Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22834

Sigma8,

 

" ... Mondjuk egy 0w-30 illetve 0w-40-hez képest szerinted mennyi üzemanyag takarítható meg egy 0w-10-es olaj esetén? .... "

 

Szvsz az én véleményem itt kevésbé mérvadó, inkább nézd meg hogy mit mond ezzel kapcsolatban (az egyik elismert adalék gyártó) a Lubrizol.

 

http://www.gf-5.com/the_story/performance/

 

" ... Motor élettartamára is nagy befolyással lenne egy 10-es olaj? .... "

 

Motorja válogatja, szvsz egy odafigyeléssel megmunkált, szoros illesztéssel gyártott motorral akár (jó értelemben vett) csodákat is tehet de egy 1200-es (kellően kopott) Lada motorban azért nem próbálnám ki... ))

Előzmény: Sigma8 (22833)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22833
Érdekesnek tűnik, helyzetet fogja bonyolítani ez is, de nagy kíváncsisággal tölt el a 0w-10-es olajok bevezetése. Mondjuk egy 0w-30 illetve 0w-40-hez képest szerinted mennyi üzemanyag takarítható meg egy 0w-10-es olaj esetén?
Motor élettartamára is nagy befolyással lenne egy 10-es olaj?
Előzmény: SLX-350 (22832)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22832

Sigma8,

 

Az ILSAC minősítéseket az API SX minősítések ikreinek tekinthetjük (így az API SM szinte 1:1-ben megfelel az API SM minősítésnek, az SL leginkább a GF-3-ra hajazott), így szvsz nem meglepő hogy a GF-5 mellett egyre gyakrabban megszellőztetik az API SN minősítés várható bevezetését is.

Jelenleg úgy tűnik hogy a GM mellett többek között a Ford, a Honda és a Toyota is erőst' gondolkodik a GF-5-ös (vagy ha úgy jobban tetszik: API SN minősítésű) motorolajok bevezetésén a jövőbeli új modelleknél.

A fokozott üzemanyagtakarékosság érdekében brutálisan kis viszkozitási értékek (a GF-5-tel kapcsolatban többek között felmerült mára SAE 0W-10-es olajok ötlete is) mellett ez a minőségi osztály (kisebb kén, foszfor és olajhamutartalma révén) alkalmas(abb) lesz a részecskeszűrős motorokhoz is.

Ami az összetételt illeti: a minősítés elnyeréséhez várhatóan elsősorban az (VI javító és a dermedéspont csökkentő) adalékok terén kell majd nagyobbat domborítani, az alapolajok közül kis bűvéskedéssel akár a HC olajok is megfelelnek erre a célra.

Előzmény: Sigma8 (22829)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22831
Jó márka, kitűnő olaj. Egyik céges autónkba ezt használjuk mi is. Kitűnő olaj.
Előzmény: BuNnY (22830)
BuNnY Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22830

Időközben felmerült még a Q8-as olaj, 5w40 Q8 excel , van erről valami vélemény?

Árban brutálisan jó, dehát ugye nincsenek csodák. vagy vannak?

Sigma8 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22829
ILSAC GF-5. Ez megint egy új fogalom számomra. :)

Ez egy még magasabb minőségi követelmény az olaj összetételére nézve, vagy mi az amit érdemes tudni róla?
Előzmény: SLX-350 (22827)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22828
Szia!

A Te helyzeted lényegesen könnyebb mint az én GM-es problémám, ez már félsiker. :)

Szintetikus olaj valóban jobb, mint a félszintetikus.

Ebbe az autóba jó a ez a 5w-s TOTAL is, de egy fokkal jobb talán a 0w-30-as ESSO.

Nem tudom mennyire eszi majd ezt a vékonyabb olajat az autó, mert a 10w-40-es vastagabb azért ettől, viszont hosszú távonn jobban jársz a szintetikus olajjal, ez biztos, viszont a 10w-40-es nem szintetikus, csak max. fél.
Előzmény: BuNnY (22821)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22827

Sigma8,

 

" ... Gondolom ezt az új GM szabványt megfogják kapni a C3-as, jobb olajok is a piacon rövidesen ... "

 

Valószínű, bár a Dexos jóváhagyás tesztkövetelményei alapvetően az új, szuper energiatakarékos ILSAC GF-5 minősítéssel vágnak inkább össze.

Előzmény: Sigma8 (22826)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22826
Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!

Fantasztikus emberek vannak itt én úgy gondolom, elmúlt napokban több dolog is tisztázódott olaj terén bennem.

Lényegesen könnyebb most már így válogatni ezek közül, amit leírtatok.

Pár hete már kezdtem azt hinni , hogy én gondolok valamit nagyon rosszul ezzel a GM szabvány vs részecskeszűrő dologgal, de látom a GM is is gondolkozik ezen.

-Másik dolog pedig mantrec, hogy sehol nem olvastam a GM olajról még jót, ez az új lehet jobb már?

- Gondolom ezt az új GM szabványt megfogják kapni a C3-as, jobb olajok is a piacon rövidesen...

mantec Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22825
T sigma8!



Genuine GM or Oil 5W-30 dexos 2
1 literes Opel katalógus szám: 19 42 000
Előzmény: Sigma8 (22819)
KFKI Creative Commons License 2010.04.30 0 0 22824
Helló Sigma8!

A kérdésedre a megfelelő olaj: FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30. Mo-on 2009 decemberétől kapható. Bővebb infó:http://www.fuchs-oil.hu/index.php/automotive-jovahyagasok/10-automotive-jovahagyasok/70-gt1-pro-flex-gm-dexos-2

Üdv
Előzmény: Sigma8 (22802)
alco Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22823
Szia,
az Unix-Autóban van Liqui Moly Top Tec 4600 SAE5W-30. 5+1 literes akciós kiszerelésben van náluk 14.900-ért.
Ez tudja az új Opel Dexos 2-öt ami visszafele kompatibilis a GM LL A és B 25-el is és ACEA C3
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_3756.html
Előzmény: Sigma8 (22819)
drawback Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22822

Szia!

Shell Helix Ultra Extra 5w30 (ACEA: A3/B4/C2/C3, BMW Long Life-04, Mercedes Benz 229.51 229.31, VW 504.00/507.00, Chrysler MS-11106)

http://lubmaster.unas.hu/spd/unas_150199/Shell_Helix_Ultra_Extra_5w30_ACEA_A3B4_C2C3_4L

 

Előzmény: Sigma8 (22791)
BuNnY Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22821

Hali,

Kéne egy kis okosítás, elnézés ha már lefutott téma.

Autó: pug 307 1.6 Benzin, 110LE. 90e km, 4 év.

 

Szóval olajat vennék bele, alapban a 10w40-es félszintetikus van ajánlva, de úgy gondolom nem haszontalan a fullsynth bele. Anno a 206 1.4B-nél is érzezhető volt a különbség, és picit utána olvasva azt az infót találtam, hogy az első szám minél kisebb annál jobb a hidegindításnál, a második pedig a melegben mérvadó, ott nem tudom mi a megfelelő vagy jobb érték.

 

Találtam is olajakat, ezeket néztem ki:

5W40 TOTAL QUARTZ 9000 5L

0W30 ESSO ULTRON 4L

 

Szívem szerint beletolnám az esso-t, de a 30-as érték (net szerint az az, amikor dög melegben használnánk) nem kevés? Egyáltalán a hazai viszonyokra mit érdemes beletolni a gépbe? A motorba tudtommal 3.5 liter olaj sem kell, tehát ebből a szempontból tök mindegy hogy 4 vagy 5 liter, úgysem használom fel az egészet.

 

finlux Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22820
Simán lehet. Nincs nagy igényük ezeknek az egyszerű kis diesel gépeknek.
Előzmény: Törölt nick (22818)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22819
Oké, vettem az adást. :)

Véleményedet elfogadva passzolom ezt az olajat.

Akkor valóban nincs GM-es C3-as elfogadású olaj.
Akkor az új követelményrendszerüket megnézzük, mit fog hozni.

Másik kérdésem akkor már csak az, hogy Divinol olajokról bármi vélemény?

Előzmény: SLX-350 (22816)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22818

Hello!

 

Egy Yanmar 17 lóerős kistraktorba, amit tíz évesen vettek, önthetek-e pl: Castrol 10W-40 -es motorolajat, vagy kell hozzá speckó traktorolaj?

Azt tudom léteznek ilyenek, de ez meg csak úgy itthon van.

Igazából márka nélkül kérdezném.:-)

Gianniz Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22817
Nem hivatalosan, de el lehet térni a 15.000 Km periódusról is, bár én nem tenném.
Ennek ellenére a német Pietsprock (ő a német Stewie Wonder, mármint az indexes) a világrekorder futásteljesítményű 2000-es Fabia 1.9 TDI-vel jelenleg 740.000 KM-nél jár:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html

3.5 litert fogyaszt, 1500 KM-ként tankol.

Ami az érdekes, hogy ő ezt mondja az olajcseréről (15.000 KM-es a hiv. ciklusa)

"Die 15.000er-Intervalle habe ich nur im ersten Jahr eingehalten, danach hab ich zunächst alle 30.000 KM einen Ölwechsel machen lassen und bin dann auf größere Intervalle gegangen... Höchste Kilometerleistung zwischen 2 Ölwechseln liegt bei 69.571 Kilometern..."

Vagyis ő 30 ezrenként cserél, de volt, hogy csak 69.500 KM után. Ezek után azt mondja, hogy azért nem árt 50.000-ként cserélni. Persze őt nem kell utánozni, mert 90-100-al megy német pályán minden nap 2-300KM-t, nagyon óvatosan. Mindenesetre az elmúlt 740.000 KM-en nem volt még gondja a motorral (sem).

140 oldalas (egyik) német topicja:

http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-fabia-i-forum/32723-projekt-500-000-teil-2-greenline-tour-bringt-neuen-sparrekord/index141.html
Előzmény: Szokecigany (22721)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22816

Sigma8,

 

Ne fordíts felesleges energiákat egy zsákutca felderítésére: az Aral Super Tronic G nem rendelkezik ACEA C3 minősítéssel.

Előzmény: Sigma8 (22814)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22815
Sajnos szerintem nem 50-50%, SLX "nagykönyve" autentikusabb forrás, mint egy honlap...
Előzmény: Sigma8 (22814)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22814
Srácok ez már megint problémás dolog akkor.

1. Arala honalpján ugye C-3nak van írva, viszont néha a gyártói honlapok is tévednek, illetve elírnak. Lásd: Magyar TOTAL honlap.

2. Létezhetne, hogy csak az Aral az egyetlen olaj amit én láttam, hogy GM szabvány és C3 is? Ezt furcsálom igazán...

Akkor még mindig ott tartunk, hogy 50-50%. :D
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22813
Na, akkor megoldodott, egyébként pl. az Aral oldalán is írják rá a C3-at  http://www.aral-lubricants.com/lubricants/com/automotive_lubricants/our_products/supertronic_g_0w-30.html
Előzmény: SLX-350 (22812)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22812

Sigma8,

 

" ... Néztem egy olajat, amire válthatnék, de van ahol azt írják, hogy C3-as, van ahol nem: ... olaj: 0W30 ARAL SUPER TRONIC G ... Tudja valaki, hogy mi az igazság erről az olajról? ... "

 

Nem tudom hogy a Super Tronic G-ről hol írják hogy ACEA C3-as de egy dolog biztos: a valóságban nem rendelkezik ezzel a minősítéssel (és nem is felel meg az ACEA erre vonatkozó minősítési követelményeinek).

Előzmény: Sigma8 (22805)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22811
Na ráadásul az elöbb a SuperTronic E adatlapot linkeltem, itt a SuperTronic G :)
Előzmény: Törölt nick (22810)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22810

Nézegettem, tényleg van ahol C3, van ahol nem. Mindenesetre itt a biztonsági adatlapja:

 

data sheet  A kérdés rendezéséhez azt hiszem megkell várni SLX nagyúrat:)
Előzmény: Sigma8 (22809)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22809
Szia4

Köszi!

Akkor létezne olyan "csoda", hogy 0w-30-as olaj megfelel a GM dízel szabványnak is, és C3-nak is?

Egyetlen ilyen olaj, amit leletem...

Csak akkor nem tudom miért van mindenhol össze-vissza írva ez, mert van ahol ki van írva a C3 van ahol nincs...
Előzmény: Törölt nick (22808)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22808
a lemaradt a lényeg: aral
Előzmény: Sigma8 (22805)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22807
Szia!
Előzmény: Sigma8 (22805)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22806
Még egy kérdés lenne, hogy ki mit tud esetlegesen a Divinol olajokról, milyen minőséget képviselnek? (Árban igen jó). Köszi!
Előzmény: Sigma8 (22805)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22805
Sziasztok!

Ismét kezd ez a téma is bonyolódni. :)

Annyira le lehetne egyszersűíteni a gyűrtóknak ezeket a dolgokat, erre kutatnom olvasnom kell folyamatosan, hogy lássam mi a helyzet melyik autóba mikor mit kell tölteni. :)))

Első perctől zavar ez a GM előírás engem már. Eddig 50.000km-en át GM B... olajat tölöttem bele, mennyire lehetett gond ez a részecskeszűrőnek?
(Nagyon drága egy ilyen részcskeszűrő, nem akarnám, hogy hamar feladja magát.)
dicséretes, hogy van olyan márkaszerívz így jár el, és C3-as olajat rak az autóba, nálunk ez nem szokás, hanem a gagyi GM 5w-30-as olaj megy, de ezt nem engedtem sosem beletenni.


Néztem egy olajat, amire válthatnék, de van ahol azt írják, hogy C3-as, van ahol nem:

olaj: 0W30 ARAL SUPER TRONIC G

Tudja valaki, hogy mi az igazság erről az olajról?

Köszönöm!

Előzmény: SLX-350 (22804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!