Erre az "infóra" én kellő szkepticizmussal tekintenék: a motor (legalább) hatszor volt az év motorja, nagyon nehezen hihető, hogy ennyire sz@r lenne.
A Suzuki annak teljesen jó, akit nem zavar a tonnányi műanyag, ami itt-ott a bazáráru szintet súrolja, meg nem gond, ha khm. szűkös a választék a felszereltségi szonteket és opciókat tekintve. Ja, és ha megfelel az, hogy gyakorlatilag "népautó", annakminden előnyével ás hátrányával...
Másikérdekesség, hogy EcoSport-ot meg Dacia Dustert gyakorlatilag azonnal tudtam tesztelni, Suzuki-t meg Opel-t na azt nem...
"állitolag a Ford szervizek tele vannak az 1 literes javításra szoruló eco boost motorokkal" mondta "egy müszaki vizsgáztató".
Ezek szerint elég egy 'hiteles hírforrás'. Ezekután csak és csakis Suzukit kell vásárolni, így valódi szuzukistává válasz. Szuzukistának lenni nagyon nagyon ciki.
Nagyon szomoru vagyok ecosportot akartam venni,de mindenáron lebeszélnek róla,mivel állitolag a Ford szervizek tele vannak az 1 literes javításra szoruló eco boost motorokkal.Ezt egy müszaki vizsgáztató adtam tudtomra,és hogy vegyek Suzuki Vitarát mert az móost a legjobb autó.Hát csak ezt akartam irni,nekem vitarám biztos nem lesz mert még a vizcsapbol is az folyik azt meg nem szeretem.
Meg azért is irtam ide a topikban mert nagyon nagy csend van az ecobost házatáján!
Csatlakozom az előttem szólóhoz - rosszat nem tudok, bár a H18-as izzó, meg az 5W-20 olaj nem a "sarki csemegében is kapható" kategória - illetve a tolatólámpa meg a ködzárófény izzócseréje sem igazán egyszerű, de egyelőre ennyi. Ja, és a hátrafelé emelkedő övvonal a párhuzamos parkolásnál becsapós tud lenni :)
Gumiszőnyeget, sárfogó műanyag elemeket lehet utángyártottat is kapni (autoszonyeg pont net, illetve banggood), ez utóbbi jelenleg elfogyott, de 5-6E Ft körüli ára bőven megéri a várakozást a huszonezres gyárihoz képest. Szerintem...
Nyomtam egy 350 kilométeres vidéki fuvart autópályával, és kétszámjegyű úttal, melynek a végén zártam egy 6,5 literes fogyasztással. Nagyon tetszett amit látok/számolok, jó lesz ez! :)
Nagyon jó megy a kicsike, imádom!
Viszont a menetzajjal nem nagyon tudok egyetérteni, meglepően csendes az autó nagyobb sebességnél, téli gumikkal is!
Van pótkerekes verzió is - igaz, annak nincs/nem lehet gyári tolatókamerája. Ha azt veszem, hogy az előző autómon 15év alatt tán ha kétszer volt pótkerék... SZóval én simán bevállaltam pótkerék nélkül :) (A régi jó pumpa természetesen ott figyel a csomagtartóban, mert a zizegős kompresszorocskákban nem nagyon bízok... :-)
Én honda jazz tulajdonos vagyok, ott a topik nagyon pörög,rengeteget irnak a topikosok.A minap vezetemm egy 125 loerős három hengeres ecosportot,feltünöen gyors volt és fürge,stabilan állt az uton,a menetszél viszont ugy 130 km ora körül elég nagy volt.Ebbe a kocsiban 36000 km volt,árulják,lehet hogy átváltok.
Mikor beleültem a honda jazba elég lutának tünt hát csak ennyit akartam irni!
Köszi a válaszokat, mindenképp várok még pár száz km-t, mielőtt hőbörgök, és valószínű a vezetési szokásaimon is változtatni kell, legutóbb 7 éve volt benzines autóm, annyi idő alatt el lehet szokni tőle!
Én minden tankoláskor nullázom az átlagfogyasztást és a kilométerszámlálót, kattanásig tankolok, nagyjából két deci a max eltérés a valós és a fedélzeti számítógép által számolt átlagfogyasztás. A fiam tempósan vezet, nála városban 8,7 a fogyasztás. (Ezért fog saját autóval járni). Ha kihasználod a teljesítményét akkor nagyságrendileg megnő a fogyasztás, főleg városban. Ha nem pörgeted és úgy is sokat fogyaszt akkor jön a fejvakarás. Nem gondolom én sem hogy átlagos használat mellett 9 liter fölött kellene fogyasztania, de 2500 km-ig türelmes lennék, akkor olajcsere aztán meglátjuk.
Jellemzően Budapesten kívül, illeitve autópályán (4 fővel) 6.22 volt a legjobb (ebben nem volt autópálya, csak némi M0 meg M2), és 7.93 a legrosszabb érték (ez utóbbi öt fővel, teljes terheléssel autópályán 130-at tartva), ha ezt nem számolom, akkor 7.78, téli gumival négy fővel autópályán autózva.
Ezek nem a fed.comp. adatai, hanem a MyCars (Fuel logger++) mobilos alkalmazásba kézzel rögzített km és liter adatok alapján számolt értékek.
Ennyire nem szabad szomjasnak lennie - pláne "vízből", úgyhogy csatlakozva az előttem szólóhoz, én is a szervíz mielőbbi meglátogatását ajánlom. Bercellel nekem az elmúlt ~15 évben csak jó tapasztalatom volt, úgyhogy ha "belefér" időben/távolságban, akkor mindenképp érdemes őket felkeresni.
Csak egy dologra figyelek, amíg hideg a motor nem engedem a fordulatot 2000 fölé. A start-stop rendszer leállítja a motort, akkor már nem szoktam utólag megint beindítani hogy járassam egy kicsit(azt mondták a szervízben hogy ezeket nem is kell), de biztos nem ártana neki.. A fogyasztás olyan 6,5 liter vegyes használatban. Az biztos hogy ha kicsit jobban pörgetem drasztikusan megugrik a fogyasztás. Pl 130-140 km/h 8,1-8,5 autópályán, ugyanitt 110-120 km/h csak 6 liter. A hűtővíz még nem fogyott bő egy év alatt, annak nem is szabad. Vidd ki Bercelre a Ford Romhányihoz, ha nincs túl messze, biztos tisztességesen átnézik. Most esett át a 15000 km-n a számláló, eddig jó. :)
induláskor/megálláskor, ti vártok az autóval? Úgy értem turbó/olaj melegítés/hűtés miatt.
Sajnos nálam megint előjött hogy a hűtőfolyadék 4-5 havonta felére csökken, fél éve lett töltve most megint csak minimum felett van nagyon kicsivel hideg motornál. Előző évben is így indult a vége az lett, hogy minimum alá ment, újra kellett tölteni. Szerintetek ezt természetes hogy fél évente utána kell önteni? Szervíz nem talál hibát éves átvizsgáláson.