2hete lettem tulajdonosa egy Tipo Opening Edition-nak. Biztos lesznek majd kérdéseim Hozzátok. Bár maga a márka nem ismeretlen ,hiszen ez az 5. Fiatom.
Grande Punto 1.4 16V-ről váltottam,amiben ugyanez a motor volt és nagy megelégedéssel szolgált 12 évig 133600 km-t tettem meg vele.A javításokat karbantartásokat én magam végeztem.Hogy mennyire rendben volt azt mi sem bizonyítja jobban hogy az új vevő kipróbálás nélkül elvitte...
A Tipot 3évesen 20e km-rel vettem szintén gondos gazdától ,gyakorlatilag úgy néz ki mint egy új télen nem használták.Van még rá 2év garancia.
Azért ez jóval tágasabb,mint a Grande (fél méterrel hosszabb is)a felszereltsége pedig messze felülmúlja az előzőt.
Visszaolvasva hozzászólásaitokat (miszerint többen panaszkodtok olajfogyasztásra) annyit fűznék hozzá hogy nekem a Grande új korától kezdve igényelt utántöltést amit az első szervíznél szóvá is tettem de majdnem kinevettek,mondván ez ilyen.(?)Azért volt meglepő számomra mert az az előtti Punto II 1.2 16V elment olajcserétől olajcseréig utántöltés nélkül.No de nem volt vészes a Grande kb.1liter ment utántöltésre.(15 ezrenként cseréltem olajat)
A Tipo a volt tulajdonos elmondása szerint nem fogyaszt olajat,amit fenntartással fogadtam de miért ne mondott volna igazat?Persze majd ajd kiderül néhány ezer km után.. Nem akartam elhinni hogy a hátralévő két szervíz teljesen költségmentes ,sem az olajért sem a szürőkért (olaj,pollen levegő) nem kell fizetni.Abban a szervízben csináltattam az eredetvizsgát ahol vették az autót és rákérdeztem.Mondták hogy valóban volt egy ilyen akció 2018-ban.Tehát várnak jövőre a következő díjmentes szervízre :D
A Renault Hungária ugyanezt csinálja, 5 évig nem is mertem olajat vinni hozzájuk.
Jópofa a Fiat, csak azt nem értem, hogy ha az én 1,4-es Tipom 15 ezer kilométer alatt megeszik 4,5 liter olajat (és ez a gyár szerint normális), akkor mi a bánatért kell a dupla árú szar olajukat elfogadnom a kötelező szervizekkor?
Szerviztől-szervizig nem tudják ellenőrizni, mit locsoltam a motorba. :-O
én pont ma beszéltem márkaszervízzel, 3900km körül szeretném lecserélni az olajat. Megkérdeztem, hogy vihetek-e én olajat, de azt mondták, hogy kizárólag csakis a gyár által javasolt Seleniát használhatják (Duna Autó, Óbuda). Vihetek akár én is, de azt fel kell tüntetniük a számlán és ha később garanciális gond lesz az autóval, ebbe beleköthetnek.
Szóval szerintem én most beérem a Seleniával, csak arra figyelek, hogy 5W-40 legyen.
Feleségemnek vettünk egy fehér Fiat Tipo-t.Immár egy hetes (nálunk) de csak most vettük észre,hogy a hűtőrács bordái meg vannak repedve...lehet hogy fogtak vele valami kisebb madarat,vagy meglökték korábban.A rács maga nem drága,akár meg is lehetne ragasztani,de hogyan kell a helyéről kiszerelni?
Nem tudom miert írod, hogy 5w30 vagy 5w40 egyaránt használható. A kezelésiben csak az 5w40-et írja. Az 5w30 üzemmeleg motornál egy hígabb, vékonyabb olaj. Egy ilyen régi konstrukciójú motor, megha a gyártási folyamat időközben egy kicst precízebb is lett, nagyobb eséllyel fogja az 5w30-at csipegetni. Ez történhetett nálam is. Egyébként főleg autópályán jarok vele.
Üdv ! Lehetne tudni ,hogy milyen olajat NEM raktak bele ,és MELYIKET helyette ?:-) Ha nagy kölönbség(szumma olajminőség) és ez bizonyítató ,akkor be kell perelni ,mert nagyban fogja befolyásolni a motor élettartamát, és ez több hiba !:-)
Hosszú idő után visszanéztem a fórumra és látom van az olajfogyasztással kapcsolatban néhány hozzászólás. Magam részéről lassan 4 éve hajtok egy 1.4 16v-t. 3000km körül megvolt az első olajcsere majd mindig az előírásnak megfelelően.
A 3. csere után elkezdte eszegetni az olajat és nem tudtam mire vélni. Említettem a szervízben, azt mondták ez még nem olyan mértékű, hogy motort kéne bontani, ellenőrizni stb. Szal belefér a limitbe.
Engem azért zavart, de töltögettem szépen utána a gyári olajat.
Az újabb csere után is ez volt a helyzet, eléggé elkeserítő...
Majd az újabb csere előtt valamiért fellapoztam a szervízben kapott számlákat és arra lettem figyelmes, hogy a szervízben nem a gyári olajat, hanem egy más gyártó, hígabb olaját tették bele... Mondom nekik jó lenne, ha a gyárit tennék bele, mert ezzel eszi az olajat. Majd a válasz, hogy persze,ha azt szeretném akkor azt teszik bele. Agyam eldobtam, hogy az ember márkaszervizben csináltatja ezt az otthon is simán elvégezhető karbantartást sok pénzért és gondolná, hogy ott a gyári előírásokat követik és nem kell külön igényt benyújtani rá... Ehelyett egy tök más olajat, mind gyártó, mind viszkozitás tesznek a motorba, a tulaj meg nem tudja miért csipegeti... Gondolja ezek a hülye fiaték egy egyszerű motort se tudnak rendesen legyártani, és esetleg beáll a fiat szidók társaságába, holott nincs azzal a motorral semmi baj...
Azóta persze csak a gyár által javasolt olaj megy bele, s láss csodát nem fogy...
Látom hogy a fb csoport mellett itt is aktívak a Tipo tulajdonosok, és ennek örülök. Néhány megjegyzés a részemről a motorokhoz.
Két Fiat-unk van, egy 2009-es Grande Punto, az 1.4 16V starjet motorral. Eszméletlen jó motor, a GP-ba nem is kellene más, erősebb motor. Nekem egyáltalán nem eszi az olajat. Lehet hogy szerencsés vagyok ezzel. Eddig semm problémánk nem volt vele, talán 1x kellett gyertyát cserélni mert időnként rángatott a motor gyorsítás közben.
A másik autónk egy Fiat Tipo (5 ajtós, 1.4 Tjet, Mirror). Ez az elsődleges családi autó, ezért is szerettem volna bele egy erős motort. Valaki megjegyezte, hogy benzintemető, valóban sokat fogyaszt, viszont az ereje kárpótol. Érdemes elolvasni az egyik Totalcar tesztet, a tesztelő azt hitte hogy 150 lovas a motor a gyorsulás alapján....a Fiat Tjet motorja a világ egyik legjobb benzines turbósa, mégha sokat is fogyaszt. Az 1.6 Multijet2 motortól sem félnék hiába dízel, szintén a világ egyik legjobb dízele, nemhiába a Suzuki is ezzel a motorral szerelte a dízel Vitaráit pár éve (amikor még lehetett kapni dízel Vitara-t).
Szóval, aki Tjet-et akar venni (már ha még lehet kapni egyáltalán valahol újonnan), bátran vegye meg, hibátlan motor.
Tudomásom szerint az egész motort robotok szerelik.
Én hiszek a bejáratásban - írtam. Eddig minden új kocsimat így kezeltem, és egyik sem ette az olajat. De az az 5-6 autó nem értékelhető statisztikailag, elismerem. Lehetett csak szerencsém velük.
Abban viszont biztos vagyok, hogy nem ártottam vele a kocsinak, magamnak.