Renault 1.9 dCi (DFP/FAP nélkül) motorba a Motul kenőolaj ajánlója első helyen a Specific 0700 0710 5W-40-t hozza. De második helyen a 8100 X-clean C3 5W-40 szerepel. Szóval hajrá!
Kösz ,h foglalkoztok a témával .-) a 2001es csak az 505 01el mehet az 506 01 se belevaló (én így hallottam annó ) a mobil nascar lehet jobb csak hát nincs rajta minősítés , nem minden olaj van bevizsgálva , és sztem nincs akkora különbség a jó olajok között ,de lehet tévedek :-(
Ha nem PSA jóváhagyásos olajat (gondolom csak a Totalnak van olyan) választok, akkor melyik ACEA érték a fontosabb: Ax/Bx vagy Cx? Mondjuk egy A5/B5 C2 vagy egy A3/B3 C4?
"... érdemes-e ragaszkodni az ACEA Cx minősítés meglétéhez. .... "
Legalább ahhoz ragaszkodj - a PSA konszern ugyanis már (visszamenőleg majdnem az időszámítás előtti időkig) bevezette saját jóváhagyási rendszerét, így ha esetleg PSA jóváhagyás nélküli olajat használsz, az olaj kiválasztásakor az ACEA A3/B4, C2 vagy C3 minősítések meglétére mindenképp érdemes figyelni.
Sziasztok olajosok :-) most találtam ide :-) 1 kérdés: mobil 1 nascar 5w-40 ACEA A3B4 API SMCF szint. made in usa más jóváhagyás nincs rajta ,2001es pdtdi passatba bele lehet ezt rakni? meguin-t használok pdkbe 89005L meg minden másba ami 5w-t kér
" ... nyári időszakra egy w50 vagy w60-as olaj jobbnak tűnik..... "
Motorja válogatja, a magasabb SAE osztályú motorolajok jobb tömítési képességgel rendelkeznek de kenési tulajdonságuk egy megveszekedett grammal sem jobb mint viszkozitásban kevésbé eleresztett (0W-s, 5W-s) társaiké, sőt azáltal hogy később érik el a kenési helyeket még "oda is pakolnak" a hidegindítási kopásnak - az pedig az összkopás tetemes részét teszi ki.
A magasabb viszkozitási értékű motorolajok (egy jó állapotú motor esetében indokolatlanul) megnövelik a motor belső súrlódását, így csökkentik a hasznos teljesítményt és némiképp megnövelik az üzemanyagfogyasztást is - ha ez valakinek számít.
Természetesen nem öntöttem a váltóba, visszavittem és miután elmondtam a boltban mi a problémám kicseréltük az olajat. Végül Valvoline DuraBlend 75W90 Gl4 lett.
A boltos Úriember még mindig ragaszkodik hozzá, hogy a gl4 és gl5 büntetlenül felcserélhetők egymással, meg a katalógus neki gl5-öt hoz és nem értette honnan veszem ezt a badarságot, hogy a Micrához csak a Gl4 jó meg hogy a Gl5 tönkrevágná a szinkront. Ezután kinyomtatott nekem egy Castrol Hungáriától származó dokumentumot, amiben az API besorolások vannak leírva és mutatta, hogy csak annyi a különbség, hogy a Gl5 kifejezetten nagy terhelésre van kitalálva... És kérte küldjem el neki email-ben a forrást ahol ezeket az infokat szereztem, mert az övé Cstrol Hungáriás info és ne higgyek a jóskapistának meg a Google-nak.. Úgyhogy most gyűjtöm a linkeket.. :)
(amúgy az egyik legnagyobb magyarországi olaj webshopról beszélünk) Köszi mégegyszer
A Nissan Micra esetében az EPX 80W-90 legfeljebb az ajtózsanér kenésére használható de arra sem igazán ajánlott. Ha ezt az olajat beöntenéd a váltóba (remélem még nem került rá sor) akkor a borzasztó nehézkes váltás mellett a szinkrongyűrűk idő előtti elkopására, hosszabb távon bizonyos korróziós jelenségekre lehetne számítanod.
A Castrol választékából az SMX-S a Nissan Europe kifejezett ajánlásávasl renedelkezik, így (a Castrol választékán belül) körökkel megelőz minden más lehetőségét.
Semmilyen hátrány nem származik abból ha az előírttól jobb minőségű (adott esetben 505 01 helyett 507 00) olajat használsz és azt az előírtnál gyakrabban cseréled - hacsak azt nem számítjuk hogy így többet kell költened az olajcserére. A motor élettartamára az előírtnál (és az indokoltnál) gyakoribb olajcsere jótékonyan hathat.
A VW az 507 00 minősítést határozottan az SAE 5W-30-as osztályra "komponálta" azaz más SAE osztályban ilyen jóváhagyású motorolaj nem létezik.
Ebből adódóan, ha 10ekm-ként cserélem az olajat, akkor az 505.01 teljesen ok. Viszont, okozok-e bármilyen problémát vagy szerzek-e előnyt, ha a motorban az olajat 10e-ként 507-es olajjal öntöm tele? .... és - mivel én nem találtam - tudsz-e olyan 507-esről, aminek a meleg motorhoz tartozó viszkozitási értéke magas (pl. 50 vagy 60)?
Sziasztok! Egyik ismerősöm 1994-es évjáratú Nissan Micra 1.3 frissen felújított váltójába keresek olajat. Ha jól tudom API Gl4 kell bele, 75W90-re gondoltam, de az autósbolt rásózott Castrol EPX 80W90-et Api Gl5. Jól tudom, hogy Gl4 kell bele? Milyen következményekkel járhat ha mégis az említett Castrol EPX kerül bele?