az unix-nak csak az üres oldalt tölti be de sejtem mire gondolsz :-))) hát ez a motor sztem akkor sem lesz +bontva ha a belét húzza nem csak a füstöt:-) akkor az 5w40 ben 1et értünk köszi a segítséget.
Szép jó estét:-) 1 kérdés:vagonR 1,3 170E km állítólag eszi az olajat és 1 kicsit füstöl mobil S 10w40 de sztem már megint ment vele 20-22E-et :-) a héten cserélek olajat és +fordult a fejemben az 5w40
nem tudom mennyit töltött utána és azt sem ,h mit szval a kérdés:mit tegyek bele?
3 db A4-es oldal volt telegépelve LL01 és 04 olajokkal, amikor rákérdeztem, hogy minek van megfelelő minősítése. Sok olajmárkáról akkor hallottam először.
Ehhez a (DV6TED4) motorhoz a rendelkezésemre álló infók szerint még a (PSA B71 2292 jóváhagyású) ACEA A3/B4-es 10W-40-es motorolajok is használhatóak, ehhez viszonyítva a szerviz által betöltött 5W-40-es (minden bizonnyal PSA B71 2293 jóváhagyású) motorolaj már szinte full extrának számít... ))
Ok. Köszi, azt én is tudom, hogy mit kéne használni ehhez a tipushoz csak nem értem, hogy miért raknak sima 5w40-est egy részecskeszűrős motorba! Na mindegy a márkaszervizek már csak ilyenek! Én azért viszem magammal az 5w30-ast, úgyis van itt kéznél raktáron!
Bizony, bizony. Elcseszett egy konstrukció, hogy viszkokuplungos venti van rajta, ami a vízpumpára van szerelve. Már agyaltam rajta, hogy ledobom és szerelek rá Spal elektromosat, hőfokkapcsolóval.
A turbó újkora óta olajozza a levegőcsövet, de sose ment olyan mennyiség, ami meglátszott volna a nívópálcán, 15000-ként cserélve 2-3 mm szokott hiányozni.
Az az állítás, hogy a BMW gyári olaj 5W-30-as - így ebben a formában nem igaz. Mert gyári BMW dobozosban létezik 0W-30, 0W-40 is az 5W-30 LL mellé. LL01 meg LL04-ben nem gyári BMW dobozos, de jóváhagyásos van 5W-40 is az előbb emlegetettek mellé.
A Total Mo-on kapható termékei közül e feltételeket a Total Quartz Future 9000 5W-30, Elf Evolutions SXR 5W-30 teljesíti. A Total Quartz 9000 5W-40 nem rendelkezik ACEA: B5 minősítéssel. Ezért - bárkinek, bármilyen meggyőző a szövege - az említett olaj nem való a fenti motorba.
Jézusom, BMW-nél lötyög a vízpumpa??? Hát a következő szerviznél megnézem, mert most bogarat ültettetek a fülembe.
Az olajfogyival kapcsolatban érdekes megfigyelés. Sajnos nem tudom a gyári feltöltését, de én mindegyikbe LL04-et teszek, gyári BMW-t és az 5w-30. A következő újnál megkémlelem az elméletet :) Olyan pl már volt hogy az e60 535d-nél első szervizen folyt az olaj a turbónál. Legyintett a szerviz, mondván, hogy jó az még... Nekik.
Így van, az olaj sokkal hosszabb idő alatt éri el az üzemi hőfokot. Egyébként pont az ennyire rövid utak miatt javasoltam anno már az elején a 0W-s olajat. :)
Rövidtávon van használva napi 2*6km kb.Szval sok az un. hidegjárat az olajnak.( a kompresszoros polomban volt olajhőfokmérő is, és ott döbbentem le hogy míg a víz beáll közel üzemire pár km alatt addig az olajnak közel 3-szor annyi idő kellett.)
Amúgy gondolj bele, vettünk egy '95-ös B Corsát tavaly páromnak, az előző tulaj 15W40-et tett bele 8 évig! Kocsikenős basszus... Belement az 5W40, annyival könnyebben indul, hogy arról ódákat lehetne zengeni. Életre kelt a motor. :)
Eddig is 40-es olaj volt benne, nem? És most is az került bele, tehát ne nagyon várj fogyicsökkenést.
Az első szám a hidegoldali viszkozitást mutatja, te most azt csökkentetted, ez a hideg motornál számít. A melegoldalid (40) gyakorlatilag változatlan, szal max annyira számíthatsz, hogy amit beletettél, más adalékú, jobb minőségű a motornak mint ami eddig benne volt és így lehet talán némi csökkenéssel számolni. Na ezt jól megaszontam. :)
Lényeg, hogy én ettől még nem várnék fogyicsökkenést, a 30-astól viszont már elvárható lenne.
Én csak a gépkönyvnek hiszek, a szervizeseknek az a feladata, hogy eladják amijük van, hogy az Neked a legjobb-e, azt pont lesz@rják.... (tisztelet a kivételnek)
köszi a tanácsokat, hozzászólásokat neked és mindenki másnak is!Most kezdek rájönni ezt a fórumot visszaolvasgatva hogy fingom sincs az olajakról, pedig elvileg minden 2.ember ért hozzá:-))))
ha ezzel nem lesz most drasztikus olajfogyás akkor mindenképp azt fog kapni.De ez is megváltás 10-es után a motornak, ég és föld.(hozzátartozik hogy sztem a 15000 azért nem 10000 akármilyen minőségű olajról is legyen szó.Amúgy decire lejött az előírt mennyiség a motorból és nívó szerint se fogyott.Amúgy 15000-es szervíz után vettük meg, én nem vettem volna át ezzel az olajjal.Ha jól gondolom várható ezáltal némi fogyasztáscsökkenés is?
Ezért még akár fel is lehetne jelenteni őket, hisz a 10W40 olcsóbb olaj mint az 5W40! És ezek szerint te a drágábbat fizetted, de az olcsóbbat kaptad! Nonszensz, átverés. Oda se mennék többször, de valszeg írnék a TMH-nak vagy legalább a szerviz főnökének... Persze lehet az is, hogy félre x-elték, de nem hinném...
amúgy az eddig halknak hitt motor még halkabb lett , alapjáraton gyakorlatilag nulla a hang amit produkál, és pörgősebb, alacsony fordulatról is szebben éled fel ezres létére.mindenesetre én maradok a 8, max 10ezres intervallumnál.
Érdekes! Most vinném olajcserére a 2 éves Citroen C4 Grand Picassomat (1,6 HDI) és annak ellenére, hogy 5w30-as (low saps) olajat ír elő a gépkönyv a szervízben sima 5w40-est (Total Quartz 9000) szándékoznak beletenni! Egyenlőre nem tudom eldönteni, hogy vigyek-e 5w30-ast inkább! :( A szervízes figura esküszik rá, hogy gyárilag 5w40 van benne!
100%-ig egyetértek, sőt a fordított verzió is igaz: ha viszkózusabb olajról térek át (mondjuk 50 ezer km felett) a 0W-s olajra akkor ugyancsak magasabb lesz az olajfogyasztás ahhoz viszonyítva mintha az elejétől 0W-s olajjal üzemelt volna a vas.
A hűtővízfogyást aláírom, félévente 1 liter belemegy, általában a vízpumpa tengelyénél, amin a viszko van a gyanusított, mert pártízezer után már lötyög, de még sokáig húzza különösebb baj nélkül.
Van egy "hülye elméletem", miszerint ha végig 0-ás olajjal volt etetve, akkor nem fogja enni, ha egyszer raktak bele viszkózusabbat, akkor már visszatérni a hígfolyósabbhoz nem lehet.
Bánásmód kérdése is lehet, tapasztalat alapján a konstrukció képes olajfogyi nélkül menni, ha mégis van szintcsökkenés, akkor annak oka van.