Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vwopel Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22083
Kösz ,h foglalkoztok a témával .-)
a 2001es csak az 505 01el mehet az 506 01 se belevaló (én így hallottam annó )
a mobil nascar lehet jobb csak hát nincs rajta minősítés , nem minden olaj van bevizsgálva ,
és sztem nincs akkora különbség a jó olajok között ,de lehet tévedek :-(
mantec Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22082
T SLX-350!

A VW 507 00 nem megfelelő, most éppen.
Az 1999-2001 között gyártott VIW-nélküli, PDTDI modellek kivételt képeznek.
Csak VW 505 01 a megfelelő.
Előzmény: SLX-350 (22079)
Szokecigany Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22081
Szia

SLX-350 Motul X-Clean C3 5w40 olajat nyugodt szívvel használhatom részecskeszűrő nélküli 1,9Dci Renault motorban?
GL21 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22080
Szia SLX-350!

Köszönöm a gyors válaszod!

Lehet egy kérdéssel több? :)

Ha nem PSA jóváhagyásos olajat (gondolom csak a Totalnak van olyan) választok, akkor melyik ACEA érték a fontosabb: Ax/Bx vagy Cx? Mondjuk egy A5/B5 C2 vagy egy A3/B3 C4?

Köszönöm a segítséged!
Előzmény: SLX-350 (22077)
SLX-350 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22079

mantec,

 

" ... 2001-es PDTDI-be kizárólag VW 505 01 gyártóművi előírást teljesítő motorolaj a megfelelő. ... "

 

Az 507 00-ás szerinted miért nem jó ehhez a motorhoz?

Előzmény: mantec (22078)
mantec Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22078
R vwopel!

2001-es PDTDI-be kizárólag VW 505 01 gyártóművi előírást teljesítő motorolaj a megfelelő.
Például az EssoMobil-tól a Mobil 1 ESP Formula 5W-30.
Előzmény: vwopel (22075)
SLX-350 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22077

Szia GL21,

 

"... érdemes-e ragaszkodni az ACEA Cx minősítés meglétéhez. .... "

 

Legalább ahhoz ragaszkodj - a PSA konszern ugyanis már (visszamenőleg majdnem az időszámítás előtti időkig) bevezette saját jóváhagyási rendszerét, így ha esetleg  PSA jóváhagyás nélküli olajat használsz, az olaj kiválasztásakor az ACEA A3/B4, C2 vagy C3 minősítések meglétére mindenképp érdemes figyelni.

Előzmény: GL21 (22076)
GL21 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22076
Szia SLX-350!

Adva vagyon egy Citroen 1.6 Hdi FAP motor.

Érdeklődnék, hogy a belevaló olaj kiválasztásakor érdemes-e ragaszkodni az ACEA Cx minősítés meglétéhez.

Köszönöm a segítséged!
vwopel Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22075
Sziasztok olajosok :-)
most találtam ide :-)
1 kérdés: mobil 1 nascar 5w-40 ACEA A3B4 API SMCF szint. made in usa
más jóváhagyás nincs rajta ,2001es pdtdi passatba bele lehet ezt rakni?
meguin-t használok pdkbe 89005L meg minden másba ami 5w-t kér
SLX-350 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22074

candle,

 

" ... nyári időszakra egy w50 vagy w60-as olaj jobbnak tűnik..... "

 

Motorja válogatja, a magasabb SAE osztályú motorolajok jobb tömítési képességgel rendelkeznek de kenési tulajdonságuk egy megveszekedett grammal sem jobb mint viszkozitásban kevésbé eleresztett (0W-s, 5W-s) társaiké, sőt azáltal hogy később érik el a kenési helyeket még "oda is pakolnak" a hidegindítási kopásnak - az pedig az összkopás tetemes részét teszi ki.

A magasabb viszkozitási értékű motorolajok (egy jó állapotú motor esetében indokolatlanul) megnövelik a motor belső súrlódását, így csökkentik a hasznos teljesítményt és némiképp megnövelik az üzemanyagfogyasztást is - ha ez valakinek számít.

Előzmény: candle (22073)
candle Creative Commons License 2010.01.12 0 0 22073
Kösz a választ.
Meglep, amit az 5w30-cal kapcsolatban mondasz, mert nyári időszakra egy w50 vagy w60-as olaj jobbnak tűnik.
Előzmény: SLX-350 (22066)
mantec Creative Commons License 2010.01.11 0 0 22072
T SAJt!

A feladat általános megoldása, hogy VW 502 00 gyártóművi előírásnak megfelelő motorolajat választasz, például Castrolt.
Előzmény: SAJt (22068)
SAJt Creative Commons License 2010.01.11 0 0 22071
köszönöm szépen!
Előzmény: SLX-350 (22070)
SLX-350 Creative Commons License 2010.01.11 0 0 22070

Szia Sajt,

 

" ... Castrol TXT-t (5x-40)használtam eddig. Egy boltban mondták, hogy megszűnt, így SLX Professinal 5w-40-et ajánlottak helyette.  .. Jó helyettesítés? ... "

Tökéletes megoldás!

Előzmény: SAJt (22068)
Santos20 Creative Commons License 2010.01.11 0 0 22069
Köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek!

Természetesen nem öntöttem a váltóba, visszavittem és miután elmondtam a boltban mi a problémám kicseréltük az olajat. Végül Valvoline DuraBlend 75W90 Gl4 lett.

A boltos Úriember még mindig ragaszkodik hozzá, hogy a gl4 és gl5 büntetlenül felcserélhetők egymással, meg a katalógus neki gl5-öt hoz és nem értette honnan veszem ezt a badarságot, hogy a Micrához csak a Gl4 jó meg hogy a Gl5 tönkrevágná a szinkront. Ezután kinyomtatott nekem egy Castrol Hungáriától származó dokumentumot, amiben az API besorolások vannak leírva és mutatta, hogy csak annyi a különbség, hogy a Gl5 kifejezetten nagy terhelésre van kitalálva... És kérte küldjem el neki email-ben a forrást ahol ezeket az infokat szereztem, mert az övé Cstrol Hungáriás info és ne higgyek a jóskapistának meg a Google-nak.. Úgyhogy most gyűjtöm a linkeket.. :)

(amúgy az egyik legnagyobb magyarországi olaj webshopról beszélünk)
Köszi mégegyszer
Előzmény: SLX-350 (22067)
SAJt Creative Commons License 2010.01.11 0 0 22068
Szia SLX-350,

A 93-as golfomhoz Castrol TXT-t (5x-40)használtam eddig. Egy boltban mondták, hogy megszűnt, így SLX Professinal 5w-40-et ajánlottak helyette.

Jó helyettesítés?

köszi szépen
Előzmény: SLX-350 (22067)
SLX-350 Creative Commons License 2010.01.11 0 0 22067

Szia Santos,

 

A Nissan Micra esetében az EPX 80W-90 legfeljebb az ajtózsanér kenésére használható de arra sem igazán ajánlott. Ha ezt az olajat beöntenéd a váltóba (remélem még nem került rá sor) akkor a borzasztó nehézkes váltás mellett a szinkrongyűrűk idő előtti elkopására, hosszabb távon bizonyos korróziós jelenségekre lehetne számítanod.

A Castrol választékából az SMX-S a Nissan Europe kifejezett ajánlásávasl renedelkezik, így (a Castrol választékán belül) körökkel megelőz minden más lehetőségét.

Előzmény: Santos20 (22061)
SLX-350 Creative Commons License 2010.01.11 0 0 22066

candle,

 

Semmilyen hátrány nem származik abból ha az előírttól jobb minőségű (adott esetben 505 01 helyett 507 00) olajat használsz és azt az előírtnál gyakrabban cseréled - hacsak azt nem számítjuk hogy így többet kell költened az olajcserére. A motor élettartamára az előírtnál (és az indokoltnál) gyakoribb olajcsere jótékonyan hathat.

A VW az 507 00 minősítést határozottan az SAE 5W-30-as osztályra "komponálta" azaz más SAE osztályban ilyen jóváhagyású motorolaj nem létezik.

Előzmény: candle (22063)
mantec Creative Commons License 2010.01.10 0 0 22065
T Santos20!

Igen. GL-4 kell.
Például a Castroltól:
TAF-X 75-90,
TAF-XS 75-90,
SMX-S 75-85
Előzmény: Santos20 (22064)
Santos20 Creative Commons License 2010.01.10 0 0 22064
A katalógus Gl4-et hoz hozzá? Csak mert a boltos srác szerint (az ország egyik legnagyobb internetes olaj webáruháza) Gl5 van a katalógusban..

Köszönöm a segítséget..
Előzmény: mantec (22062)
candle Creative Commons License 2010.01.09 0 0 22063
Kösz.

Ebből adódóan, ha 10ekm-ként cserélem az olajat, akkor az 505.01 teljesen ok.
Viszont, okozok-e bármilyen problémát vagy szerzek-e előnyt, ha a motorban az olajat 10e-ként 507-es olajjal öntöm tele?
.... és - mivel én nem találtam - tudsz-e olyan 507-esről, aminek a meleg motorhoz tartozó viszkozitási értéke magas (pl. 50 vagy 60)?
Előzmény: SLX-350 (22059)
mantec Creative Commons License 2010.01.09 0 0 22062
T Santos20!

A színesfém korrózióról: Totalcar Olajdoktor.
Előzmény: Santos20 (22061)
Santos20 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 22061
Sziasztok!
Egyik ismerősöm 1994-es évjáratú Nissan Micra 1.3 frissen felújított váltójába keresek olajat. Ha jól tudom API Gl4 kell bele, 75W90-re gondoltam, de az autósbolt rásózott Castrol EPX 80W90-et Api Gl5.
Jól tudom, hogy Gl4 kell bele? Milyen következményekkel járhat ha mégis az említett Castrol EPX kerül bele?
SLX-350 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 22060

mantec,

 

A 2006 január 01-től gyártott  R5 és V10 VW dízelekbe VW 507 00 jóváhagyású motorolajok is használhatóak.

 

http://www.volkswagen.co.uk/assets/common/content/owners/Longlife_servicing.pdf

Előzmény: mantec (22058)
SLX-350 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 22059

candle,

 

Jól érted a csíziót.

Előzmény: candle (22055)
mantec Creative Commons License 2010.01.09 0 0 22058
T candle!

Minden diesel motorba VW 507 00.

Két kivétellel:
Soros 5- és V10-hengeres PDTDI motorok: VW 506 01,
3- vagy 4-hengeres PDTDI motorok (WIV nélkül) 1999 és 2001 között: VW 505 01.

Pl. Castrol:
VW 505 01: Edge Turbo Diesel 5W-40,
VW 506 01: nincs,
VW 507 00: Edge 5W-30

WIV nélkül= QG0/2
WIV=QG1 és bekapcsolt WIV.
Előzmény: candle (22055)
_Fefe__ Creative Commons License 2010.01.09 0 0 22057
Hello!

Legutóbb a szokásos Castrol TXT 5w40 helyett Shell Helix 5w40-est tettem a kocsiba (Lada 16V). Úgy tűnik, a Castrollal szokásos (és ennél a motornál normális) <1dl/1000km olajfogyasztás egy kicsit megnőtt, olyan 1.5-2dl lehet.
Elképzelhető, hogy a másfajta olaj okozza a változást, vagy gyanakodjak a különböző szimmeringek valamelyikére? (a csere még odébb van, tavasz vége felé lesz esedékes, addig van elég a kannában utántöltésre)

A kocsiban 5 év és 83ekm van, kopás szempontjából ez ennél a motornál még nagyon kevés, viszont műanyag/gumi alkatrészekben nem a legjobbak a ruszkik, nem kizárt, hogy valami tömítés már nem olyan, mint újkorában.
candle Creative Commons License 2010.01.09 0 0 22056
Noszóval. QG1 és 2.
Előzmény: candle (22055)
candle Creative Commons License 2010.01.08 0 0 22055
Szia SLX

Kösz a választ, de pici pontosítást még eszközöljünk közösen.
Az ún "QG2 és 3"-as PDTDI-motorokba kétféle csereintervallummal számolhatunk.

1.) Fix 15ekm. Ehhez az 505.01 minősítés szükséges.
2.) Változó intervallum, max 30(?)ekm. Ehhez 507 minősítés szükséges. Ez az Edge5w30-nak megvan, viszont az Edge Sport-nak (0w40 vagy 10w60) nincs meg.

Ha jól értem a csíziót. Szerinted?
Előzmény: SLX-350 (22047)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.08 0 0 22053

Tökéletesen fogalmazva írtad.:)

 

... tudod nálam az üti ki néha a biztosítékot, ha a számok mögé bújva bizonygatnak és azt nem tudják azok mit is takarnak/jelentenek. Te járatos vagy az olajos szakmában és pontosan látod is a trükköket. Én meg már "sajna" jó régen vagyok azon az oldalon, ahol a való élet produkálta "csodákat" láthatom. :))

Előzmény: SLX-350 (22051)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!