Szia, koszi a választ :) Csak azért mondtam, h élettartamos, mert több helyről hallottam (többek közt a Seat szerviz is ezt állítja). De úgy gondolom, ennyi km után semmiképp se árthat neki, néha úgyis kicsit akadozós a váltó...
Ja ja, BPvel van osszekeveredve nyugateuropaban, de Azsiaban az ottani olajtarsasaggal, Ausztraliaban az ottanival (abban az esteben BP, nem is kell mondjam miert) es igy tovabb es igy tovabb, mert a Castrol csak csomagot es csomagoni is fog. Megveszi az alap olajakat a finomitoktol es feladalekoljak es az olajuk ha megfelel az autogyartonak akkor hajra, de nem is az a lenyeg mostanaban, hogy egy motor sokat tartson, az nem profit.
" .... Leteszteltem 5-6 markat es meg a Luk Oil szintetikus is jobb, mint a Castrol Edge full synt 5-30-as ... "
Milyen teszteket végeztél? Betetted az olajat a mikrohullámú sütőbe? Esetleg az ujjaid között morzsolgattad az olajat (amint azt néhány "szakértőtől" már láttam)?
Nyugi, mert nem egy garazsban ment a "morzsolgatas", hanem egy finomitonak a laborjaban, ahova volt szerencsem bejutni egy par olajmintaval. Lefagyasztottak az olajakat -10 -20 -35 fokra es viszkozitast mertek, majd felhevitettek, aztan surlodas teszt, 10 15 percen keresztul, kozben valtoztattak a terhelest es mertek az elektromos motor hajtotta fogyasztast (Ah) , majd gyengebb mikroszkoppal ki lehetett nagyitani a surlodas nyomokat, itt aztan kiprobaltuk a piacon levo adalekokat is......bla bla bla, de ami igazan meggyozott az az egyik autoszerelo jovoltabol osszegyujtott hasznalt olaj mintakat vizsgaltunk, hogy melyikben mennyi gram fempor volt talalhato es a hasznalt olajnak(10.000-15.000km) meg mennyi jo tulajdonsaga maradt.......... na kb ennyi volt a morzsolgatas.....es ezek utan mondom, hogy a Castrol szar, de lehet, hogy valami kamu torok Castrol volt,de en soha nem fogok Castrolt hasznalni, pedig BMWm van.
erre tudja valaki esetleg a választ? Fontos lenne... plz. 162000 km-nél áll az óra és még gyári a váltóolaj. Mondják, h élettartamos, de azért szerintem jó lenne lecserélni, csak nem tudom, leeresztés után mennyit kell utántölteni és kiváltképp, milyet.
Opel (GM) autókban a gyártóművi előírás GM-LL-A-025 (benzin/Otto) GM-LL-B-025 (Diesel) teljesítő motorolaj. Ezt teljesítő motorolajok 0W-40, 0W-30, 5W-30 viszkozitásúak.
Az alábbi motorolajok teljesítik a gyártóművi előírást:
Mobil 1 New Life 0W-40 Castrol Edge 0W-30 Valvoline SynPower GM 5W-30 BP Visco 7000 M 0W-30 Addinol EXTRA LIGHT MV 038 0W-30 Castrol SLX Professional Longtec 0W-30 ÖMV BIXXOL SPECIAL G Meguin Quality SAE 5W-30 Texaco Havoline Ultra G Longlife 5W-30 LIQUI MOLY Leichtlauf Special LL 5W-30 LIQUI MOLY Syntoil Longtime 0W-30 Statoil LaserWay G 5W-30 Fuchs Titan Supersyn Ecoflex 5W-30 Total QUARTZ ENERGY 9000 0W-30 Motul Specific LL A/B 025 5W-30 AGIP Formula LL G 5W-30 Shell Helix Ultra AG 5W-30 Selénia Multipower 5W-30 ARAL SuperTronic G 0W-30 Elf Excellium Full-Tech 0W-30 MOL Dynamic Synt 5W-30 Q8 Formula G Longlife 5W-30 Igol PROCESS 025A SAE 0W-30 Motul 8100 E-tech Lite 0W-30 GM Geniuine Motor Oil 5W-30
A jó állapotú Opel motorok szvsz a legnagyobb lelki nyugalommal (és minimális olajfogyasztással) együtt tudnak működni egy (ideális esetben GM LL-A/B-025 jóváhagyású) 0W-30-as motorolajjal. Az Opel egyébként annak idején ezt a jóváhagyást 0W-30-ban "álmodta meg" majd sorban jöttek az 5W-40-es GM LL-B-025 jóváhagyású (dízel) majd az 5W-30-as LL-A/B-025 jóváhagyású olajok.
Olyan autóba, amelyik nem csipegeti az olajat (Opel), használhatok az ajánlott 5W-30 viszkozitású helyett 0W-30-as olajat, vagy inkább 5W-40-eset (minden másban megfelelnének a gyári előírásnak)?
Már bocsánat! De a hengerfej tömítés hiánya járul hozzá az olajfogyáshoz.
Megható az igyekezet. De a jól bevált, és ismert módszerek ismételgetése helyett valami önálló, kreatív ötlettel, gondolattal kellene előállni. Már ha van ilyen. Bár belátom a kreativitás nem prioritás.
Mert pontosíthattad volna, miként járul hozzá a hengerfej tömítés az olajfogyasztáshoz. A magyarázatod nélkül, akik nem értenek hozzá, most sem fognak, akik meg értenek, mosolyognak.
Ez a kérdez - felelek játék pedig a nyilvános fórumok sajátja :-)
Nem hiszem, hogy húsz évvel ezelőtti tananyag aktualitását vesztette volna ezen a téren. Ma is ugyanúgy a motorolaj végzi a szelepszárak kenését, és a hengerfej tömítések szerepe sem változott. És most is és húsz évvel ezelőtt is ez az első két dolog amit olajfogyásnál ellenőrizni és szükség esetén cserélni kell.
A váltóból a leeresztőcsavarnál mindösssze kb. 3,0 liter engedhető le, így feltölteni is csak ennyit érdemes (ha a váltót szétszednétek akkor a teljes feltöltés kb. 6,0 - 7,0 liter lenne).
A Fuchs egy német kenőanyag specialista cég, különösebben nem ismerem őket de a termékei szvsz kiválóak. A korábbiakban felsorolt, megfelelő VW jóváhagyású ATF-ek mindegyike maradéktalanul megfelel ehhez a váltóhoz.
mivel már több, mint 20 éve tanultam autógépészetet, és nem a szakmában dolgozom, örülnék, ha kifejtetnéd az olajfogyasztás csökkentése és a hengerfejtömítés csere közötti összefüggést.
Ehhez a váltóhoz VW G 052 162 jóváhagású ATF-ek használhatóak, ennek az Esso LT 71141, a Fuchs Titan ATF 3353 és az OMV Fluid APS felel meg (a Dexron jóváhagyású ATF-ek ez estben felejtősek). A Castrol Transmax Z az előírt VW jóváhagyással ugyan nem rendelkezik de a fizikai-kémiai jellemzői alapján szvsz megfelel erre a célra.