Ebből az oldalból nézve teljesen igazad van. Elég aggasztó, hogy a Volán állományában már alig van "retro" kocsi. Egy DUD-os (vagy olyan szintre felújított) 200-ason már nagyon nincs mit eltenni.. :S
Ezt senki se vonja kétségbe, bár azért kisebb tömjénfüsttel is értelmezhető a dolog :P
Ennek a kocsinak volt egy rendkívül különleges előélete, az akkori dizájnnal együtt: én pl. szívesen láttam volna eredeti állapotúra felújítva, sárgára fényezve retro kocsiként. Mások nem így gondolkodtak, mert kevésbé tartják fontosnak a múlt egy jelentős darabkájának megőrzését, és itt nem erre a konkrét kocsira célzok, hanem a 200-as szériára, annak már 35-40 éves pályafutására. Ezt a kocsit speciel több okból is érdemesnek tartottam volna erre a célra, de nem így történt. Ez van.
Igen, ez is csak egy a sok gyönyörűen felújított kocsi közül. :P
Azért ha megnézzük a 260, 280, 415, 395/E95 elég szépséges kocsikkal találkozhatunk a cégnél. Meg merném kockáztatni, hogy a DUD-széria és a 415-ösök az országban a legszebben lettek felújítva.. :)
A feljújítás gyönyörű lett!! Végülis egy kevés km-es busz, nem igazán érett meg a selejtezésre.
Viszont sajnos le kell mondani egy újabb elképzelésről. Terveztem, hogy beszerzek célszerszámokat, és megbeszélem a szentesiekkel, hogy egy fotó erejéig le lehessen szerelni a "tyúkitatókat". :((
Atyaúristen!!! Egyik szemem sír, másik nevet. Eltűnt a ráncajtós korszak egyik utolsó gyöngyszeme. Ezzel szemben viszont megszületett a cég legpatentebb állapotú 260-asa. Gyönyörűen néz ki a gép!
3./ A laktanya új kerítésének építés miatt eltűnt az évtizedek óta a laktanya bejárata előtt háborítatlanul álló Volán csigás régi típusú helyi megállótábla, ami az 1996-ban megszűnt akkori 5-ös (Vasútállomás-Laktanya) helyi autóbuszvonal végállomását jelölte.
4./ Megújult a legendás BOS 770-es.
Ha működne ma is az Ikarus és még mindig gyártaná az IK 260-asokat, valószínűleg így nézne ki egy gyári új darab, de lehet, hogy nem csak én sajnálom, hogy nem maradt meg ráncajtósan, nosztalgiabusznak.
Lenne egy technikai kérdésem a szolo gázos buszoknál HCT-516 nincsen. Pedig sorozatban vannak 511-517ig.Gyártásuk napra pontosan megegyezik a HYR-741 el. Miért kapott másik rendszámot? Avagy miért nem a 516 maradhatott meg?
Hátőőő, áldozatául esett egy személyeskedésnek :((
Havonta 1x járok otthon. A BHJ-606 sárgán, zöld Déli aprós reklámmal, meg az ABU-s sárga trilexes IK280 képeidre gondolnék. Bízom benne, hogy lesz majd időd rá :))
Kár a szpringsztrítért, a szegedi fórum egyik legütősebb nickje volt... Béke poraira :-((
Kéne egy jó szkenner, az az igazság, vannak izgalmas dolgok 2000-2001 környékéről is... A digi képek 2002. novemberétől vannak, azok közül már tettem be ide képeket, pl (ha jól emlékszem), épp DUD-271-ről is, ami egy papírkép még korábban szkennelt verziója. Ma már nincs időm, de talán a jövő hét végén elkezdek feltenni egy-két korábbi képet.