Nekem úgy tűnt a Castrollal eddig rossz volt, az Eneossal jobb lett. A márkákon volt a hangsúly nem az olaj elhasználódásán. Bár szerintem akármennyire elhasznált a régi olaj (15ezer km után talán még nem olyan borzasztóan) attól miért rángat hidegen? Lehet csak én nem látom az összefüggést..
Amúgy abban igazatok van, hogy egy csereperiódus végén levő és egy "új" olaj között lehet érezhető különbség. Mondtam én, hogy kihagyok valamit.. :)))
Hétvégén belecsurgattam a szekérbe az Eneos 5W40-t. Még egyenlőre a hidegindítási különbségen kívül nem vettem észre változást. Eddig Castrol Magnatec C3 5W40 volt benne 15ezer Km-el. Reggelente a mínuszokban kicsit sz.rul ment. Nehezen indult, és rángatott, míg be nem melegedett.
Pusztán a történelmi hűség kedvéért: a BP "hosszabbítása" ma már nem British Petroleum hanem beyond petroleum (és ennek megfelelően már nem BP hanem bp).
Köszönöm.Az autójavítón nem válaszolnak még.A turbo hogy kezdi megadni magát?Mik a jelei?Mert állitólag olajfogyasztás,és teljesítményvesztés előjel nélkül is tönkre mehet.Köszi.
Az ehhez az autóhoz előírt VW 505 00 jóváhagyású motorolajok között az általad használt SAE 10W-40-nél sűrűbb (magasabb SAE osztályú) olaj a technika mai állása szerint nem létezik. Ha a motor szórja valahol az olajat azt szvsz a megfelelő tömítés cseréjével célszerű orvosolni.
Egyébként az 1 liter olajfogyasztás (ezeknél a motoroknál) 15 ezer km alatt szvsz szinte elenyésző mértékű.
A Mol részvényeseknek és a management tagjainak talán baráti a bolt árszintjével realizált nyereség. Az olaj felhasználói oldalról szemlélve az árak irreálisak, a netpiaci átlagos árak másfél, kétszeresei.
Kifejezetten hirdetik a Wearcheck szolgáltatásukat kifelé. De az ipari mérések árainak ismeretében flottaüzemeltetőknek, ipari olajrendszerek üzemeltetőinek éri csak meg.
PTR-555 Próbál meg a MÁV Északi Járműjavítóba/Bp,Kőbányai út,a piac után/vagy MÁV Szolnoki Járműjavító kft.nél.,illeteve Szombathely Vasjármű kft.Egy telefont,mailt megér.
Nem ismerem a hazai labor hátteret, tudomásom szerint a MOL-nak és a veszprémi egyetemnek van ilyen laborja de azt nem tudom hogy ezeken a helyeken milyen feltételekkel végeznek (külsős) méréseket.
" ... Tud valaki Mo.n vagy Európánan olyan helyröl ahol valami felfogható összegért olajat analizálnak? Szinesfém, fém tartalom, fentmaradó adalék mennyisége ... Nem valami hiper szuper eljárásra gondolok ... "
A színesfém tartalom és a fentmaradó adalék mennyisége szvsz azért olyan nagyon egyszerű eljárással nem állapítható meg....
Tud valaki Mo.n vagy Európánan olyan helyröl ahol valami felfogható összegért olajat analizálnak? Szinesfém, fém tartalom, fentmaradó adalék mennyisége stb.
Nem valami hiper szuper eljárásra gondolok ami minden részletet feltár csak egy olyan kb. alap ellenörzés h az olaj kuka vagy még használható... vagy h süríteni kell a csereperiósdust vagy jó amit eddig.
Nem mindig fogalmazok (annyira) talányosan, ez esetben valódi sörre gondoltam (jelesül a bambergi füstöltsörre amit csak a helyi szerzetesek főznek és tudomásom szerint Magyarországon nem forgalmazzák).