Engem mindenesetre tényleg érdekel, hogy vajon mi lehet a háttérben, hogy lehet két majdnem teljesen egyforma olaj ennyire más ugyanazon autóban. Merthogy a saját autómban is hamarosan csere és újfent totál elbizonytalanodtam. :D
A felsorolásból az elsőn kívül a többi mind igaz volt a Castrolra. Az egyértelmű, hogy ez csak egy egyszerű, mezei autós tapasztalata, laborba azért több tízezerért nem küldi az olajakat elemzésre, viszont mindkettőt ugyanott vette (és ugyanott, ahol én apum Corsájába). :)
Ezek a lesújtó vélemények milyen jellegűek voltak?
- Beadtam laborba és nagymértékben romlottak a paraméterei? - Sokat evett belőle, míg a másikból semmit? - Hamar feketedett? - Hangosabb volt a motor? - Lassabban épült fel a nyomás? . . .
Ezek nagyon szubjektív ítéletek is lehetnek...
Nem hiszem, hogy egy laikus egzaktan össze tudja hasonlítani az azonos paraméterű de különböző gyártójú olajokat.
Jogos, de ha adott egy ugyanolyan Castrol és egy ugyanolyan Mobil1 (ha jól rémlik, 5W30 volt mindkét tesztalany), akkor hogy lehet az, hogy az egyik 15 ezerig sem fogyott, míg a másik szintje 8 ezer után rohamos csökkenésnek indult ugyanabban az autóban? Mindkettő ajánlott E11-be.
Arról azért lehet szó, hogy vannak típusok amikhez jobban passzol más olaj, de az a baj, sokan kijelentik sz@r és kész, meg jönnek a nevetséges indokok, és ha ezektől nem vagy megtérítve, akkor kígyót békát kiabálnak rád.
Én már olyat is hallottam, hogy a japán gépekbe a mobil a tuti, és az európaiakba meg a castrol. (Én ezt azért fenntartásokkal kezelem, de ebben a mai világban sose lehet tudni, meg biztos van rá összesküvés elmélet is, meg ellenelmélet...)
A szájhagyományos fikázás engem sem érdekel, de ismerősök próbálták több autóban (Toyota E11 és Toyota E12, valamint 2 Honda Civic) és nekik ez a lesújtó véleményük és saját tapasztalatuk.
Némi pozitívum, hogy apum C Corsájában a Castrol 0W30 13 ezer km után is ugyanazon a szinten áll, mint mikor beletöltöttük.
Mostmár engem is zavar, ez a sok, megalapozatlan baromság, amit a castrolról írkálnak egyesek. Aki szapulja, az 80% kereskedő, és a mobil-on több haszna van, szóval az a legjobb! 10% meg nem arra használja amire kellene, lehet a hajára keni, vagy egy ősrégi sz@rba beleönti a 0w-30at, vagy az új géptáltosba a 15w-40et és csodálkozik, hogy elfogy, meg lehurrogják a szervízben, hogy mi ez a sz@r?! 10% meg jön, a megérzéseivel, és a szájhagyomány útján terjedő legendákkal, mert más alapja ezeknek sincs, a legjobbak meg magyaráznak a szupertitkos-szupertutti laborvizsgálatról (?!), csak éppen nem hajlandó belinkelni, vagy közzétenni akármilyen formában az eredményeket. Az hogy valaki kifogjon valami egy gyártásihibásat, annak elég kicsi esélyt adok, de a nem castrol, castrol lehet, hogy tényleg csak 8e km-et bír, ha pedig hivatalos forrásból van az olaj, akkor legalább van aki felelősséget vállaljion egy esetleges hibáért. nem akartam senkit megsérteni, de ez a gusztustalan balkáni kereskedőszokás már elég idejétműt, ezzel már nem lehet mindenkit elkápráztatni.... akinek nem inge, ne vegye magára, aki meg magáraismer....
Nem, bár ezt is olvastam, de más fórumon is fenn vagyok és az ottaniaknak több saját tapasztalatuk is van, hogy a Castrol minősége leromlott (vagy valami bóvli Castrolt kaptak). Egyszerűen adott pl egy 5W30-as Castrol, ami ugyanabban az autóban elfárad 8 ezer km után, míg a pont ugyanilyen Mobil1 vagy Liqui Moly 15 ezer alatt snem. Ezek után én jegelem a Castrol témát a saját autóinkban.
Szia!Nem vagyok hozzáértő,de engem is piszkál ez a Castrolos téma!Valóban rosszakat lehet hallani.Szerintem az sem véletlen,hogy olcsóbb literenként közel 1000ft-tal a Mobilnál pl. ugyanaz a kategória.Ennek oka van!Vélemény?
Hivatalosan 60 ezrenként ellenőrizni kell. Ezt találtam:
"A 60 ezres nagyszervíz, úgyhogy majdnem mindent cserélni kell. Tételesen a következőket: Olaj és olajszűrő Váltóolaj (Előírás szerint csak ellenőrzés, de illik cserélni) Fékolaj (dot 4 vagy 5.1, de 5.0 semmiképp sem) Hűtőfolyadék (csak akkor ha nincs LongLife matrica a motortérben) Gyertyák A pollenszűrőt és légszűrőt pedig ellenőrizni kell, és ha koszosak akkor csere..."
Nem tudom milyen a gyári feltöltő olaj, de abból indultam ki, hogy a fullszint motorolaj dobozban sem tárolható 5 éven túl. A gépkönyv meg nem említi a váltó, kormányszervó olaj csere periódusát. -(
Tökéletes lesz az A1 a vvt-i-be. ;) (az én 4EFE-mbe már inkább A3 kéne)
Hogy őszinte legyek, én nem cserélném le a váltóolajat, csak ha valami panaszod van rá. Nálam 165 ezernél volt cserélve először, ám semmivel se lett jobb (Q8 75W90). A motorunk nem, de a váltónk ugyanaz. Ha hibamentes, sztem egyelőre hagyd.
Szerencsére a Toyotával szinte csak az Amcsiknak van baja, nem nekem.-) Váltóolajat csak a 8 év, 60e km miatt cserélném. Amennyiben az A1 től nem lesz baja, akkor abból Mobil1 lesz. A Castrolt azért kérdeztem, mert a Mobil1-nél nem találtam 0w30 A3-as olajat.-( Egyébként az öcsém D-4D-jébe is azt tettem (thx Béla-))) ) és állat jó lett. Nem eszi, és a Bp 4,2, országút 4,9- 5 l körül van.
Az A1 minősítésű a "vékonyabb" 30-as olaj, vvt-i-be (főleg nyugodtabb típusú vezetőnek) kifejezetten ajánlott. Sanszos, hogy a fogyasztásodat is lejjebb fogja vinni. :)
Váltóval mi a gond? A gyári ajánlás 75W90, de senkinek sem lett az igazi tőle a C150-es váltó, az egyik srác 75W85-öt tett a váltójába, azt mondja, ezzel jobb, de még nem használta olyan sokat, hogy biztosra merje ajánlani. Maradj inkább a Mobil1-nél vagy az Eneosnál, a Castrolról újabban rosszakat hallani.
Sziasztok! Lehet kicsit láma a kérdésem, elnézést.
A Toyota Corolla 2002 1,4 VVTi (4ZZFE) motorjába a gyári ajánlás 5W30 ACEA A3-as olaj. 3000-km es korától kezdve 0W40 MOBIL1-el használom, most közel 60e van benne, olajfogyás nem mérhető a 15e-s csereperiódus alatt. Lehiggadtam, nem pörgetve vezetek és szeretnék még üzemanyag takarékosabban közlekedni.
Amennyiben áttérek a 0W30 as olajok használatára és A1 minősítésűt használok azzal károsíthatom a motort? Gondolom a 0W30 A3-ast rendszeres olajszint ellenőrzéssel használhatom. (Castrolból melyik lenne a ehhez a legmegfelelőbb?)
Voltam egy Eneos-os előadáson ahol a japán főnökök taglalták a különböző termékeik jellemzőit és a 0w20-ast kiemelték azzal az indokkal, hogy csak akkor javasolják a használatát ha a gépkönyv kifejezetten ezt ajánlja mert nagyon speciális az összetétele! Ezért ezt ebben az esetben nem javasolnám!
Korábban (úgy 10 éve) az 1 literes kiszerelést (a Castrolnál) az 5 literes követte, akkor a piaci igények miatt tért át a cég a 4 literes kiszerelésekre. Elképzelhető hogy néhány terméknél próbaképp visszatérnek az 5 literes kannák a magyar piacra is, de időpontot (még) ne kérdezz.
Magyarországi forgalomban 5w30-as kapható ami véleményem szerint megfelel bele és árban sem sokkal drágább (kb. 200 Ft) mint a korábban említett 5w40-es!
Had kérdezzek valamit, mert ez tényleg zavaró! Miért nincs nálunk 5 literes kiszerelés? Biztosan vannak olyan motorú autók, amibe kevesebb, mint 4 liter kell, de valahogy engem eggyel sem áldott meg a sors. A gyári címkével matricázott olajak, pl. a Ford, de más független gyártók is árulnak ilyet, a Castrol miért nem?