Keresés

Részletes keresés

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 112
A 34-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1909-TőL NAPJAINKIG (1944-IG):

1909.11.01.
Simor utca és Kispest, Sárkány utca között megindult a villamos közlekedés.

1910.
A vonal 34-es viszonylat jelzést kapott.

1920-as évek végén
A 34-es villamosok MÁV-Gépgyár - Üllői út - Kispest, Szent Imre heceg út útvonalon közlekdtek.

1930-as évek végén
A 34-es villamosok ezúttal szükség szerint közlekedtek.

1944.09.26.
A 34-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (15)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 111
Bocsánat!

A 32-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1910-TőL NAPJAINKIG (1975-IG):

Előzmény: BPO-700 (110)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 110
A 32-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE -TÓL NAPJAINKIG:

1910.
A 32-es villamos Ferenc körút - Vezér utca - Erzsébetfalva útvonalon közlekedett.

1920-as évek végén
A 32-es villamosok Boráros tér - Jókai Mór utca - Pesterzsébet, Szabótelep útvonalon közlekedett.

1945.04.30.
A 32-es villamosok Boráros tér - Mester utca - Pesterzsébet, Szabótelep útvonalon közlekedtek.

1951.04.30.
32A jelzéssel villamos-betétjárat közlekedett Közvágóhíd és Szabótelep között.

1962.
A 32-es és a 32A jelzésű villamosjáratok megszűntek.

1960-as évek végén
A 32i jelzésű villamosok Pesterzsébet, Nagy Sándor utca és GANZ MÁVAG (Delej utca) között közlekedtek.

1974.10.05.
A 32i jelzésű villamosok Pacsirtatelepig közlekedtek.

1975.11.07.
A 32i jelzésű villamosjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (19)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 109
A 22-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1908-TÓL NAPJAINKIG (1975-IG):

1908.11.04.
Országház tér - Vágóhíd utca - Üllői út - Kispest, Erzsébet tér útvonalon megindult a villamos közlekedés.

1910.
A vonal 22-es viszonylatszámot kapott.

1920-as évek végén
A 22-es villamosok Népliget - Mester utca - Vámház körút - pesti Dunapart - Rudolf tér útvonalon közlekedett.

1930-as évek végén
A 22-es villamosok Sertés Közvágóhíd és Ferenc körút között közlekedtek, Mester utcán át.
/Érdekes, hogy ma 2003-ban a 30A jelzésű villamos is erre jár.../

1944.09.26.
A 22-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

1950.07.07.
A 22-es villamos Madách tér - Nagyvásártelep között közlekedett.
/Ezen a vonalon korábban 33-as villamos közlekedett./

1953.07.07.
A 22-es villamosok Boráros tér és Nagyvásártelep között közlekedett Csak munkanapokon és szükség szerint! Menetideje 10 perc volt.

1970.03.02.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Villamos-pótló autóbuszjárat közlekedett Közvágóhíd és Nagyvásátelep között;
--- A 22-es villamosjárat megszűnt.

1975.07.04.
A villamos-pótló autóbuszjárat megszűnt.
/Szerepét a Csepel felől közlekedő 79-es autóbusz vette át./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Blöky (18)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 108
Ebben a topicban olvasható néhány közlekedés történet is (zárójelben a hozzászólás száma):

Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20)
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47)
A 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106)
A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107)

A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73)
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7)
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42)
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53)

A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70)
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36)
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33)
Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104)

A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59)
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9)
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43)
A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79)

Az 1-es villamos közlekedés története (96)
A 7-es villamos közlekedés története (22)
A 11-es villamos közlekedés története (23)
A 16-os villamos közlekedés története (27)

A 17-es villamos közlekedés története (38)
A 21-es villamos közlekedés története (29)
Az 58-as villamos közlekedés története (30)
A 81-es villamos közlekedés története (30)

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (80)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 107
A 8-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1928-TÓL NAPJAINKIG:

1928. elején
A 8-as autóbuszok Széna tér és Marczibányi tér között közlekedtek.
/Később megszűntették, mert ez a vonal nem vált be!/

1928.10.15.
A 8-as autóbuszok Boráros tér és Csepel, Szent Imre tér között közlekedett.

1932.06.
A 8-as autóbusz viszonylatjelzését 21-esre változtatták.

1933.12.20.
A 8-as autóbuszok Apponyi tér (Ferenciek tere) és Farkasréti temető között közlekedett.

1943.12.31.
8A jelzéssel betétjárat közlekedett Curia utcától Gömbös Gyula útig (Alkotás utcáig).

1944.12.
A 8-as és a 8A jelzésű autóbuszjáratok - Budapest ostroma miatt - megszűntek.

1948.05.31.
A 8-as autóbusz ismét közlekedett. (Krisztina tér - Farkasréti temető)

1951.11.11.
A 8-as autóbuszok Krisztina tér helyett ismét Ferenciek terétől indultak Lánchídon át Farkasréti temetőig.

1950-es évek második felében
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 8-as autóbuszok Március 15-e tér és Irhás árok között közlekedtek;
--- A 8A jelzésű autóbuszok Március 15-e tér és Farkasréti temető között közlekedtek.

1964.11.21.
A 8-as autóbuszok Március 15-e tér - Erzsébet híd - Irhás árok útvonalon közlekedtek.

1973.09.03.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Elindult a 108-as gyorsjárat is Március 15-e tér és Farkasréti temető között;
--- A 8A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

1977.01.01.
A 108-as gyorsjárat viszonylatjelzését 8gy jelzésre módosították.

1983.03.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 8gy gyorsjárat megszűnt.
--- 8A jelzéssel Március 15-e tér és Farkasréti temető között közlekedett.

???
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 8A jelzésű autóbusz Március 15-e tér és Gazdagréti tér között közlekedett;
--- 8B jelzéssel temetői járat közlekedett Március 15-e tér és Farkasréti temető között.

1992.11.01.
A 8B jelzésű temetői járat megszűnt.

1993.10.01.
A 8A jelzésű autóbusz a Gazdagréti lakótelepet körbejárja.

1994.10.29.
Ismét közlekedett a 8B jelzésű temetői járat Március 15-e tér és Rácz Aladár utca között.

1996.02.15.
8M jelzéssel tehermentesítő járat közlekedett Déli pályaudvar és Gazdagréti tér között.
/A járat a Hegyalja út és Alkotás utca kereszteződésében, a nagyszabású víznyomócső fektetési munkák miatt a 139gy járatot tehermentesítette./

1996.03.08.
A 8M jelzésű tehermentesítő járat megszűnt.

???
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- 8: Március 15-e tér - Gazdagréti tér (nem megy körbe!)
--- 8A: Március 15-e tér - Rácz Aladár utca (temetői járat)
--- 8B: megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (105)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.19 0 0 106
Íme:

AZ 5-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1926-TÓL NAPJAINKIG:

1926.07.19.
A 5-ös autóbusz Ferenc József (Roosevelt) térről a Fő utcán át a Marczibányi térig közlekedett.

1929.08.01.
Az 5-ös autóbusz Retek utcán túl a János Kórházig (Széna térig) közlekedtek.

1930-as évek végén
Az 5-ös autóbuszok Aréna (Dózsa György) út - István út - Dohány utca >>ellenkező irányban: Wesselényi utca - Dembinszky utca<< - Károly körút - Deák Ferenc tér - Deák Ferenc utca >>Erzsébet tér<< - Vörösmarty tér - Dorottya utca >>gr. Tiszai István utca<< - Ferenc József tér - Lánchíd - Fő utca - Batthyány tér - Batthyány utca - Mária utca - Széna tér - Retek utca - Pasaréti út - Hadapród utca útvonalon közlekedtek. Menetidő 32 perc volt.

1944.12.
Az 5-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

1945.08.05.
5-ös jelzéssel gyorsjárat közlekedett Deák Ferenc tér - Múzeum körút - pontonhíd - Gellért tér - Krisztina körút - Moszkva tér útvonalon.

1946.01.05.
Az 5-ös autóbuszok - a Ferenc József híd megnyítása után - a Ferenc József (Szabadság) hídon át közlekedtek.

1946.01.18.
Az 5-ös autóbusz az elkészült új Kossuth hídon át közlekedett.
/Ezzel a gyorsjárati jellege megszűnt!/

1946.03.05.
Az 5-ös autóbusz közlekedése - üzemanyaghiány miatt - szünetelt.

1946.03.20.
Engedélyezték az 5-ös autóbuszok Kossuth hídon való átkelését, ezért Blaha Lujza tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér útvonalon közlekedtek.

1947.09.16.
Az 5-ös autóbuszok immár Blaha Lujza tér - Kossuth híd - Széll Kálmán (Moszkva) tér - Pasaréti tér útvonalon közlekedtek.

1948.02.16.
Az 5-ös autóbuszok ismét a Dózsa György út - Dohány utca útvonalon közlekedtek budai végpontjuk felé.

1948.09.28.
Elindult az 5-ös operai járata.
/Ennek megszűntetés időpontja ismeretlen./

1950.11.02.
Elindult a főváros első gyorsjárata 105-ös jelzéssel Deák Ferenc tér és Pasaréti tér között.

1951.01.27.
A 105-ös gyorsjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1971.09.03.
Újra közlekedett a 105-ös gyorsjárat (Deák Ferenc tér - Pasaréti tér).

1972.12.23.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- Az 5-ös autóbuszok Március 15-e térről az Erzsébet hídon át közlekedtek Pasaréti tér felé.
/A kieső szakaszon 74-es autóbuszok közlekedtek tovább!/
--- A 105-ös gyorsjárat megszűnt.

1974.09.02.
Ismét közlekedett a 105-ös autóbusz (Deák Ferenc tér - Pasaréti tér).

1977.01.01.
A 105-ös autóbusz viszonylatjelzését 5gy jelzésre módosították.

1990.08.31.
Az 5gy autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1990.12.11.
105-ös jelzéssel Hősök tere és Apor Vilmos tér között közlekedett az autóbusz.
/Ez a járat a 4-es autóbusz vonalának "kettévágása" után a budai szakaszát pótolja!/

???
A 105-ös autóbuszok immár Deák Ferenc térről közlekedtek Apor Vilmos tér felé.
/Sajnos elvesztettem az útvonal-rövídítésénék az időpontját!/

2001.05.02.
5G jelzéssel újjárat közlekedett Sasadi úttól Március 15-e térig, csak munkanapokon, hajnali órákban és csak egy irányban!

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (105)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.19 0 0 105
Kedves BPO-700!

Én az 5-ös és a 8-as autóbusz "család"közlekedés történetére lennék kiváncsi!
ÜDv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (104)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.16 0 0 104
AZ 55-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1955-TŐL NAPJAINKIG (1993-IG):

1950.11.07.
Elindult az 55-ös autóbusz /Népliget és Óbuda, Miklós utca között, a Sztálin (Árpád) hídon át/, valamint két sportjárat:
--- 55A jelzéssel Váci út - Népstadion között;
--- 55B jelzéssel Népliget - Népstadion között.
//Sajnos a sportjáratok megszűnéséről nincsenek adataim!//

1970.12.01.
A 155-ös jelzésű gyorsjárat Népliget és Óbuda, Miklós utca között közlekedett.

1977.01.01.
A 155-ös jelzésű gyorsjáratot 55gy jelzésre változtatták.

1982.10.26.
Az 55-ös és az 55gy autóbuszok útvonalát Népligettől a Szentendrei úton át a Bogdáni útig hosszabbították meg.

1990.06.29.
Az 55gy jelzésű autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

1990.07.01.
Az 55-ös autóbusz útvonala lerövidült: Népliget - Erzsébet királyné útja, aluljáró.

1993.10.11.
Az 55-ös autóbuszjárat megszűnt.
/Szerepét az 1-es villamos, valamint a 75A jelzésű trolibusz vette át./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.11 0 0 103
2000.12.16. (szomabt)
2000.12.18. (hétfő)

Elvileg az 1A villamos is 16-án indult volna el, de ez a járat csak munkanapokon és csúcsidőben jár...

Előzmény: Slonya (100)
Blöky Creative Commons License 2003.12.11 0 0 102
Lehetséges, nem emlékszem pontosan a napjára.
(De azóta már BPO-700 is megírta)
Előzmény: Slonya (101)
Slonya Creative Commons License 2003.12.10 0 0 101
Azazhogy 2000.12.16.?
Előzmény: Slonya (100)
Slonya Creative Commons License 2003.12.10 0 0 100
Világért sem kötekedési célzattal, de az utolsó időpont nem 200.12.16.?

Üdv.: Slonya

Előzmény: Blöky (98)
Blöky Creative Commons License 2003.12.09 0 0 99
(bocs, nem figyeltem)
Előzmény: Blöky (98)
Blöky Creative Commons License 2003.12.09 0 0 98
"1914.
Az 1-es villamos Rákóczi úton át közlekedett.
/Sajnos a két végpontja, valamint a megszűnés időpontja ismeretlen./"

A Háromkötetesből tudom:
1910: Erzsébet kné.útja - Újpest, vasúti híd
1915: Keleti pu. - Újpest, vasúti híd
1919-ben megszűnt.

...

2000.12.15 Bécsi út - Lágymányosi híd
1A Bécsi út - Népliget

Előzmény: BPO-700 (96)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.09 0 0 97
HOPP!

Ez lemaradt!

2000.12.16.
Az 1-es villamos Bécsi úttól már Lágymányosi hídig közlekedik!
/Korábban Vajda Péter utca és Mester utcai szakaszon 23-as villamos közlekedett./

2000.12.18.
Elindult az 1A jelzésű villamos is Bécsi út és Népliget között.

---

A lemaradt adatokért elnézést kérek!

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (96)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.09 0 0 96
AZ 1-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS-TÖRTÉNETE 1914-TőL NAPJAINKIG:

1914.
Az 1-es villamos Rákóczi úton át közlekedett.
/Sajnos a két végpontja, valamint a megszűnés időpontja ismeretlen./

1930-as évek végén:
Az 1-es villamos Közvágóhíd és Nagyvásártelep között közlekedett.
/Csak vasárnap a 88-as villamos üzemszünet ideje alatt!/

1944.09.26.
Az 1-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

1945.07.09.
Ismét közlekedett az 1-es villamos Közvágóhíd és Nagyvásártelep között.

1947.06.05.
Az 1-es villamosjárat megszűnt.
/Ezen a vonalon 89-es villamosok közlekedtek tovább./

1954.
Az 1-es villamos Marx (Nyugati) tér - Váci út - Újpesti vasúti híd útvonalon közlekedett.
/Ezen a vonalon korábban 3A jelzéssel közlekedett villamos./

1961.06.05.
Az 1-es villamosjárat megszűnt.

1984.11.06.
Ismét közlekedik az 1-es villamos, ezúttal Bécsi út - Árpád híd - Lehel utca útvonalon.
/Hajdanán Bécsi út és Váci út között 33-as és 33A jelzésű villamosok közlekedtek./

1987.07.21.
Az 1-es villamosok Bécsi út és Kacsóh Pongrác út között közlekedett.

1990.07.01.
Az 1-es villamosok immár Thököly útig közlekedtek.

1993.10.12.
Az 1-es villamos útvonala Bécsi úttól Kerepesi útig hosszabbodott.

1995.07.17.
Az 1-es villamos útvonala ismét hosszabb lett: Bécsi út - Salgótartarjáni út.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

köszönöm!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.07 0 0 95
Semmi baj!

Kezdtem volna izgulni, hogy mi is az igazi...

Előzmény: ARIBOY (93)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.07 0 0 94
1996.Április 1.től megszünik az Óbudai kocsiszin.
Az 1-es villamost az Angyalföldi és a Baross kocsiszin veszi át.A 17-est a Hungária kocsiszin.
Forrás:www.bkae.hu/~voni/kozlek/szov96.htm
Üdv!
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.07 0 0 93
Kedves BPO-700:Valóban te tudod jobban 1995.Mácius 1.én szünt meg a alap 139-es!Forrás:bkae.hu/~voni/kozlek/szov95.htm

Bocs a téves infóért!

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.07 0 0 92
Ariboy!

Eddig kettenn erősítették meg a 139-es összevonással kapcsolatos dátumokat!

139-es 1987.12.01.-1995.02.28.

Összevonás ideje: 1995.03.01.

1996.08.01.-es időpontot honnan gondolod? Kérlek írd meg! Várom nagy-nagy szeretettel!

Előzmény: ARIBOY (89)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.07 0 0 91
Kedves BPO-700:Köszi az infót!
Üdv!
Előzmény: BPO-700 (90)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.07 0 0 90
ARIBOY!

Ebben a topicban lehet olvasni.
Görgess lejjebb...

Előzmény: ARIBOY (88)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.07 0 0 89
További infó a 139-es buszjárathoz!
1996.Augusztus 1.től a 139-es alap járat megszünt.E naptól kezdve az addig csak hétköznap
reggeli és a délutáni csúcsidőben közlekedő 139 GYORS járat egész nap közlekedik,és több helyen megáll.Plul:A Dayka Gábor utcánál.És szóló buszok helyett csuklós buszok kerültek erre a vonalra.
Előzmény: BPO-700 (42)
ARIBOY Creative Commons License 2003.12.07 0 0 88
BPO-700:Melyik az a topik?Ahol az alábbi busz illetve villamos viszonylatokról lehet olvasni?
Előzmény: BPO-700 (80)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.07 0 0 87
Igazad van!

A kezemben ott volt a SZENT szótag is!

Előzmény: Peto (86)
Peto Creative Commons License 2003.12.06 0 0 86
" 199-es autóbusz pestszenterzsébeti útvonala körforgalommá alakult. Végpontja: Pestszenterzsébet, Városközpont"

Figyelem! Pesterzsébet nem szent, különösen nem volt az 80-ban.

Előzmény: BPO-700 (79)
Slonya Creative Commons License 2003.12.06 0 0 85
Türelmetlenül várjuk :-)))!

Üdv.: Slonya

Előzmény: BPO-700 (84)
BPO-700 Creative Commons License 2003.12.06 0 0 84
Kedves dyz!

Köszönöm a javaslatodat!
Azon fáradozok, de a honlapom kissé lassan fejlődik...

Addig szíves türelmeteket kérem!

/Ha elkészült, azonnal szólok!/

Üdv.: BPO-700

Előzmény: dyz (83)
dyz Creative Commons License 2003.12.06 0 0 83
A hozzászólás-tartalomjegyzékek helyett nem akarjátok egy honlapon összegyűjteni ezeket az info-kat?
Előzmény: BPO-700 (80)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!