Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22804

Szia Sigma8,

 

Tény és való hogy Opelék jelenleg a részecskeszűrővel felszerelt modellljeikhez is az ACEA Cx minősítéssel nem rendelkező GM-LL0/B-025 jóváhagyású motorolajok használatát írják elő ami első (sőt talán még a második) látásra ellentmondást jelent. A helyzet szvsz mégsem olyan borús, ugyanis a GM jóváhagyással rendelkező olajok kritikus paraméterei nem állnak messze az ACEA C minősítésekben rögzített értékektől (foszfortartalom: 0.10/0.07, szulfáthamutartalom: 1.0/0.8, kéntartalom 0.3/0.3, első értékként egy GM jóváhagyott olaj, második értékként az ACEA C3 tesztkövetelmény). A GM vihartempóban készíti elő a GM-LL-A/B-025 jóváhagyást felváltó, célzottan üzemanyagtakarékos és katalizátorbarát Dexos jóváhagyás bevezetését ami vélhetően megnyugtatóan megoldja ezt a problémát.

Mindaddig egy kis (GM által ajánlott) "egérút": Ha GM jóváhagyású motorolaj nem áll rendelkezésre akkor a részecskeszűrős motorokhoz ACEA C3 minősítésű olajok használatát javasolják (szabad fordítás a Dexos jóváhagyás egyik bevezető anyagából - egyébként nem egy márkaszerviz már régóta eszerint jár el).

Előzmény: Sigma8 (22802)
GL21 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 22803
Szia SLX-350!

Köszönöm az infót.
Előzmény: SLX-350 (22789)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22802
Ha már ennyire belemelegedtünk srácok ezekbe a témákban, feldobnék egy új témát:

Van nekem még egy Opel Zafira B 1.7 CDTi 125Le-s részecskeszűrős autóm.

Problémám ott van, hogy eddig 0w-30-as márkás olajat kapott, ami megfelel a
GM-LL-B-025 szabványnak.

Viszont van benne részecskeszűrő, aminek ugyebár nem tesz jót a nem alacsony hamutartalmú olaj.

Viszont olyan olajat én nem találtam, ami megfelelne a GM-LL-B-025 szabványnak is, és egyben pedig alacsony hamutartalmú, tehát részecskeszűrős autóhoz való lenne!

Szerintetek mitől van ez a GM-nél?

Köszönöm előre is a válaszotokat!
byo Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22801
Szerintem a másik "Jumper Boxer Ducato" forumba irhatott valamit. (nem dicsérte az autóját, lehet hogy csak ennyi :D)
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9161073
Onnan egyértelműen hiányzik a 1925-os szólás, itt csak fel van cserélve a sorrend az olajos forumban, ami azért zavar a mátrixban.
Előzmény: byo (22799)
kleingy Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22800
Én igazából nem szeretnék belefolyni, engem csak megkért, hogy közvetítsek, de a profiljában látszik a mél címe, sztem oda írhatsz. :)
byo Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22799
Amúgy sem olyan, már nem 2 éve irogat ide.
Előzmény: Sigma8 (22798)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22798
Én sem emlékszem pontosa mi volt ez a hozzászólása, de nem emlékszem semmi durvára.
Előzmény: SLX-350 (22797)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22797

byo,

 

Vajon mi lehetett (volna) ott?

Előzmény: byo (22795)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22796

kleingy,

 

Sajnálom a dolgot, hiszen még bele sem melegedtünk igazán a vitába - lehet hogy egy másik fórumba írt valami oda nem illőt?

Előzmény: kleingy (22792)
byo Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22795
A 22789es hozzászólás hiányzik :D
Előzmény: Sigma8 (22793)
byo Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22794
Hova tud írni? :D
Előzmény: kleingy (22792)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22793
Tiltották? Miért?

Ilyenről sem nagyon hallottam még...
Előzmény: kleingy (22792)
kleingy Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22792
SLX-350: 590227 üzeni, hogy tiltották és nem tud már ide írni.
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22791
Köszi srácok, kezd tisztulni a kép. Nem könnyű dolgok ezek így elsőre. :)

590227:

Problémám ott van, hogy ez az olaj, amit belinkeltél igen jó árban is, viszont a neten egy webáruházban szoktam rendelni többi autómhoz is az alkatrészeket, szűrőket, mindig ott vásárolok, de ilyen olajuk viszont nincs.

Amit küldtél Mercedes 229.51 listát, ott 2 olajat is találtam ami van ebben a webáruházban, és elvileg jó:

- 5W-30 TOTAL QUARTZ INEO MC3
-5W30 ELF SOLARIS LSX

Mivel gondolom a 2 olaj között nincs nagy különbség, így az ELF-et rendelném meg, ha ez okés olaj.

Szűrőben általában én a Hengst márkájút szoktam használni, azt hallottam ez jó minőségű.

Van még egy Opel Zafira 1.7 cdti autóm is, ott is, és ennél a Mercedes Vianonál is 15.000km-nél szoktam az olajat, és szűrőket cserélni, olajszűrőt, levegőt, üzemanyagszűrőt.

Még egy olyan kérdésem lenne, hogyan kell visszaállítani a szervízkijelzőt a műszerfalon olajcsere után?

Köszönöm!
Előzmény: 590227 (22787)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22790

590227,

 

" ... A C3-as minösítés a leggyengébb,a C1 a legjobb,az ACEA szabvány szerint ... "

 

Az ACEA C-s (jelenleg C1, C2, C3 és C4) minősítések szvsz nem jobb vagy rosszabb minőséget hanem az eltérő konstrukciókhoz (leginkább) alkalmas motorolajokat takarnak.  Nem gondolom hogy a C3-as minősítésű motorolajat előíró autógyárak (pl. Honda, Opel, Mitsubishi, Subaru) valóban megelégednének az adott célra legkevésbé alkalmas motorolajjal - ezekhez az autókhoz egyszerűen ez a minőségi osztály (HTHS érték, kén, foszfor és olajhamutartalom, stb.) a leginkább alkalmas.

 

" ... Valószínűleg,azok a részecskeszűrők,amikhez C1-es olaj kell,gyengébb minöségűek ... "

 

Ezt a feltevést nem tartom valószínűnek, az persze benne van a pakliban hogy az olcsóbb gépkocsi modellekhez jellemzően minimális tartalékkal mértezett részecskeszűrőket használnak míg drágább társaiknál túlméretezett, így várhatóan hosszabb élettartamú szűrőket építenek be.

 

" ... Maga a CR rendszer,sokkal több kormot termel,jobban terheli a motorolajat. ... "

 

Ha a mondatot úgy fejeznénk be hogy "a CR rendszer sokkal több kormot termel mint a Hoffer traktor" akkor elfogadom az állítást, egyébként (a hagyományos adagolós dízelekkel összehasonlítva) ez a feltevés egyszerű fizikai képtelenség.

Az már ismét egy más kérdés hogy a CR rendszer kisebb tömegű koromkibocsájtása sokkal apróbb koromrészecskéket tartalmaz mint a hagyományos adagolós dízeleké, az apróbb szemcsék pedig (egyes kutatások szerint) nagyobb mértékben rákkeltőek.

 

Éhgyomorra ennyit a tudomány és technika mai állásáról...

Előzmény: 590227 (22787)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22789

Szia GL21,

 

A PSA nem végzett félmunkát, így az 1.4-es benzinüzemű motorokhoz a B71 2290 (5W-30-as) vagy a B71 2296 (0W-30-as)  PSA jóváhagyású motorolajok alkalmazása ajánlott.

Előzmény: GL21 (22784)
bunyi74 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22788

Tiszteletem mindenkinek!

 

Segítséget szeretnék kérni arra vonatkozóan, hogy milyen olajat érdemes belekarni a következő autóba, mivel nincs hozzá szervízkönyvem.

 

Mercedes w210 E280 benzines (motorkód:104.945). Óra szerint 300000 km van benne, évjárat 1996.12. havi.

 

Segítséget előre is köszönöm.

590227 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22787
A C3-as minösítés a leggyengébb,a C1 a legjobb,az ACEA szabvány szerint.Valószínűleg,azok a részecskeszűrők,amikhez C1-es olaj kell,gyengébb minöségűek.Mercedes szabványoknak megfelelő olajak.Lehet gördíteni a normákat,és kiadja a jóváhagyott olajak listáját.A Mercedes szabványok szerinti használat:magasabb számú olajat lehet használni az előírtnál,alacsonyabb számút nem.Ha nincs szervízkönyved,E-mail-ben kérj pontos infot a Merci szerviztől,teljes alváz,és motorszám kell.Az írásbeliség,nagyon fontos.Nem hinném,hogy találnál a fórumtárs által belinkeltnél olcsóbban,ilyen olajat.Egyébként én is ezt használom,csak drágábban vettem,a ZSU-nál,mivel ők postáznak is.Gyári,vagy nagyon márkás olajszűrő betétet vegyél,és max 20 000km-ert menj az olajcseréig,ha tiszta a motorod.A Merci CDI motorok,borzalmas kokszos,sáros lerakódásokkal szoktak tele lenni.Maga a CR rendszer,sokkal több kormot termel,jobban terheli a motorolajat.A csereperiódusok,csak reklámok,egyáltalán nem mindegy a használat módja.Rengeteg új CDI motor megy tönkre,400 000km-es futásnál,és mindig a garancia lejárta után,és az olajsár lerakódások miatt.A Merci szervizeket kerüld,ha lehet.
Előzmény: Sigma8 (22782)
590227 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22786
PSA motorolaj szabványok:
2009-ben a Peugeot és a Citroën márkákat jegyző, francia PSA csoport saját motorolaj-szabványokat bocsátott ki, hogy pontosabban meg tudja határozni az általa gyártott autókhoz elvárt motorolajok minőségét és összetételét. Összesen 4 szabványról van szó, amelyekről egyelőre nem sok információ forog közkézen, de azt tudni lehet, hogy mindegyik valamely ACEA szabványra épül.
PSA B71 2290
2009-ben bevezetett motorolajszabvány. Alacsony SAPS szintű motorolajat követel meg, amely alkalmas dízel részecskeszűrős konstrukciókhoz, valamint Euro 5 motorokhoz. Az olajnak teljesíteni kell az ACEA C2 vagy C3 elvárásait, illetve további PSA specifikus teszteket.
PSA B71 2294
2009-ben bevezetett motorolajszabvány. A megfelelő olajokkal szemben alapkövetelmény az ACEA A3/B4 teljesítése, továbbá meg kell feleljenek bizonyos PSA specifikus teszteknek.
PSA B71 2295
Az 1998-as modellévnél korábbi Peugeot/Citroën autókhoz való motorolaj. A teszt követelményei egyenértékűek az ACEA A2/B2 szabvány követelményeivel.
PSA B71 2296
2009-ben bevezetett motorolajszabvány. A megfelelő olajokkal szemben alapkövetelmény az ACEA A3/B4 teljesítése, továbbá meg kell feleljenek bizonyos PSA specifikus teszteknek.
wxq Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22785
Köszönöm válaszod! Maradok az 5w vonalon.
Előzmény: SLX-350 (22755)
GL21 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 22784
Szia SLX-350!

Kösz a gyors választ.

Lenne +1 kérdésem: említetted, hogy a PUG minden motorjához adott ki saját minősítést (1.6 Hdi 110LE - PSA B71 2290). Létezik 1.4 16v 90LE benzines motorhoz is ilyen?

Köszönöm a segítséged!
Előzmény: SLX-350 (22753)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22783

590227,

 

A MOL Oilcheck és a Shell féle gyorszteszt kb úgy viszonyul egymáshoz mint egy  egy Aston Martin egy talicskához (persze feltéve ha nem egy zsák krumpli rövid távú elszálításáról van szó).

Előzmény: 590227 (22767)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22782
Ajogy nézegetem az olajokat, nem mindegyik 51-es, C3-as is egyben.
Akkor elvileg azt mondod nem részecskeszűrős a gép? Akkor könnyebb dolgom lenne. :)
Előzmény: 590227 (22780)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22781
Szerintem sima a motorod,mert a motorkód 980,nem 981,vagy 983.De ezt egy sima telefonálással megtudod,a Mercinél.
Előzmény: Sigma8 (22778)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22780
Az 51-es olaj,alacsony hamutartalmú,C3-as. Az ENEOS Premium Hyper 5W-30 egy ultra modern teljesen szintetikus, üzemanyag takarékos motorolaj modern benzines LPG és dízel motorok katalizátorral illetve turbóval vagy anélkül szerelt változataihoz. Használata garantálja a gyors, stabil olajfilm kialakulását már alacsony hőmérsékleten is, ezáltal minimalizálva a motorkopást. Megfelel a modern direkt befecskendezős dízel motorokhoz akár Common Rail, vagy PD TDI befecskendező rendszerrel vannak ellátva. Részecskeszűrővel ellátott motorokba is alkalmazható.

Gyártói előírások: API: SM/CF, ACEA: A3/B3/B4/C3, VW 502.00/505.00/505.01, GM-LL-B-025, MB: 229.1/229.3/229.31/229.51, BMW LL-98/LL-01/LL-04, FORD: M2C-917A
Előzmény: Sigma8 (22778)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22779
Ja,még a 8 liter is sok,7,5-el kezdj,az olajszűrőt felcsavarozás elött fel kell tölteni,de nem csurig.
Előzmény: 590227 (22777)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22778
Okés köszi, megnézem!

Ha jó mindegyik 51-es végződésű olaj, akkor nem lenne jobb mégis valami alacsony hamutartalmú olajat tenni bele a részecskeszűrő miatt? Persze ki kellene még derítenem hogy van-e benne...
Előzmény: 590227 (22777)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22777
A műszer,a fedélzeti komputer írja.De az 51-es végződésű olajak,mindegyikbe jók.Szervízkönyv nincs?A dekni alá nézzél be,hogy nincs-e olajsár,koksz lerakódás.Ha ilyen,gond van.
Előzmény: Sigma8 (22776)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22776
Köszi srácok a választ!

Honnan tudom kideríteni ez részecskeszűrős-e vagy nem?
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22775
NoNo.Az 1-es a végén jelenti,hogy részecskeszűrős az olaj.Mivel haszonjárműről van szó,sokkal jobb lenne a 228.51-es olaj,a gyakorlatban jobb is.Mivel 2 Mercim volt,egy VITO,meg egy Sprinter,én mindig 228.5-ös olajat használtam,olajfogyasztás nélkül(nivó aljáig),700 000km-es futásokkal,tiszta motorral.Igaz 20 000km-nél cseréltem az olajat.
Előzmény: mantec (22774)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!