Köszönöm! Valóban, az általad mondott és észrevett lyukadás okozza a hangosabb kipufogást.
Tegnap annyiban változott a helyzet, hogy megadta magát, és leszakadt a kipufogó a flexi cső után. Szerencsére nem messze történt a garázstól, és már be van jelentve szerelőhöz (nem érzem magamban az erőt, hogy magam oldjam meg).
A gyári műanyagházas kuplungmunkahenger nyikorog, cserélni kell fémházasra, kivéve FTE(én erre cseréltem sajnos). Líg-lóg a munkahengerbe a dugattyú annyira, hogy az új munkahenger karmantyúja alá tennem kellett egy O gyűrűt, hogy ne engedjen vissza.:-)
Mindennél ami a Punto II-re épül,viszonylag nehéz a hátramenetet kapcsolni.Amíg nem áll mozdulatlanul az autó addig nem is nagyon lehet.Erre a kezelési útmutatóban is felhívják a figyelmet.
Ha a felhúzógyűrű nem ugrik vissza magától amikor kiveszed hátramenetből,akkor ott komolyabb baj lehet.
Mk2-s puntonál olyan problémám van hogy melegebb időben és sűrűbb kuplongolás után elkezd nyikorgó/nyüszögő hangot kiadni a pedál és mellé szaggatottan is jön vissza. (többször fent is ragadt a helyén kézzel kellett vissza húznom.)
Valaki találkozott már hasonló tünetekkel és ha igen, hogyan lehet orvosolni? Köszi.
A gumi szakadása önmagában még nem okozna nagyobb hangot,viszont a flexibilis csövet cserélned kéne .Körben el van törve,ha jól látom már volt hegesztve.
Cserélni nem annyira vészes ha van egy kis lakatos ambíciód ,vagy ismerősöd aki segít.Én flex-szel levágtam a régit,és az újat úgy hegesztettem körbe.Igaz ez Grande,de ugyanaz az elv a Puntón is...
A minap érte egy nagyobb ütés az autó alját, és azóta hangosabb lett az egész autó. Ma jobban körbejártam, és a kipufogóra gyanakszom. Alánézve a képeken látható jelenségre lettem figyelmes. Lehetséges, hogy annak a guminak a szakadása miatt jobban rezonál az egész kipufogó, ami hangosabb/mélyebb hangot idéz elő?
Ha felhúzom,ugyis marad,nekem kell vissza tolni a helyére,mármint lefele a váltókaron. Hátha most érthetőbben írtam.
No, kérlek - azt a reteszt egy bivalyerős, cca. 12-15 cm hosszú rúgó tolja vissza a helyére. Olyan erős, hogy én kis vettem és csak a váltókar szoknyájának a rugalmassága húzza vissza a gyűrűt alaphelyzetbe.
Ugyanis maga a gyürű leheletfinoman jár le-fel - annyira, hogy ha elengeded, a saját súlyától is visszaesik a helyére.
Ha nálad ezt nem teszi - akkor valami alámehetett - tekerd le a gombócot a váltó végéről és nézd meg mi szorult a gyűrű alá.
Szia. Igen. A kuplung új. Szerintem azzal nincs gond. Amit nem értesz,leirom máshogy. A váltókaron ugye felkell húzni egy gyűrűt vagy nem tudom hogy nevezzem,ahhoz hogy hátramenetet kapcsolj. Na ez alap esetben ugye ha elengedi az ember magától visszamegy miután kivesszük rükvercből. De nállam nem akar visszamenni. Ha felhúzom,ugyis marad,nekem kell vissza tolni a helyére,mármint lefele a váltókaron. Hátha most érthetőbben írtam.
Ugyanaz az autó más emblémával. Alkatrész szerintem van hozzá. Sokáig akartam én is ilyet, de nem találtam normális eladót. Aztán Dustert vettem helyette. :D
Tudna abban valaki segíteni hogy mit kell cserélni a következő jelenség megszüntetéséhez. Nagylámpás 1.2 8v Puntóm van,és a hátramenetet viszonylag nehéz kapcsolni, ((a másik autóm egy Honda Accord,lehet hogy csak ahhoz képest)) ez megszokott dolog,fogadjam el,vagy esetleg a váltókulissza cseréjével ez orvosolható? A másik szintén ehhez kapcsolódik,hogy amikor visszaváltanék 1esbe,az a kis felhúzóka magától nem megy vissza le. Annak van esetleg saját rugója vagy valami?
Fiat Sedici vagy Sx4 1.9 vagy 2.0 diesel 4x4 mi a véleményetek?
Mi a különbség a két típus között?
Ezeket egyszerre és ugyanott gyártották egy Fiat-Suzuki együttműködés keretén belül - olasz formatervek alapján (Giugiaro műhely).
A megállapodás szerint, úgy lett belőlük egyszerre Fiat is, meg Suzuki is, hogy a teljes legyártott kontingens 1/3 -át a Fiat értékesítette "Fiat Sedici" név alatt... a 2/3 -át meg a Suzuki, mégpedig Suzuki SX4 -ként.
Tehát ugyanarról az autóról beszélünk, amit ugyanott (Esztergomban) és ugyanakkor gyártottak - csak embléma-különbség van a kettő között, semmi más.
Tehát ha van alkatrész az egyikhez - akkor van a másikhoz is... ha nincs, hát akkor nincs egyikhez sem.
Kb. egy hete nem indul a Punto. Önindító teker, viszont nem búg a benzinszivattyú. A biztosíték nincs kimenve, viszont a relé hiányzik a helyéről (R10), tehát gondolom valahol máshol van.
Kérdés: Valahol máshol kell keresni a relét, vagy szinte 100%, hogy kuka a benzinszivattyú? Mit érdemes még ilyenkor megnézni? (benzin van a tankban, elvileg negyed fölött)
Hozzátartozik a történethez, hogy mielőtt megálltam volna ott ahonnan hazakellett húzni, nagyon búgott a szivattyú, még meg is jegyeztem magamban, hogy remélem nem a halálán van.