Szia!A barátomnak van egy seat cordoba 1.4benzines 2004-es 34000km-rel.Van úgy hogy 3hónapig nincs beindítva.Az történt,hogy eltünt belőle a 10 hónapja cserélt olaj amibe 4000km volt.Úgy tünt el hogy 2liter után érte el a nívópálcát.Ráöntöttünk és 400km után ismét eltünt.Motor szépen jár és sehol nem olajos,még a kipufogót sem mondanám olajosnak.Mi lehet?És milyen olajat rakjunk most?Eddig castrol 10w40 volt benne.
0w-30ra gondoltam. De hogy csipegetni foglya-e, azt előre ember meg nem mondja... Én azért csak adnék egy esélyt a 0w-30nak, ha pedig eszi akkor marad az 5w-30, 5w-40
Bocs, csak mert ugye hülyeséget írtam elsőre, visszakérdeznék...
Szerinted jobb lenne az 5W-30 helyett a 0W-30 a "kisturbós" benzinesbe?
Mert azért a ló tulsó oldalára sem szeretnék esni, hogy mondjuk a várhatóan kurta (1 év, mondjuk 10 ekm) intervallumban elfogyasszon pluszban pár liter kenőanyagot.
Azt sem tudom, ez a motor hajlamos-e belekostolni az olajba...
Volt egy burkolt kérdésem, amit most konkrétabban megfogalmaznék. :)
Az Urak szerint ha feltételezzük hogy nem fut még tán 10 ezret sem az autó egy év alatt (szóval rugalmas periódus nem játszik, bár a Seatnál valamiért egyébként sem), akkor milyen olaj lenne ideális 1.4 TSI (Seat / 125 PS) motorba?
Az autó még elég keveset futott (6 ekm), első olajcseréje lenne.
Ha jól gondolom mivel fix a periódus, így nem kell ragaszkodni az 504.00-hoz és a vele járó 5W30 viszkozitáshoz.
Lehet a motor jobban örülne mondjuk egy 5W-30 olajnak?
Persze, ebben igazad van de ez is nézőpont kérdése. Ha pl összehasonlítasz egy 25 éves Wartburgot, Ladát egy 15 éves Opelt, Renault-t és egy 5 éves Hondát, Toyotát akkor mindjárt nem az a végeredmény, hogy az újak szarok, hanem egyre jobbak. Persze gyártón belül valamennyit romlott az autók minősége, attól függetlenül, hogy bizonyos márkák most is ugyanúgy jobbak mint régen. Az általad felsoroltak közül lehet, hogy nincs olyan ami kibírja a 150 ezer km.-t de attól még van olyan, ha te nem is látod. Nekem csak ez szúrta a szemem: "Szar az mind úgy ahogy van,az autókkal együtt az utóbbi években" Az összes olaj és autó szar amit 2002 után gyártottak.....ja persze, hogyne
Ezen jót mulattam. 1. Nekem ne mondjad a f@szodat. :D 2. Igen. Írtam, hogy hajlamosabbak a meghibásodásra az új DÍZELEK mint a benzinesek. 3. Abból hogy sokat mozogsz a bmw-topikba meg adagoló gondokról kérdeztél. 4. EU-ban menő, kormos dízel traktor. 5. Engem se tudtál. 6. Ki bizonyította, mikor és melyik márkánál? Ne csak az európai autókat vegyük alapul! 7. Mit tapasztaltál? Mit hasonlítottál össze mivel? De ne azzal kezd, hogy a "régiekbe még volt anyag" :DDDDD 8. Ha kérdezel akkor reagálok....nálam ez a normális. Nem vagyok az apád. Kérdezd meg anyud.
Te mi a a faszomról beszélsz?MOst írod hogy hajlamosabbak a meghibásodásra az ujjabbak!Miből következtettél hogy bmw-ét hajtok?Meg milyen traktor?Még soha senkit nem sértettem meg,hosszú idő alatt a fórumon!Bizonyítottan ,kategóriákkal gyengébbek a 2002 után gyártott autók minden téren.Én tapasztaltam,nem hallottam!Az én szólásaimra ne reagálj APU!
Én 30-ast tennék bele inkább, már csak azért, mert az a gyári ajánlása is, nem a 40 (nézd meg, mit ír a kezelésid). Mellesleg a 30-assal kevesebbet is enne a kocsid.
"0w30 vékonyabb olaj üzemi hőmérsékleten, mint a 0w40. 0w30-cal kevesebb üzemanyagot fog elpöfögni, mint 0w40-nel. a vvti motorok pedig bírják a vékony olajat, jók az illesztései."
Hali! Mindenféleképpen olyan olajat használj, ami rendelkezik a gépgyártói jóváhagyással, azaz GM-LL-A-025. Ha ilyet választasz, akkor már nem lőhetsz mellé! A sok rövid út miatt, érdemes 0w-30, vagy 0w-40eset választani. Pl: castrol edge 0w-30, mobil1 new life 0w-40, vagy ami Neked szimpatikus.
Van egy Daihatsu Applause-om, nem eszi különösebben az olajat, de egyszer az intervallum végére - mivel időközben nem ellenőriztem - kiderült, hogy kb. 3 dl-el mentem a min. jelzés alá. Véleményetek szerint ennek lehet következménye és ha igen mi?
Toyota Yarisba 1.0 VVt-be belecsaphatom nyugodt szívvel a Mobil NEw Life 0w40-est?Legfőképp rövid, 6-8km-es utakon van használva, 30K van benne.Köszönöm.Ja és üdv Aleko:-)
KB hónapja lett hengerfejezve a kocsim, feltöltve motorolajjal, és a mai napon úton hazafelé azt látom hogy világít az olaj-lámpa a műszerfalon. Megálltam tényleg egy deci olajat sem láttam a nívón...elgurultam az első OMV kútig és ott vettem bele valamilyen 15W40-est (legalábbis azt ajánlották) tettem bele 1 litert de elég drága, úgyhogy majd holnap tescozok és veszek még bele.
Kérdésem az lenne, hogy
- Az OMV-s 15W40-es szerintetek ez jó egy 23 éves Nissan cherrybe? - Hogy lehet hogy fél év alatt elfogyott az 5 liter olaj belőle (benzinkutas srác azt mondta hogy lehet 10W40-et rakott bele a szerelő és az kifolyik állítólag) - ezt nem tudná a szerelő? - Ha nem OMV-s hanem mondjuk LUKolit veszek bele 15W40-esből ami olcsóbb az szerintetek fog elegyedni? - Melyik a legjobb motorolaj ár/érték arányban?
Elhiszem. Én csak arra próbáltam célozgatni, hogy mert az új dízelek ki vannak hegyezve és hajlamosabbak a meghibásodásra mint a benzinesek, attól még nem kéne olyat írni, hogy minden 2002 utáni autó szar. Jah és onnan jött a dízel, hogy a hozzászólásaiból arra következtettem h dízel BMW-t hajt.
2002-es évjáratú MB. Sprinteremben 190.000 km van, a 2002-es C 270-esben 205.000 km. Hiba nélküli mind a kettő. De van még itthon R. Clio DCI 2002.-ből, meg MB. C30 CDI AMG 2003.-ból, igaz 100.000 alatti km-rel, azok se elromlósak.
Ebben igazad van, hogy folyamatosan egyik se bírja ki hibamentesen. Néha meg kell állni olajat cserélni. Jah meg nem traktort kell venni hanem autót.... Így kellett volna: 2002 után gyártott dízelt nem tudtok mondani egyet sem....
Szar az mind úgy ahogy van,az autókkal együtt az utóbbi években!2002 után gyártottat nem tudtok mondani eggyet sem ,amelyiknek folyamatosan bajszát húzva,szemét nyomva bírná 150,000km fölött hibamentesen!Előtte van egy jó pár!