A Valvoline MaxLife 10W-40 teljesíti az autó gyártásakor meghatározott olajkövetelményeket. Mérlegelésre érdemes szempontok: - 6 literre van szükség. - 2004-ben érvényes ACEA: A3 normát teljesíti.
A.; 2002-es kb 100ekm Daewoo Matiz-ba milyen és mennyi olaj való (igaz hogy csak 2,7l?) ? Azért "kb", mert használtan lett véve, és ismerve a magyar viszonyokat... Magnatec 5W30 jó bele? vagy inkább más?
B.; Tutti 50ekm-es (saját) Opel Corsa 1,2 benzines, 2003 (ráncfelvarrás előtti) érdemes Edge Sport 0w40-et tenni? Főleg városban használjuk 3-6km-es távokon. Meg néha autópályán stabil 130 ;-) Eddig 5w30 Edge / Magnatec volt benne. Egy csereperiódus alatt max 0,5-1 "olajpálca osztást" csipegetett el.
C.; 5 ajtós 10 éves Suzuki Swift 100e feletti km milyen olajat kíván, és mennyit?
Köszönöm a segitséget,szeretnék kérni még egy kis segitségett én ezt a motorolajat néztem ki MaxLife Motor Oil 10W40 5l ez jó árban van és az alábbi jóváhagyásokkal rendelkezik ebben benn van a ACEA: A3 _is szerinted beletehetem jó választás?
API SL/CF
ACEA A3-02, B3-98
TÜV
Rövid leírás az oljaról.
A Valvoline MaxLife Motor Oil egy új motorolaj, amely speciálisan a sokat futott személygépjárművek számára lett kifejlesztve. Az öregebb motorok hajlamosak a teljesítmény csökkenésére és az olajfogyasztás növekedésére. A Valvoline MaxLife tudományosan kifejlesztett adalékanyag rendszere segít lelassítani a kopási folyamatot és maximalizálni a motor élettartalmát. Olyan személyautók és kisteherautók motorjainak lett tervezve, melyek több mint 100 ezer km-t futottak. Nem Old Timerek számára tervezték.
Így a XXI. században egy szintetikus 5W-40-t ajánlanék. Minden jelentős gyártónál található ilyen. Szerintem, most a Q8 Excel 5W-40 a legjobb ár/érték arányú termék a piacon.
Nemrég vásároltam egy peugeot 405 SRI.2.0. Break 95_évjáratú autót.Kérdésem a következő lenne,hogy milyen olajat rakjak belle ami nem gagyi továbbá szintetikus vagy félszintetikus legyen.Segitségetket ellöre is köszönöm.
Ehhez az autóhoz (mivel 2003-ban még nem léteztek a Fiat kenőanyag jóváhagyások) SAE 10W-40-es ACEA A3-as vagy SAE 5W-30-as ACEA A1-es minősítésű motorolajok használhatóak.
Egyetértek. Az ajánlott valóban 5W-30, de van a kez. könyvben egy vonaldiagram, ami mutatja a különböző hideg- és melegoldali viszkozitások használhatóságát (hidegoldalon a dermedéspontot, melegoldalon nem tudom mit), mint a Suzuki könyvében is. Nem vagyok biztos benne, de lehet, hogy a 20W-50-esről is vannak adatok.
Milyen olaj való egy Fiat Stiloba (kolleganőnek kellene tudni a rendeléshez és nincs a kocsihoz kezelési könyv)? 2003, 1.6 16v, 76 kW, benzin. Főleg autóúton, hosszú távon használják a kocsit.
" ... Minden olaj teljesíti a gyári előírásokat, mely API: SL vagy jobb (SM) és SAE: 5W-30-as. .... a SAE: 5W-40-es viszkozitás nem szerepel a gyári előírásban ... "
Lehet hogy én nem értek hozzá de ha egy adott motorhoz elfogadják az 5W-30-as és a 10W-30-as (sőt még a 15W-40-es) SAE osztályú olajokat is akkor szvsz egy 5W-40-es olaj használata nagy valószínűséggel nem tesz kárt a technikában.
Az általad említett Castrol Magnatec A1 5W-30 motorolaj API SL, ILSAC GF-3 minősítése miatt alkalmas Chevrolet (Daewoo) gépjármű motorjába is.
Tehát: - nem az összes ACEA A1-t teljesítő motorolaj alkalmas, - a csak ACEA A1-t teljesítő motorolaj nem alkalmas, - az ACEA A1-t teljesítő motorolajok közül csak az API SL, ILSAC GF-3-t is teljesítők alkalmasak.
...nem néztél... Nem. Minden olaj teljesíti a gyári előírásokat, mely API: SL vagy jobb (SM) és SAE: 5W-30-as. Mint említették, a SAE: 5W-40-es viszkozitás nem szerepel a gyári előírásban.
...Fordokba való... Fordokba is való.
...nem a legjobb megoldásnak... A gyártóművi olaj előírásra nincs hatással a mi véleményünk.
Úgy néz ki elszállítják kicserélik. Az a helyzet hogy a 2007es flakonok folytak, a kupakok bár volt rajtuk záró simán letekerhetőek voltak, ráhúztam izomból az egyiket és utána már zárt, le is szakította a zárót mikor újbol kitekertem. Engem az zavar hogy azért mindenki fejleszt és nem biztos hogy egyforma a 2 gyártás. (mindazonáltal levegőt kapott lehet már 2007ben)
Vettem 5-30as total future olajat, a flakonokon a dátumok: 2007es 2 darab, 2009es 2 darab. Olajfolyást tapasztaltam (kupaktol flako naljáig) a kupakok nem zártak jól, gyakorlatilag simán letekerhetőek voltak 2 darab flako nesetében. Be szabad önteni? Matricák jók, 2 flakon aljába bele van nyomva a total márkajel.
1x már volt ilyen, amikor én szintén Daewoo-t kérdeztem, és Mantec az ILSAC-cal jött, hogy amiatt jó bele az A1, mert az SL-t és az ILSAC-ot is kielégíti.
A mantec által jelzett Magnatec 5W-30 A1 és az Aral High Tronic F motorolajok valóban rendelkeznek a modellhez előírt API SL minősítéssel (is), viszont a Nubira gyári ajánlásában (legjobb tudomásom szerint) az 5W-30-as SAE osztály mellett szerepel a 10W-30-as sőt a 15W-40-es is. Ennek tükrében nem gondolom hogy a korábban említett Magnatec 5W-40 C3 használata bármi gondot is előidézne, illetve a "karcsú viszkozitású" A1-es olajokat nem a legjobb megoldásnak tartom ehhez az autóhoz.
Az A1 jelű tudtommal Fordokba való. Én úgy tudom, A3 kell bele. Az általad leírt Castrol, Aral A1, a Total A5, a többit nem tudom, de olyanokat úgysem vennék.
Nem szűntem meg, ha valakinek tudok segíteni akkor természetesen továbbra is segítek.
A Magnatec egy termék családot takar amelynek Magyarországon is több változata van forgalomban, ezek egyike a Magnatec 5W-40 C3. A Te esetedben (illetve a Nubira esetében) nem a C3 jelölés a mérvadó hanem az adott modellhez előírt API SL (vagy az azt meghaladó SM) minősítés megléte. Ennek a követelménynek a Magnatec termékcsalád tagjai közül több is megfelel.
Kösz' Béla, úgy láttam, hogy már régóta távol vagy, ezért címeztem Mantecnek a kérdést :-). Akkor a vásárlásnál figyelni kell a C3 jelölésre? (Ezért kérdeztem, hogy többféle van-e.)