Köszönöm szépen! Akkor valószínűleg TAF-X lesz. Ha jól olvastam az fullszint az Eneos meg nem, a Mobil és a gyári címkés Toyota olaj GL-5 ös besorolású. A GL-5 többet bír, vagy csak másmilyen fogazáshoz is alkalmas?
Szerencsére a váltómnak semmi baja, mindegyik fokozatot tökéletesen veszi. A gép azonban 8 éves lesz, meg lassan eléri a 60e km -t. A gépkönyv valóban csak ellenőrzést ír elő, az olaj azonban állásában is öregszik, meg a bejáratós fémrészecskék is jobb ha távoznak belőle.
Az milyen bizonyítvány ha 1 szintetikusnak hirdetett olaj viszkozitási indexe kisebb (155) mint egy más gyártó rész szintetikusnak hirdetett olajáé (158), persze mindkettő 5w-30. Egy szintetikus olajnak nem illik röhögve jobb viszko indeszet produkálnia mint egy rész szintinek?
Csak egy halk megjegyzés: ha Agyarka C150-es váltója szórakozik (hármast-kettest nehezen veszi, recseg, stb. és nem csak hidegen, amikor ez minden váltónál normális lehet), és vállalkozó szellem, akkor akár 75W85 is javasolt.
Egyik srácnak a C150-es váltójában most már bő egy hónap után is tökéletes hidegen és melegen.
A rendelkezésemre álló infók szerint a Toyota ennéla váltónál elfogadja az API GL-4-es és a GL-5-ös hajtóműolajok használatát is. A váltó követelményeinek a két általad említett olaj közül szvsz inkább a TAF-X felel meg, a cseréhez 1,90 liter hajtóműolaj szükséges.
Az egyik olaj vs. másik olaj ügyben nem kívánok álást foglalni.
A 2008-as ACEA minősítéseknél (a korábbiakhoz viszonyítva) a leglényegesebb változás a TBN (total base number azaz teljes bázisszám) határértékek megjelenése illetve módosítása, a többi tesztkövetelménynél nincs lényeges eltérés.
Ennyit, az árgaranciáról.Nagyon megdrágultak az olajak.Mivel régebben,csak nagy tételeket vettem,nem igazán vagyok naprakész,az árakkal kapcsolatban.Németországban szoktam,hihetelen olcsón, olajat vásárolni.Az olajak,hamar elfáradnak,nem szabad a cr-es motorokban megvárni ,a megengedett értékeket.Benzines tapasztalataim,nincsenek.
Ez igen.Jó ár jó minöség.Csak ajánlani tudom.Én akkor drágán vettem, ezek szerint.Holnap telefonálok,hogy van-e.Érdekes,hogy nekem nem adta ki,a Google, ezt a régi Castrolos helyet.Köszönöm az infot.
"Castrol Magnatec 5W-30 A1 HC (hidrokrakk eljárással gyártott)" Pont mint a Formula F ami tök hasonló olaj, igaz arra rá van írva a 913C és nincs rajta api minősítés (a cimke belső oldalán gyártja: castrol)
Szerinted a A5-02 és a legújabb A5 között nagy különbségek vannak? (az A5-02 rész szintetikus olajakkal is meg tudták oldani)
Ugyanez a kérdés A1-02 re :D.
A legolcsóbb olaj amit találtam Ford jóváhagyással (B), a Valvoline Durablend FE (viszont ez csak SJ, de legalább van neki az is :D), részszint (A5-02, A1-02), és olcsóbb mint a ford olaj, 1700 körül jön ki literje.
1xer lezárom ezt az olajkérdést és pár évig megnyugszom :D.
" ... az A1 és az A5 között az alapvető különbség az, hogy használat közben mennyit nyíródik (viszkozitás változásra gondolok), az A5 kevesebbet ? ... "
Valóban ez a legfontosabb eltérés a két minősítés között, így ennek következtében az A5 minősítésű olajok hosszabb (pl. az új Volvo modelleknél 30 ezer km) szervizciklusokra is alkalmasak.
" .... Mi kapható most ami ford 913mat és A5-t is tudja? .. "
Már több cég is forgalmaz ilyen motorolajokat, így mindkét általad írt követelménynek megfelel pl. többek között a Castrol Magnatec 5W-30 A1, az Elf Evolution SXR 5W-30, a Motul Specific Ford 5W-30, az OMV Bixxol special FO 5W-30 és a Valvoline DuraBlend FE 5W-30 is.