Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantec Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22774
T Sigma8!

Mercedes-Benz Viano CDI 2.2
Feltöltési mennyiség: 8,5 liter.
Csereperiódus: 30 ekm / 1 év.
Gyártóművi olajelőírás:
-részecskeszűrővel: MB 229.51 SAE: 5W-30,
-részecskeszűrő nélkül: MB 229.31 SAE: 5W-30.
Előzmény: Sigma8 (22772)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22773
228.51,vagy 229.51.A 22699-es HSZ kleingy,fórumtárs által belinkelt hely,és olaj.
Előzmény: Sigma8 (22772)
Sigma8 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22772
Sziasztok!

Olajcserét szeretnék végeztetni a most vásárolt autómhoz, ami egy
2008-as Mercedes Viano 2.2 Cdi 150Le-s dízel.
Motorkódja: 646.980

Milyen típusú és viszkozitású olajat javasoltok ebbe az autóba?
(Lehet, hogy ez már részecskeszűrős, de nem tudom pontosan)

Köszönöm előre is a válaszotokat!

590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22771
Nem hinném,hogy én hőbörögnék.Adtam egy tanácsot,erre jött a hülyeség.Odaírtam,hogy ilyen a fordítás.Nem kell a Google fordításain kiakadni,mert a semminél jobb.
Előzmény: kleingy (22770)
kleingy Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22770

Nem kell hőbörögni, nem fikáztam én, egyszerűen nincs mondatszerkezet, nincsenek ragok, befejezetlen mondatok, stb, ezek magyar szavak egymás után. 

Lehet látni, hogy fordítóprogram fordította, nem ember. Azért volt furi, mert te láthatóan tök értesz hozzá, akkor miért nem fordítod le. Ebből neked simán menne. :)

Előzmény: 590227 (22769)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22769
víztartalom, üzemanyag-szennyeződés, fém tartalom és az oxidáció, Ezt méri,és csak annak értelmetlen,aki nem érti,a lényegét.Ha kiválóan tudsz angol szaknyelvet fordítani,mi az akadálya,hogy lefordítsd.Azt meg alapból illene tudni,hogy aki normál,nem városi használatban használja az autót,annak nincs víz az olajában,úgyanis,csak kondenzvíz lehet a motorban,ami üzemi hőmérsékleten elpárolog.
Előzmény: kleingy (22768)
kleingy Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22768

Hát ez olyannyira nem hiteles, hogy gúglitranszlét, mert totális mértékben értelmetlen. :)

 

Előzmény: 590227 (22767)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22767
Ha elolvasnád a prospektusát,más lenne a véleményed.Mivel rendszeresen használtuk,tudok véleményt mondani róla.Ez az egyetlen ingyenes mérés,amivel megnézhető,hogy lecserélték-e az olajat.A MOL-nak van mozgó laborja,jobb ha nem tudod az eredményeket,pl:viszkozitási értékek szempontjából. Keresztül összehasonlító működését OilCheck képes változik az olaj állapotban által érintett víztartalom, üzemanyag-szennyeződés, fém tartalom és az oxidáció, hogy egy tipikus megismételhető tényezője jobb, mint öt százalék. Ezek az eredmények pedig tájékoztatást adnak arra vonatkozóan elvesztése kenőanyag tulajdonságait és az olaj is, valamint a mechanikai kopás a berendezésnek, amelyben az olajat használják. Nem hiteles fordítás,fe a lényeg benne van.A Katalógus,innen letölthető.
Előzmény: SLX-350 (22766)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22766

590277,

 

Ha a ketyeró valóban sok mindent képes(?) mérni akkor a leírásban miért csak a (szvsz marginális jelentőségű) dielektromos állandó méréséről tesznek említést?

Ez számomra olyan mintha egy luyusautó prospektusában pusztán a hamutartó(k) ergonómikus kialakítását ecsetelnék.

Előzmény: 590227 (22765)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22765
Sok mindent mér,az ára több mint 200 000ft.
Előzmény: SLX-350 (22764)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22764

590227,

 

Az általad linkelt cikkben leírják hogy az SKF "professzionális" műszere mellett döntöttek ami (a csatolt leírás szerint) a dielektromos állandót méri az pedig (elsősorban) az olaj víztartalmára utal. Aaz meglehet hogy ezt az egy jellemzőt nagyon pontosan méri - de akkor miért nem jelzi ki pontosan, miért csak színskálán utal rá?

 

http://www.reliabilitydirect.com/oilanalysisproducts/pdf/RDI_Oilcheck.pdf

Előzmény: 590227 (22762)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22763
Arra külön kiváncsi lennék,hogy hogyan maradna,a több mint 100 C'-os olajban víz.Olajvizsgáló.
Előzmény: SLX-350 (22761)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22762
Kifejtenéd bővebben?Egy szinskálán mutatja,az elhasználódás fokát,amiről én beszélek.Zöld,sárga,piros.És nagyon pontos szokott lenni,az info.
Előzmény: SLX-350 (22761)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22761

590227,

 

" ... Shell kútakon,vannak olajvizsgáló készülékek.A friss olajból,meg a nivópálcán levő használtból,kimutatja az olaj állapotát .. "

 

Az az ominózus (Shell kutakon fellelhető) "olajvizsgáló készülék" egyetlen paramétert mér, az olaj víztartalmát, az pedig szvsz nem a legfontosabb olaj állapotjellemző.

Előzmény: 590227 (22760)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22760
Két megjegyzés:Nagyon jó házigazdái vannak a topiknak.Mint nagyon régi autós,csak egy tanácsom van:Nem az legyen az első,hogy milyen motorolajat az autóba,hanem tessék odaállni a kocsi mellé,hogy kicserélik-e.Nem beszélgetni senkivel,hanem figyelni,mert sok szerelő trükközik,még akkor is amikor ott a tulaj.A Shell kútakon,vannak olajvizsgáló készülékek.A friss olajból,meg a nivópálcán levő használtból,kimutatja az olaj állapotát,ezért a friss olajból is kell félretenni,egy picit.Jó fórumozást.
byo Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22759
Az a kérdés hogy lecserélték e az olajat, illetve nem-e az olajszűrőt spórolták meg és azért fekete.

Minden más esetben az a jó ha hamar fekete :D.
Előzmény: SLX-350 (22758)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22758

Olle Peter,

 

szvsz az sem (nagy) gond, vélhetően pár cseppel több maradt az olajteknőben a régi olajból, de egy jó minőségű (friss) motorolaj ezt (sötétedés ide, sötétedés oda) "fél kézzel" leküzdi.

Előzmény: Olle_Peter (22757)
Olle_Peter Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22757
Ez közvetlenül a csere és kb 15 perc járatás után volt.
Előzmény: SLX-350 (22756)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22756

Olle Peter,

 

" ... hogy csinálják a márkaszervizek az olajcserét. Eddig mindig ott cseréltettem, én vittem az olajat, másnap az olaj fekete volt, .... Utoljára maszek szerelővel csináltattam, ellenőrizve ... kristály tiszta. ... "

 

Én akkor vagyok nyugodt hogy ha az olajcsere után az olaj néhány (100-on belüli) km megtétele után elsötétedik, ez utal arra hogy a detergens (gané feloldó) adalékok becsülettel elvégzik feladatukat (illetve szélsőséges esetben egyáltalán vannak ilyenek az olajban).

Én is találkoztam már olyan véleménnyel miszerint "az X olaj nagyon jó mert még Y km megtétele után is szép mézsárga" - na az ilyeneket (szerelőt és olajat egyaránt) nagy ívben elkerülöm.

Előzmény: Olle_Peter (22754)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22755

Szia wxq,

 

Egyetértek MDC30 véleményével, ez a motor - jóllehet a rendelkezésemre álló infók szerint még a 10W-60-as "kocsikenőcsöt" is elfogadja - megérdemli (és szvsz meg is hálálja) hogy ha 5W-s olajat használsz hozzá (különösen hogy ha eddig is bevált, azaz nincs számottevő olajfogyasztásod).

A BMW értékrendje szerint egyébként is (LL98, LL01 illetve LL04 jóváhagyással) a 0W-s és az 5W-s olajok jelentik az elfopgadott minőséget, a 10W-40-esek esetleg (BMW speciál jóváhagyással) a "futottak még" mezőnyben foglalhatnak helyet.

Előzmény: wxq (22749)
Olle_Peter Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22754
Még csak belegondolni sem merek, hogy hogy csinálják a márkaszervizek az olajcserét. Eddig mindig ott cseréltettem, én vittem az olajat, másnap az olaj fekete volt, bő 1 cm -el a max jelzés felett. Utoljára maszek szerelővel csináltattam, ellenőrizve a csere után jel alatt volt, és kristály tiszta.
Előzmény: _MrB_ (22745)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22753

Szia GL21,

 

Ehhez a (Pözsó) modellhez a rendelkezésemre álló infók szerint az ACEA A3/B4 minősítésű SAE 10W-40-es motorolajok jelentik a belépő szintet, a továbblépést pedig az (azonos minősítésű) 5W-40-es és 5W-30-as motorolajok képviselik.

Ha sokat közlekedsz városban, rövid távon akkor szvsz célszerű a (megfelelő minősítéssel rendelkező) 5W-s olajok közül válogatni.

Előzmény: GL21 (22748)
byo Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22752
Talán 5w50est megpróbálnék, picit "vastagabb".
Előzmény: wxq (22749)
590227 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22751
Senkire ne halgass.Ha nem fogy az olaj,az régen rossz.Rengeteg butaság,tévhit van az emberek fejében.A gyári jóváhagyás a mérvadó,minél kisebb az alsó érték,annál hamarabb átolajozódik a motor,kisebb a kopása,hidegindításnál.Itt a fórumban is,az irányadó,a gyári előírás,az az elsődleges.A kamionokba is 5w30-as olajakat tesznek,ahol hatalmas teljesítmény van,meg 50 C'-os nyárban is használják.A tribologia tudománya,rengeteget fejlödőtt az utóbbi évtizedben.Az alacsonyabb viszkozitású olajak,hamarabb visszahűlnek,a kisebb ellenállás miatt kevesebb hőt termelnek,üzemanyagot spórolnak.50W-s olaj,csak verseny,és extrém tuningolású motorokba kell.A választásod,nagyon jó.A szimeringek miatt, ne is változtass.
Előzmény: wxq (22749)
MDC30 Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22750
Nah, erre én is kiváncsi lennék, nekem is mindig azt mondják, hogy ha leakarom írni a motyót, akkor használjak ilyen vékony sz@rt. Nem értem miért akarják mindenbe a 10w40 olajat rakni a szakik, tényleg jobb lenne valamiből pl. egy ilyen bömösbe mint egy finom 5w40? Olajfogyasztás kapcsán nekem meg az általános nézettel szemben, az a tapasztalatom, hogy nincs nagy különbség olajfogyásban egy 5w40 vs 5w50 vagy akár még egy jó kis 15w50, mint pl a Motul 4100 Power között sem. Legalábbis régebbi MB és BMW motoroknál - mivel ezekel van tapasztalatom - én ezt szűrtem le, ami fogyasztotta az viszkozitástól nagyjából függetlenül, gyakorlatilag ugyan annyit evett egyikből, mint a másikból, pár decis eltérések voltak csak, ami ráadásul más okokból is adódhattak. Az a pár deci meg különben is elhanyagolható, most hogy pl. 10e km-en, mondjuk 4 vagy 4.3 liter fogy el, szerintem mindegy...
Előzmény: wxq (22749)
wxq Creative Commons License 2010.04.27 0 0 22749
Sziasztok!
SLX-350
Szeretném kikérni a véleményed, van egy E34 525TDS kocsim kb.300000-400000 km-el és 5W-40 olajat (ARAL HIGH TRONIC, BMW LL-98 jóváhagyással) használok a mociban, olajcserétől olajcseréig kb. 1-1.5 litert fogyaszt belőle.
Szóval szerelők és márkatársak azzal piszkálnak, hogy ebbe a mociba 10W-40-es olaj kell, ilyen "vékony" (5W-40) olaj nem való bele. Szerinted is jobb lenne bele a 10W-40 ill. okozhatok vmi gondot a motornak hosszabb távon az 5w-40-es olajammal?
Egyébként a fent emlitett olajfogyi engem nem zavar ill. egyszer már próbáltam 10w-40-et, de nagyságrendben abból is ennyi fogyott.
Előre is köszönöm a válaszod!
GL21 Creative Commons License 2010.04.26 0 0 22748
Szia SLX-350!

Érdeklődnék, hogy egy 2006-os évjáratú 1.4 16v 90 lovas 206 PUG motorjához milyen gyári előírásnak megfelelő motorolajat kell beszerezni?

Köszönöm a segítséged!
koborló Creative Commons License 2010.04.26 0 0 22747
hugoapi, S_B_N

Köszi a segítséget.
Előzmény: Törölt nick (22736)
590227 Creative Commons License 2010.04.26 0 0 22746
Ducato 3.0-ás.Gyári 7liter,belemegy 8 liter,és még nincs a maxon.Amúgy igazad van.
Előzmény: S_B_N (22744)
_MrB_ Creative Commons License 2010.04.26 0 0 22745
pl csomó márkaszervíz. Meg szerintem sok olyan, aki itt kapott egy számot, s tutinak veszi a tényt.
Előzmény: S_B_N (22744)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!