Ha mindenki érteni akar a "focihoz", ez lesz a vége. Én csupán egy szerelő vagyok a sok közül, de az biztos, amíg az alkalmazotti tapasztalást háttérbe tolja a marketing, mindíg is lesznek hiénák és lejárató, bizonyíthatatlan állítások.
... igazából ül a mondás: az a q*rva, akire mondják. Ha meg mosakodni kezd, annál rosszabb.:-((
Igen.Én még mobilról a világon senkitől semmi rosszat nem hallottam./elájúlva attól sem vagyok,mint semmitől sem az utóbbi években/A castrol-ról: (ÖNGYULLADÁS,AUTÓIM 25,000KM futás helyett,12000-km után visítanak,gyulladnak,kokszolódnak.Fura,hogy mobilt nem ajánlanak folyton szarért hugyért= 6000ft-ért/4l 10w-40 komoly Bosch Szaküzletben!
Az a baj, ha Te azt írod okés, de jön egy alpári alja kereskedő, hogy ilyen szar, meg fos stb. akkor az emberek hasra esnek tőle, hogy milyen faszagyerek, és nem annak a véleményére adnak akinek tényleg van rálátása az egészre, és több tapasztalata, mint ameddig sokan eltudnak számolni...
Miért kell megsértődni mint az oviba ha valakinek nem tetszik valami?A castrol a szemembe kommersz olcsó tömegfos lett!!!És akkor mi van?????????????????????????
Félre értettél! Tisztában vagyok - a saját szintemen - az olajok tulajdonságaival, paramétereivel. A kérdéseimmel csupán a közkeletű, rendkívül szubjektív véleményeket akartam reprezentálni, ami alapján valaki megítél egy olajat...
Hello, nem méltóztatom elolvasni... sok krimit sem olvasok. Ha esetleg méltóztatsz megtekinteni egy a Castrol Hungária által forgalmazott Magnatec 10W-40-es kis hordót, akkor ott bizony látható a made in szlovákia. Nem gondolom, hogy ugyanabban az üzemben kétféle minőséget produkálnak viszont azt gondolom, hogy más üzemben töltik a kelet európai piacnak. Részemről ennyi.
Engem ez a jelenség nem nagyon aggasztana, sőt.... Inkább az (lenne) a gyanús hogy ha egy olaj több ezer km megtétele után is "szép mézsárga", ez ugyanis arra utal hogy a detergens/diszpergens adalékok (ha egyáltalán vannak az adott olajban) nem megfelelően végzik munkájukat.
Virágh et. is megmondta: az a gyanús ami nem gyanús... ))
Szerintem Szokeciganynál a pont. Azért valószínű ez a dolgok alfája és omegája, ami a castrol minőségét illeti... :S Márcsak ezértis érdemes rászánni azt a párszáz forintot, és hivatalos forrásból beszerezni az olajat.
Ott a válasz! MAJDNEM!! Nincs két egyforma olaj! Ami fel van tűntetve a flakonon (API, ACEA, gyári jóváhagyások stb.) csak behatárolják az olaj felhasználhatóságát, ezen kívül még több paraméterben is eltérhetnek! Adalékok stb...
Ezért kell Motul-t venni, elég kevesen veszik/drága/ így tuti nem hamisítják :) Sajnos én tudok olyan csapatról akik igen nagy mennyiségben palackoznak olcsó mol olajat Castrolként.. Igaz ők kizárólag magnatec 10w40-el foglalkoznak....
Engem mindenesetre tényleg érdekel, hogy vajon mi lehet a háttérben, hogy lehet két majdnem teljesen egyforma olaj ennyire más ugyanazon autóban. Merthogy a saját autómban is hamarosan csere és újfent totál elbizonytalanodtam. :D
A felsorolásból az elsőn kívül a többi mind igaz volt a Castrolra. Az egyértelmű, hogy ez csak egy egyszerű, mezei autós tapasztalata, laborba azért több tízezerért nem küldi az olajakat elemzésre, viszont mindkettőt ugyanott vette (és ugyanott, ahol én apum Corsájába). :)
Ezek a lesújtó vélemények milyen jellegűek voltak?
- Beadtam laborba és nagymértékben romlottak a paraméterei? - Sokat evett belőle, míg a másikból semmit? - Hamar feketedett? - Hangosabb volt a motor? - Lassabban épült fel a nyomás? . . .
Ezek nagyon szubjektív ítéletek is lehetnek...
Nem hiszem, hogy egy laikus egzaktan össze tudja hasonlítani az azonos paraméterű de különböző gyártójú olajokat.
Jogos, de ha adott egy ugyanolyan Castrol és egy ugyanolyan Mobil1 (ha jól rémlik, 5W30 volt mindkét tesztalany), akkor hogy lehet az, hogy az egyik 15 ezerig sem fogyott, míg a másik szintje 8 ezer után rohamos csökkenésnek indult ugyanabban az autóban? Mindkettő ajánlott E11-be.
Arról azért lehet szó, hogy vannak típusok amikhez jobban passzol más olaj, de az a baj, sokan kijelentik sz@r és kész, meg jönnek a nevetséges indokok, és ha ezektől nem vagy megtérítve, akkor kígyót békát kiabálnak rád.
Én már olyat is hallottam, hogy a japán gépekbe a mobil a tuti, és az európaiakba meg a castrol. (Én ezt azért fenntartásokkal kezelem, de ebben a mai világban sose lehet tudni, meg biztos van rá összesküvés elmélet is, meg ellenelmélet...)
A szájhagyományos fikázás engem sem érdekel, de ismerősök próbálták több autóban (Toyota E11 és Toyota E12, valamint 2 Honda Civic) és nekik ez a lesújtó véleményük és saját tapasztalatuk.
Némi pozitívum, hogy apum C Corsájában a Castrol 0W30 13 ezer km után is ugyanazon a szinten áll, mint mikor beletöltöttük.
Mostmár engem is zavar, ez a sok, megalapozatlan baromság, amit a castrolról írkálnak egyesek. Aki szapulja, az 80% kereskedő, és a mobil-on több haszna van, szóval az a legjobb! 10% meg nem arra használja amire kellene, lehet a hajára keni, vagy egy ősrégi sz@rba beleönti a 0w-30at, vagy az új géptáltosba a 15w-40et és csodálkozik, hogy elfogy, meg lehurrogják a szervízben, hogy mi ez a sz@r?! 10% meg jön, a megérzéseivel, és a szájhagyomány útján terjedő legendákkal, mert más alapja ezeknek sincs, a legjobbak meg magyaráznak a szupertitkos-szupertutti laborvizsgálatról (?!), csak éppen nem hajlandó belinkelni, vagy közzétenni akármilyen formában az eredményeket. Az hogy valaki kifogjon valami egy gyártásihibásat, annak elég kicsi esélyt adok, de a nem castrol, castrol lehet, hogy tényleg csak 8e km-et bír, ha pedig hivatalos forrásból van az olaj, akkor legalább van aki felelősséget vállaljion egy esetleges hibáért. nem akartam senkit megsérteni, de ez a gusztustalan balkáni kereskedőszokás már elég idejétműt, ezzel már nem lehet mindenkit elkápráztatni.... akinek nem inge, ne vegye magára, aki meg magáraismer....