Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rend01 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 79260

Honnan vettem? A fizikából és a gyártó oldaláról. Valamint mégegyszer leirom az éles tesztelésekből.

 

Kutakodj a neten, akár külfölfi oldalakon és rájössz, hogy a " szerntem" az kevés😁de nyugodtan használd továbbra is a derektort 

 

Én itt ezzel le is zárom ezt a vitát, mert nincs értelme. Ha majd jobban beleásod magad a trafipaxok működésébe, és tesztelésébe /mint én kb. 20 éve/ belátod majd, hogy tényleg igazam van.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: dabgetva25 (79257)
hayabusa123 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 79259

Erre gondoltál?

Előzmény: MARKUSEN (79253)
hayabusa123 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 79258

Ezt Hogy érted?

Előzmény: MARKUSEN (79254)
dabgetva25 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 79257

Ez így már teljesen más, ok.

 

"újra leirom, kb. 0,1 mp alatt megméri az adott autó sebességét."

Ezt honnan vetted? Szerintem több.

Előzmény: rend01 (79245)
dabgetva25 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 79256

"Mivel nem volt leállító, kiszolgáló személyzet valószínűleg objektív seb. határra mért, vagyis 68km/h"

 

Volt leállító mérés kb500 méterre, nem állítottak le:

 

Előzmény: MARKUSEN (79250)
rend01 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 79255

Erre csak ez a jelenet lehetséges🤣

 

https://youtu.be/TcrblP7ZEnw?si=FxkfANRH-0xAHVsO

Előzmény: MARKUSEN (79254)
MARKUSEN Creative Commons License 2024.05.03 0 1 79254

Egy detektort használótól mit nem fogsz soha hallani? "Már meg sem tudom számolni hogy ezen a héten vagy ebben a hónapban hányszor mentett meg a biztos büntetéstől a ketyerém!"  :-)  

Előzmény: rend01 (79251)
MARKUSEN Creative Commons License 2024.05.03 0 0 79253

Ezért nem blokkolunk már sok sok éve JTG! HA kikapcsolod amikor kell nem tud mit kezdeni veled. Ahhoz hogy legyen valami esélye videó felvételt kellene készítenie stb.. Ésszel kell használni. :)

Előzmény: hayabusa123 (79235)
MARKUSEN Creative Commons License 2024.05.03 0 0 79252

"....Amíg ráhúzza a mérőt, mozgatja és célt talál, addig eltelik egy kis idő, közben a detektor az aszfaltról, tárgyakról, esetleg néhányszor a járművön áthúzott lézerjelet érzékeli és jelez....."

 

Húúúha!!!! Van ám itt probléma. A lézeres sebesség mérés nem olyan mit a egy tű fokába befűzni egy cérnaszálat! (mozgatja és célt talál, addig eltelik egy kis idő) :))))))))

Anno 2008-ban rengeteg teszt mérést csináltunk TT-vel, AGA-val, Krapuval, Keekee-vel stb.

Jellemzően Fáma2 és Fáma3-mal (Kustom ProLaser III) mértünk. Amelyik autó mérhetetlen volt a hírhedt  koaxiális lencsével dolgozó F2-vel szemben ott nemcsak a blokkoló volt kiváló hanem a fejek elrendezése és beállításai. Nos ezt csak azért írtam le hogy láttam, fogtam kézbe és mértem is lézeres sebességmérővel. Tudom hogy milyen reakció idejük van. Itt nem telnek el másodpercek, nem kell b@szakodni, főleg ha rendszámtáblára vagy lámpabúrára mérnek. Persze ritkán előfordul hogy tényleg nem érkezik pár pillanat ideig sebesség adat de az iszonyt ritka.  Ha egy gyors forgalmi úton fixre állítanak egy mérőt ott az egymást követő autókat mind végig méri! Könnyen modellezhető. Próbálj ki egy lézeres távolságmérőt vagy hőmérőt. Nézd meg hogy mekkora a reakció idejük és ezek nem egy finoman kalibrált műszerek! A lézer mivel fény így fénysebességgel közlekedik és itt egy elhaladó 40méteres mérés vagy egy szemből történő 500métere távolságból indított mérés nem távolság a lézernek! Természetesen a távolabbi mérés esetében a lézer átmérője növekszik de értékelhető visszaverődés szempontjából kap a mérő készülék bőven megfelelő impulzust. A 300/400 méterről indított mérés csupán a lézer detektálásának szempontjából jelent könnyebbséget az autósnak. Biztosabban kap jelet egy kevésbé érzékeny műszer is. Egyébként elárulom hogy ha egy közeli pl. 30 méterről indított lézeres mérés esetén (ahol kurv@ kicsi a kibocsájtott lézer átmérője)  is pattog a lézer egy része mint a csillagszóró! Ezért lehet egy autó hátulját sikeresen levédeni megfelelő érzékenységű blokkolóval. Mint mondtam az emberi reakció idő kevés! Ha megszólal a detektorod és gyorsan mentél hidd el a legjobb amit tehetsz hogy elkerüld a büntetést az hogy megállsz és visszafordulsz, ha van rá mód! Az hogy tovább mentél a videó felvételeden hatalmas kockázat vállalás volt amennyiben tényleg a megengedett sebesség határ felett közlekedtél!

Előzmény: dabgetva25 (79241)
rend01 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 79251

Tökéletes magyarázat👍👍👍

Előzmény: MARKUSEN (79250)
MARKUSEN Creative Commons License 2024.05.03 0 3 79250

Megnéztem a videódat. Ahogy látom olyan 6-7 lámpaoszlopnyi távolságról kezdett jelezni. Ez kb 300/350m jelent. Lakott területen belül mértek és nem volt kihelyezve sebesség korlátozó tábla tehát 50 km/h volt a megengedett sebesség. Mivel nem volt leállító, kiszolgáló személyzet valószínűleg objektív seb. határra mért, vagyis 68km/h. Ehhez adjuk hozzá az autók általános óra "csalását " ami kb +5km/h vagyis olyan 73km/h az a határ az autó óráját nézve ahonnan lehet parázni. A videót nézve nem tűnik ettől jelentősen nagyobb sebességnek a fékezés előtt. Az autók reflektáló képessége picit eltérhet egymástól (fehér, ezüst színű autók, több króm felület, nagyobb lámpa jobban veri vissza a lézert) de ettől függetlenül ha valakit elkezdenek mérni (1mp alatt több száz vagy ezer impulzusváltás történik, nem emlékszem pontosan)  blokkoló nélkül annak rögtön megvan a sebessége és az emberi reakcióidő kevés. Nyomhatsz satu féket a lézerdetektor jelzésekor már megvagy. Ez csak egy találat jelző. Minden esetben az adott szituáció dönti el hogy mi lesz a kimenet. A lézer jelzők olyan hatékonyságúak mintha csak arra apellálnánk hogy fog e a szembejövő jelezni hogy méréshez közeledünk. Sajnos csak sípolás hallatszik nem lehet tudni mivel mértek. A visszahozott Fáma3-kal szoktak újra videó felvétel mellett mérni távolabra. Ha ilyenbe botlasz és messzebbről mérnek rád miközben gyorsabban mentés game over! A rendszám olvashatósági táv max 150 méter és mivel az esetek 99%-ban képet rögzítenek így sokszor nem is jelez a szélvédőre tett jelző. Városban de  sok esetben kisebb településeken ezért fixre állítva mérnek akár sunyi módon . Ott esélye sincsen a detektornak. A te esetedben ha lett volna leállító személyzet akkor már helyszíni seb. határ lenne a limit és a fékezésed nem sokat ért volna. Valószínűleg az a videó nem lett volna publikus. Ez az eset nem precedens a lézerdetektorok fontossága szempontjából. Ha folyamatosan lennének korrekt módon feltöltött lézerdetektorok vs. lézeres sebességmérők találkozása gyorshajtás esetén gyanítom hogy a nem szerencsésen alakult esetek lennének a túlnyomó többségben és itt kb 1000: 10 arányra gondolok. Ha tényleg büntetési határ felett autóztál és most megúsztad nem sajnálom tőled. Ez egy kivételes eset olyan mint a lottó 4-es találat. Lehet hogy csak egyszeri alkalom. Lakott területen mondjuk nem mennék végig a videón látható tempóval! Én blokkolóval is mérsékelten vezetek. Főleg a sunyi 30-as táblák miatt van blokkolóm.

Előzmény: dabgetva25 (79219)
rend01 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 79249

Jelenleg a két legjobb védelem /tesztelések alapján, tehát nem légből kapott/ ALP, és a Speedom. Hát igen nem egy olcsó cuccok, de aki napi szinten közlekedik főleg hosszabb távon annak simán megéri.

Előzmény: hayabusa123 (79248)
hayabusa123 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 79248

Szia erre milyen védelem létezik?

Előzmény: rend01 (79247)
rend01 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 79247

Tessék egy fotó, a pici kis nyilakat bekaríkáztam, ezeket összekötöd és megvan hogy az autó melyik részét mérték meg pontosan, tehát a tölcsér elv működik. Tudod ezek a dolgok ami segít minket, hogy a védelem minél jobb legyen.

Előzmény: dabgetva25 (79243)
rend01 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 79246

És még😁

Előzmény: rend01 (79245)
rend01 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 79245

Nemár🤣 tessék😁

Előzmény: dabgetva25 (79243)
MARKUSEN Creative Commons License 2024.05.02 0 0 79244

Elküldtem emailba. Kérlek oszd meg azokkal aki kérik. :)

Előzmény: Nvkdm (79228)
dabgetva25 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 79243

Ennek a lézertölcsér/távolság számoknak fuss neki még egyszer mert nagy blődség. Honnan vetted?

Elég ha megnézel egy gyorshajtási fotót.

Előzmény: rend01 (79242)
rend01 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 79242

A Cam S1 lézertölcsére 500 méternél kb. 30-40 cm, ezért van hogy pontosan mér. Amire ráteszi a mérő a lézert, újra leirom, kb. 0,1 mp alatt megméri az adott autó sebességét.  Nem nehéz "céloznia" mert van segítsége a monitoron az a bizonyos kis kör. Ja és a lézer nem radar elven működik, ezért is hívják pont mérésnek.

 

 

Előzmény: dabgetva25 (79241)
dabgetva25 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 79241

250 méteres kézi mérésről van szó ahol már kellően nagy a lézerátmérő de a visszavert jel gyengébb, mint 50 méternél.

Amíg ráhúzza a mérőt, mozgatja és célt talál, addig eltelik egy kis idő, közben a detektor az aszfaltról, tárgyakról, esetleg néhányszor a járművön áthúzott lézerjelet érzékeli és jelez. Gyors reagálással le lehet fékezni. Utána már hiába követi le.

Előzmény: rend01 (79240)
rend01 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 79240

Maradjunk annyiban, hogy nem vagy gyorsabb a lézernél😁

Előzmény: dabgetva25 (79239)
dabgetva25 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 79239

Eltértünk a tárgytól.

 

Csak egy kérdés:

Ha a videóban lévő helyzetben nem lett volna detektor, vajon kaptam volna csekket?  

 

Megjegyzem bőven a mérőn szokásos beállított sebesség határ felett voltam a satuzás pillanatáig.

Előzmény: rend01 (79237)
hayabusa123 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 79238

Szia,köszi az infot,mit javasolsz?Napjàban vàltoznak az autóim,fix beépîtésröl nem lehet szó.Van egy érdekes szisztem,Norvégiàban mûködik,elöfizetéses,7ezer forint,a GPS ADATOKAT kapod vezetés közben az eszközödre ami jelez,a rendörségtöl kapott ADATOKAT,a sebességmérök helyzetéról.erröl mi a vélemény?https://www.facebook.com/share/v/pHatgF2QFReWCPEV/

Előzmény: blablalab (79236)
rend01 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 79237

Mit nem értek? Kb. 2005 óta használok védelmet, annó innen kaptam az első segítséget "kraputól". Több éles mérésben teszteltem több tipusú blokikat.  

Úgyhogy valszeg te nem érted mit is akarok kifejezni azzal kapcsolatban, hogyha rádmérnek esélyed sincs lelassítani.

Előzmény: dabgetva25 (79234)
blablalab Creative Commons License 2024.04.30 0 0 79236

Azért kell lekapcsolni, miután lelassítottál. Ha kivesz, akkor sincs semmi, a kocsiban benne lehet, bizonyítani nem tudja, hogy használtad. De nem vesz ki, ha ésszel használod, van neki jobb dolga is.

Előzmény: hayabusa123 (79235)
hayabusa123 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 79235

A blokkoloval az a baj ha bemérne és làtja nem mér semmit az eszköz,ràszól a bevàróra és kivesz.

Előzmény: blablalab (79233)
dabgetva25 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 79234

Nem, nem érted....

Előzmény: rend01 (79226)
blablalab Creative Commons License 2024.04.30 0 0 79233

Hátulról csak a blokkoló véd.

Előzmény: hayabusa123 (79232)
hayabusa123 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 79232

Mi véd meg hàtulról?

Előzmény: teleko (79231)
teleko Creative Commons License 2024.04.29 0 0 79231

Jelzőt előre kell tenni, hátra nem.

Előzmény: hayabusa123 (79230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!