Tény és való hogy Opelék jelenleg a részecskeszűrővel felszerelt modellljeikhez is az ACEA Cx minősítéssel nem rendelkező GM-LL0/B-025 jóváhagyású motorolajok használatát írják elő ami első (sőt talán még a második) látásra ellentmondást jelent. A helyzet szvsz mégsem olyan borús, ugyanis a GM jóváhagyással rendelkező olajok kritikus paraméterei nem állnak messze az ACEA C minősítésekben rögzített értékektől (foszfortartalom: 0.10/0.07, szulfáthamutartalom: 1.0/0.8, kéntartalom 0.3/0.3, első értékként egy GM jóváhagyott olaj, második értékként az ACEA C3 tesztkövetelmény). A GM vihartempóban készíti elő a GM-LL-A/B-025 jóváhagyást felváltó, célzottan üzemanyagtakarékos és katalizátorbarát Dexos jóváhagyás bevezetését ami vélhetően megnyugtatóan megoldja ezt a problémát.
Mindaddig egy kis (GM által ajánlott) "egérút": Ha GM jóváhagyású motorolaj nem áll rendelkezésre akkor a részecskeszűrős motorokhoz ACEA C3 minősítésű olajok használatát javasolják (szabad fordítás a Dexos jóváhagyás egyik bevezető anyagából - egyébként nem egy márkaszerviz már régóta eszerint jár el).
Ha már ennyire belemelegedtünk srácok ezekbe a témákban, feldobnék egy új témát:
Van nekem még egy Opel Zafira B 1.7 CDTi 125Le-s részecskeszűrős autóm.
Problémám ott van, hogy eddig 0w-30-as márkás olajat kapott, ami megfelel a GM-LL-B-025 szabványnak.
Viszont van benne részecskeszűrő, aminek ugyebár nem tesz jót a nem alacsony hamutartalmú olaj.
Viszont olyan olajat én nem találtam, ami megfelelne a GM-LL-B-025 szabványnak is, és egyben pedig alacsony hamutartalmú, tehát részecskeszűrős autóhoz való lenne!
Szerintem a másik "Jumper Boxer Ducato" forumba irhatott valamit. (nem dicsérte az autóját, lehet hogy csak ennyi :D) http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9161073 Onnan egyértelműen hiányzik a 1925-os szólás, itt csak fel van cserélve a sorrend az olajos forumban, ami azért zavar a mátrixban.
Köszi srácok, kezd tisztulni a kép. Nem könnyű dolgok ezek így elsőre. :)
590227:
Problémám ott van, hogy ez az olaj, amit belinkeltél igen jó árban is, viszont a neten egy webáruházban szoktam rendelni többi autómhoz is az alkatrészeket, szűrőket, mindig ott vásárolok, de ilyen olajuk viszont nincs.
Amit küldtél Mercedes 229.51 listát, ott 2 olajat is találtam ami van ebben a webáruházban, és elvileg jó:
- 5W-30 TOTAL QUARTZ INEO MC3 -5W30 ELF SOLARIS LSX
Mivel gondolom a 2 olaj között nincs nagy különbség, így az ELF-et rendelném meg, ha ez okés olaj.
Szűrőben általában én a Hengst márkájút szoktam használni, azt hallottam ez jó minőségű.
Van még egy Opel Zafira 1.7 cdti autóm is, ott is, és ennél a Mercedes Vianonál is 15.000km-nél szoktam az olajat, és szűrőket cserélni, olajszűrőt, levegőt, üzemanyagszűrőt.
Még egy olyan kérdésem lenne, hogyan kell visszaállítani a szervízkijelzőt a műszerfalon olajcsere után?
" ... A C3-as minösítés a leggyengébb,a C1 a legjobb,az ACEA szabvány szerint ... "
Az ACEA C-s (jelenleg C1, C2, C3 és C4) minősítések szvsz nem jobb vagy rosszabb minőséget hanem az eltérő konstrukciókhoz (leginkább) alkalmas motorolajokat takarnak. Nem gondolom hogy a C3-as minősítésű motorolajat előíró autógyárak (pl. Honda, Opel, Mitsubishi, Subaru) valóban megelégednének az adott célra legkevésbé alkalmas motorolajjal - ezekhez az autókhoz egyszerűen ez a minőségi osztály (HTHS érték, kén, foszfor és olajhamutartalom, stb.) a leginkább alkalmas.
Ezt a feltevést nem tartom valószínűnek, az persze benne van a pakliban hogy az olcsóbb gépkocsi modellekhez jellemzően minimális tartalékkal mértezett részecskeszűrőket használnak míg drágább társaiknál túlméretezett, így várhatóan hosszabb élettartamú szűrőket építenek be.
" ... Maga a CR rendszer,sokkal több kormot termel,jobban terheli a motorolajat. ... "
Ha a mondatot úgy fejeznénk be hogy "a CR rendszer sokkal több kormot termel mint a Hoffer traktor" akkor elfogadom az állítást, egyébként (a hagyományos adagolós dízelekkel összehasonlítva) ez a feltevés egyszerű fizikai képtelenség.
Az már ismét egy más kérdés hogy a CR rendszer kisebb tömegű koromkibocsájtása sokkal apróbb koromrészecskéket tartalmaz mint a hagyományos adagolós dízeleké, az apróbb szemcsék pedig (egyes kutatások szerint) nagyobb mértékben rákkeltőek.
Éhgyomorra ennyit a tudomány és technika mai állásáról...
A PSA nem végzett félmunkát, így az 1.4-es benzinüzemű motorokhoz a B71 2290 (5W-30-as) vagy a B71 2296 (0W-30-as) PSA jóváhagyású motorolajok alkalmazása ajánlott.
A C3-as minösítés a leggyengébb,a C1 a legjobb,az ACEA szabvány szerint.Valószínűleg,azok a részecskeszűrők,amikhez C1-es olaj kell,gyengébb minöségűek.Mercedes szabványoknak megfelelő olajak.Lehet gördíteni a normákat,és kiadja a jóváhagyott olajak listáját.A Mercedes szabványok szerinti használat:magasabb számú olajat lehet használni az előírtnál,alacsonyabb számút nem.Ha nincs szervízkönyved,E-mail-ben kérj pontos infot a Merci szerviztől,teljes alváz,és motorszám kell.Az írásbeliség,nagyon fontos.Nem hinném,hogy találnál a fórumtárs által belinkeltnél olcsóbban,ilyen olajat.Egyébként én is ezt használom,csak drágábban vettem,a ZSU-nál,mivel ők postáznak is.Gyári,vagy nagyon márkás olajszűrő betétet vegyél,és max 20 000km-ert menj az olajcseréig,ha tiszta a motorod.A Merci CDI motorok,borzalmas kokszos,sáros lerakódásokkal szoktak tele lenni.Maga a CR rendszer,sokkal több kormot termel,jobban terheli a motorolajat.A csereperiódusok,csak reklámok,egyáltalán nem mindegy a használat módja.Rengeteg új CDI motor megy tönkre,400 000km-es futásnál,és mindig a garancia lejárta után,és az olajsár lerakódások miatt.A Merci szervizeket kerüld,ha lehet.
PSA motorolaj szabványok: 2009-ben a Peugeot és a Citroën márkákat jegyző, francia PSA csoport saját motorolaj-szabványokat bocsátott ki, hogy pontosabban meg tudja határozni az általa gyártott autókhoz elvárt motorolajok minőségét és összetételét. Összesen 4 szabványról van szó, amelyekről egyelőre nem sok információ forog közkézen, de azt tudni lehet, hogy mindegyik valamely ACEA szabványra épül. PSA B71 2290 2009-ben bevezetett motorolajszabvány. Alacsony SAPS szintű motorolajat követel meg, amely alkalmas dízel részecskeszűrős konstrukciókhoz, valamint Euro 5 motorokhoz. Az olajnak teljesíteni kell az ACEA C2 vagy C3 elvárásait, illetve további PSA specifikus teszteket. PSA B71 2294 2009-ben bevezetett motorolajszabvány. A megfelelő olajokkal szemben alapkövetelmény az ACEA A3/B4 teljesítése, továbbá meg kell feleljenek bizonyos PSA specifikus teszteknek. PSA B71 2295 Az 1998-as modellévnél korábbi Peugeot/Citroën autókhoz való motorolaj. A teszt követelményei egyenértékűek az ACEA A2/B2 szabvány követelményeivel. PSA B71 2296 2009-ben bevezetett motorolajszabvány. A megfelelő olajokkal szemben alapkövetelmény az ACEA A3/B4 teljesítése, továbbá meg kell feleljenek bizonyos PSA specifikus teszteknek.
Lenne +1 kérdésem: említetted, hogy a PUG minden motorjához adott ki saját minősítést (1.6 Hdi 110LE - PSA B71 2290). Létezik 1.4 16v 90LE benzines motorhoz is ilyen?
A MOL Oilcheck és a Shell féle gyorszteszt kb úgy viszonyul egymáshoz mint egy egy Aston Martin egy talicskához (persze feltéve ha nem egy zsák krumpli rövid távú elszálításáról van szó).
Az 51-es olaj,alacsony hamutartalmú,C3-as. Az ENEOS Premium Hyper 5W-30 egy ultra modern teljesen szintetikus, üzemanyag takarékos motorolaj modern benzines LPG és dízel motorok katalizátorral illetve turbóval vagy anélkül szerelt változataihoz. Használata garantálja a gyors, stabil olajfilm kialakulását már alacsony hőmérsékleten is, ezáltal minimalizálva a motorkopást. Megfelel a modern direkt befecskendezős dízel motorokhoz akár Common Rail, vagy PD TDI befecskendező rendszerrel vannak ellátva. Részecskeszűrővel ellátott motorokba is alkalmazható.
Ha jó mindegyik 51-es végződésű olaj, akkor nem lenne jobb mégis valami alacsony hamutartalmú olajat tenni bele a részecskeszűrő miatt? Persze ki kellene még derítenem hogy van-e benne...
A műszer,a fedélzeti komputer írja.De az 51-es végződésű olajak,mindegyikbe jók.Szervízkönyv nincs?A dekni alá nézzél be,hogy nincs-e olajsár,koksz lerakódás.Ha ilyen,gond van.
NoNo.Az 1-es a végén jelenti,hogy részecskeszűrős az olaj.Mivel haszonjárműről van szó,sokkal jobb lenne a 228.51-es olaj,a gyakorlatban jobb is.Mivel 2 Mercim volt,egy VITO,meg egy Sprinter,én mindig 228.5-ös olajat használtam,olajfogyasztás nélkül(nivó aljáig),700 000km-es futásokkal,tiszta motorral.Igaz 20 000km-nél cseréltem az olajat.