Szürkét akartam de az már csak decemberi gyártással és januári átadással lett volna és kifutottam volna abból az akcióból hogy navi és télikerék is van hozzá.
Igy egy már legyártott ametyst lett,kicsit kényes a szin de lemosva nagyon különleges.
Még egy dolog ami nyugtalanít az a pótkerék hiánya.
Most voltunk Erdélyben 2700 km túrán,néhol murvás úttalan utakon,hát vert a víz.
Ha megütöm a felnit vagy kicsípi a szikla a gumi oldalát ,hát baxhatom a defektjavitót.
A masik,ha sztem befújom ezt a púrhab szerű izét akkor a gumis ezt a gumit már nem menti meg és nem is fogja kivakarni belőle.
Állitólag az egész vmi eus hülyeség ( spórolásról szól) meghát a gyártók igy tudnak nagyobb helyet
csinálni a csomagtartóba.
Szóval én most felhajtok egy mankókereket,vagy azon is gondolkodtam hogy nyáron beteszek 1 télit télen 1 nyárit ami tudom hogy nem a legjobb megoldás de arra eleg hogy keressek vele egy gumis műhelyt.
Viszont még nem próbáltam,de ha a normál kereket beteszem a csomagtartó padlózatát a felső állásba kell tennem.
"Ha nem megy a klíma akkor nem remeg a motor alapjáraton?" Nekem igen. Ez szerintem ilyen. A klima kapcsolgatás nekem is furcsa volt, mert az elöző 2 skodám nem ilyen volt.
A klímakompresszort szakaszosan működteti. Mint minden autó. Ha bekapcsol alapjárat emelkedik, ha kikapcsol akkor alapjárat visszaesik normál fordulatszámra. Úgy vettem észre ez kicsit sűrűbben kapcsolgatja és rövidebb időre a kompresszort. Ha nem megy a klíma akkor nem remeg a motor alapjáraton?
Egyébként tényleg alig venni észre a teljesítmény vesztést. És a fogyasztás növekedést sem.
Nekem ametist metál és átirással volt 4,350 az autofortnál decemberben.
Amit kaptam hozzá a gl plusz felszereltség felett:
Télikerék szett ,disztárcsák,küszöb és lökháritó fóliák,glx diszlécek,clarion navis fejegység,téli és nyári szőnyegek,csomagtér tálca,elsősegély szett,inditásgátló.
Nekem clarion nx 502e fejegységem van,ezt adták hozzá.
Az usb elég gány módon a kesztyűtartóba van egy kabelen kivezetve.
Mar újkorától szar volt,elvittem a Dózsa György úti szuzukiba ott egy autóvillanyász kiszedte,berakta ,de igazából elmondása szerint semmit se csinált vele azóta jó.
A dudát cseréltettem még kétszólamú kűrtre mert rém kellemetlen hangja volt.
Ha érdekel megadhatom a számát a szerelőnek.
A klimás problémámra vkinek ötket?
Nektek is kóvályog az alapjárat ha bekapcsoljátok a klímát?
Új vagyok a listán, eddig csak olvasgattam, bár nem volt túl nagy a pezsgés, eddig...
December óta vagyok s-cross tulajdonos. Alapvetően elégedett vagyok a kocsival, de egy-két dolog zavar egy kicsit.
Másnak is hangos a futóműve, vagy csak én hallom annak? Gyárilag Continental Ecocontact 5 van rajta. Katalógusban nézve 73db db a zaja. Egy halkabb gumi 68-70 db.
Van aki próbálkozott utólagos zajcsillapítással? Ahogy néztem eléggé kispórolták az s-crossból. Pl. 17 éves Nissanban ha felhajtom a kárpitot a csomagtartóban, a lemezen bitumenezett lemezek vannak rezgéscsillapítás céljából. Az S-crossban csak a meztelen lemez. Ha ez rezeg a felette levő csomagtérrel együtt olyan mint egy mélynyomó. (csak nem olyan zene szól rajta amit szeretek :-) ). Van is dübörgés rosszabb utakon.
A következő bajom hogy az első ajtókban a kéder gumi zizeg nagy sebességnél, vagy nagyobb szélben. Tapasztalt még valaki ilyesmit?
A 17 colos felnit én is kidobnám legszívesebben mert ráz. Még a 16-os is , de az nem annyira. Szerintem a kocsi súlyához képest magas a guminyomás is. 2,2-2,3 bar-ra szoktam beállítani,
de próbáltam 2 bar-on is, úgy komfortosabb, csak a TPMS persze bejelez.
De hogy jót is írjak, a fogyasztása mesés. Nem bírom 6,4 fölé vinni az átlagot, pedig próbálom :-). Sokat megyek pályán (>50%) és még így sem!
A motor is elég rugalmas. 2-3 ezres fordulat között autózva sem tűnik lustának. 3000 f/min fölött meg elég fürge a kicsike. Nyugodtan vissza lehet tenni 3. sebességbe és akkor 110-120km/h-ig megy szépen.
Nekem ennyi elég. Fő szempont az volt hogy megbízható legyen mert nincs idő pepecselni a szerelőnél. Ebbe csak be kell ülni és menni, időnként szervizelni. Cégnél van pár ilyen autó, mi hét közben nem arról beszélgetünk
hogy hét végén ki mit bütykölt az autóján, hanem hogy ki hova utazott vele. Ez nekem többet ér mint + 50 Nm vagy Le.
köszönöm hogy "meghallgattatok" további problémamentes autózást Mindenkinek!
Nekünk 4 hete van meg a Barna Medve, GL+ benzin + kértünk bele tolató radart elől hátul, ajándék ülésfűtést, matrica az 5 küszöbre, ajándék Clarion fejegység, gumiszőnyeg hátra, és a téli gumi szett átírással gyöngyház metállal, mindennel együtt volt 4,85 MFt.
Az éves biztosítása, B10-ben 9800 ft!!!!!!!! a 25000!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ft-os önrészes casco havi díja 3000 ft, ez a Suzuki márkás casco.
Az eddigi fogyasztás:
első tankolás szinte csak város ( Békéscsaba, 2-5 km 2-3 megállással, ovi bölcsi) 6,4l
második tank vegyes fele kint fele bent 5,7
harmadik tankolás autópálya szinte végig 140km/h 4 személy, 6,3l
Alul erős, nagyon hamar kéri a váltást, 1000-2000 fordulat környékén szinte diesel-es erős, 2000 fordulatnál erőtlen 3000 környékén jön meg az erő.
Mi fehér Vitaráért mentünk be, de egymás mellett volt a két autó, 2 percen belül én már csak az S-crosst néztem, 2 gyerekkel szerintem nem kérdés, ha ez az első autó, a második egy 14 éves wagyonőr.
A hátsó lábtér és a csomagtartó valamint a fejegység elég gyorsan meggyőzi az embert, legalábbis engem.
Használtan szinte héten belül elmegy, alig 5-8 db van a hahun. Az új tervezhető, kiszámítható, a diesel-ekben van már visszatekert a Suzukiban is (totalcar cikk).
A térkép nagyon friss magyarországon, a nemrég átadott szeged-hmezővásárhely körforgalmak mind rajta vannak.
A kartámaszos usb nekem is elvérzett, cserébe a kesztyűtartóban van az usb ajzat. A boot-olás lassú, ha be van dugva sd kártya vagy pendrive. Egyébként használható, szépen szól hat hangszóróval, cd lemezről.
A fordulása nekem sportautós, a wagyonőr után, a gyorsulást még nem érzem, mert bejáratós.
Nagyon köszönöm a válaszokat,nem tudom mit csináljak,mert a jelenlegi 2013 as honda jazz tulajdonképpen megfelel az igényeimnek,kispesti autózás naponta 8-10 km,+hetente kétszer a telekre Biudakeszire oda 30 km és vissza,az M7 en és az M 1 sen pár km. Ennyi és egy évben kétszer egy kis vidéki ut a Balaton irányába max 150 km oda és vissza.A kocsit főleg a variálható csomagtartója miatt szeretem és a megbizhatósága miatt,csak már 10 éve a jazt használom,és egy kicsit szerettem volna egy másik típust.Mikor ujból a jazt vettem nem tünt fel a cross,még gondolkodom,dieselt semmiképpen nem ilyen rövid távolságokra szerintem nem is való, a 320 as nyomatékot ki sem tudnám használni.Lehet hogy majd frissitek az új jazzra.
Tök felesleges.Most ha közel 100e van benne pár éven belül lehet kettőstömegűt cserélni,jöhetnek a turbo és befecskendezés problémák a common rail dizelnél.
Vegyél 1,6 benzinest amig van mert jövőre már csak turbo benzinessel adják.
Nem egy nyomaték király,de nem is kell.
Alul sem remeg be ,kellemesen megy és 5 személlyel,sem erölködiK.
És most a fogyasztási adatok;
Télen város+140 km/palya 6,7l
Tavasz város+140km/h palya 6,2
Országút kirándulós 5,4!
És ez nem kamu lefizetett újsagírói marketing duma,ez a motor ennyit fogyaszt.
20 év dízelezés után ültem át és ezzel a motorral úgy érzem 300 e km gondtalan stresszmentes autózás elött állok.
Újonnan megkapod 4,2 ért és sose lesz vele gondod.