Nemrég olajat cseréltem a váltóban/1,9Dci trafic 6seb/ a gyári mennyiség 2,9/3,1 liter,de nekem 3,5liternél érte el a szintet..igaz sokak szerint gyárilag kevés olaj van az összes Trafic Vivaro Primastar autókban,.. Vélemények? egyébként érezhetően jobb lett a váltó..
A váltóhoz 2,60 liter VW G052 911 jóváhagyású (SAE 75W-90-es) hajtóműolaj, a hátsó difibe 1,70 liter API GL-5-ös SAE 90-es hajtóműolaj szükséges (ez utóbbi helyett persze használhatsz SAE 80W-90-es vagy 75W-90-es olajat is).
Ha az AAN motorkódú 5 hengeres (gyárilag) 230 lovas (ó, mit nem mondok: 169 kW-os) autóról van szó akkor legjobb tudomásom szerint a váltó egybe van építve az első difivel, azaz oda nem kell külön olajról gondoskodni.
A kérdést éppen azért tettem fel mert visszaolvastam a témában korábban írt, egymásnak teljesen ellentmondó tartalmú hozzászólásaidat.
Ugyanazzal a PD TDI motorral kapcsolatban egyszer azt írod hogy csak a VW 505 01-es olaj jöhet szóba majd egy VW 504 00/507 00 jóváhagyású olajat ajánlasz.
Egy AUDI S4 1992-es 2.2 turbo benzines, quattro hajtással, torsen diffivel szerelt géphez lenne szükségem váltó olajra valamint diffikbe is. A váltó mechanikus.
Igazad van, úgy tűnik hogy a különböző információik közt valóban van némi eltérés: az előzőben leírtakat már meg nem mondom hogy hol de még régebben találtam, míg a Total ezzel kapcsolatos ajánlójában (PSA B71 2290 jóváhagyással) valóban az ACEA A5/B5, C2 minősítésű Quartz Ineo ECS 5W-30 motorolaj szerepel.
A PSA csoport a részecskeszűrővel felszerelt dízelekhez a motorolaj kiválasztásában több lehetőséget is felkínál: a B71 2290 (SAE 5W-30, ACEA C2 vagy C3), a B71 2294 (SAE 10W-40, ACEA A3/B4 +PSA teszt) vagy a B71 2296 (SAE 5W-40, ACEA A3/B4 + PSA teszt) jóváhagyású motorolajok közül lehet választani.
A fentiek tükrében az általad példaként felsorolt minősítések - hmmm - hát nem egészen passzolnak a PSA követeményeivel.
PSA jóváhagású motorolajokkal (a Total mellett) egyébként a Fuchs és a Mobil is rendelkezik, vélhetően hamarosan más gyártók választékában is megjelennek majd ilyen jóváhagyású motorolajok.
Használható, de van korszerűbb. A piacvezető EssoMobil Mobil 1 ESP Formula 5W-30 teljesen szintetikus motorolaja (4+1 liter) az autoteka2000.hu-n 12.480,- Ft. De Te döntesz, hogy Neked mit ér 3.590,- Ft.
Szia! mindíg tanul valamit az ember :-) ez akkor régi de jó olaj? a pssat 2001es 400E km felül, a szdekni még gyárilag van rajta 15E csere és 1 l kell pótlólag de ez 5l így 8900 ft a 15E km
A tuttit nem ismerem (olyan ember szvsz nincs is, legfeljebb olyan aki festi magát), de 19 éve ebben a műfajban (kenőanyag forgalmazó cégnél) dolgozom - időközben ez-az ragadt rám.
" ... Az olajoknak van "szavatossági idejük"? ... "
Van, bár ebben a kérdésben (azaz hogy mennyi az annyi) megoszlanak a vélemények. Az egyik álláspont szerint bontatlan flakonban az ásványi bázisú olajok 3 évig, a HC (hidrokrakk, "félszintetikus") olajok 4 évig, a teljesen szintetikus olajok pedig 5 évig használhatóak fel a gyártás időpontjától számítva.
Bontott flakonban szvsz 6 hónapnál tovább nem érdemes az olajat tárolni.
Igen, köszönöm! Ez az amiért inkább mást ajánlottam. A HC technológia inkább a múlt, mint a jelen a kenőolajiparban. Olcsóbb az előállítása mint a teljesen szintetikus motorolajé, jelen pillanatban, de a szintetikus motorolajok elterjedésével, és az előállítási költségük folyamatosan csökkenésével kiszorulnak a piacról a múlt technológia "emlékei". Ezért is javaslok teljes vertikumú energetikai cégek márkáit, mint egy ugyan "made in germany", de "csak" az alapanyagokat vásárló, majd keverő, csomagoló üzem termékét.
Renault 1.9 dCi (DFP/FAP nélkül) motorba a Motul kenőolaj ajánlója első helyen a Specific 0700 0710 5W-40-t hozza. De második helyen a 8100 X-clean C3 5W-40 szerepel. Szóval hajrá!