Annyi, hogy ha beleönti kapásból a 3,6ot, akkor ~ 1-1,5 cm-vel max nívó fölött lesz olajjal. Viszont tapasztalat, hogy ezzel elmegy gond nélkül 15e km-t bármikor, tehát túl sok gondot szerencsére nem okoz.
Nem lehet hogy túl lett szegényítve a keverék, nem vettétek el az anyagot, akkor túl hevül minden, nem csak az olaj, (akkor meg vannak számlálva a napjai ... és lehet majd szidni a gázt)
Természetesen nem írok márkát, mert én is elkötelezettje vagyok egyik olajgyártó termékeinek. Nem szorította szűk keretek közé a gyártó a használható olajokat. ACEA A3-nak feleljen meg.
Viszkozitás tekintetében 0w-xx-től a 10w-60-ig, szinte bármelyiket beleöntheted. Mivel rövid utakra használod inkább én lehet megpróbálnám egy 5w-40-el, de szvsz ha 10-40-es félszint olajat öntesz bele, akkor sem nyúlsz mellé.:-))
Sziasztok! Tulajdonomba került egy 99-es 1.0 swift,megtudnátok mondani milyen olajat rakjak bele?Az autó inkább rövid utakon lesz használva.Esetleg azt is megmondjátok mennyi kell bele? Köszi:koborló
Én megpróbálnám a FUCHS TITAN GT1 PRO GAS 5W-30 -at, kimondottan a gáz üzemű (és csak másodsorban benzin) autókhoz ajánlják, hogy mi pénzért vesztegetik, arról fogalmam sincs... bővebb infót itt találsz: http://fuchs-oil.hu/index.php/motorolajok
a nivópálca csövén olaj füst jön ki,az olajban kb 1300 km van,5/40 Eneos,de ezt csinállta 14000km el ezelőtt is,10/40 Valv Durával is.A két olaj közt Valv Racing olaj volt benne azzal mentema 14000km-ert és csak 3 decit evett meg azalatt az idő alatt,persze gázzal használva.Még valami tegnap az utosó 50 kmétert 80 al tettem meg,nem füstölt egy cseppet sem.
Kérdés milyen olajat tegyek bele ami birja a gáz üzemet a vele járó nagyobb hőterhelést és a pörgést mivel csak 2,7 l megy bele és nem horror ára van?
Én a Honda Civic-embe hozattam Amsoil váltóolajat mert akadozott a váltóm.Most vajpuhán jár.A haverom rendelte Angliában az "opieoils.co.uk" oldalról.Különben ide is behozza rendelésre az "usabolt.hu" nevű cég de nem olcsó mire idejut.Amúgy nagyon jó olajok,talán a legjobbak.
sziasztok, hátha vki tudja a választ, kérdeznék: kétütemű fűnyíróba maradt bekevert olaj-benzin keverékem tavalyról. valami olyasmit olvastam valahol hogy a bekeverés után 2 hónap alatt el kell használni az anyagot . igaz ez? öntsem ki a régit és készítsek új keveréket, vagy ez nem komoly? köszi
" ... Sajnos itt ha full szintetikus az kizárólag biologialag lebomlo olajat jelent ... "
Ebben azért nem vagyok biztos.
" ... A kisebb-nagyobb lobbanáspontról nem írtál semmi,erről mi a véleményed? ... "
A magasabb lobbanáspont (elvileg) jobb hőtűrő képességre utal de a kétütemű motorokhoz alkalmas olajoknál a magasabb lobbanáspont nem mindig kifejezett előny, sőt... (inkább az az előnyösebb hogy ha az égéstérbe jutó kenőolajnak alacsonyabb a lobbanáspontja, így gyorsabban elég, kevesebb kokszot hagy maga után).
Skodában most olyan 150ekm van, 2007-es, soha nem volt vele semmi gond..
SLX350 természetesen itt kizárólag tcw3-as olajokról beszélünk. Sajnos itt ha full szintetikus az kizárólag biologialag lebomlo olajat jelent. Ezek szerint jobban járok egy rész szintetikus sima olajjal? Sajnos akkor itt csakis a motul tech 2t jöhet szóba, az összes többi olajtársaság kizárólag ásványi és full synt bio olajat gyárt. A kisebb-nagyobb lobbanáspontról nem írtál semmi,erről mi a véleményed? És mi lenne ha sima 100% szintetikus 2t olajat használnék? Pl motul710,bár ezt a kéziköny különböző lerakódásokra hivatkozva szigorúan tiltja.. (gondolom a környezetvédelem miatt)
Ha Fabia 1.4 TDI, és gyárilag 15.000 KM-es periódusú, akkor nem lehet áttenni sehogy sem 30.000-re, mert nincs erre felkészítve semmilyen szempontból, úgymint nem figyeli a computer a hidegindítások, stb. számát, ami alapján kikalkulálja rugalmas periódusnál, hogy 15-30 ezer között mikor kell cserélni olajat.
Az aktivált meghosszabbított szervízciklust a szervizkönyvben lévő bekeretezett QG1 szimbólum jelzi. Ezt a nullszervíz során elvégzendő műveletsort (legjobb tudomásom szerint) utólag már nem lehet megcsinálni (illetve megcsináltatni). Ha neked 15 ezrenként jelez a szervizindikátor akkor minden bizonnyal nem történt meg ez az ominúzus aktiválás (vagy megtörtént ugyan de mértéktelen módon sokat jársz az autóval városban).
A vízijárművek lélektanában nem vagyok teljesen naprakész (vagy ahogy a művelt afgán mondaná. áptudét) de ha kétütemű motorról van szó akkor szvsz célszerű ragaszkodni a TCW-3 minősítés meglétéhez.
Valamit valamiért, azaz ha környezettudatosan kívánsz olajat választani akkor bizony meg kell békülni azzal a megszorítással miszerint a vízben nagyobb mértékben lebomlani képes (környezetbarát) olajoknak a kenési tulajdonságai elmaradnak a teljesen szintetikus (de a környezetre károsabb) társaikénál.
A gyújtógyertya "taknyosodását" esetleg az ideálisnál magasabb hőértéke is előidézheti (hátulgombolós koromban volt szerencsém olyan 2ütemű motorhoz amelyiknél a gyári előírásban a Bosch skála szerinti 225-ös gyertya szerepelt de annak a testelektródája 3000 km-enként "elfogyott" majd hosszas próbálkozást követően bebizonyosodtt hogy a 280-assal működik a legszebben a moci).
SLX köszönöm a gyors választ.. A skodánál mit értesz aktiválás alatt? A gyári computer 15e km-enként jelez, ezt egy ismerősöm szokta nullázni.. Nagyon sokat megy az autó így elég fárasztó és költséges két három havonta olajat cserélni..- Más.. Csónakmotor olajoknál milyen kétütemű olajat érdemes használni bejáratás alatt? Itt elsősorban ásványi olajok vannak,de több olajtársaságnak van full szintetikus bio olaja. Vannak érdekes dolgok amiket nem értek, pl olajok lobbanáspontja. Motul full snyt 2t lobbanáspontja kb 260C míg a liqui moly hasonlu szintetikus bio olajának 77c fok. A sima ásványi és félszint értékei 100-140 körül vannak.. Az előző új yamaha csónakmotoromat full synt bio motullal használtam,de elég ''taknyos'' volt a gyertya.. ami kicsit fura volt számomra.. Ezután áttértem techno synt-ra azzal nem volt ilyen gond..
" ... Adott egy skoda 1,4 pdti motor , eddig motul 5w-40 Xclean c3 olajat kapott 15 ekm-enként,kárdásem,hogy motul spec. 507-es olajjal ki ki lehetne tolni 30e km-re az olajcserét? ... "
Igen, de (elvileg) csak abban az esetben ha az autót aktiválták a meghosszabbított szervizciklusra (amit legjobb tudomásom szerint a szervízkönyv első oldalán található QG1 kód jelez).
" ... egy 1.9 dci renault trafic-ot ugyanezzel az 5w40 c3 olajjal használok, esetleg motul választékából érdemes lenne áttérni valamelyik 5w30 olajra? ... "
szvsz nincs semmi akadálya, a lényeg az hogy az olajnak (akár Motul akár nem Motul) meglegyen az ACEA B4 minősítése.
Sziasztok. Adott egy skoda 1,4 pdti motor , eddig motul 5w-40 Xclean c3 olajat kapott 15 ekm-enként,kárdásem,hogy motul spec. 507-es olajjal ki ki lehetne tolni 30e km-re az olajcserét? Ugyanitt egy 1.9 dci renault trafic-ot ugyanezzel az 5w40 c3 olajjal használok, esetleg motul választékából érdemes lenne áttérni valamelyik 5w30 olajra? jelenleg olajfogyasztás nem mérhető..
" ... azt szűröm le hogy egy jó részint lehet olyan jó mint egy gyenge szintetikus ... "
Az adatlapokon szokásosan szereplő számok nem tükrözik teljes mértékben egy olaj összes (fontos) minőségi jellemzőjét, így pl. a teljesen szintetikus olajok hőálló képessége (ami nem azonos a lobbanásponttal) számottevően jobb mint a HC olajoké.
Igen csak a részszint olaj jóval olcsóbb. (a 2 konkrét olaj többi paramétere is nagyon hasonló) Ebből azt szűröm le hogy egy jó részint lehet olyan jó mint egy gyenge szintetikus. (pláne hasonló A1/A5 besorolással)
A lobbanáspontnak van valamilyen jelentősége, (tudom mit jelent, de nem tudom számít-e, elvileg az alatt kell lennie a hőfoknak, hacsak nincs gebasz)
Az API GL besorolások nem jobb vagy rosszabb minőséget hanem eltérő követelményekhez való alkalmasságot jelölnek (így pl. a GL-5 jellemzően a hipoid fogazást is tartalmazó differenciálművek követelményeinek felel meg).
Köszönöm szépen! Akkor valószínűleg TAF-X lesz. Ha jól olvastam az fullszint az Eneos meg nem, a Mobil és a gyári címkés Toyota olaj GL-5 ös besorolású. A GL-5 többet bír, vagy csak másmilyen fogazáshoz is alkalmas?
Szerencsére a váltómnak semmi baja, mindegyik fokozatot tökéletesen veszi. A gép azonban 8 éves lesz, meg lassan eléri a 60e km -t. A gépkönyv valóban csak ellenőrzést ír elő, az olaj azonban állásában is öregszik, meg a bejáratós fémrészecskék is jobb ha távoznak belőle.