Nem hinném,hogy én hőbörögnék.Adtam egy tanácsot,erre jött a hülyeség.Odaírtam,hogy ilyen a fordítás.Nem kell a Google fordításain kiakadni,mert a semminél jobb.
Nem kell hőbörögni, nem fikáztam én, egyszerűen nincs mondatszerkezet, nincsenek ragok, befejezetlen mondatok, stb, ezek magyar szavak egymás után.
Lehet látni, hogy fordítóprogram fordította, nem ember. Azért volt furi, mert te láthatóan tök értesz hozzá, akkor miért nem fordítod le. Ebből neked simán menne. :)
víztartalom, üzemanyag-szennyeződés, fém tartalom és az oxidáció, Ezt méri,és csak annak értelmetlen,aki nem érti,a lényegét.Ha kiválóan tudsz angol szaknyelvet fordítani,mi az akadálya,hogy lefordítsd.Azt meg alapból illene tudni,hogy aki normál,nem városi használatban használja az autót,annak nincs víz az olajában,úgyanis,csak kondenzvíz lehet a motorban,ami üzemi hőmérsékleten elpárolog.
Ha elolvasnád a prospektusát,más lenne a véleményed.Mivel rendszeresen használtuk,tudok véleményt mondani róla.Ez az egyetlen ingyenes mérés,amivel megnézhető,hogy lecserélték-e az olajat.A MOL-nak van mozgó laborja,jobb ha nem tudod az eredményeket,pl:viszkozitási értékek szempontjából. Keresztül összehasonlító működését OilCheck képes változik az olaj állapotban által érintett víztartalom, üzemanyag-szennyeződés, fém tartalom és az oxidáció, hogy egy tipikus megismételhető tényezője jobb, mint öt százalék. Ezek az eredmények pedig tájékoztatást adnak arra vonatkozóan elvesztése kenőanyag tulajdonságait és az olaj is, valamint a mechanikai kopás a berendezésnek, amelyben az olajat használják. Nem hiteles fordítás,fe a lényeg benne van.A Katalógus,innen letölthető.
Ha a ketyeró valóban sok mindent képes(?) mérni akkor a leírásban miért csak a (szvsz marginális jelentőségű) dielektromos állandó méréséről tesznek említést?
Ez számomra olyan mintha egy luyusautó prospektusában pusztán a hamutartó(k) ergonómikus kialakítását ecsetelnék.
Az általad linkelt cikkben leírják hogy az SKF "professzionális" műszere mellett döntöttek ami (a csatolt leírás szerint) a dielektromos állandót méri az pedig (elsősorban) az olaj víztartalmára utal. Aaz meglehet hogy ezt az egy jellemzőt nagyon pontosan méri - de akkor miért nem jelzi ki pontosan, miért csak színskálán utal rá?
" ... Shell kútakon,vannak olajvizsgáló készülékek.A friss olajból,meg a nivópálcán levő használtból,kimutatja az olaj állapotát .. "
Az az ominózus (Shell kutakon fellelhető) "olajvizsgáló készülék" egyetlen paramétert mér, az olaj víztartalmát, az pedig szvsz nem a legfontosabb olaj állapotjellemző.
Két megjegyzés:Nagyon jó házigazdái vannak a topiknak.Mint nagyon régi autós,csak egy tanácsom van:Nem az legyen az első,hogy milyen motorolajat az autóba,hanem tessék odaállni a kocsi mellé,hogy kicserélik-e.Nem beszélgetni senkivel,hanem figyelni,mert sok szerelő trükközik,még akkor is amikor ott a tulaj.A Shell kútakon,vannak olajvizsgáló készülékek.A friss olajból,meg a nivópálcán levő használtból,kimutatja az olaj állapotát,ezért a friss olajból is kell félretenni,egy picit.Jó fórumozást.
szvsz az sem (nagy) gond, vélhetően pár cseppel több maradt az olajteknőben a régi olajból, de egy jó minőségű (friss) motorolaj ezt (sötétedés ide, sötétedés oda) "fél kézzel" leküzdi.
" ... hogy csinálják a márkaszervizek az olajcserét. Eddig mindig ott cseréltettem, én vittem az olajat, másnap az olaj fekete volt, .... Utoljára maszek szerelővel csináltattam, ellenőrizve ... kristály tiszta. ... "
Én akkor vagyok nyugodt hogy ha az olajcsere után az olaj néhány (100-on belüli) km megtétele után elsötétedik, ez utal arra hogy a detergens (gané feloldó) adalékok becsülettel elvégzik feladatukat (illetve szélsőséges esetben egyáltalán vannak ilyenek az olajban).
Én is találkoztam már olyan véleménnyel miszerint "az X olaj nagyon jó mert még Y km megtétele után is szép mézsárga" - na az ilyeneket (szerelőt és olajat egyaránt) nagy ívben elkerülöm.
Egyetértek MDC30 véleményével, ez a motor - jóllehet a rendelkezésemre álló infók szerint még a 10W-60-as "kocsikenőcsöt" is elfogadja - megérdemli (és szvsz meg is hálálja) hogy ha 5W-s olajat használsz hozzá (különösen hogy ha eddig is bevált, azaz nincs számottevő olajfogyasztásod).
A BMW értékrendje szerint egyébként is (LL98, LL01 illetve LL04 jóváhagyással) a 0W-s és az 5W-s olajok jelentik az elfopgadott minőséget, a 10W-40-esek esetleg (BMW speciál jóváhagyással) a "futottak még" mezőnyben foglalhatnak helyet.
Még csak belegondolni sem merek, hogy hogy csinálják a márkaszervizek az olajcserét. Eddig mindig ott cseréltettem, én vittem az olajat, másnap az olaj fekete volt, bő 1 cm -el a max jelzés felett. Utoljára maszek szerelővel csináltattam, ellenőrizve a csere után jel alatt volt, és kristály tiszta.
Ehhez a (Pözsó) modellhez a rendelkezésemre álló infók szerint az ACEA A3/B4 minősítésű SAE 10W-40-es motorolajok jelentik a belépő szintet, a továbblépést pedig az (azonos minősítésű) 5W-40-es és 5W-30-as motorolajok képviselik.
Ha sokat közlekedsz városban, rövid távon akkor szvsz célszerű a (megfelelő minősítéssel rendelkező) 5W-s olajok közül válogatni.
Senkire ne halgass.Ha nem fogy az olaj,az régen rossz.Rengeteg butaság,tévhit van az emberek fejében.A gyári jóváhagyás a mérvadó,minél kisebb az alsó érték,annál hamarabb átolajozódik a motor,kisebb a kopása,hidegindításnál.Itt a fórumban is,az irányadó,a gyári előírás,az az elsődleges.A kamionokba is 5w30-as olajakat tesznek,ahol hatalmas teljesítmény van,meg 50 C'-os nyárban is használják.A tribologia tudománya,rengeteget fejlödőtt az utóbbi évtizedben.Az alacsonyabb viszkozitású olajak,hamarabb visszahűlnek,a kisebb ellenállás miatt kevesebb hőt termelnek,üzemanyagot spórolnak.50W-s olaj,csak verseny,és extrém tuningolású motorokba kell.A választásod,nagyon jó.A szimeringek miatt, ne is változtass.
Nah, erre én is kiváncsi lennék, nekem is mindig azt mondják, hogy ha leakarom írni a motyót, akkor használjak ilyen vékony sz@rt. Nem értem miért akarják mindenbe a 10w40 olajat rakni a szakik, tényleg jobb lenne valamiből pl. egy ilyen bömösbe mint egy finom 5w40? Olajfogyasztás kapcsán nekem meg az általános nézettel szemben, az a tapasztalatom, hogy nincs nagy különbség olajfogyásban egy 5w40 vs 5w50 vagy akár még egy jó kis 15w50, mint pl a Motul 4100 Power között sem. Legalábbis régebbi MB és BMW motoroknál - mivel ezekel van tapasztalatom - én ezt szűrtem le, ami fogyasztotta az viszkozitástól nagyjából függetlenül, gyakorlatilag ugyan annyit evett egyikből, mint a másikból, pár decis eltérések voltak csak, ami ráadásul más okokból is adódhattak. Az a pár deci meg különben is elhanyagolható, most hogy pl. 10e km-en, mondjuk 4 vagy 4.3 liter fogy el, szerintem mindegy...
Sziasztok! SLX-350 Szeretném kikérni a véleményed, van egy E34 525TDS kocsim kb.300000-400000 km-el és 5W-40 olajat (ARAL HIGH TRONIC, BMW LL-98 jóváhagyással) használok a mociban, olajcserétől olajcseréig kb. 1-1.5 litert fogyaszt belőle. Szóval szerelők és márkatársak azzal piszkálnak, hogy ebbe a mociba 10W-40-es olaj kell, ilyen "vékony" (5W-40) olaj nem való bele. Szerinted is jobb lenne bele a 10W-40 ill. okozhatok vmi gondot a motornak hosszabb távon az 5w-40-es olajammal? Egyébként a fent emlitett olajfogyi engem nem zavar ill. egyszer már próbáltam 10w-40-et, de nagyságrendben abból is ennyi fogyott. Előre is köszönöm a válaszod!