Nekem is van egy olyan erős gyanúm hogy a Fiat jóváhagyásokat erős mítosz lengi körül, azt sem tartom kizártnak hogy a követelményeket az "udvari" beszállító meglévő termékeinek minősítései és jóváhagyásai inspirálták.
Hasonló a helyzet a PSA csoportnál - az ACEA minősítések mellé bigyesztett PSA teszteket az udvari beszállító helyből megugrotta.
Nem lennének álmatlan éjszakáim ha egy Fiatban az előírt gyári jóváhagyással nem rendelkező de egyébként megfelelő ACEA minősítésű és SAE osztályú motorolajat használnék.
Subcy barátunkat ne vezessük meg, mert még zavarok támadnak a szívműködésébe. ;-)
A Fiat gyári ajánlása a GP benzines motorjaihoz, főleg az alap Fire motorokhoz semmi extrát nem ír elő. Alapból a gyári ajánlás a 9.55535-M2 jelenleg is, csupán az olajajánlók dobják be az újabb fejlesztésű S2- vel rendelkező olajukat az elvárások közé. A motorokon semmit nem változtattak, tehát nem is nőtek meg a "követelmények". Ez az ajánlás pedig szvsz veled együtt jól tudjuk "csak" mit takar.
Az nem baj, h egy fejlettebb S2 speckóval bíró olajat ajánlanak, mert ez legalább a C3 tudásával jobban kíméli a kipuff.rendszert. Légyen az akár benzines(ott, amelyik DPF-es elvárás is) akár sima dízel.
Én nem keverném bele itt az általam leírva nem talált Opel szabványt, mivel az kb. az, amit az M/N 2 lefed.
Ilyen olajat meg bőven találni! :)
Ő konkrétan arra kiváncsi, h a Castrol Magnatec C3 megöli-e a vasat. Szerintem nem, én ezt használom megelégedettséggel, az autómba 150 ezer fölött van már és még mindíg nem feküdt ki, nem zabálja és ...
Ehhez a modellhez (4,50 liter) VW 502 00 vagy 504 00 jóváhagyású motorolaj szükséges, az autó szemtelenül fiatal voltára tekintettel szvsz célszerű a 0W-40-es (pl. Castrol Edge Sport 0W-40) vagy az 5W-30-as (pl. Castrol Edge 5W-30) olajok közül válogatni.
2008-as Seat Leon 1.6 Sport Limited-em volna... Szeretnék benne olajat cserélni, de nem tudom, hogy milyennel is tegyem, milyen is van benne gyárilag... Csak annyit tudok róla, hogy castrol. Valaki esetleg tudna segíteni? Legegyszerűbb a szervíz volna, csak fájna kifizetni 5000-es rezsióradíjat :)
A Castrol Edge 10W-60 API SL/CF minősítésű így bizonyos dízelekben (amelyek megelégszenek ezzel a besorolással) használható de a PD TDI (mivel ahhoz VW 505 01 jóváhagású olaj szükséges, ezzel pedig az Edge nem rendelkezik) nem tartozik ezek közé.
Két kérdésre keresem a választ. Az első, hogy a Castrol Edge 10w60-as olaja az benzines és dízel autókba is használható? (Igazából a PDTDI-kbe való használata érdekelne.) A második, hogy az AGIP olajokkal van vkinek tapasztalata?
Az általad választott Agip motorolaj (is) megfelel a PUG-hoz mivel PSA jóváhagyással ugyan nem rendelkezik de (a PSA norma lényegét adó) ACEA A3/B4 minősítése megvan.
A Fiat 9.55535-M2 jóváhagyás meglehetősen érdekes "állatfajta" mivel teljesítéséhez az obligát A3/B4 minősítés mellé az Opel dízelekből ismerős GM-LL-B-025 jóváhagyásra(?) is szükség van és itt jön a csavar: ezt a jóváhagyást a Fiat benzines motoroknál is alkalmazza!
Legjobb tudomásom szerint ezzel a jóváhagyással a Fuchs Titan Supersyn 5W-40, a Selenia K 5W-40 és a WR 5W-40 valamint a Shell Helix Plus S 5W-40 motorolajok rendelkeznek, de szvsz az adott esetben mindez érdektelen mivel legjobb tudomásom szerint az ominózus Grande Punto 1.4 8V motorjához a Fiat nem ezt hanem a 9.55535-S2 jóváhagyású motorolajok használatát írja elő (amint erről a korábbiakban már szó volt).
Ha az autógyártó termékének (Fiat Linea) a célcsoportja Kelet-Közép Európában, Közel-Keleten, Észak-Afrikában van, kénytelen tudomásul venni az Európától különböző társadalmi-gazdasági viszonyokat. De a gyári előírás/követelmény attól még tény.
"A gyári követelmény Fiat 9.55535-M2 előírást teljesítő motorolaj...."
Ezt írtad Te és a következőket ír egy manuál:
Javasolt termék(nem követelmény): Selenia K 5W-40
"Ha nem az eredeti SAE 5W-40 megjelölésű terméket használjuk, a benzinmotorokhoz legalább az ACEA A3, a diesel-motorokhoz legalább az ACEA B4 specifikációjú olajok használata megkövetelt, de ilyen esetekben az eredeti teljesítmény nem garantált.
Az ACEA A3, illetve az ACEA B4 specifikációknál gyengébb minőségű olajok használata károsíthatja a motort és veszélyezteti a garancia érvényességét."
Azért ez egészen másként hangzik, mint egy követelmény.
Milyen motorolaj kell egy Peugeot Partner 1.9 D (szívódízel)-be? Kb 200.000 km-t futott. Ezt vették hozzá: Agip Formula LL Plus 10w-40. Ez való bele?
Ennek a szabványnak milyen olajak felelnek meg? -> Fiat 9.55535-M2 Engem is érdekel. Történetesen nekem is Grande Punto 1.4 8v benzin van :) Nekem a Castrol Magnatec 5W-40 C3-as olajat említették még hogy mehet bele pl. (Mondjuk pár hozzászólással lejjebb meg Fiat 9.55535-S2 volt említve...)
Itt megy a Fiat szabványról az agyalás rendesen. Csak annyit kérdeznék:
... Fuchs Titan Supersyn 5W-40-et, vagy a Mobil1 0W-40-et ajánlanád inkább.
Egyáltalán, jó-e az, ha a hidegoldali viszkozitást csökkentem. Ismerőseim szerint a Mobil1 minőségibb olaj, főleg ez az előbb leírt. Ez is Fiat Grande 1,4-be menne.
Legjobb tudomásom szerint a VW ennek a modellnek a szervójához VW G 002 000 jóváhagyású folyadékot ír elő, ennek a követelménynek pedig a Pentosin CHF 11S vagy a Castrol CHF felel meg (a Dexron II vagy III minősítésű ATF-ek erre a célra nem alkalmasak).
Most látom, hogy 160k van az autódban, így inkább én kuplungra tenném a voksom, mintsem, hogy a váltóolaj cseréje megoldja a kapcsolási nehézséget. Több 1,4 16V-t láttam már kuplungcsere miatt 120k km körül a szervizben... Minden esetre engem megnyugtat, hogy ilyen futás mellett csak 1,5l-t eszik a tied. Bár a mienkbe még csak 65k van :), szintén Mobil Synt 5w-40-nel.
Nekem szintén Ibiza, de 2005-ös. Ugyanezt mondták a Leonomra és a többi kézi váltós SEAT-ra is. Persze azt is hozzátették, hogy, ha jót akarok az autónak, akkor 60ezrenként dobjam ki belőle a váltóolajat és CSAK gyárira cseréljem, semmi másra. Ezt tapasztalatokkal támasztotta alá a srác és olyan márkaszerelő, akihez 7 éve járok és vakon bízom. Ez nem a lúzerségemnek tudható be, hanem mert számtalanszor bizonyította hozzáértését.
Viszont azt megmondhatná valaki, hogy tényleg vannak-e olyan autók, ahol élettartamos a váltóolaj? Nekem a SEAT szervízben és több helyen is azt mondták, hogy ha csak nem ragaszkodom a cseréhez, és nincs baj a váltóval, nem kell cserélni.
7 éves az autóm (Seat Ibiza 1,4 16V), még a gyári váltóolaj van benne. Előfordul ritkán, hogy a váltókar "szálkás", vagy elsőre nem veszi be a lükvercet, ilyenkor ki kell engednem a kuplungot és újra vissza... elképzelhető, hogy a váltóolaj csere javítana a helyzeten?
köszi a kimerítő 1,5 l/16E km olajfogyasztással kapcsolatos válaszokat. Ezek szerint maradok továbbra is az 5W40nél, régebben Castrol Magnatec 5W40 volt az autóban, most Mobil Synt S - vissza kellene térnem a korábbihoz, az ajánlásoknak megfelel és abból kevesebbet is evett. Bár idővel gondolom ez egyre rosszabb lesz, jelenleg 160.000 Km-hez közelítek, és lassan időszerű lesz egy átvizsgálás is (amúgy nem szivárog, nem folyik, a hűtővíz nem olajos... egyszerűen csak egy liter elfogy egy év alatt durván.
A Fiat 9.55535-N2 jóváhagyás a rendelkezésemre álló infók alapján egy ACEA A3/B4 minősítésű "mezei" (5W-40-es) motorolajat takar míg a 9.55535-S2 jóváhagyás ACEA C3, API SM/CF minősítésű, MB 229.51 jóváhagyású(?) olajokkal teljesíthető.
A Shell motorolajok közül a Helix Plus S 5W-40 rendelkezik a 9.55535-N2 jóváhagyással, S2 jóváhagyása jelenleg (legjobb tudomásom szerint) csak a Fuchs Titan GT1 5W-40 valamint a Selenia K Pure Energy 5W-40 motorolajoknak van meg.
A Renault Traffic váltókhoz a rendelkezésemre infók szerint API GL-5-ös SAE 75W-80-as hajtóműolaj használható, az általad választott Motul olaj ennek szvsz teljes mértékben megfelel. Semmilyen ezen túli speciális gyári követelményről nem tudok (hacsak azt nem számítjuk hogy a Renault nyilván az Elfet ajánlja).
Kösz! És azt meg tudnád mondani ezek a számok mit is takarnak. Ezt szinte sehol nem látom, még az első szervizen a garancia alatt belelöntött Shell 5W-40 olajon sem. Vagy ennek van más jelölése is?