Az lenne a kérdésem, hogy egy Audi A3-asba 2003-as évjárat 2.0 PD BKD motorkóddal milyen olajat javasoltok a 120.000-es szervízhez. Eddig 30.000-es intervallummal futott az autó, véleményem szerint gazdaságosabb lenne a 15000-es intervallum. Mit szóltok ehhez? Én egy 505.01-es szabványú olajra gondoltam.
Az eltérés oka (a rendelkezésemre álló adatok szerint) abban rejlik hogy a Grande Puntohoz 9.55535-S2 míg a Lineahoz 9.55535-N2 jóváhagyású motorolajat írnak elő.
Újfent a segítségeteket szeretném kérni, mert újabb akadály nehezíti a választást. Adott egy 2009-es Q5 3.0Tdi DSG quattro és a Castrol ajánlója "gyári olajat" ír hozzá. Magamtól 5-30-as Edge-t tennék bele, de lehet, hogy valami miatt mégsem jó. Nem szeretném bukni a garit emiatt...
Hát én személy szerint nem az olajajánlók szerint vennék olajat, pont az ilyen ellentmondások miatt.
Kezelési könyv vége fellapoz, minimum teljesítendő szabványok megnéz, ellenőriz és aszerint választanék egy minél jobbat. Lehet, hogy az egyik márka 5W40-e tökéletes, de a másik márkából az 5W40 nem teljesít minden minősítést (5W40 csak egy példa volt).
Nekem itt van kis anomália az ajánlóknál. Pl. a Castrol Hungária olajajánlója a a Fiat Grande Punto 1,4 8v ( m.kód: 350A1000 ) EZT ajájánlja, míg a Fiat Línea 1,4 8V ( m.kód: 350A1000 ), tehát ua. Valóságban is ua. és mégis EZT ajánlja.:-O
Az általad is leírt okok miatt van a 99-es, 170 ezret futott, 4EFE Corollámban Mobil1 0W40, szülők 2003-as, 75 ezret futott Corsájában pedig Castrol 0W30. Nem is eszik az olajat, ellenben a mostani hideg időkben nagyon jó a kenésük. :)
Répabáró és kleingy is igazat mond!
Mindkét esetben tud csökkenni a motor olajfogyasztása!
Milyen időszakban csökken? Melyik a fontosabb?
1. a hidegoldali számot növelve (pl. 5w-ről 10w-re) ez addig tart, amíg eléri a motor az üzemi hőfokot (kb. 5-10 perc)
2. a melegoldali számot növelve (pl. 30-ról 40-re) üzemi hőfokon, azaz állandóan
Ha a még hideg autóval magasabb fordulaton, erőltetve, sportosan közlekedünk, tényleg jobban eszi, de ha finoman járunk, nem huzatjuk ki feleslegesen, amíg nem melegszik fel, akkor nem jelentős a vékonyabb olaj vesztesége.
A vastagítás csökkenti az olajveszteséget, de a motor élettartamát is a rövidíti, mert nem annyira tudja kenni!
Autómon a hidegoldalit én elvékonyítottam a gyárihoz képest, a melegoldali változatlan.
A 375.000.km-t futott Passatomba 10w40 helyett 0w40-es (gyárilag is megfelelő WW 505.00) olajt használok, és nincs panaszom. Miért tettem?
Nézzétek meg a paramétereit:
SAE besorolás: 10W-40 Viszkozitás 40°C-on: 95.5 mm2/s Viszkozitás 100°C-on: 14.3 mm2/s
Dermedéspont: -33°C
SAE fokozat: 0W-40
Viszkozitás 40ºC: 80 cSt
Viszkozitás 100ºC: 14,3 cSt
Folyáspont: –54ºC
Nem jobb, ha folyósabb az olaj, amíg hideg az autó, nem pedig sűrű, mint a méz? 40°C-on így is 5.5-ször sűrűbb, mint 100°C-on, akkor milyen sűrű mondjuk 0°C-on? Nekem inkább egyen 10.000.km-en 2-3dl. olajjal többet, így 1-1.5l., de kenjen! A gyári megengedett olajfogyasztás a komolyabb autóknál is akár 1liter 1.000.km-en!
Egyébként érdemes utánanézni az olaj paramétereinek, mert nem biztos, hogy egyik márka 10w40-e és másik márka 10w40-e azonos.
C Corsa. Z12xe a motorkód. ez még ecotec Z12xep már twinport. a tiétek ecotec. nem csak hidegen eszi a motor az olajat. "Igen, tudom mitől lehet olajfogyás, csak a kérdést eredetileg felvető delikvensnek kéne megtudnia, hol távozik az a másfél liter az ő autójából. " Milyen autó, hogy használják?
Valami ilyesmi rémlik nekem is, hogy a motor kisebb belső súrlódása érdekében talán itt-ott a kelleténél nagyobb "hézagokat" alkalmaztak. Ez mondjuk így visszaolvasva nem tűnik túl szakszerű megfogalmazásnak. :)
A korszerű olaj szépen mozgásba hozta a lerakódásokat, amik korábban orvosolták már a kopás, öregedés miatt kialakult tömítetlenséget. Ugyanez elő tud fordulni a hűtőrendszerben is, új folyadék után elképzelhető a tömítetlenség.
Amit te írsz, az alapján az ecotec motor gyakorlatilag hidegen (amíg el nem éri az üzemmeleg szintet) eszi az olajat, tehát mondjuk ha elmennél vele 1000 km-t egy se...gel, akkor nem enne szinte semmi olajat (kivéve amíg eléri az üzemmeleg szintet).
Ez egyébként pont az ellenkezője a vvt-iknél tapasztalt típushibával, amelyeknél pont a melegoldalt kell növelni a gyűrűk lágyulása és/vagy a lehúzógyűrű leragadása miatt, ilyen esetekben a kipufogó tele van olajjal, ennél a hibánál ott fogy el az olaj.
A Kadettet anno a lehető legjobb anyagokból rakták össze (mivel akkori párom csinálta :) ), viszont az az ős motor (1.6 szívódízel) nem a vékony, fullszint olajra lett tervezve, nagyobb hézagokkal, stb, ergo folyt orrán-száján egy idő után (értsd: 3-4 havonta után kellett tölteni). Előtte a sima ásványi, vastagabb (10W40) olajjal nem volt olajevés gond, egy csereperiódus alatt nem ment le félre sem a szint. De szegény már az örök utakon van.
C Corsa motorkódot fejből nem tudok (szülőket ilyenkor már nem tudom felhívni a pontos adat miatt), de 2003-as (C széria, 5 ajtós), 1.2-es, 16 szelepes, benzines darab úgy 75 lóval. A B Corsa nagyon nincs széthajtva és nem is lesz, legalábbis párom biztos nem hajtja szét. 45 lovat nem is lehet. :D Vigyázunk rá. :)
Igen, tudom mitől lehet olajfogyás, csak a kérdést eredetileg felvető delikvensnek kéne megtudnia, hol távozik az a másfél liter az ő autójából. :)
Az újabb autók általában mind eszik az olajat. DE! minél kisebb az 1. szám annál vékonyabb az olaj, ebből adódóan a kopottabb motor könnyebben eszi meg. Astra. pontosan 10w-s olajat szoktak beletenni hiába csak félszintetikus de ez nem tünik el a motorból! az olaj szabvány a senkit nem érdekel mert nem győzi öntögetni az olajat a motorba. Kadett. nem hiszem hogy a motor a jobb minőségű olajtól ment tönkre!! ez paradoxon! inkább azt tudom elképzelni , hogy gagyi minőségű anyagokkal lett összerakva. Corsa 2003. mi a motorkód? Corsa 95. ez egy 8 szelepes motor, és ha nincs széthajtva még bírni fogja 1 darabig olajkajálás nélkül, csak vigyázattok rá! olajfogyás lehet szelepszár szimering, gyűrű , főtengely szimering.
Ez érdekes, hiszen az első szám a hidegoldali viszkozitást jelöli és csak hideg motornál van jelentősége kenés szempontjából. Üzemmeleg motornál már a második szám a fontos és ha fogy az olaj, tehát eltűnik a repedéseken, hogy hülyén fogalmazzak, akkor "vastagabb" kellene bele. (Toyoták vvt-i olajfogyijának javítása tipikusan ezzel a módszerrel húzható egy darabig, tehát 5W30 helyett 5W40-et, esetleg 5W50-et beletenni).
Érdekelne, hogy pontosan milyen olaj helyett pontosan mit tesztek bele az Astrákba, mert én arra tudok gondolni, hogy az 5W félszint/full szint helyett ásványi 10W kerül a kocsiba, ami alapvetően más olaj, ezért állíthatja meg időlegesen a fogyit. Meg esetleg az adott olajak szabványait is össze lehetne hasonlítani.
('81-es Kadettemet az ölte meg, hogy ásványi olajra volt tervezve a motor, full nagygenerál után a szerelő viszont fullszintet tett bele, 60 ezer után már zabálta is az olajat, míg az előtte használt ásványiból alig néhány mm-t evett le nagygenerál előtt).
A 2003-as 1.2-es Corsa ecotec motorú már? Mert apum ilyen Corsája 0W30-at kapott (75 ezer km van benne most), párom 95-ös, 1.2-es, 45 lovas Corsája pedig (120 ezer km) 5W40 full szintet kapott és egyik autó sem eszi az olajat 15 ezer km alatt.
Meg ugye jó lenne azt is tudni, hogy miért eszi adott autó az olajat, mert ha "csak" szelepszárszimering, az egy olcsó dolog és megérheti a javítás, míg ha az a baj, hogy "kivan a motor" és esetleg teljes generál kéne már, akkor megint meggondolandó, hogy inkább töltögeti az ember évente a plusz másfél litert, ez igazán nem akkora gond (mint pl. kolleganőm hibás autója, amely 200-300 km alatt megevett 0.5-1 liter olajat). :)
ebben nagyon nem értünk 1-t. a kopott motor a 10w-s olajból kevesebet eszik meg mint az 5w-s ből. PL astra ecotec motorok, 50-60e km után mindenki 10w-s olajat használ aki nem akarja , hogy annyi olajat egyen mint benzint. és ezt bármelyik autóra igaz. 5w50-s olajat ugyanúgy megeszi , de a 10w-t nem!!!
Ez a motul ajánló is egy vicc... Ugyanilyen F9Q motorral szerelt Meganehoz X-Clean C3 az ajánlás míg Traficnál X-Cess. Mind1 most kapott X-Cess 5w40-et,de a későbbiekben maradok az X-Clean C3-nál mivel ezt nagyon olcsón megkapom + rendelkezik a szükséges Ace A3-B4-C3 +RN700-RN710 minősítéssel.
Egy biztos, ha a hidegoldali viszkozitást növeled, annak tökéletesen semmi hatása nem lesz az olajfogyira (5w-ről 10w-re növelés).
Szerintem a kb. 16 ezer km/1.5 liter egyáltalán nem gáz, én nem nyúlnék hozzá. A motorgenerál nem itt kezdődik. :) Bár jelzi, hogy kopik a motor. Esetleg érdemes lenne még megnézni, nem-e szivárog valahol és ott tényleg tömítést cserélni.
Plusz meg kéne nézni, hogy a Mobil Synt S, amit használsz, tényleg jó-e a te motorodhoz, nincs-e másik olaj, ami jobb lenne és esetleg még a másfél literes utántöltéseket is lecsökkentené.
2006-os 1,9Dci Renault Traficba használhatok Motul X-Clean 5w40 C3 olajat? Motul ajánló szerint X-Cess 5w40 kell bele,de van itthon egy kanna C3-am ráadásul ezt a jövőben olcsóbban be tudnám szerezni..