Milyen minőségűnek tartjátok a - mostanában, ahogy látom, elég jó árakkal nyomuló - Eneos olajakat?
Jó szívvel ajánlanátok egy teljesen normál módon használt, kiváló állapotú 5 éves, benzines yarisba (pl. az Eneor Hyper premium 5W-40-t (www.eneos.eu/product/pdf/PB-ENEOS-5W40.pdf)), illetve egy szintén benzines, 3 éves mercedesbe (pl. az Eneos Hyper premium 5W-30-at (www.eneos.eu/product/pdf/PB-ENEOS-5W30.pdf))?
Eddig Castrol és Mobil volt mindig az autókban évente cserélve, és akkor váltanék csak, ha kapok olyan visszajelzést itt, hogy ez tisztességes termék.
Az Eneosra keresve a neten korrekt infókat találok, amennyire láttam, ez a Honda és a Mitsu gyári olaja, de tőletek is szívesen vennék véleményt.
Valvoline Syn-Power 5W30 ast egy 2007 es Chevrolet 1,2 Aveoba. Eloszor GM 10W40-est ontottek a markaszervizbe de csak egy evig hasznaltam aztan attertem es nem bantam meg.
A 30 000 -es intervallumot nem véleményezem, olaj kell hozzá, meg az autó mindenkori ajánlása. Sajátomba max. 15K és csere, de ez legyen az én bajom. A szervízve egy ügyfélre sem erőltetem a mániám.;-)
A Mann, Hengst, Purolator ...stb, ezek szűrők, kevés reklamációval. A Mecafiltert nem ide sorolnám, csakúgy mint az SCT, Vasco, ...stb.:-(
Utóbbiak kivitelezése elmarad a "nagyokétól", megkerülő szelep néha alpból nem zár, visszafolyást meggátoló gumiszelep fáradékony, rosszul illeszkedik, a behelyezett szűrőpapír jóval kissebb felületű......:-(
" ... Egyáltalán ez a "hidrokrakk" eljárás mit takar? ... "
A hidrokrakk (HC) olajok (is) ásványi olajból készülnek. Az eljárás során kiszűrik az alacsony párolgási pontú rövid láncú valamint a könnyen megdermedő hosszú láncú összetevőket végül nagy nyomáson hidrogénnel visszatelítik a "megmunkálás" során a szénláncról leszakadt hidrogén atomok helyét. Ezzel az eljárással a "sima" ásványi olajnál sokkal jobb tulajdonságú alapolaj nyerhető (ha az ásványi olaj 0 és a teljesen szintetikus olaj 100 akkor a HC szvsz a 70-es érték környékére helyezhető).
Lényegesen olcsóbb, mint a nagy gyártók szűrői, de ami számomra a kérdés, hogy amennyivel olcsóbb, annyival rosszabb-e, mert ha igen, az jót nem jelent. :)))
Viszont ha hasonló minőséget képvisel mint a többi, akkor a legjobb vétel..
Régóta olvasgatom a fórumot, hasznos és jó dolgokat olvasok itt mindig!
2 dolog lenne amihez hozzászólnék:
1. 30.000km-es olajcsere ciklusnál látom, hogy sokan egyetértenek vele. Nekem az a véleményem erről, személyes tapasztalatom alapján, hogy ez a gyártók közötti harc miatt emelkedett ennyire fel.
Nekem volt egy újonnan vásárolt 2.2 dci 2002-es Lagunám, amiben 110.000km-nél turbót kellett cserélnem pedig leállitas előtt hűtöttem stb, szerviz szakszervizben volt rendszeresen. Ott is mondták nekem, hogy tapasztalják ezt, és valószínűleg sok a 30.000km, példa erre taxis barátom 1.9 dci laguna neki is, ő 15.000km-ént cserélte az olajat, és amikor 270.000km-nél eladta a kocsit, semmi baja nem volt se turbó se motor terén, és több ilyen példát látni itt a fórumokon és a neten is.
Hozzá kell tenni, ma sem a Toyota, sem a KIA, sem a Renault nem alkalmaz 30.000km-es csereciklust. Elgondolkodtató...
2. Ez egy kérdés lenne ,hogy mi a véleményetek a SCT szűrőkről, tudom, hogy német és utángyártott, de minőségben hol lehet a nagy mann, mecafilter stb szűrőkhöz képest?
adott egy 1.4 vvt-i olajzabálós Cori (2-300 km alatt megevett akár 1 litert is). Kapott úgy bő fél/háromnegyed éve 10W40 Fina nevű olajat és Finish adalékot, azóta alig járnak a kocsival (max 1-2 ezer km ment bele), de legalább nem is fogyott az olajból semmi, szinten maradt.
Egy ilyen autóba milyen olajat tennétek most (elérkezett az olajcsere ideje)? (Egyelőre nem gyűrűztetik meg, tehát ez most nem opció). Finish-t kéne gondolom megint, különben zabálni fogja (ennek a motornak úgyis annyi...).
Liqui Moly Top Tec 4300-ról (5w-30) vélemény? Egyáltalán ez a "hidrokrakk" eljárás mit takar? 1.4 vvti Corollába tenném, vagy maradjak a Mobil1 ESP-nél?
Milyen minőségűnek tartjátok a - mostanában, ahogy látom, elég jó árakkal nyomuló - Eneos olajakat?
Jó szívvel ajánlanátok egy teljesen normál módon használt, kiváló állapotú 5 éves, benzines yarisba (pl. az Eneor Hyper premium 5W-40-t (www.eneos.eu/product/pdf/PB-ENEOS-5W40.pdf)), illetve egy szintén benzines, 3 éves mercedesbe (pl. az Eneos Hyper premium 5W-30-at (www.eneos.eu/product/pdf/PB-ENEOS-5W30.pdf))?
Eddig Castrol és Mobil volt mindig az autókban évente cserélve, és akkor váltanék csak, ha kapok olyan visszajelzést itt, hogy ez tisztességes termék.
Az Eneosra keresve a neten korrekt infókat találok, amennyire láttam, ez a Honda és a Mitsu gyári olaja, de tőletek is szívesen vennék véleményt.