Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.04 0 0 166
A 20-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

1929.
A 20-as autóbusz István úttól (Városligettől) az Aréna (Dózsa György) úton, a Városligeti körúton, a Hermina úton, a Hungária körúton, a Vágány utcán, a Szent László utcán és a Gyöngyösi utcán át az Agyag utcáig közlekedtek.

1930.02.01.
A 20-as autóbuszok már a Keleti pályaudvar és Újpest, (Szent) István tér között közlekedtek.

1930-as évek végén
20A jelzéssel Keleti pályaudvar és Balzsam utca között közlekedtek.
/Ennek megszűnési ideje ismeretlen./

1940.08.24.
A 20-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 20-as autóbusz.

1941.04.03.
A 20-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 20-as autóbusz.

1941.10.05.
A 20-as autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés miatt - megszűnt.

1948.02.03.
Ismét közlekedett a 20-as autóbusz Keleti pályaudvar és Újpest, István tér között.

1949.07.20.
A 20-as autóbuszok útvonalát Újpest, Mátyás térig hosszabbították meg.

1970.11.15.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 20-as autóbuszok Keleti pályaudvar és között közlekedtek;
--- A 20A jelzésű autóbuszok Keleti pu. és között közlekedtek.

1974.11.04.
120-as jelzéssel gyorsjárat közlekedett Hősök tere és Újpest, István tér között.

1975.09.01.
20Y jelzéssel Keleti pályaudvar és Landler Jenő Járműjavítóüzem között közlekedett.
/Az újpesti szakaszon korábban 14-es villamos közlekedett./

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszámváltozások történtek:
20Y => 120
120-as gyors => 20gy

***
Az ex20Y útvonal módosításának időpontja ismeretlen.
***

1984.11.06.
A 120-as autóbuszok Árpád híd, metróállomástól közlekedtek Újpest felé.

1989.01.
Elindult a 20Agy autóbusz is Keleti pályaudvar és Újpet, Munkásotthon utca között.

1989.02.01.
A 20gy autóbuszok Káposztásmegyer, Szilas-patakig közlekedtek.

1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változás történt (a 3-as metró újabb szakaszának átadásával):
--- A 20-as autóbuszok Újpest, Központ és Újpest, Erdősor utca között közlekedtek;
--- A 20Agy autóbuszjárat megszűnt;
--- A 120-as autóbuszok Árpád híd, metróállomás és Újpest, Központ között közlekedtek.

***
A többi járattal ellentétben a 20-as vonalról 1940. augusztus 8-a és szeptember 9-e között nem vitték el az autóbuszokat katonai célra!
***

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: v86 (162)
Hamster Creative Commons License 2004.01.04 0 0 165
A fene tudja, nem volt az olyan nagy távolság...

Ezek Kónya Matyi felvételei, akárcsak ez:

(Elnézést, hogy nem formáztam a képeket egymás méretére:)
Előzmény: SaxViktor (158)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.04 0 0 164
1. A 20-asról hamarosan fogsz majd olvasni!

2. Most, hogy írod, tényleg volt valamilyen buszjárat ami (városból nézve) balra ment a kútnál! Valamikor gyerekkoromban személyesen is láttam, de nem tudom, hogy menetrendszerinti, vagy különjárati volt! Erre konkréttan nem tudok válaszolni. Szerintem akkoriban valamilyen alkalmi járat volt...

3. Hosszú ideig az alábbi expresszjáratok közlekedtek:
40E Móricz Zsigmond körtér - Budaörsi lakótelep (rövid ideig nem közlekedett)
41E => 41gy Kosztolányi Dezső tér - Örmező lakótelep
54E => 54gy Határ út - Pestszentimre
56E => 56gy Moszkva tér - Hűvösvölgy
61E Örs vezér tere - Rákoskeresztúr
73E => 73gy Keleti pályaudvar - Újpalota
140E Móricz Zsigmond körtér - Törökugrató

Sokáig a 61E járat volt egyedül, mert a többi vonalakat vagy a menetidőt, vagy a kevés utasigénybevétel miatt meg kellett szűntetni! Aztán a 40E járatot ismét beindították, M1-M7 autópályán át! Budaörs Önkormányzatnak köszönhetően 140E is jár, szintén autópályán át!
Tehát jelenleg 3 expresszjárat közlekedik "E" jelzéssel: 40E, 61E, 140E.
Ebből a 61E az olyan járat, mely két végállomás között nem áll meg!!!

Ne felejtsük el, hogy az alábbi járatok is ezt funkcionálják (viszont ezeknek a vonalaknak a külső szakaszain több megállójuk van!), melyeket zónázó expresszjáratoknak nevezik:
176gy
Alacska-busz
Gloriett-busz (bár most viták vannak az új nyomvonal vezetése miatt!)
Pólus-busz (szerződéses céljárat)
Rákoskert-busz
Tétény-busz (egyre több megállóval)

Előzmény: v86 (162)
SaxViktor Creative Commons License 2004.01.04 0 0 163
Szerintem a 61E. Most is megvan.
Előzmény: v86 (162)
v86 Creative Commons License 2004.01.04 0 0 162
Hello, én a fekete huszas buszról szeretnék egy kicsit hallani, valamint lenne még egy-pár egyéb kérdésem. Volt egy olyan buszjárat, ami a Hűvösvölgyi úton ment, és azthiszem Hűvösvölgy előtt a Mol kútnál nem arra ment, mint ma az 56-os, hanem balra (talán Adyliget? fele). Volt arrafele egy katonaság is. Szóval ez melyik busz és miért, mikor szűnt meg. És hogy az 56E-n kívűl volt-e az elmúlt 10-15 évben olyan Expressz busz ami csak a két végállomáson állt meg. Előre is köszi a választ
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.03 0 0 161
Örömmel tájékoztatok mindenkit, hogy hamarosan honlapomon is olvashatók lesznek a történetek!

BPO-700

Előzmény: Slonya (85)
Peto Creative Commons License 2004.01.03 0 0 160
Korrekció a 44-144-eshez.

A 44-es autóbusz a 92-es indításakor (60-ban) került el Cinkotáról, ezt kapta az Ikarus gyár. Biztos volt olyan, hogy csak a Budapesti útig járt, de amikor én iskolásként utaztam vele, tehát 63-65 körül, akkor a revolvertáblán (így hívták a fém tájékoztatót) már Szénás utca szerepelt. A Mátyás király utcáról jobbra fordult a Rákosi útra és rögtön az első sarkon, a Szénás utcánál tolatással fordult meg. Ma is megvan ennek a helye a kis-közért mellett.
Később, de 70-től biztosan már a Békés Imre utcáig járt, ahol tolatással fordítottam meg kezdő menetirányítóként nem csak őt, hanem a 31Y-t is, tehát utóbbinak a József utcai változata nem igaz. A 70-es évek közepe táján szűnt meg a tolatás, ekkortól jár a 44-es gyors (akkor még 144-es gyors) a Szlovák utat érintve körforgalomban, a 31Y-144-es pedig a Csömöri út-János utca érintésével ugyancsak körforgalomban.
A 144A gyors csak időszakos járat volt az Ikarus számára a 70-es évek elején.

BPO-700 Creative Commons License 2004.01.03 0 0 159
:)
Előzmény: SaxViktor (158)
SaxViktor Creative Commons License 2004.01.03 0 0 158
Kiegészítés még az 55-ös buszhoz:

"1990.07.01.
Az 55-ös autóbusz útvonala lerövidült: Népliget - Erzsébet királyné útja, aluljáró."

Ez így volt, holott az 55-ös az ilyen néven ismert (70-es troli végállomása) megállóhelyet soha nem érintette. Útvonala ugyanis Könyves K. krt - Hungária krt. - Ajtósi Dürer sor - Május 1. út (Hermina út) - Erzsébet királyné útja vá. volt. Tehát magától az aluljárótól (mégha rövidke is) pont 1 megálló választotta el.

Előzmény: BPO-700 (104)
SaxViktor Creative Commons License 2004.01.03 0 0 157
Sziasztok!

Blöky! (És BPO-700)

"1970 körül volt olyan verzió, hogy a sima 25 csúcsban a Medimpex(?)-ig járt, napközben és 7végén 25A a Sípos Dénes (= Székely Elek) utcáig.
Később ez +szűnt, ma asszem a 70-es jár a Medimpexig egész nap, és a 25-ös a Székely E.u.-ig."

Ez olyannyira igaz volt, hogy a 25-ös csúcsidőben Kacsóh P. - Gyógyszeripari Ellátó Vállalat (Medimpex) közlekedett. A 25gy Kacsóh - Rákospalota, Raktárak (később Compack) járt. Csúcson kívül a 25gy nem járt, a 25-ös pedig Kacsóh - Sípos Dénes (Székely Elek) között járt. A kieső időszakban 170-es jelzéssel 1db 25-ösből átszerelő kocsi ment óránként egy kanyart a két 25-ös járat külső szakaszain. 1990-ben a metró újpesti meghosszabítása és a 170gy beindításakor a 170-es alapjárat megszűnt. Ekkor csúcsidőn kívül a "Raktárak" felőli hurokban ott volt a 170gy, a medimpex hurokban semmi. Csúcsidőben viszont a Raktárak (ekkor már Compack) hurokban egyszerre 25gy és 170gy, míg a másikban a 25-ös. A mai állapot a BPO-700 által is említett 1996-ban történt, amikortól is a 25, 25gy vonalait visszavágták Székely Elekig, Compackhoz a 170gy, Medimpexhez pedig a 70-es jár.

Előzmény: Blöky (126)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.03 0 0 156
Bocsesz!

Ha a nagykört a budai körútat is érted, akkor arra tényleg nem járt gyorsjárat!!!

Előzmény: BPO-700 (155)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.03 0 0 155
"a nagykörön (12-es) nem járt gyorsjárat."

De igen járt! még utaztam is rajta! Csak az volt vele a baj, hogy míg a 12gy végigment a nagykörúton addigra a körúti villamosok háromnegyedkört fordultak...
Emiatt - a zsúfolt közúti forgalom miatt - a 12gy (Ik260 óbudai kocsikiadássl) elvesztette funkcióját, ezért meg is szűntették!

Előzmény: Törölt nick (154)
Törölt nick Creative Commons License 2004.01.03 0 0 154
1952.03.
Elindult a 12B jelzésű járat is Moszkva tér és Blaha Lujza tér között.

1952.11.21.
A 12B jelzésű autóbuszjárat – a 45-ös autóbusz üzembe helyezése miatt – megszűnt.

1971.12.23.
Elindult a 112-es gyorsjárat is.
/Végpontjai ismeretlenek./

1979.05.01.
112-es jelzéssel Irányi utca – Erzsébet híd – Szendrő utca útvonalon közlekedtek.

1983.01.25.
A 12gy és a 12A jelzésű autóbuszok az új Boráros téri végállomásról indultak Nagykörút felé.

1983.05.17.
A 12gy és a 12A jelzésű autóbuszok immár Közraktár utcából indultak.

1987.12.31.
A 12gy és a 12A jelzésű autóbuszjáratok – a túlzsúfolt nagykörúti forgalom miatt – megszűntek.

traficc :

Kiegészités.

A kőrúti félkör és egész kör járatok viszonylag hosszú ideigállandóak voltak.
A Boráros tér-Moszkva tér útvonalon közlekedett a 12-es, mig a teljes körben, Moskva tér-Déli pu.Alkotás u.-Karolinaút-Petőfi hid-Boráros-Nagykőrút-Moszkva tér közlekedett a45-ös busz.

A '60-as évek közepén váltottak, de csak annyit, hogy a 4-ös számelköltözött Mátyásfölde, a 45-ös viszonylatát kapta a 12-es mig az eredeti 12-esből lett a 12/A.
Ez hosszú ideig igy maradt.

Később a két csuklós (12 és 12/A) mellé szerveztek egy gyorsjáratot 112/A néven de ezen csak szóló kocsik (IK 260-as) jártak.
Ennek megálói :
- Moszkva tér vá.
- Nyugati pu.
- Novenber 7. tér (Oktogon)
- Blaha Lujza tér
- Boráros tér.

később a Boráros és Blaha közé felvették még megállónak az Üllői utat is.

a nagykörön (12-es) nem járt gyorsjárat.

Előzmény: BPO-700 (133)
Törölt nick Creative Commons License 2004.01.03 0 0 153
Blöky (19)

32i
A 60-as évek végén létezett, Ganz-MÁVAG - Könyves - Gubacsi - Pesterzsébe, Nagysándor u.
Halvány emlékeim szerint 2400-as ("nagy lőrinci") iker.
Megszűnés időpontját nem tudom.

traficc :

utaztam a 32i-vel.
a tipust nem tudm megmndani de az biztos, hogy NEM iker volt hanem M+P ill. néha M+2P.

A Ganz Mávagnál hurokban fordult.
Soha máskr nem láttam a hurkot használni.
ill. a Mukik használták csak.


Előzmény: Blöky (19)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.03 0 0 152
Köszönöm!
Az adatokat javítom és hozzáirom!

BPO-700

Előzmény: Blöky (151)
Blöky Creative Commons License 2004.01.03 0 0 151
"Cinkota, Gyógyszergyár"

gyógyszertár

"//Sajnos a 144-es és a 144É jelzésű autóbuszokról nincsenek adataim. Információim szerint ezek a járatok a megszűntetett rákosszentmihályi HÉV pótlására indultak be.//"

Alapjában véve igaz, de ma már nem sok köze van az egykori HÉV-útvonalhoz.

1970.04.03 (és nem 30!):
31Y Örs vezér tere - Kerepesi út - Thököly u. - Rákosi út - József u. (?) - Csömöri út - Batthyány u. körforgalomban közlekedik.

1977.01.01:
31Y jelzése 144-re változik (131 a korábbi 31A).

??? (Fogarasi út - Csömöri út felüljáró +nyitás):
144-es Örs v.t. - Füredi út - Vezér u. - Fogarasi út - Csömöri út - Rózsa u. - Rákosi út... útvonalon közlekedik.
Hosszabb a 77-es: Bosnyák tér - Késmárk u. - Rákóczi út - Rákosszentmihály vá. helyett a Batthyány u. - Thököly u. - Kerepesi út vonalon Örs v.t.-ig közlekedik.

A következő változás a 144-nél az volt, hogy a Rákosi útról nem fordul balra a józsef utcába, hanem Mátyás király u. - Csömöri út - János u. - és vissza körforgalom (80-as évek eleje).

Előzmény: BPO-700 (148)
Blöky Creative Commons License 2004.01.03 0 0 150
Csak az eleje hiányzik :)
A 81-es villamos Széll Kálmán tér - Zugliget között 1916-18 között indult.
Előzmény: BPO-700 (146)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 149
Ebben a topicban olvasható néhány közlekedés történet is (zárójelben a hozzászólás száma):

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20)
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47)
A 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106)
A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107)

A 12-es autóbusz-család közlekedés története (133)
A 14-es autóbusz-család közlekedés története (138)
A 25-ös autóbusz-család közlekedés története (121)
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73)

A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7)
A 33-as autóbusz-család közlekedés története (136)
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42)
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53)

A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70)
A 44-es autóbusz-család közlekedés története (148)
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36)
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33)

Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104)
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59)
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9)
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43)

A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79)
Az 1-es villamos közlekedés története (96)
A 7-es villamos közlekedés története (22)
A 11-es villamos közlekedés története (23)

A 16-os villamos közlekedés története (27)
A 17-es villamos közlekedés története (38)
A 21-es villamos közlekedés története (29)
A 22-es villamos közlekedés története (109)

A 32-es villamos közlekedés története (110)
A 34-es villamos közlekedés története (112)
A 39-es villamos közlekedés története (113)
A 43-as villamos közlekedés története (132)

A 45-ös villamos közlekedés története (135)
Az 57-es villamos közlekedés története (114)
Az 58-as villamos közlekedés története (30)
A 81-es villamos és trolibusz közlekedés története (146)

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (137)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 148
A 44-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:

1949.03.14.
A 44-es autóbuszok Nagyvárad tér és Ecseri út között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 13-as autóbuszok közlekedtek./

?
A 44-es autóbuszjárat megszűnt.

1950-es évek közepén
A 44-es autóbuszok Szabadsajtó út – Rákóczi út – Kerepesi út – Cinkota (Vidámvásár utca) útvonalon közlekedtek.

1957.07.01.
A 44-es autóbuszok Madách tér – Rákóczi út – Kerepesi út – Cinkota, Gyógyszergyár útvonalon közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 46A jelzéssel közlekedtek./

1960.08.20.
A 44-es autóbuszok Madách tér – Rákóczi út – Kerepesi út – Mátyásföld, Margit utca – Ikarus gyár – Rákosszentmihály, Budapesti út útvonalon közlekedtek.
/A kieső szakaszon a 92-es autóbusz pótolja./

1961.06.15.
44Y jelzéssel Madách tér és Cinkota között közlekedett.

1970.04.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 44-es autóbuszjárat megszűnt;
--- A 44Y jelzésű járat megszűnt;
--- 144-es gyorsjárat Örs vezér tere és Békési Imre utca között;
--- 144A jelzésű gyorsjárat Örs vezér tere és Budapesti út között közlekedtek.
/Pontosabban átszámozás történt útvonal rövidítéssel, illetve módosítással./

1977.01.01.
Az alábbi változás történt:
--- A 144-es gyors viszonylatjelzése 44gy jelzésre;
--- A 144A gyors viszonylatjelzése 44Agy jelzésre módosult.

?
A 44Agy autóbuszjárat megszűnt.

?
A 44gy autóbuszok Örs vezér tértől már Szlovák utcáig közlekedtek.

1987.07.01.
44Agy jelzéssel Örs vezér tere és Centenáriumi lakótelep között közlekedett az autóbusz.

2003.03.03.
144gy jelzéssel Örs vezér tere és Centenáriumi lakótelep között közlekedtek, Rákosi úton át.

//Sajnos a 144-es és a 144É jelzésű autóbuszokról nincsenek adataim. Információim szerint ezek a járatok a megszűntetett rákosszentmihályi HÉV pótlására indultak be.//

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (12)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 147
Elnézést kérek, de a #145 hozzászólásban kimaradt az 1944. évi adat, ezért került mégegyszer közlésre (#146)!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (145)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 146
A 81-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:

1920-as évek végén
A 81-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Zugliget között közlekedtek.

1944.12.
A 81-es villamos közlekedése - a Budapest ostroma miatt - leállt.

1945.05.17.
81A jelzéssel Moszkva tér és Szépilona között közlekedett a villamos.
/Ez volt az első budai villamosjárat (a 83-as villamossal együtt) a II. világháború óta./

1945.08.03.
A 81-es villamos Moszkva tér és Zugliget között közlekedett.

1955.05.16.
A 81-es villamosjárat viszonylatjelzését 58-asra módosították.
/A 81A villamos sorsáról nincs információm./

1979.08.27.
81-es jelzéssel immár trolibuszként Örs vezér tere és Fogarasi út között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 131-es és 133-as autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (30)
BPO-700 Creative Commons License 2004.01.02 0 0 145
A 81-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:

1920-as évek végén
A 81-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Zugliget között közlekedtek.

1945.05.17.
81A jelzéssel Moszkva tér és Szépilona között közlekedett a villamos.
/Ez volt az első budai villamosjárat (a 83-as villamossal együtt) a II. világháború óta./

1945.08.03.
A 81-es villamos Moszkva tér és Zugliget között közlekedett.

1955.05.16.
A 81-es villamosjárat viszonylatjelzését 58-asra módosították.
/A 81A villamos sorsáról nincs információm./

1979.08.27.
81-es jelzéssel immár trolibuszként Örs vezér tere és Fogarasi út között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 131-es és 133-as autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (30)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.31 0 0 144
Sziasztok!

A bp.-i tömegközlekedés múltja,jelene c.topikiróinak valamint olvasóinak Boldog Új Évet kivánok!
ARIBOY

V63 002 Creative Commons License 2003.12.30 0 0 143
Sziasztok!
Itt csak látogató vagyok, de budaörsi.
"1980.08.01.
A budaörsi végállomás átkerült a Szabadság utcához..."
A "Kötő u." végállomás volt a Szabadság úton. Ekkor a "Lévai u." lett a végállomás, kicsit kijjebb, nem a Szabadság úton. A mai végállomás 1989 első fele óta működik ("Lakótelep", még kijjebb, nem a Szabadság úton).

"Járműkihasználatlanság miatt az alábbi járatok szűntek meg:
--- 40E jelzésű expresszjárat"
Reggel befelé tele volt, kifelé üres - délután fordítva.
A valós ok inkább az volt, hogy Budapest kevésbé volt hajlandó tovább pénzelni az agglomerációs közlekedést.

"2001.05.01.
A 140-es autóbusz ismét közlekedik, ezúttal Budaörsi lakótelep és Törökbálint, Bevásárló központ között."
Ez persze már egy másik járat, csak ugyanazzal a számmal.

"2002.05.07.
Ismét közlekedik a 40E jelzésű autóbusz Móricz Zsigmond körtér és Budaörsi lakótelep között, az M7-es autópályán át.
(Érdekes az 1995.02.28.-i indok!)"
Ezt a járatot már Budaörs pénzeli. Kihasználtsága kb. olyan, mint a korábbi expresszé.
(Önkorm. választási kampány idején vezették be, mint az éjszakait. Még megvannak.)

BÚÉK!

Előzmény: BPO-700 (53)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.30 0 0 142
Igazad van!
Valóban volt a 14-esnek egy elágazó járata Lőtér felé!

Azért köszönöm az észrevételeket és a pontosabb adatokat!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (140)
Blöky Creative Commons License 2003.12.30 0 0 141
"1946.11.04.
Ismét közlekedett a 12-es autóbusz Városliget és János Kórház között Kossuth hídon át.

1947.09.16.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 12-es autóbuszok Kossuth híd helyett Margit hídon át közlekedtek, ezúttal Széll Kálmán (Moszkva) térig;
--- Megindult a 12A jelzésű autóbusz is.
/Sajnos a 12A végállomásai számomra ismeretlen./

..."

Mikor került a pesti vá. a Boráros térre?

Vmikor a 60-as évek elején lett a 12-es a Karolina úti körforgalom, addig a 45-ös volt.
Ekkor indult a 12A.

Előzmény: BPO-700 (133)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.30 0 0 140
Kedves BPO700!

Egy kis adalékkal kiegésziteném a 14-es,114-es busz közlekedés történetét.
Azt én se tudom,hogy a Móricz Zs.körtér helyett mikortól indultak a Kosztolányi D.térről.
Viszont a 114-es busz 1984-ben nem szünt meg.
Hanem 1984.től Kosztolányi D.tér-Baross Gábor telep,Ispiláng utca között közlekedett.
1984 előtt Kosztolányi D.tér-Budatétény,Lőtéri bekötő út között járt.
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (138)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.30 0 0 139
A 14É járathoz még annyit, hogy a 182É busz és a 14É villamos megszűntetésével indult el a 14É, valamint az 50É busz útvonala meghosszabbodott (Pestszentlőrinctől Belvároson át Gyöngyösi utcáig!)
Előzmény: BPO-700 (138)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.30 0 0 138
A 14-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1928-TÓL NAPJAINKIG:

1928.10.15.
A 14-es autóbuszok Döbrentei tér és Fiumei út között közlekedtek.

1929.06.15.
A 14-es autóbuszok Népliget - Kőris utca - Illés utca - Práter utca - József körút - Rákóczi út - Erzsébet híd - Döbrentei tér - Clark Ádám tér útvonalon közlekedtek.

1930.
A 14-es autóbuszok Népliget - Erzsébet híd - clark Ádám tér - Alagút - Krisztina körút - Csaba utca - Városmajor útvonalon közlekedtek.

1933.12.15.
A 14-es autóbuszok útvonala két irányban meghosszabbodott:
--- Pest: ...Ludoviceum utca - Örömvölgy utca - Sárkány utca - Orczy út;
--- Buda: Alma utcáig.

1936.11.30.
A 14-es autóbuszok Erzsébet híd helyett Lánchídon át közlekedtek.

1930-as évek végén
A 14-es autóbuszok Orczy út (Család utca) - Sárkány utca - Örömvölgy utca - Ludoviceum utca - Romanell utca - Práter utca - József körút - József utca - Reviczky utca - Mikszáth Kálmán tér - Baross utca - Kálvin tér - Kecskeméti utca - Apponyi tér - Duna utca - Váci utca (Petőfi Sándor utca - Szervita tér - Bécsi utca) - Vörösmarty tér (Harmincad utca) - Dorottya utca (József nádor tér - Gr. Tiszai István utca) - Ferencz József tér - Lánchíd - Clark Ádám tér - Alagút - Attila utca - Krisztina körút - Csaba utca - Városmajor utca - Alma utca útvonalon, illetve 8,4 km-es távon közlekedtek.
/Menetideje: 28 perc volt!/

1940.07.02.
A 14-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

1940.07.07.
Ismét közlekedett a 14-es autóbusz.

1940.08.24.
A 14-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

1940.09.09.
Ismét közlekedett a 14-es autóbusz.

1941.04.03.
A 14-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

1941.04.20.
Ismét közlekedett a 14-es autóbusz.

1944.
A 14-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1948.05.03.
A 14-es autóbuszok Baross tér és Sashalom között közlekedtek.

1948.05.10.
A 14-es autóbuszok már Mátyásföldig közlekedtek.

1949.05.15.
A 14-es autóbuszok immár Cinkotáig közlekedtek.

?
A 14-es autzóbuszjárat megszűnt.

1950-es évek végén
A 14-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Baross Gábor telep között közlekedtek.

?
A 14-es autóbuszok Kosztolányi Dezső térről indultak Budatétény felé.

?
Elindult a 114-es autóbuszjárat Kosztolányi Dezső tér és Baross Gábor telep között.

1984.11.01.
A 114-es autóbuszjárat megszűnt.

?
Ismét közlekedett a 114-es autóbusz.

1997.09.30.
14É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Kispest, Határ út és Káposztásmegyer, Szilas-patak között.
/Ez a járat a 14-es villamos és az É-D-i metró éjszakai üzemszünet ideje alatt közlekedett. Ilyen értelemben a 14-es alapjárathoz semmilyen kapcsolata nincsen!/

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.29 0 0 137
Ebben a topicban olvasható néhány közlekedés történet is (zárójelben a hozzászólás száma):

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20)
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47)
A 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106)
A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107)

A 12-es autóbusz-család közlekedés története (133)
A 25-ös autóbusz-család közlekedés története (121
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73)
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7)

A 33-as autóbusz-család közlekedés története (136)
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42)
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53)
A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70)

Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36)
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33)
Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104)
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59)

A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9)
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43)
A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79)
Az 1-es villamos közlekedés története (96)

A 7-es villamos közlekedés története (22)
A 11-es villamos közlekedés története (23)
A 16-os villamos közlekedés története (27)
A 17-es villamos közlekedés története (38)

A 21-es villamos közlekedés története (29)
A 22-es villamos közlekedés története (109)
A 32-es villamos közlekedés története (110)
A 34-es villamos közlekedés története (112)

A 39-es villamos közlekedés története (113)
A 43-as villamos közlekedés története (132)
A 45-ös villamos közlekedés története (135)
Az 57-es villamos közlekedés története (114)

Az 58-as villamos közlekedés története (30)
A 81-es villamos közlekedés története (30)

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!