Az 1.6CR TDI-vel nincs személyes tapasztalatom, amiket olvastam róla az alapvetően pozitív, hasonló lehet érzésre az 1.9TDI-hez.
A bézs belső nagyon szép (ok, talán kicsit kényes), egyik külföldi kollégámnak ilyen van, első lökés volt, hogy végül én is Superb mellett döntöttem (igaz nekem csak Ambition/világos szürke belsővel).
17" felni nem vészes, az autó nincs annyira feszesre hangolva, érzésre nekem a Vectra hasonló volt 16"-al.
Viszont kinézetre sokat dob a 17"-es. Te tudod, mi a fontos, én átgondolnám a cserét.
Amundsen: ha egy picit (múlt hétvége) visszaolvasol, irtam róla részletesebben, és tettem be egy linket is a térképekhez illetve a forumhoz ahol részletesen kitárgyalják (angolul). Minden működik, kipróbáltam, csak pontosan követni kell az ott leírtakat (vagyis csak egy konkrét cd író szoftver egyetlen verziójával sikerült eddig másolni, semmi más nem működik, kár kísérletezni. Viszont fennt van a program, a térképek és a használati utasítás is. Ha valami nem megy, vagy nem érted,szólj, segítek, nekem megvannak (egyedül az orosz nem elérhető).
Ami van: CEE (Hu, Sk, Cz, Si részletesen, plusz horvát, szerb nagyvonalakban, Ro, Bgcsak néhány tranzit főút), Alpok, Olaszország, Németország, Benelux, Franciaország, EgyesültKirályság-Irország, Skandinávia, Ibéria, Dél Európa (török-görög), Lengyel+Baltikum.
A magyar térkép teljesen jó, részletes, friss, jól használható, a többivel még nem volt tapasztalatom, de német kollégák szerint OK.
Nem érdemes CD-kel bajlódni külön, fel tudod másolni SD-re, onnantól összerakja egységes térképpé a teljes bemásolt adatbázist. Nekem 8GB kártya van benne (Kingston class4, fekete), ebből 4 körül visz el hal jól emlékszem 8 CD-amit bevittem már. A többi jelenleg zene (mp3).
Nem kell ultragyors SD, nem tudja kihasználni, a class4 teljesen OK. Érdemes feketét választani, a kék elég furcsán mutathat a fényes fekete felületben.
Sound system-el nincs tapasztalatom, de szerintem az alap konfig is teljesen korrektül szól. Én többnyire rock/metál/klasszikus zenét hallgatok, ahhoz teljesen elfogadható (OK, nem egy profi stúdió hangzás, de autóban többnyire elég. Talán a basszus picit visszafogottabb, de én speciel nem is szeretem a techno-s bumm-bummot.
Szerintem 1.6 CR motorral itt még nem vezetett senki Superbet, bár lehet tévedek. Octaviában próbáltam, abban teljesen megfelelő. Ha olyan módon viszonyul az 1.6 CR O2-S2 mint az 1.9 PD esetén, akkor lesz egy tökéletesen mindenre használható, csak versenyzésre alkamatlan, végtelenül jóindulatú talánnemisannyiralomha kellemes bálnád. Nekem teljesen megfelel az 1.9 PD-vel, talán a CR-rel még jobb is lesz annyiból, hogy a nyomaték sokkal egyenletesebben jelentkezik abban a vasban. Nekem Octaviában nagyontetszett az 1.6 CR, hétköznapi használatra nem kell több, illetve pontosabban úgy mondanám, hogy elég.
Azt nem tudom az 1.6 CR csippelhető-e és mennyire, arra itt vannak hozzáértők, de annyi tartalék nincs benne mint az 1.9 őstulokban, nem biztos, hogy nagyon érdemes piszkálni.
Köszönöm a válaszodat, holnap felhívom őket. Eddig az árvizzel mentegetőztek (skoda beszállítóknál volt valóban, hírekben is benn volt - bár velük az importőrnek szerintem nincs jogi kapcsolata: hozhatnak alkatrészt máshonnan is elvileg -:) Panoráma tető nincs, de állítólag a német piacon kedvelt modellt rendeltem (Elegance, dsg, 170Le), és oda előbb kinyomják a csehek, mint hozzánk a magasabb ottani eladási ár miatt. De eléggé hihetetlen, fél éve rendeltem és még le sem gyártották.
Köszönöm a válaszodat mégegyszer, a szép autódhoz pedig sok örömet kívánok.
Így jár az a kereskedő aki folyamatosan csúsztatja az autókat, és egy új eladásából fizet ki egy régebbit...Mi is majdnem így jártunk, került pár telefonba a dolog...
Én is csodálkozom ezeken a dolgokon. Összességében persze apróságok, de nekem sok. Aktuális lassan a 60 ezres szervíz, majd megint felvetetem garos javításra. De inkább keresek valami hozzáértőt, aki meg is akarja csinálni, nem csak csinál vele valamit.
Nemrég, a kollégámnak spejzolta a kereskedő az autóját vagy másfél hónapig, mire kiderült (nem hivatalosan, de egy belső ember elárulta), hogy a kereskedőnek nem volt pénze rendezni az importőr felé, aki ezért visszatartotta a papírokat. Lett is belőle némi ajtócsapkodás, és láss csodát, néhány nap múlva mégis át lehetett adni. Márkát nem mondanék, de nem VAG csoportos ...
nekem is 4,5-5 hónappal indult, de aztán decemberben kezdtek jönni a jó hírek, hogy mégis normális határidőn belül meglesz, és a vége tényleg 3 hónap lett, ami teljesen OK. Amúgy nekem Porsche Buda-nál rendezték. Nekem azt mondták, hogy elvileg körlevél is volt már és visszaállnak a normál határidők
Július óta, bármilyen konfigurációt is rendeltél, eszement sok. Ami rátehet néhány extra hetet az a panoráma tető, de ez még úgy is elfogadhatatlan. Mégis mit mond a kereskedő?
Egyik ismerősömet a kereskedés az ígért határidő leteltével ideiglenesen tesztautóval látta el.
Így egy kicsit enyhítették a várakozás okozta kínokat.
Más esetben némi árengedményről, extra ajándékról hallottam, persze nem felejtem el azt sem, hogy ez nem a kereskedés "bűne", őket is bajban hagyja a gyár....
Mostanra viszont normlizálódott szállítási határidőkről hallok híreket, ezért mondtam az újra rendelést (bár ennek a logikája is nehezen érthető még a számomra is).
Már bizakodtam én is, hogy 3 hónap alatt megjön az enyém, amiből már 1 hónap eltelt.
Az én szerződésemben az van, hogy 12-16 hét a szálíltás. Ezt alapkivitel esetén 10 héttel, többletfelszereltség esetén 12 héttel túllépheti jogkövetkezmény nélkül az eladó. Azaz 16 hét + 12 hét, összesen 28 hétig nem csinálhatok semmit. Utána elállhatok a szerződéstől és az előleg kamatostul visszajár. Ez nem megnyugtató, de újrarendelheted.
Én is vájtfülű vagyok és rosszul vagyok+azonnal felgyújtanám ha zörög valami, de nekem a SuperbII-ben az égvilágon semmi nem zörög, nem recseg...
Csodálkozom, hogy Neked igen... A Toyota-ban hallok zörejeket, de ebben semmit....
Az Octavia-ban pl. nagyon zavart az ülések nyikorgása újkorától fogva....
Egy dolog zavar engem is a Superb-ben (bizonyítandó, hogy vájtfülű vagyok): ha alapjáraton gurulok, akkor a motor 900-as fordulaton megy és "kellemetlen" a hangtónusa. Amint megállok, lemegy 800-ra az alapjárat és elmegy ez a hang
Pedig tényleg csak apróságok. A zörgős kárpit pl. Vagy most újabban egy ideje van valami kis nemtudompontsanmegfogalmaznideolyankisreccsenőshang valahonnan, és nem lelem a forrását. Hogy valami időnként úgy hallatszik a bal B oszlopból vagy a bal hátsó ajtóból, mintha éppen szétesni készülne (de tényleg). A műszerfal időnkéntirettenetes ropogása.
Ezek nem nagy dolgok, de ilyenek az Octaviámban sem voltak, a társam O2-jében sincsenek. Ebben meg vannak. Ne legyenek ilyenek, ezek bosszantanak a legjobban.
Az ajtókárpit zörgése a kezdetektől kurvára bosszant, kólünösen mert van (volt) olyan zene ahol a basszus még külön rátett egy lapáttal. Aztán ezt ugye javították, majd megint, és talán harmadszorra lett nem rosszabb, sőt jobb mint kezdetben volt, de most megint kezd vacakolni, de jóindulatúan betudom a minuszoknak, ami egyébként nincs hatással ezekre a jelenségekre, de legalább van mire fognom.
Esetleg ha tud valaki egy olyan műhelyt, ahol garantáltan megcsinálják ezeket, annak tudatában, hogy ha azt mondják, hogy garantáltan és nem, akkor felrobbantom a műhelyt, akkor szóljon.
Más autóból átülve sokaknak ezek fel sem tűnnek, húdecsendes, húdeszuper, húdebazmegnagy, ilyesmik. És tényleg összességében pl tényleg sokkal csendesebb mint egy Octavia, de _NE_ zörögjön benne semmilyen kárpit, a fene egye már meg (ezt a végét többször átfogalmaztam).
Biztos bennem is van hiba, túl hisztis vagyok erre, a múltkor valami hosszított 450h-val furikáztunk, és abban is zavart, hogy nyekereg itt-ott, pedig az kimondottan nem egy ócóautó.
Olvastam a hírt: Gratulálok szép új autódhoz. Azt szeretném kérdezni, hol rendelted? Ugyanis és júliusban rendeltem egy Superb Kombi dízelt (szintén fehéret), és még csak le sem gyártották... semmi hírem róla. Azt modták hogy a dízel kombik szállítási határideje nagyon csúszik. Ehhez képest a Tied megjött 3 hónapon belül.
Sajnálom,de nem mi kértük!Nem feleltek meg az EU-s normáknak a mostaniak,sem az előírásoknak.Az állam vállalta,hogy ezt cserélni fogják.Ennyi.Ja!És mi fizetjük ki,nem ti.