Érdekes ez a vékony, nem vékona olaj és azok fogyása... Én opel 1.3 CDTI motorral most hagytam el a 105 ezer km-t. Az első gyári olajat kivéve Mobil 1 0w40 Protected Formula olajat kapott és mindig a komputer által megadott (kijelzett) időben cseréltem (most éppen 27 ezernél lesz esedékes. Gyakorlatilag nem kell utántölteni cserétől cseréig, minimális szintcsökkenés van. Erősen vegyes használattal használom, van, hogy hónapokig csak napi 10-14 km-t megyek városban, máskor egyhuzamban 1-2 ezer km-t autópályán nem ritkán tartósan 4500-as fordulaton. Valamit rosszul csinálok? Az itt leírtak alapján már régen vagy szét kellett volna hullani a motornak, vagy legalábbis temérdek olajat kellett volna meginnia...
Természetesen nem fogok senkinek negatív reklámot csinálni... Gondold, ahogy akarod. Magyarországon az ügyfél nem szeret fizetni (vagy nem tud) ezért kénytelenek a több száz milliós beruházással épült szervizek ott fogni, ahol tudnak. Ez vonatkozik az importőrökre is természetesen, sőt!!!
... vagy csak írtál valamit. Tény, a szervizek mindent elkövetnek az userok átvágásáért, de remélem ezeket nem veszed komolyan. Akinek a felsoroltak miatt akarják a gariját megvonni,...
... ehhhh. Ez vicc!
... és nekem valóban van valami "kapcsolódásom" a márkaszervizekkel és nem mindíg emlékeznek rám szívesen. Mondhatnám, elviselnék a távolmaradásom!;-)
Én is tudok több márkaszervízt ahol az új gépekbe előszeretettel használják a 10w40et, sőt mondok mégjobbat, az egyik honda szervízben, az új részecskeszűrős dízelekbe is 10w40et használnak :O 2010ben erre azért elég nehéz elfogadható magyarázatot adni :D De abban azért szerintem megegyezhetünk, hogy inkább a 10w40nek van kihatása a garis javításokra, mint egy full szint. 0w40nek.
Az igazság az, hogy én minden autónkhoz (flottakezelés) viszem az olajat, de csak gyár által elfogadottat. 0-s olajat még új korában sem teszek semmilyen VW-motorba, csak BMW-be, mert ott gyárit veszek. Egyébként a BMW-k pedig "zabálják" a 0-st. 30e km alatt legalább 1,5-2l.
Viszont a legtöbbet futott VW-be is 5w-40-et rakok és csak teljesen szintetikusat. Ellentétben a szervizzel aki simán belerak egy új motorba 10w-40 Magnatecet, amitől feláll a szőr a hátamon :)
Ezért írtam néhány hozzászólással korábban hogy az olajok sok ismérve közül célszerű külön kezelni a tömítési képességet (amit alapvetően a viszkozitási értékek, áttételesen a SAE osztály határoz meg) és a hőtűrő képességet (amit az alapolaj minősége határoz meg).
A használat során természetesen minden olaj lenyíródik valamilyen mértékben de az 5W-40-es olaj tömítési képessége még így is jobb marad (mivel a 0W-s olaj ebben a versenyben - kisebb viszkozitási értékei miatt - "hendikeppel" indul).
Igen, igazad van, csak nem értem akkor, hogy az autómban az Liqui Moly 5W40 15 ezerig bírta olajszint csökkenés nélkül, a Mobil1 0W40 pedig most 10 ezer után elfáradt, már csak félnél jár a szint. Természetesen pontosan ugyanúgy járok vele mint az elmúlt 2.5 évben (nagyrész napi 2*12 km) és azt is tudom, hogy nem ezzel kell lemérni egy olaj megfelelőségét, csak érdekesnek tartom. Ötlet? :)
szvsz a sok rövid hidegjárat egyetlen motorolajnak (és motornak) sem tesz jót, de még mindig a teljesen szintetikus motorolajok (beleértve a 0W-seket is) képesek a leginkább ellenállni az ebből eredő károsodásoknak.
" ... és ott már azt mondják a 0-ások elvékonyodnak nagyon. ... "
Meglepő információ, főleg annak tükrében hogy a 0W-s olajok 99%-ban teljesen szintetikus (jellemzően PAO) alapolajból készülnek amelynek a "vékonyodásállósága" (nyírási stabilitása és öregedésállósága) önmagában is kiváló.
Két rövid és tömör válasz: 1. Ha bevált, akkor felesleges trükközni, meg az shc kimondottan vw olaj (amúgy meg már van nála újabb fejlesztés) 2. Egy márka, csak a Mobil1 feljebb van pozicionálva a termékskálán.
Mobil 1 0w-30-as Fuel Eco. olajat használok. Most kedvezőbb áron kapnék Mobil SHC-t. Két rövid és tömör kérdés: 1., Mobil SHC Formula LD 0W-30 vagy Mobil 1 0W-30 Enhanced Fuel Economy Formula? Érdemes az utóbbiról váltani? (szinte azonos paraméterek, de az SHC olcsóbb) 2., A Mobil és a Mobil 1 az két külön márka lenne? (ha igen, maradok a Mobil 1-nél)
köszönöm, megfelel neki és a gyári szervíz szerint is okés, ők ha nem kér mást a tulaj 5w40et használnak szerintük bőven jó bele főleg hogy 15K-kat mennek vele és ott már azt mondják a 0-ások elvékonyodnak nagyon.
Igazából sejtettem, hogy ennyit ér a garancia... Esetleg bennfentesként megsúgnád, hogy milyen gairs szervízigény vonzata van, mondjuk egy 0w30, 0w40es olajnak (502.00, 1év/15e km csereperiódus) egy tsi motor esetében? Mert nem hinném, hogy a gyorsabban felépülő olajnyomás, bármi galibát okazhatna, ráadásul gyakrabban cserélve...
Én megmondom Neked! Azért, mert nagyon sok garis szervizigény volt és ezzel próbálják visszaszorítani. Még akkor is megvonhatják a garit, ha nem a szerviz által adott pollenszűrőt/levegőszűrőt rakod bele. Tudom hogy ez idiótán hangzik, de bennfentes vagyok a témában sajnos... Azért azt megnézem majd, mikor egy lámpabeázás garit azzal utasítanak el, hogy nem gyári az olajszűrő :) De olyat már láttam a szervizben, hogy lambdaszonda cserét elutasítottak, mert nem gyári volt az olajszűrő... Az milyen!!!!
T mantec! Ha a hozzáállás változás okáról tudnál írni 1-2 mondatot, azt nagyon megköszönném. (esetleg valami angol nyelű doksi, vagy link is tudná csillapítank a tudásszomjamat) Előre is köszi!
Szvsz az adott BMW-hez a 10W-40-es olajok jelentik a legjobb megoldást, jóllehet egy 5W-s olajjal javulna indításkor a motor átolajozása viszont (200 ezer km megtétele után) elképzelhető hogy megnőne az olajfogyasztás. "Sűrűbb" (pl. 10W-60-as) olaj használatát - ha egyébként a 10W-40-essel nincs vészes mértékű olajfogyasztásod - nem javaslom.
Az 5W-30-as (Longlife III) olajok melegben való viselkedését szvsz célszerű két kérdésként tárgyalni:
Az olajok tömítési képességét alapvetően a SAE besorolásuk határozza meg, azaz egy kopott(abb) motornál SAE 5W-30-as motorolajjal olyankor (mármint + 40 oC-nál) megnőhet az olajfogyasztás.
Az olajok hőtűrő képességét alapvetően az alapolaj minősége (ásványi, HC vagy szintetikus) határozza meg. A Longlife III olajok jellemzően HC+szintetikus alapolajok felhasználásával készülnek íg ez a hőmérséklet nem jelent nekik komoly kihívást (a kérdés persze inkább az hogy a motor hűtése rendben van-e, azaz nem melegsziok-e túl a hűtővíz és az olaj - egy teljesen szintetikus motorolaj különösebb megrázkódtatás nélkül elviseli a tartós 130 oC-os hőmérsékletet).
Az 5W-50-es olajok viszkozitási értékei jellemzően (kb. 15-20%-kal) nagyobbak mint a 10W-40-es olajoké azaz egy ilyen irányú váltásnál növekszik a motor belső súrlódása és az üzemanyagfogyasztás is (ha erre gondoltál és nem az olajfogyasztásra - az esetben némi csökkenés valószínűsíthető).
Szvsz ne dilemmázz annyit mert az nem vezet semmi jóra (amint azt az alábbi sutka is igazolja), ha egy (adott SAE osztályú és megfelelő jóváhagyású) motorolaj bevált(?) akkor maradj annál.
off.: Tudod mi a különbség az Amo szappan és a szűzlány között?
Az Amo szappan b..szik habozni a szűzlány pedig habozik b..szni..))
Első kérdésem az lenne hozzád, hogy mit érdemes öntenem a kocsiba (1990 BMW E30 318is M42 200e km)a gyári 10W40 ajánlás helyett (ha egyáltalán kell változtatnom) abban az esetben, ha sokat áll az autó /gondolok itt a nagy hidegindítási kopásra/ van hogy két hétig el sem indítom évente max 6e kmt megy... 2. Mit szólnak az 5W30 Longlife III olajak tartós 150-hez nyáron 40 fokban. (pl 1 éves Jetta 1.6) 3. 5W50-es viszkozitású olajjal -jól gondolom kevesebbet fogyaszt a kocsi mint 10W40el 4. Állandóan ebben a vékony-vastag dilemmába vagyok....:)
Úgy tűnik hogy erről a "megváltozott hozzáállásról" (szerencsére) nem tudnak minden (hazai) márkaszervizben. A német "sugallatot" (még ha a VW valóban német telephelyű cég) ebben az ügyben nehezen tudom elképzelni - 10 (német) ügyfélből legalább 1 jogi ügyet csinálna az ilyen "huncutságból".
Amúgy én is olajcsere előtt állok. 6 éves VW Bora. Elvileg 502 kell bele, ami ugye 5W-40 nek felel meg a leginkább. Az 5W-30 (504 00) jobb lenne a motornak?