Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szirt Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22518
"Némi pozitívum, hogy apum C Corsájában a Castrol 0W30 13 ezer km után is ugyanazon a szinten áll, mint mikor beletöltöttük. "

Nem nagyon értem, hogy az olaj minőségére miképp lehet követheztetni, hogy fogy-e, vagy sem...

 

Ha nekem egy olaj fogyni kezdene, akkor én a motorra néznék gyanakodva.

Persze rossz olajválasztás (nem bele való olaj) is lehet oka a fogyásnak.

Előzmény: kleingy (22517)
kleingy Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22517

A szájhagyományos fikázás engem sem érdekel, de ismerősök próbálták több autóban (Toyota E11 és Toyota E12, valamint 2 Honda Civic) és nekik ez a lesújtó véleményük és saját tapasztalatuk.

Némi pozitívum, hogy apum C Corsájában a Castrol 0W30 13 ezer km után is ugyanazon a szinten áll, mint mikor beletöltöttük.

Előzmény: S_B_N (22516)
S_B_N Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22516
Mostmár engem is zavar, ez a sok, megalapozatlan baromság, amit a castrolról írkálnak egyesek.
Aki szapulja, az 80% kereskedő, és a mobil-on több haszna van, szóval az a legjobb!
10% meg nem arra használja amire kellene, lehet a hajára keni, vagy egy ősrégi sz@rba beleönti a 0w-30at, vagy az új géptáltosba a 15w-40et és csodálkozik, hogy elfogy, meg lehurrogják a szervízben, hogy mi ez a sz@r?!
10% meg jön, a megérzéseivel, és a szájhagyomány útján terjedő legendákkal, mert más alapja ezeknek sincs, a legjobbak meg magyaráznak a szupertitkos-szupertutti laborvizsgálatról (?!), csak éppen nem hajlandó belinkelni, vagy közzétenni akármilyen formában az eredményeket.
Az hogy valaki kifogjon valami egy gyártásihibásat, annak elég kicsi esélyt adok, de a nem castrol, castrol lehet, hogy tényleg csak 8e km-et bír, ha pedig hivatalos forrásból van az olaj, akkor legalább van aki felelősséget vállaljion egy esetleges hibáért.
nem akartam senkit megsérteni, de ez a gusztustalan balkáni kereskedőszokás már elég idejétműt, ezzel már nem lehet mindenkit elkápráztatni....
akinek nem inge, ne vegye magára, aki meg magáraismer....
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22515
Az tuti tény,hogy a drága a jobb!!!!!Van ebben egy kis tapasztalatom!!!!!
Előzmény: szirt (22514)
szirt Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22514

"Szerintem az sem véletlen,hogy olcsóbb literenként közel 1000ft-tal a Mobilnál pl. ugyanaz a kategória."

 

Szerintem igazi minőség csak a benzinkutaknál van, hiszen ott aztán jó drágák az olajok. :)

Előzmény: Törölt nick (22512)
kleingy Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22513
Nem, bár ezt is olvastam, de más fórumon is fenn vagyok és az ottaniaknak több saját tapasztalatuk is van, hogy a Castrol minősége leromlott (vagy valami bóvli Castrolt kaptak). Egyszerűen adott pl egy 5W30-as Castrol, ami ugyanabban az autóban elfárad 8 ezer km után, míg a pont ugyanilyen Mobil1 vagy Liqui Moly 15 ezer alatt snem. Ezek után én jegelem a Castrol témát a saját autóinkban.
Előzmény: SLX-350 (22511)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22512
Szia!Nem vagyok hozzáértő,de engem is piszkál ez a Castrolos téma!Valóban rosszakat lehet hallani.Szerintem az sem véletlen,hogy olcsóbb literenként közel 1000ft-tal a Mobilnál pl. ugyanaz a kategória.Ennek oka van!Vélemény?
Előzmény: SLX-350 (22511)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22511

kleingy,

 

" ... a Castrolról újabban rosszakat hallani. ... "

 

konkrétan? Csak nem a fórumon vagdalkozó "kollégák" szösszenetire gondolsz?

Előzmény: kleingy (22506)
kleingy Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22510
Hivatalosan 60 ezrenként ellenőrizni kell. Ezt találtam:

"A 60 ezres nagyszervíz, úgyhogy majdnem mindent cserélni kell. Tételesen a következőket:
Olaj és olajszűrő
Váltóolaj (Előírás szerint csak ellenőrzés, de illik cserélni)
Fékolaj (dot 4 vagy 5.1, de 5.0 semmiképp sem)
Hűtőfolyadék (csak akkor ha nincs LongLife matrica a motortérben)
Gyertyák
A pollenszűrőt és légszűrőt pedig ellenőrizni kell, és ha koszosak akkor csere..."
Előzmény: agyarka (22509)
agyarka Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22509
Nem tudom milyen a gyári feltöltő olaj, de abból indultam ki, hogy a fullszint motorolaj dobozban sem tárolható 5 éven túl. A gépkönyv meg nem említi a váltó, kormányszervó olaj csere periódusát. -(
Előzmény: kleingy (22508)
kleingy Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22508
Tökéletes lesz az A1 a vvt-i-be. ;) (az én 4EFE-mbe már inkább A3 kéne)

Hogy őszinte legyek, én nem cserélném le a váltóolajat, csak ha valami panaszod van rá. Nálam 165 ezernél volt cserélve először, ám semmivel se lett jobb (Q8 75W90). A motorunk nem, de a váltónk ugyanaz. Ha hibamentes, sztem egyelőre hagyd.
Előzmény: agyarka (22507)
agyarka Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22507
Szerencsére a Toyotával szinte csak az Amcsiknak van baja, nem nekem.-)
Váltóolajat csak a 8 év, 60e km miatt cserélném.
Amennyiben az A1 től nem lesz baja, akkor abból Mobil1 lesz. A Castrolt azért kérdeztem, mert a Mobil1-nél nem találtam 0w30 A3-as olajat.-(
Egyébként az öcsém D-4D-jébe is azt tettem (thx Béla-))) ) és állat jó lett. Nem eszi, és a Bp 4,2, országút 4,9- 5 l körül van.
Előzmény: kleingy (22506)
kleingy Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22506
Az A1 minősítésű a "vékonyabb" 30-as olaj, vvt-i-be (főleg nyugodtabb típusú vezetőnek) kifejezetten ajánlott. Sanszos, hogy a fogyasztásodat is lejjebb fogja vinni. :)

Váltóval mi a gond? A gyári ajánlás 75W90, de senkinek sem lett az igazi tőle a C150-es váltó, az egyik srác 75W85-öt tett a váltójába, azt mondja, ezzel jobb, de még nem használta olyan sokat, hogy biztosra merje ajánlani. Maradj inkább a Mobil1-nél vagy az Eneosnál, a Castrolról újabban rosszakat hallani.
Előzmény: agyarka (22505)
agyarka Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22505
Sziasztok!
Lehet kicsit láma a kérdésem, elnézést.

A Toyota Corolla 2002 1,4 VVTi (4ZZFE) motorjába a gyári ajánlás 5W30 ACEA A3-as olaj. 3000-km es korától kezdve 0W40 MOBIL1-el használom, most közel 60e van benne, olajfogyás nem mérhető a 15e-s csereperiódus alatt.
Lehiggadtam, nem pörgetve vezetek és szeretnék még üzemanyag takarékosabban közlekedni.

Amennyiben áttérek a 0W30 as olajok használatára és A1 minősítésűt használok azzal károsíthatom a motort? Gondolom a 0W30 A3-ast rendszeres olajszint ellenőrzéssel használhatom. (Castrolból melyik lenne a ehhez a legmegfelelőbb?)

Váltóba mit ajánlanátok?

Köszi!

drawback Creative Commons License 2010.03.31 0 0 22504
Akkor OK!
Előzmény: Les0130 (22503)
Les0130 Creative Commons License 2010.03.31 0 0 22503
sikerült megnéznem a gépkönyvet a 0w20 is benne van. ;)
Előzmény: drawback (22502)
drawback Creative Commons License 2010.03.30 0 0 22502
Voltam egy Eneos-os előadáson ahol a japán főnökök taglalták a különböző termékeik jellemzőit és a 0w20-ast kiemelték azzal az indokkal, hogy csak akkor javasolják a használatát ha a gépkönyv kifejezetten ezt ajánlja mert nagyon speciális az összetétele! Ezért ezt ebben az esetben nem javasolnám!
Előzmény: Les0130 (22499)
C20NE Creative Commons License 2010.03.30 0 0 22501
Köszönöm a választ!

( Amikor visszatérnek, én is visszatérek a Castrol - hoz, amiről emiatt a kényelmetlenség miatt váltottam Mobil1 - re, illetve Ford gyárira. )
Előzmény: SLX-350 (22500)
SLX-350 Creative Commons License 2010.03.30 0 0 22500

Szia C20NE,

 

Korábban (úgy 10 éve) az 1 literes kiszerelést (a Castrolnál) az 5 literes követte, akkor a piaci igények miatt tért át a cég a 4 literes kiszerelésekre. Elképzelhető hogy néhány terméknél próbaképp visszatérnek az 5 literes kannák a magyar piacra is, de időpontot (még) ne kérdezz.

Előzmény: C20NE (22496)
Les0130 Creative Commons License 2010.03.30 0 0 22499
még a 0w20-on gondolkoztam kicsit, a hideg indítások miatt, csak a meleget tartom lehet túl vékonynak....
Előzmény: drawback (22498)
drawback Creative Commons License 2010.03.30 0 0 22498
Magyarországi forgalomban 5w30-as kapható ami véleményem szerint megfelel bele és árban sem sokkal drágább (kb. 200 Ft) mint a korábban említett 5w40-es!
Előzmény: Les0130 (22497)
Les0130 Creative Commons License 2010.03.30 0 0 22497
API 5W-20 a gyári ajánlás.
Előzmény: drawback (22492)
C20NE Creative Commons License 2010.03.30 0 0 22496
Had kérdezzek valamit, mert ez tényleg zavaró! Miért nincs nálunk 5 literes kiszerelés? Biztosan vannak olyan motorú autók, amibe kevesebb, mint 4 liter kell, de valahogy engem eggyel sem áldott meg a sors. A gyári címkével matricázott olajak, pl. a Ford, de más független gyártók is árulnak ilyet, a Castrol miért nem?
Előzmény: SLX-350 (22495)
SLX-350 Creative Commons License 2010.03.30 0 0 22495

alco,

 

" ... Edge 5W30 itthon érdekes módon teljes egészében szintetikus motorolaj a 4 literes kiszerlésében , míg a németeknél ugyanez a termék már az 5 literes kiszerelésben tisztességesen HC. .... "

 

Ha majd egyszer méltóztatol elolvasni a teljes magyar nyelvű címkét (nem olyan hosszú, így talán neked sem túl megerőltető feladat) akkor megtalálod rajta azt az információt miszerint: "Összetevők: hidrokrakk eljárással finomított alapolaj, szintetikus kenőanyagok és adalékok.", ez pedig teljes mértékben megfelel a valós összetételnek.

Amúgy te tényleg el tudod képzelni hogy a ugyanabban a gyártóüzemben ugyanabból az olajból kétféle minőséget gyártanak? Nem lehet hogy túl sok krimit olvastál?

Előzmény: alco (22494)
alco Creative Commons License 2010.03.29 0 0 22494
Biztosan igazad van és természetesen védened kell a portékádat :-)
De pl Edge 5W30 itthon érdekes módon teljes egészében szintetikus motorolaj a 4 literes kiszerlésében , míg a németeknél ugyanez a termék már az 5 literes kiszerelésben tisztességesen HC.

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9017699&contentId=7032246

A.T.U.:
http://www.atu.de/online-shop/oele-5532/sae_5w_30-5876-pg1-pp25-sobezeichnung/motoroel_castrol_edge_5w_30_5l-CT0109.html

Előzmény: SLX-350 (22493)
SLX-350 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 22493

alco,

 

Leszögezem hogy a Castrolnak az Orlen és a Madit (továbbá más lengyel, szlovák, román, albán és etióp) cég sem szállít egy csepp olajat sem.

Nem gondolom hogy egy olaj minőségén (legyen az akár motorolaj, akár étolaj) a kiszerelés mérete egy csöppet is képes lenne változtatni.

Az már legyen a te dolgod hogy mit töltesz a szép új autódba (a lényeg hogy ne cseréld fel a különböző betöltőnyílásokat mert az tényleg gond).

Előzmény: alco (22490)
drawback Creative Commons License 2010.03.29 0 0 22492

Szia!

Igaz, nálunk egy elég friss dolog az Eneos (korábbi nevén a Nippon Oil) olaj, de az eddigi tapasztalatok alapján nagyon pozitívak a visszajelzések és mivel a japán autók 80%-ának gyári feltöltésű kenőanyaga biztosan nem lehet rossz. Ha nekem japán kocsim lenne biztosan tennék legalább egy próbát vele.

Azt, hogy melyiket választod, érdemes a gépkönyvi előírás szerint eldönteni. Ha jó bele a Hyper 5w40 akkor sztem felesleges a 0w50-ben gondolkodni, ha csak nem versenyezni akarsz vele:)

 

Előzmény: Les0130 (22491)
Les0130 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 22491
sziasztok,
nemsokára aktuális lesz a kb. 6000km-et futott Honda Jazz éves szervize. Eneos olajokról milyen tapasztalat van? Azt tudom, hogy állítólag a Honda gyári töltése. Eneos Premium Hyper 5w-40-ről mi a véleményetek? esetleg a prémium ultra 0w-50? (bár utóbbit lehet kicsit túlzásnak tartom és dupla annyiba is kerül, mint a Hyper). Max. 1 évet lenne használva az olaj (az éves cserét preferálom)
Válaszokat előre is köszönve:
Les
alco Creative Commons License 2010.03.29 0 0 22490
Azért a kis hazánkban kapható Castrol olaj nem az a minőség, a 60 literes hordója is majdnem MOL, made in slovakia.... (talán MADIT)
A német polcokon csak 5 literes kiszerelésben vásárolhatsz Castrol olajat, itthon szintén "butított kelet európai" 4 literes kiszerelés kapható. Egyébként a BP csoportnak eme régiójának a lengyel Orlen palackoz, kvázi akár azt is veheti az ember.
De a CASTROL az castrol. Pláne mikor az ember beletölti a pl a fehér dobozos GTX-et a szép új autójába... :-)
drawback Creative Commons License 2010.03.29 0 0 22489

A lényeg, hogy olyat rakj bele amely megfelel az általad felsorolt előírások közül valamelyiknek. Ezen belül általában a pénztárcához legkíméletesebb verziót szokták választani. Castrolnál ugyanezt javaslom, de ha nem ragaszkodsz Castrolhoz akkor szóba jöhet még Shell Helix Ultra 5w40 is!

http://lubmaster.unas.hu/spd/unas_641849/Shell_Helix_Ultra_5w40_4L

Ha jól tudom gyárilag ennek a részszintetikus verzióját teszik bele (Helix Plus 5w40), de ez csak hordós kiszerelésben létezik kis országunkban!

Előzmény: Pharaoh85 (22482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!