Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tibijus Creative Commons License 2010.02.14 0 0 22277
Sziasztok!

2,8-as Benzin-gázos, (96-os) BMW motorba szerintetek milyen olajat öntsek? Castrol 10w 40-et vagy a sűrűbb 15w 40-est? ...vagy esetleg mást?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv: Tibi
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.14 0 0 22276
Köszönöm.Az autójavítón nem válaszolnak még.A turbo hogy kezdi megadni magát?Mik a jelei?Mert állitólag olajfogyasztás,és teljesítményvesztés előjel nélkül is tönkre mehet.Köszi.
Előzmény: SLX-350 (22273)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.14 0 0 22275
Azt figyelembe sem vettem eddig.Köszi.
Előzmény: vwopel (22274)
vwopel Creative Commons License 2010.02.14 0 0 22274
bocs, vau: a kartel szellőző is legyen tiszta
Előzmény: Törölt nick (22270)
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.14 0 0 22273

Szia vamaeu,

 

Az ehhez az autóhoz előírt VW 505 00 jóváhagyású motorolajok között az általad használt SAE 10W-40-nél sűrűbb (magasabb SAE osztályú) olaj a technika mai állása szerint nem létezik. Ha a motor szórja valahol az olajat azt szvsz a megfelelő tömítés cseréjével célszerű orvosolni.

Egyébként az 1 liter olajfogyasztás (ezeknél a motoroknál) 15 ezer km alatt szvsz szinte elenyésző mértékű.

Előzmény: Törölt nick (22270)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.13 0 0 22272

ezek sem annyira baráti árak ám.

az olajshop sokkal jobb árakkal dolgozik és korrektek is.

a kutakat nem szabad említeni, ott rabolnak keményen.

Előzmény: zengö (22268)
zengö Creative Commons License 2010.02.13 0 0 22271

Igazad van bármelyik mol kútnál irreálisan sokba kerülnek az olajak.

Ebben az a durva hogy épp elenkezőleg kellene lennie.

Ezért is írtam ide ha  hol lehet olcsóbban szerintem jó minőségű mol-os termékeket megvenni.  Üdv!

Előzmény: mantec (22269)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.13 0 0 22270
Sziasztok!Milyen olaj kell VWlt 2500 tdi 250000km?Én castrol magnatec 10w40 raktam bele, kicsit szórja a szívóoldalon,meg fönt a cooler csőnél.Sűrübb kellene?turbo,tömítések rendben.olajfogyasztás 15000km/1l.Köszi!
mantec Creative Commons License 2010.02.13 0 0 22269
T zengő!

A Mol részvényeseknek és a management tagjainak talán baráti a bolt árszintjével realizált nyereség.
Az olaj felhasználói oldalról szemlélve az árak irreálisak, a netpiaci átlagos árak másfél, kétszeresei.
Előzmény: zengö (22268)
zengö Creative Commons License 2010.02.13 0 0 22268

Hello

 

Azt nem tudom analizálnak-e talán tudnak itt segiteni na meg az olajak is nagyon baráti áron vannak:http://www.olajexpressz.mol.hu/

Előzmény: SLX-350 (22263)
BarG Creative Commons License 2010.02.09 0 0 22267
Kifejezetten hirdetik a Wearcheck szolgáltatásukat kifelé. De az ipari mérések árainak ismeretében flottaüzemeltetőknek, ipari olajrendszerek üzemeltetőinek éri csak meg.
Előzmény: SLX-350 (22265)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 22266
PTR-555
Próbál meg a MÁV Északi Járműjavítóba/Bp,Kőbányai út,a piac után/vagy MÁV Szolnoki Járműjavító kft.nél.,illeteve Szombathely Vasjármű kft.Egy telefont,mailt megér.
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 22265

PTR,

 

Nem ismerem a hazai labor hátteret, tudomásom szerint a MOL-nak és a veszprémi egyetemnek van ilyen laborja de azt nem tudom hogy ezeken a helyeken milyen feltételekkel végeznek (külsős) méréseket.

Előzmény: PTR-555 (22264)
PTR-555 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 22264

tudsz esetleg olyan helyet ahol csinálnak ilyet elfogadható áron?

 

(ha nincs akkor lehet megpróbálom azt az amcsi lehetöséget. majd szerzek egy kivonatot, hogy ök mit figyelnek, mit mérnek aztán eldöntöm.)

Előzmény: SLX-350 (22263)
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 22263

Szia PTR,

 

" ... Tud valaki Mo.n vagy Európánan olyan helyröl ahol valami felfogható összegért olajat analizálnak? Szinesfém, fém tartalom, fentmaradó adalék mennyisége ... Nem valami hiper szuper eljárásra gondolok  ... "

 

A színesfém tartalom és a  fentmaradó adalék mennyisége szvsz azért olyan nagyon egyszerű eljárással nem állapítható meg....

Előzmény: PTR-555 (22262)
PTR-555 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 22262

Tud valaki Mo.n vagy Európánan olyan helyröl ahol valami felfogható összegért olajat analizálnak? Szinesfém, fém tartalom, fentmaradó adalék mennyisége stb.

 

Nem valami hiper szuper eljárásra gondolok ami minden részletet feltár csak egy olyan kb. alap ellenörzés h az olaj kuka vagy még használható...  vagy h süríteni kell a csereperiósdust vagy jó amit eddig.

 

Itt van egy az usából ( http://www.blackstone-labs.com/ )  ha jól olvastam 22,5 usd

ennyit még 1-2x ki is fizetnék.

 

Autó használatom adott tehát 1x a csereperiódus felénél meg a végén és egy jó képet lehetne kapni a helyzetröl.

(Meg egyidejüleg kielégíteni a "technikabuzéria" kíváncsiságomat is. :-)

SLX-350 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 22261

Szia PTR,

 

Nem mindig fogalmazok (annyira) talányosan, ez esetben valódi sörre gondoltam (jelesül a bambergi füstöltsörre amit csak a helyi szerzetesek főznek és tudomásom szerint Magyarországon nem forgalmazzák).

Előzmény: PTR-555 (22259)
C20NE Creative Commons License 2010.02.08 0 0 22260
Hacsak nem vagyok túl rossz emberismerő, komlólé lesz az :-))))
Előzmény: PTR-555 (22259)
PTR-555 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 22259

"Igaz, kár hogy az én kedvenc sörömet Magyarországon nem forgalmazzák...."

 

itt a sorok között olajra gondoltál vagy tényleg sörre? :-)

ha olajra, akkor mi lenne az?

Előzmény: SLX-350 (22255)
PTR-555 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 22258

értelek, köszönöm akkor nem rohanok rögtön drága olajat venni, marad a "te márkád" ;-)

Előzmény: SLX-350 (22257)
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 22257

Szia PTR,

 

" ... a szintetikus olajok közül az észter alapolajjal rendelkezök jobbak, mint a PAO alapolajosak? ... "

 

Én inkább úgy fogalmaznék hogy létezik olyan észter alapolaj amelynek jobbak a tulajdonságai mint a PAO alapolajé, mivel többféle észter bázisú alapolaj létezik, amelyeknek az alapvető tulajdonságai (viszkozitási index, deremdéspont, párolgási veszteség) meglehetősen széles tartományban szórnak (az árukról nem is szólva). A PAO alapolajok ehhez viszonyítva "kiszámíthatóan viselkednek", minőségi jellemzőik szűk tartományban állandónak tekinthetőek.

Előzmény: PTR-555 (22256)
PTR-555 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 22256

SLX-350

 

ki lehet olyat jelenteni, hogy a szintetikus olajok közül az észter alapolajjal rendelkezök jobbak, mint a PAO alapolajosak?

 

vagy ahogy ez lenni szokott alapvetöen inkább az adalékolás határozza meg az olaj minöségét? (alapolajtól függetlenül?)

 

köszönet

Előzmény: SLX-350 (22254)
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 22255

castrolos,

 

" ... a márka választása (Castrol, Mobil, Shell) olyan mint ha mondjuk a sörök között kellene választani. Ki mire esküszik .... "

 

Igaz, kár hogy az én kedvenc sörömet Magyarországon nem forgalmazzák....

 

 

Előzmény: castrolos (22253)
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 22254

castrolos,

 

" .... A lényeg, hogy a "szintetikus" (GROUP III) alapolajat a nagy gyártók (EXXON, Shell, BP, Conoco) is vásárolják .... "

 

Szvsz a Gp III (hidrokrakk) alapolaj az Gp III alapolaj a szintetikus pedig szintetikus, azaz a két fogalom nem összetévesztendő egymással. Tény és való hogy Dél-Koreában komoly HC gyártó üzemek vannak, de pl az ulsani üzemnek az ExxonMobil adja a HC gyártási technológiát, továbbá a Shell és a BP saját maga is előállít Gp III alapolajokat.

 

" ... Akkor lehetsz biztos hogy teljesen szintetikus kenőanyagot vásárolsz, ha az PAO észter (Polyalpha Olefin) alapolajból lett előállítva .... "

 

A PAO Gp IV, az észter bázisú alapolaj pedig Gp V alapolajként ismert, így a PAO/észter Gp IV + Gp V alapolajokból áll.

 

szvsz nem (volt) túl szerencsés a nick választásod....

 

 

Előzmény: castrolos (22249)
castrolos Creative Commons License 2010.02.07 0 0 22253
Véleményem szerint a márka választása (Castrol, Mobil, Shell) olyan mint ha mondjuk a sörök között kellene választani. Ki mire esküszik.
A lényeg hogy megfeleljen a gyártóművi előírásoknak.
Előzmény: zooca (22251)
kleingy Creative Commons License 2010.02.07 0 0 22252
Pontosan milyen autó, milyen motor és mik a gyártói előírásai (kezelésiben hátul megtalálod)? Én aszerint döntenék a két olaj közül, hogy melyik teljesíti tökéletesen a szabványokat.
Előzmény: zooca (22251)
zooca Creative Commons License 2010.02.07 0 0 22251
Köszönöm a segítséget!!Japán autóba ti Eneos vagy Mobil1 olajat tennétek?
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.06 0 0 22250

... most akkor a Mobil1 New Formula Protection 0W-40 teljesen szintetikus. vagy ...

(hitelt érdemlően bizonyítva?)

Előzmény: castrolos (22249)
castrolos Creative Commons License 2010.02.06 0 0 22249
A lényeg, hogy a "szintetikus" (GROUP III) alapolajat a nagy gyártók (EXXON, Shell, BP, Conoco) is vásárolják, általában távol-keleti gyártóktól (Mint ahogy adalék gyártó is kb. csak 4-5 db van LUBRIZOL, LUBRIFIN, BASF). Így ha ugyanazt a minőségi szintet el tudják érni saját beszállításból, olcsóbb lehet a végtermék, így megéri trükközni a kifejezésekkel.
Akkor lehetsz biztos hogy teljesen szintetikus kenőanyagot vásárolsz, ha az PAO észter (Polyalpha Olefin) alapolajból lett előállítva.

Répabáró Creative Commons License 2010.02.05 0 0 22248
bocsi nem "se" hanem "de" . mellényúltam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!