Közeledik az évvége, ideje megkezdeni szokásos évértékelő adásunkat. Lássuk, milyen újdonságok érkeztek a Tisza Volánhoz 2009-ben!
Az első rész kicsit elüt a témától, ugyanis a 2008 utolsó napjaiban beszerzett MB Conecto buszok a főszereplők, hiszen mindegyikük a tavalyi "lapzárta" után állt üzembe!
A gázos Citarokról mindenki ez mondja hogy padlóig nyomja és nem megy, mivel ez nem így működik van! Kisebb gázzal kell indítani és mielőtt váltaná a 2.-at akkor egy pillanatra visszább engeded a pedált és akkor jobban fog menni!
Eléggé erőlködik, sofőr is mondta h nyomja padlóval, de alig gyorsul, ehhez képest még a DZA-035 is jobban gyorsul :D Sajnos a Sándorfalvi út nem a legideálisabb, mivel főleg a Leendő autópálya környékén nagyon rossz minőségű az út, éppen hogy nem ér le az alja :S Elméletileg 70-nél többet nem bírnak, de ki lett próbálva, bír többet :)
Még csak egy kocsi került át, megnézik, hogy jó lesz-e így, megéri-e áttenni őket. Tehát jelenleg egy tesztüzem zajlik a 357es kocsival. Az LPK-k jórész LIF-ek helyére kerültek, így hiányoztak volna a gépezetből a MB Citarók. Mire átkerül az összes kocsi meg fog történni az átszékezés és a helyis mivoltukra emlékeztető jegyek eltávolítása.. :)
De miért halogatják? Jöttek új Conectok, ha a Citerák helyére kerültek akkor nem hiányoznak helyiből, és amíg nem rakják át őket helyközibe addig onnan se, vagyis bőven lenne idejük átrendezni az utasteret, levakarni a "Helyijárat" matricát, esetleg még át is festeni, de azt valószínűleg a felújításra időzítik. Így meg hogy kipakolják őket helyközibe át kell rendezni a kocsikat, merthát ami eddig ott volt annak is lennie kell valahol, és mikor kiveszik őket hogy átrendezzék az utasteret akkor meg valamit a helyükre kell rendezni...
...és Makkos tele volt Citarókkal. A nagy kocsik, a XXI. század betörése a városba. Majd jöttek a Volvók és háttérbe szorultak a CNG-s csodák, mostanra osztottba kerültek, majd pedig el is hagyják Szegedet. :)
December... :-)) 2006. február 1-én pedig forgalomba is álltak. Emlékszem, milyen lázasan vártuk a Makkosházi körúton az első példányokat... Majd nemsokára feltűnt KDJ-356 90F-en, papír BUSE-val, mögötte szorosan ELR-438, mint 90 :-))
Figyeld meg, most jönni fog és belinkeli azt amit Te is :D Martinnak: 1. Elvileg 192 fő férőhely 2. Mert drága és van ahova a szóló kevés de a CapaCity meg túlzás volna. Meg ez mindenkinek a saját ízlése, nekem pl nem tetszik a CapaCity. És a félkövérítést meg a dőlt betűket meg kikapcsolhatnád. A félkövér betű a nyomatékosítás jele, a dőlt pedig általában az idézet szokott lenni.
2., Azért, mert a Capacity jóval drágább autóbusz, mint a Conecto. Tízmilliókkal került volna többe. A Közép-európai régió számára fejlesztették ki a Conectót, mert olcsóbb, gazdaságosabb, nem annyira "német luxus", de még ígyis megtalálható benne a MB motor és főegységek, valamint a szervízhálózat.
3., 23 db 280G és 12 db 260G van a Tisza Volán állományában.
4., Nem tudom ezt minek írtad ide, nem tatozik ide túlzottan ez a weboldal, de köszönjük...
Érdekes én nem láttam még olyan cikket, hogy a plüss figurák megölték volna az utast. Anno a legszebb gép a HCT-514 volt az a sok állat benne tök király volt az utastér. Most is meglehetne csinálni csak úgy, hogy ne a szélvédőt takarják az állatkák. A Pick Szeged es dobolók vagy tapsolok is jó helyen voltak, meg a Pick Szegedes sál is.
Többek között autóbusz állomás is épül majd Sándorfalván. Ehhez a Tisza Volán a KDJ-s Mercik kiköltöztetésével járul hozzá, tehát ha minden igaz a 4 db KDJ-s forgalmi rendszámmal rendelkező MB Citaro lassan már a Szeged-Sándorfalva járatot fogja csinálni. Addigis a sándorfalvi kollégák nézelődjenek, mert már most elcsíphetnek 1-2 mercis menetet.. :P A KDJ-357-ről készült helyis képeket érdemes eltenni. KDJ-358 pedig csak ideiglenesen került át Dorozsma kintalvóssá.
Sajnos sokszor már balesetveszélyes mennyiségű plüss, tábla és felirat került a szélvédőkre, amik a kilátást akadályozták. Ezért sem lehet már igazi Vezérgép az LePKe..