" ... Motor élettartamára is nagy befolyással lenne egy 10-es olaj? .... "
Motorja válogatja, szvsz egy odafigyeléssel megmunkált, szoros illesztéssel gyártott motorral akár (jó értelemben vett) csodákat is tehet de egy 1200-es (kellően kopott) Lada motorban azért nem próbálnám ki... ))
Érdekesnek tűnik, helyzetet fogja bonyolítani ez is, de nagy kíváncsisággal tölt el a 0w-10-es olajok bevezetése. Mondjuk egy 0w-30 illetve 0w-40-hez képest szerinted mennyi üzemanyag takarítható meg egy 0w-10-es olaj esetén? Motor élettartamára is nagy befolyással lenne egy 10-es olaj?
Az ILSAC minősítéseket az API SX minősítések ikreinek tekinthetjük (így az API SM szinte 1:1-ben megfelel az API SM minősítésnek, az SL leginkább a GF-3-ra hajazott), így szvsz nem meglepő hogy a GF-5 mellett egyre gyakrabban megszellőztetik az API SN minősítés várható bevezetését is.
Jelenleg úgy tűnik hogy a GM mellett többek között a Ford, a Honda és a Toyota is erőst' gondolkodik a GF-5-ös (vagy ha úgy jobban tetszik: API SN minősítésű) motorolajok bevezetésén a jövőbeli új modelleknél.
A fokozott üzemanyagtakarékosság érdekében brutálisan kis viszkozitási értékek (a GF-5-tel kapcsolatban többek között felmerült mára SAE 0W-10-es olajok ötlete is) mellett ez a minőségi osztály (kisebb kén, foszfor és olajhamutartalma révén) alkalmas(abb) lesz a részecskeszűrős motorokhoz is.
Ami az összetételt illeti: a minősítés elnyeréséhez várhatóan elsősorban az (VI javító és a dermedéspont csökkentő) adalékok terén kell majd nagyobbat domborítani, az alapolajok közül kis bűvéskedéssel akár a HC olajok is megfelelnek erre a célra.
A Te helyzeted lényegesen könnyebb mint az én GM-es problémám, ez már félsiker. :)
Szintetikus olaj valóban jobb, mint a félszintetikus.
Ebbe az autóba jó a ez a 5w-s TOTAL is, de egy fokkal jobb talán a 0w-30-as ESSO.
Nem tudom mennyire eszi majd ezt a vékonyabb olajat az autó, mert a 10w-40-es vastagabb azért ettől, viszont hosszú távonn jobban jársz a szintetikus olajjal, ez biztos, viszont a 10w-40-es nem szintetikus, csak max. fél.
Fantasztikus emberek vannak itt én úgy gondolom, elmúlt napokban több dolog is tisztázódott olaj terén bennem.
Lényegesen könnyebb most már így válogatni ezek közül, amit leírtatok.
Pár hete már kezdtem azt hinni , hogy én gondolok valamit nagyon rosszul ezzel a GM szabvány vs részecskeszűrő dologgal, de látom a GM is is gondolkozik ezen.
-Másik dolog pedig mantrec, hogy sehol nem olvastam a GM olajról még jót, ez az új lehet jobb már?
- Gondolom ezt az új GM szabványt megfogják kapni a C3-as, jobb olajok is a piacon rövidesen...
A kérdésedre a megfelelő olaj: FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30. Mo-on 2009 decemberétől kapható. Bővebb infó:http://www.fuchs-oil.hu/index.php/automotive-jovahyagasok/10-automotive-jovahagyasok/70-gt1-pro-flex-gm-dexos-2
Szia, az Unix-Autóban van Liqui Moly Top Tec 4600 SAE5W-30. 5+1 literes akciós kiszerelésben van náluk 14.900-ért. Ez tudja az új Opel Dexos 2-öt ami visszafele kompatibilis a GM LL A és B 25-el is és ACEA C3 http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_3756.html
Kéne egy kis okosítás, elnézés ha már lefutott téma.
Autó: pug 307 1.6 Benzin, 110LE. 90e km, 4 év.
Szóval olajat vennék bele, alapban a 10w40-es félszintetikus van ajánlva, de úgy gondolom nem haszontalan a fullsynth bele. Anno a 206 1.4B-nél is érzezhető volt a különbség, és picit utána olvasva azt az infót találtam, hogy az első szám minél kisebb annál jobb a hidegindításnál, a második pedig a melegben mérvadó, ott nem tudom mi a megfelelő vagy jobb érték.
Szívem szerint beletolnám az esso-t, de a 30-as érték (net szerint az az, amikor dög melegben használnánk) nem kevés? Egyáltalán a hazai viszonyokra mit érdemes beletolni a gépbe? A motorba tudtommal 3.5 liter olaj sem kell, tehát ebből a szempontból tök mindegy hogy 4 vagy 5 liter, úgysem használom fel az egészet.
Nem hivatalosan, de el lehet térni a 15.000 Km periódusról is, bár én nem tenném. Ennek ellenére a német Pietsprock (ő a német Stewie Wonder, mármint az indexes) a világrekorder futásteljesítményű 2000-es Fabia 1.9 TDI-vel jelenleg 740.000 KM-nél jár:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
3.5 litert fogyaszt, 1500 KM-ként tankol.
Ami az érdekes, hogy ő ezt mondja az olajcseréről (15.000 KM-es a hiv. ciklusa)
"Die 15.000er-Intervalle habe ich nur im ersten Jahr eingehalten, danach hab ich zunächst alle 30.000 KM einen Ölwechsel machen lassen und bin dann auf größere Intervalle gegangen... Höchste Kilometerleistung zwischen 2 Ölwechseln liegt bei 69.571 Kilometern..."
Vagyis ő 30 ezrenként cserél, de volt, hogy csak 69.500 KM után. Ezek után azt mondja, hogy azért nem árt 50.000-ként cserélni. Persze őt nem kell utánozni, mert 90-100-al megy német pályán minden nap 2-300KM-t, nagyon óvatosan. Mindenesetre az elmúlt 740.000 KM-en nem volt még gondja a motorral (sem).
" ... Néztem egy olajat, amire válthatnék, de van ahol azt írják, hogy C3-as, van ahol nem: ... olaj: 0W30 ARAL SUPER TRONIC G ... Tudja valaki, hogy mi az igazság erről az olajról? ... "
Nem tudom hogy a Super Tronic G-ről hol írják hogy ACEA C3-as de egy dolog biztos: a valóságban nem rendelkezik ezzel a minősítéssel (és nem is felel meg az ACEA erre vonatkozó minősítési követelményeinek).
Annyira le lehetne egyszersűíteni a gyűrtóknak ezeket a dolgokat, erre kutatnom olvasnom kell folyamatosan, hogy lássam mi a helyzet melyik autóba mikor mit kell tölteni. :)))
Első perctől zavar ez a GM előírás engem már. Eddig 50.000km-en át GM B... olajat tölöttem bele, mennyire lehetett gond ez a részecskeszűrőnek? (Nagyon drága egy ilyen részcskeszűrő, nem akarnám, hogy hamar feladja magát.) dicséretes, hogy van olyan márkaszerívz így jár el, és C3-as olajat rak az autóba, nálunk ez nem szokás, hanem a gagyi GM 5w-30-as olaj megy, de ezt nem engedtem sosem beletenni.
Néztem egy olajat, amire válthatnék, de van ahol azt írják, hogy C3-as, van ahol nem:
olaj: 0W30 ARAL SUPER TRONIC G
Tudja valaki, hogy mi az igazság erről az olajról?