Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2010.02.04 0 0 22225

mantec,

 

Úgy tapasztaltam (és korábban már írtam is) hogy a "synthetic engine oil" kifejezés tartalmát néhány gyártó meglehetősen szabadon értelmezi.

Előzmény: mantec (22223)
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.04 0 0 22224

pappr,

 

" .... vannak olyan indirekt bizonyítékok, melyek szerint az teljesen szintetikus. ... "

 

például?

Előzmény: pappr (22222)
mantec Creative Commons License 2010.02.04 0 0 22223
T SLX-350!

Számomra...
Számomra sem.

A belinkelt dokumentumban szerepel a következő kifejezés:
"synthetic engine oil".
Előzmény: pappr (22222)
pappr Creative Commons License 2010.02.04 0 0 22222
Csak ebből nekem sem lenne egyértelmű, sőt (azért is kérdeztem rá), de mindenféle keresőkkel kapott találatok alapján úgy tűnik, azt jelenti :-)))

Amelyik olajnál ez az SHC technológiát szerepeltetik, ott vannak olyan indirekt bizonyítékok, melyek szerint az teljesen szintetikus.
Előzmény: SLX-350 (22221)
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.04 0 0 22221

mantec,

 

Számomra ebből az állításból: " ... "Mobil SHC Technology". Ennek a kifejezés tartalmát még nem találtam meg. ... " nem következik egyértelműen hogy " ... A Mobil 1 ESP Formula 5W-30 teljesen szintetikus motorolaj ... "

Előzmény: mantec (22218)
pappr Creative Commons License 2010.02.03 0 0 22220
Bocs, a link lemaradt.

http://www.mobil1.de/cms/Mobil_1_Rally_Formula_5W-50.aspx
Előzmény: mantec (22218)
pappr Creative Commons License 2010.02.03 0 0 22219
Szia!

Igen, köszönöm, jobban utánaolvasva úgy tűnik, a Mobil SHC technológiája a teljesen szintetikus olajat jelenti.
Ilyenek is bizonyítják ezt, mint ez a kép, melyen "Fully synthetic" van írva, más oldalon meg () ez is az SHC-vel készült.


Emlékeim szerint az ESP Formulát is láttam kétféle címkével. Csak nehogy könnyebb legyen egy mezei autósnak eligazodni...
Előzmény: mantec (22218)
mantec Creative Commons License 2010.02.03 0 0 22218
T pappr!

Igen, amiről beszéltünk/írtunk az a HC (hidrokrakk) technológia volt.
Amivel az ásványolajnál jobb, de a szintetikus olajnál rosszabb minőségű olajat lehet előállítani viszonylag olcsón.

Ez a kifejezés "Mobil SHC Technology".
Ennek a kifejezés tartalmát még nem találtam meg.
De a www.exxonmobil.com vagy az www.mobil1.de oldalon lehet keresgélni.
Ha kell, az angolban a google fordító segít.

A Mobil 1 ESP Formula 5W-30 teljesen szintetikus motorolaj.
Előzmény: pappr (22217)
pappr Creative Commons License 2010.02.03 0 0 22217
Szia!

A kérdés az, hogy - az itt, e fórumon szerzett tudásom alapján - az SHC technológia nem teljesen szintetikus olajat jelenti, és így ellentmondást látok. Vagy tévedek?

Köszi!
Előzmény: mantec (22216)
mantec Creative Commons License 2010.02.03 0 0 22216
T pappr!


...Hm???
Mi a kérdés?
Előzmény: pappr (22214)
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.03 0 0 22215

Szia pappr,

 

A neten fellelt ESP Formula 5W-30 biztonsági adatlapok valamilyen okból nem tartalmazzák a termék összetételét (pedig ezt elvileg - a kémiai biztonsági törvény és az EU-s REACH rendelet értelmében - kötelező megadni).

Az Eneos olajokról nekem sincs konkrét infóm.

Előzmény: pappr (22214)
pappr Creative Commons License 2010.02.03 0 0 22214
Sziasztok!

Segítsetek, mert nem értek vmit.
A Mobil1 ESP Formula 5W-30 olaj minden forrás szerint teljesen szintetikus olaj.
Viszont egy bolt oldalán (ahol van 5l-es kiszerelés nagyon jó árért) egy ilyen kép van fent, amin az SHC Synthese Technology felirat olvasható. Hm???




Más:

Sajna nem jött túl sok tényleges felhasználói infó az ENEOS olajakról... Kitartóan várom még azért az esetleges tapasztalatokat.

Köszi!
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 22213

Répabáró,

 

Nem jó. Én mindössze néhány pontatlannak tűnő infót kívánok pontosítani, egyeztetni.

Előzmény: Répabáró (22211)
vwopel Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22212
Ez a jó ,ettől izgalmas a meccs . :-)
Előzmény: Répabáró (22211)
Répabáró Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22211
a kettőtök párharcáról szól lassan az egész topik.
jó ez srácok??????
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22210

mantec,

 

Nem is a magyar Suzuki honlapján kerestem....

Előzmény: mantec (22209)
mantec Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22209
T SLX-350!

Nem is állítottam, hogy a magyar piacra gyártották.
Előzmény: SLX-350 (22208)
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22208

mantec,

 

" .... 1.3 DDiS 4x4: ACEA B4. (2006.01.-) .... "

 

Ez érdekes, én a jelenlegi Swift választékban  4x4-es kivitelnek nem találtam nyomát.

 

 

Előzmény: mantec (22204)
mantec Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22207
T PRT-555!

Mindegy, hogy melyiket használja:
ACEA: A3/B3, A3/B4
API: SL/SM/CF
VW 502 00
VW 505 00
Porsche (kiv: Cayenne)

Mobil 1 0W-40:
Nissan GT-R
MB: 229.3
MB: 229.5
Opel (GM): GM-LL-A-025
Opel (GM): GM-LL-B-025
BMW: LL-01
Fiat: 955535-M2
Fiat: 955535-N2
Fiat: 955535-Z2

Castrol Edge Sport 0W-40:
ACEA: C2
ACEA: C3
BMW: LL-04
MB: 229.31
MB: 229.51
VW 503 01

Egyik sem jobb mint a másik, hanem mindkettő, vagy csak az egyik, vagy egyik sem teljesíti a gyártóművi előírást.
Előzmény: PTR-555 (22201)
byo Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22206
Az SG az durva :D.
Előzmény: mantec (22204)
byo Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22205
Jah, 1.3 benzines.
Előzmény: byo (22203)
mantec Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22204
T Byo!

Suzuki Swift III (SG)

Gyártóművi olajelőírások:
1.3: ACEA: A3, SAE: 10W-40. (2005.02.-)
1.3 DDiS: ACEA B3, SAE: 5W-30, 5W-40. (2005.08.-)
1.3 DDiS 4x4: ACEA B4. (2006.01.-)
Előzmény: byo (22203)
byo Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22203
Sokszor volt téma a fórumon, de én is újra megkérdezném, bár utána olvastam, de hátha azóta...

2006os Swiftről van szó 1.3 motorral.
Nincs még 30e km a kocsiba.
Szervizbe nem tudom pontosan mit ettek bele de vagy 5-40 vagy 10-40 ment bele, ha jól sejtem akkor az 5-40.

Most magam veszem az olajat mert nem kell már kötelezőre vinnem.
Úgy gondolom 5-30as jó bele, de nagyon sokan használják 5-40, 10-40-el.
Szívem szerint mégis az 5-30at gondolom jónak, valakinek valami más javaslata esetleg? A total 5-30 olaját 8500ért meg tudom venni, szóval beszerezhető jó áron.

Kissé tanácstalan vagyok, a gépkönyv alapján 5-30 vennék, de ugye eddig tuti nem ezt kapta.
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22202

Szia PTR,

 

Néhányszor már leírtam de (a kedvedért) megismétlem: továbbra sem kívánok konkrét olajokat összehasonlítani, egymáshoz viszonyítani és/vagy rangsorolni.

Általánosságban annyi megállapítható hogy az ACEA C minősítéssel rendelkező olajok a katalizátorok élettartamára mindenképp jótékony hatással vannak így egy katalizátoros autóban a használatuk (ha az olaj egyébként rendekezik a konkrét modellhez előírt minősítéssel vagy jóváhagyással) egyértelműen előnyös.

Előzmény: PTR-555 (22201)
PTR-555 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22201

Hello SLX-350

 

Lenne egy kérdésem:

0w-40 -es olajat használok néha Mobil1 de gyakrabban Castrol-t.

Pont a napokban hasonlonlítgattam (pusztán merö szórakozásból) a paramétereiket.

 

Feltünt, hogy a Castrol teljesíti az ACEA C2 -t és C3 -t is valamint van BMW Longlife-04 minösítése is, míg a Mobil1 ezeket nem teljesíti.

 

Az én motoromban csak A3 van szükség tehát elvileg mindegy lenne mert ezt mindkét olaj tudja.

 

De a Castrolnak a "több" minösítése miatt kijelenthetö, hogy 0w-40 kategóriában ez a jobb olaj?

 

Kössz

SLX-350 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22200

mantec,

 

Az előbb már írtam hogy nem kívánok a teszteken tételesen végigmenni de a kedvedért íme a két példa (az API teszt elérhetőségét csatolom):

 

http://www.infineum.com/information/api-passenger-sm-2004.html

 

  1. API SM: 2.3 Sequence IVA ASTM D6891 Cam wear average microns 90 max

          ACEA (A3): CEC-L-38-A-94 (TU3M) Cam wear, average microns < 10

 

Az ACEA vezérmű kopási tesztjében az elfogadott határérték 1/9-ede az API SM határértéknek!

 

      2. API SM: 2.4 Sequence VG ASTM D6593 Average engine sludge merits 7.8 min

 

ACEA (A3): Black sludge CEC-L-53-T-95 (M111) Engine sludge, average merit > RL140

 

Néhány kiegészítés (konkrét számértékek nélkül): az API egyáltalán nem foglalkozik a nyírási veszteséggel, a tömítésekkel való összeférhetőséggel és a furat tükrösödéssel amelyekre az ACEA-nak szigorú határértékei vannak.

Előzmény: mantec (22198)
mantec Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22199
T SLX-350!

Segítségül az ACEA teszt eljárásainak listáját is tartalmazó dokumentum.

Hol használja az API ezen tesztek 90%-át?
Előzmény: SLX-350 (22197)
mantec Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22198
T SLX-350!

Jó, értem, köszönöm.
Akkor a 90 %-ból két teszt példát légyszíves.
Előzmény: SLX-350 (22197)
SLX-350 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22197

mantec,

 

Nem kívánom végigvenni az összes létező tesztet és kiszámolni a pontos %-os arányt de gondolom azt te is elfogadod hogy az ACEA C minősítésekhez fogható követelmények az API rendszerében nem léteznek (talán az API SM közelíti a mid SAPS követelményeket de mégsem egészen ugyanaz).

Előzmény: mantec (22186)
pintér 941C jani Creative Commons License 2010.02.01 0 0 22196
Köszi,de én ebből sajnos nem tudtam a méretét kideríteni.
Előzmény: mantec (22195)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!