8Km-el, piros színű. Hogyhogy lecserélted?

 

Üdv,

Ati

Előzmény: nagya2 (1610)
nagya2 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1610

HAli!

Az előző MCV-t én is ott vettem kiállított darab volt 2019 márciusban jóval olcsóbban mint máshol.

Nézd meg a pedálok tengelyét fújd be vmi olaj-zsir spay-el.

Acea A3/B4 olajat irnak elő a 0.9Tce-hez, sokan idegenkednek a Mannol márkátol, de ha neked jó akkor jó( én Castrol-t raktam bele szintén 5w-30-ast acea A3/B4-et)

Ezt az autót cseréltem le a mostani MCV-re 2020 októberben ez 1.0Tce, benzin gáz üzem.

Üdv Nagya

Előzmény: S.Ati20 (1609)
S.Ati20 Creative Commons License 2022.01.23 0 0 1609

Sziasztok!

 

Egy Logan MCV2 Stepway tulaja vagyok, az autó 2018.12 havi, újonnan vettem. A motorja a kis 0.9tce. Összességében szeretem ezt az autót, a nagy helykínálat miatt vettem családi autónak. Van pár érdekesség illetve bosszantó dolog amiben kérnék tippet Tőletek.

Az egyik észrevétel az alvázvédő trehány felhordása, gyakorlatilag a hővédő lemezektől kezdve az alsó műanyag motorvédő burkolaton át mindenhol van. Gyakorlatilag összerakták a kocsit és telibe gányokták alvázvédővel. Ez másnál is ilyen? Kecskeméten vettem a kocsit, akkoriban itt nálunk Sopronban kb. 500.000Ftal volt drágább ugyanez,és elgondolkodtatott,hogyan lehet ekkora különbség.

A bosszantó dolgok a nyikorgások,újabban a kuplung pedál hajlamos rá ,illetve a fékpedál is. Lehet vajon ezt valamilyen kenőanyaggal orvosolni?

Fogyasztását újkora óta jegyzem, átlag 5,92. De legtöbbször 6liter felett van . Olajból Mannol Energy 5W-30 A3/B4 -et használok 10.000Km periódussal. Olcsó olaj ,a flakon alapján az elvártaknak megfelel.

 

Köszönöm a segítséget.

 

Ati

latolgato Creative Commons License 2022.01.22 0 0 1608

Sorban

1- Kitől lenne válasz, gari már lejárt, max az egy cm.-es hajamat vakarhatom. Természetesen a vélemény az RH kérdésére megvolt, ott van a fotón mit írtam nekik. Időpocsékolás, mint írtam is, nem érdekli ez őket, ez csak protokoll.

2- Úgy fog átmenni, mint az összes az országban használt fiatal és öreg "letaknyosodott városi" kisautó, aminek a katalizátora 1 évben ha egyszer elérte azt a hőfokot ami a tisztulásához normál lenne. De előtte     megméretem a normának megfelelő-e vagy sem.

3- Igen. Írtam is anno, így járok vele, de nagyon foglalkoztat, hogy leálljak vele és javíttassam. Állandó használatban van, ez viszont hamarosan változik, többet fog állni.

4- Márkaszervizben voltam (Vételi helyére vittem) "Frissítek rajta" ez volt az úr ajánlata, miután elmondta, hogy mi a hibakód, és próbál segíteni, "hátha" erre mondtam, hogy tőlem frissítheti az agyát is ha van lehetősége de ha beletolják majd a szondát a műszakin, akkor is megfelel-e, mert attól a "szűrő kritikán aluli működése" C0420, nem fog változni. A lényeg az volt, hogy én tudjam a gyárival mit olvasnak ki, ezt kértem.

4- Kérdezz.

5- A független is a képen látható hibakódról tájékoztat. A gyári is ezt dobta, és nem a két lambda valamelyikét. Minek, hányszor is kellene 10E fizetni annak akinek még gyári programja sincs? Ha ismered ezt a programot, "PyClip"  akkor tudod miért írtam, hogy nem lepett meg a szakszerviz diagnosztikája, mert a jelzett program is ki tudta olvasni, törölhető is, de újra megtelik a bank és akkor ismét kijelzi.

 

Felteszem a Drive-ra a hangot, az autó itt már végzett, és X véleménye is hallható. Videót nem akarom, arcokat kellene takarni. Ha nem lenne jó a linkelés akkor bocs, majd máshogy adom meg.

Előzmény: Garfield007 (1607)
Garfield007 Creative Commons License 2022.01.20 0 0 1607

Arra van valami válasz, hogy 4 év és 46e km alatt mi történhetett a katalizátorral? És szonda vagy katalizátor gond?

A műszakin hogy fog átmenni? Okosba'?

4 éve jársz csörömpölő váltóval?

Jaj, de sok kérdeésem lenne...

Valamelyik hozzáértő, ámde nem márkaszervizt nem akarod megkeresni?

Előzmény: latolgato (1606)
latolgato Creative Commons License 2022.01.19 0 0 1606

Sziasztok!

Jövő hónap 4. éves az autóm, első műszaki. 46E.km-nél tartok, cseréltem olajat, megoldottam magam, leszedő poharat bárdinál vettem. Elvittem a vételi helyére, kértem diagnosztikát, csekklámpa miatt. Katalizátor hiba volt a megállapítás. 10E.ft.-ért megerősítették amit gyakorlatilag már tudtam. 300E huf. az ára, megnézte a m.felvevő.  Ezt az "ajándékot" kihagyom, nem fogyaszt többet, nem zörög a kipufogó és nem fogja vissza az autót, kérdés megfelel-e EU6-os normának, nem hiszem. A szerelő (felvette az autós kamera) dobott egy hátast, mikor beindította és meghallotta a váltó hangját. Leállította és újra indította, "ja a váltó" Azt hiszem ő volt aki 4 éve is megnézte a munkafelvevővel, "járjak vele".  Jött a szervizben tett látogatásom után kérdés a R.H-tól, hogy ha autót vennék maradna-e ez a típus. Leírtam, mert eddig is csak kérdeztek, (gondolom ez automata levélküldés a részükről) hülye protokollmánia vagy mi ez, nem tudom, (szerintem lexarják ki mit irkál, akár Petőfi összest is írhattam volna) hogy nem igazából az autóval van gond, mert hibátlan nem létezik, hanem azzal amivel én találkoztam a "jóvanezezilyen" szakszerviz és az ő hozzáállásukkal, a lepattintani minden áron ha már megvette az autót, a sunyi olajrátöltéssel, egy munkagép is megirigyelhetné csörömpölő váltóval, mert az én motorkódomhoz milyen érdekes"ez jár" csak másnak ez nem csörömpöl és mindez az ő hírnevüket nálam már maximálisan lejáratta és eddig csak két szervizükben voltam.

Garfield007 Creative Commons License 2022.01.19 0 0 1605

Mondjuk Budakalász? Olajcserére, apróbb melókra a Renault Budakalász is tökéletes, de velük szemben ott a francia autószerviz a Hargita utcában.

A franciát én a 14-ből az M5 kivezetőhöz hordom szakihoz.

Előzmény: Zizi6785 (1604)
Zizi6785 Creative Commons License 2022.01.19 0 0 1604

Hamarosan 5 éves lesz Piroska!
Már nem vinném feltétlenül márkakereskedő szervizbe.
Tudtok ajánlani Sanderohoz jól értő, megbízható szerelőt Észak-Buda és környékén?

Köszönöm!

Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.12.10 0 0 1603

Köszönöm szépen!

Előzmény: loganos (1602)
loganos Creative Commons License 2021.12.10 0 0 1602

Igen, alulról.

Előzmény: Nap_Mackó_ (1599)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.12.08 0 0 1601

Akkor betöltötte a funkcióját.

 

Előzmény: Zizi6785 (1600)
Zizi6785 Creative Commons License 2021.12.08 0 0 1600

Csak, hogy megosszam a történet végét!
A keréknyomás ellenőrzőnek nem a hideg idő ártott, és nem is műszaki oka volt.
Mint kiderült, a jobb hátsóban volt egy lassan ölő szög

Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.12.06 0 0 1599

Megvan a  szárnyas anya a váltón, azt alulról lehet elérni? Az aksi mellett esélytelen lenyúlnom odáig...

 

Előzmény: loganos (1598)
loganos Creative Commons License 2021.12.01 0 0 1598

Az elég csúnya elírás, bocs :)
ELF NFJ 75W80 kell.
Hallani hallottam az újról, de nem próbáltam. Amíg kapni az NFJ-t, nem is fogom. Nem szeretek variálni, ha valamivel 20-on évig semmi gond nem volt.

Előzmény: Nap_Mackó_ (1597)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.11.26 0 0 1597

"...ELF Tranself NFJ 75W50 olaj kell bele. "

Keresgéltem, NFJ 75W80-at találtam csak. Elírás?

Mondjuk elég inverz, ha a meleg oldali viszkozitás alulmúlja a hideg oldalit...

 

Azt is olvasom, hogy az ELF TRANSELF NFX 75W váltotta le az ELF TRANSELF NFJ 75W80.

 

Mit mond a szagértő? 😎

Előzmény: loganos (1386)
nagya2 Creative Commons License 2021.11.08 0 0 1596

HAli!

Na akkor lehet jeladód is, nemtom mikor volt a váltás, márkaszerviz alváz szám alapján megmondja, ha jeladós, akkor lehet lemerült vmeik.

Üdv Nagya

Előzmény: Zizi6785 (1593)
nagya2 Creative Commons License 2021.11.08 0 0 1595

Hali!

ABS jeladóból számol, más a forgása a laposabb guminak.

Üdv Nagya

Előzmény: Zizi6785 (1594)
Zizi6785 Creative Commons License 2021.11.08 0 0 1594

Egyáltalán van jeladód?? Először ezt kéne tisztázni.

Ha nincs, akkor mitől gyullad ki a lámpa?

Előzmény: nagya2 (1590)
Zizi6785 Creative Commons License 2021.11.08 0 0 1593

Megtörtént a tanítás, és mégis.
Ez 4 és fél év alatt most fordult elő először, szóval nem a hideg miatt van.

 

Előzmény: csörömp (1591)
Zizi6785 Creative Commons License 2021.11.08 0 0 1592

Igen, ez megtörtént, és amint írtam újra kigyulladt kétszer is.
Keréknyomás pedig rendben.

Előzmény: nagya2 (1590)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!