Én abszolút módon támogatom a Bolero-Columbus cserét, én is igy tettem. Sajna a Bolerot csak 75e ft környékén tudtam eladni, de akkor sem bántam meg. Szintén van GSM3-as kihangositóm is. Ezerszer kényelmesebbnek, és jobbnak tartom a gyári navi használatát - hála istennek a térképes lefedettség egész jó - mint szórakozni egy felcuppantott dzsunka utólagos GPS-el egy ilyen értékű autóban. A kormányról vezérelhető kihangositó is igen jó, azt is csak ajánlani tudom. Nem olyan vészes az ára a 2 dolognak, és nagyon hasznosak tudnak lenni.
"Kétségtelen, hogy a hordozható navik térképállománya gyakrabban frissíthető, navigálásra jobbak is lehetnek, mint a gyári hardver és szoftver, de ne felejtsük el, hogy a Columbus nem csak navi,"
...nézd, én az a fajta kötöszködő bunkó vagyok, akinek ezek alapján elég nehezen tudnád megmagyarázni, miért ezt válasszam navigálni, ha nekem az számít, hogy pontos, és friss legyen... ;)
"hanem egy 30 GB merevlemezzel és DVD meghajtóval ellátott központi egység, ami a gyári telefonkihangosítóval kiegészítve képes teljes körű multimédiás kiszolgálást biztosítani a kormányon lévő kezelőgombok és a Maxi-DOT felhasználásával."
...ez meg, már ne is haragudj, de kezd a bullshit marketing kategóriájába áthajlani ;))))))))
Jól néz ki egybeépítve, szép, megértem ha valakinek tetszik, nincs vele baj. Ugyanakkor meg a középkonzolon, ott inkább fefelé mint fent, sokkal alkalmatlanabb helyen van bámulni mint az igénytelenül az ablakra felrakott navit, márpedig időnként muszáj bámulni, ha pl nem néztem volna a rajzot a franciáknál (sűrűn) és az olaszoknál (ritkábban), simán elveszek. De minden megszokható, és az általam most felhozott érv is inkább erőltetett, mint valós probléma.
Engem nem zavar az ablakra tett navi, ami: 1. olyan és akkor amilyet éppen akarok betenni, 2. olyan szoftverrel amit éppen van kedvem használni (értsd van piaci választék), 3. akkor veszem le onnan amikor akaram, ha tényleg úgy érzem, hogy nem való egy Superb kategóriájú kocsiba. Ez utóbbit nem us értem pontosan, ez egy sima középkategóriás, igaz szép nagy, van akinek tetszó van akinek nem, relatíve jó minőségű, kicsit túlárazott tömegmodell, kicsit többet költő átlagembernek. Sznoboskodni, felvágni, villantani, puncimágnesnek nem igazán jó, ugyan mi baj a szélvédőre (akár csak időlegesen) felrakott navival? :)
Ebben is igazad van, lehet találni rögzítőket, de nekem pl. nagyon jól esik, hogy a telefon a zsebemben van és kényelmesen, nagy karaktereket olvasva válogatok a teljes névjegyzékben a Columbus képernyőjén, majd tiszta hangokat hallgatva beszélgetek a hívott féllel miközben a navi mutatja az utat, vagy a gyerek nézi a DVD-t.
A műszerfalból semmi nem áll ki ami a törésteszten nem volt jelen és le sem tudom törni törölgetés közben.
Persze mindenki mást tart fontosnak, nem akarok meggyőzni senkit.
A gyári kihangosító nincsen benne a Columbusban, az egy külön egység, kb. 80 eFt utólag, ha nem a szalonban rendeled (ott lényegesen több).
A Columbus 180 eFt körül szinte bármikor elérhető, néha alatta is, de soha nem jelentősen alatta.
A Bolerot kb. 100 eFt magasságában lehet gyorsan eladni, kicsivel többeért is elmehet, de nehezebben.
Én Columbus és OEM kihangosító párti vagyok, egy Superb kategóriájú autóban nem tartom elég nívósnak a hordozható navit, nem is beszélve az abba épített kihangosítók minőségéről.
Kétségtelen, hogy a hordozható navik térképállománya gyakrabban frissíthető, navigálásra jobbak is lehetnek, mint a gyári hardver és szoftver, de ne felejtsük el, hogy a Columbus nem csak navi, hanem egy 30 GB merevlemezzel és DVD meghajtóval ellátott központi egység, ami a gyári telefonkihangosítóval kiegészítve képes teljes körű multimédiás kiszolgálást biztosítani a kormányon lévő kezelőgombok és a Maxi-DOT felhasználásával.
A hordozható navi elhelyezése az autóban érdekes megoldásokat szülhet, a tartó a szélvédőn zavaró is lehet, a nyomai szintén, el kell tenni, lóg a tyúkbél...
A Columbus miatt nem törik fel jobban az autót, mint a Bolero miatt, a laikus össze is keveri a kettőt, hiszen a Bolero csak a gombok számában tér el megjelenésre a Columbustól ellenben egy kiszerelt Columbust macerásabb (bár nem lehetetlen) újra üzembe helyezni, mint egy hordozható navit elpasszolni.
Én ezeket gondolnám végig aztán döntsön a pénztárca.
Az elmúlt 2218km-eren a fogyim 5,7 literre alakult. 54km/h átlagsebességgel, 41 óra 18perces üzemidővel. Mindezt: 1/4 vidék, 1/4 Budapest, 2/4 pálya és főúton produkálta. :-)
Nem érdemes szórni a pénzt Colombusra..drága és nehezen fogsz megszabadulni a Bolerotól! Ha van Navi-d, azon van bluetooth, szal azon keresztül is beszélgethetsz, bár kétségtelen, hogy 1 Parrott vagy 1 gyári Nokia hangminőségben erősebb lehet...Én anno LG kiahngosítót vettem, felcsíptethető a napellenzőre, az is megteszi és bármelyik bluetooth-os mobil csatlakoztatható hozzá. Most egy új Garmin Nüvit használok van hozzá lifetime frissítés és bőven elégséges a bluetooth-os kihangosítója is.
Kb. márciusban érkezik meg a Business felszereltségű Superbem, amiben nem lesz kihangosító, mert nem lehetett rendelni hozzá.
Ha szeretném használni a telefonomat kihangosítóval, akkor van értelme eredeti GSM 2 vagy 3-at beletetetni utólag vagy vegyek egy Parrot-ot vagy nokia bluetoth kihangosítót?
Ha gondolkodok és a Bolerot Columbusra cserélem navi miatt, abban sincs bent gyárilag a kihangosító ugye?
Akkor ezek szerint a Te géped sem a valós fogyit mutatja! :-(
Korábban nekem egy Alhambrám volt, annál a computer által mutatott fogyit megszoroztam a megtett távolsággal. és decire megkaptam a tanolandó üzemanyag mennyiségét.
megjegyzem....a nappali fény nem összetévesztendő a helyzetfénnyel....amúgy már nemcsak nappali fény van mint DRL hanem DPL is ami pozicíó fény...a pozició fénynek kisebb a fénye h.ennek mi az értelme az kérdés....
a nappali menetfény..ahogy a nevében is bennevan nappali használara van kitalálva...anno azért vezeték be a városon kívűli tompított használatát mert esetleges előzésnél nemlehetett megállapítani h.a messzeségben a kocsi jön vagy megy....ezért világít a menetfény csak elöl...a "problémádat" énis észrevettem már de relatív logikus a magyarázata....amúgy azokon a kocsikon amelyiken ilyen van pl: Audi...fényérzékelő van...persze valószínűleg kézzel is állítható a lámpakapcsolója de automata üzemben is működik....
Két kb senkit sem érdeklő dolog az aktuális témákhoz.
Zene: eddig még ebben az autóban nem volt bent a U2 Pop. Meglepően jól szól a sima gyári rendszeren, ami azért jó dolog, aki ismeri ezt az albumot az tudja, hogy a mélyek xar rendszeren csúnyán torzíthatnak, néhány helyen talán kicsit túlzottan kevert az anyag.
Fogyasztás: szinte teljes téli városi fogyasztás, bp, nem különösebben kímélve, elég sok rövid úttal. 7.2, és ezt írja ki decire pontosan is a BC. Ebből az utóbbi a meglepő infomáció, bár nekem eddig is 1-2 deci különbséggel mutatta, de van akinél ennél nagyobbak az eltérések.
És ma láttam nyomokban a sárszín alatt az autó eredeti fehér színét, még mindig szép, tetszik, érik bennem az elhatározás, hogy lemosatom...
Félreértés ne esssék, nem azt mondtam, hogy nem lehet fejleszteni a gyárit, de egy épített rendszer egészen más kategória: a zajcsillapítástól kezdve, minőségi kábelezésen át, egy fullos fejegységig hosszú még az út...erősítő(k), szett előre-hátra stb..stb és már el is költötted a többszörösét annak amire te gondoltál..nálam egyszer volt budán kutyavásár, sok pénzt költöttem rá, nem is használtam igazán ki, eladásnál meg külön-külön kellett eladogatni, volt vagy 1év mire mindent elvittek...ezért marad a gyári alap ami az elegance-hoz jár. Peace
Én kértem Sound Systemet, de tényleg nem nagy szám. Viszont épitett rendszert lehet azért olcsón is beszereltetni, nekem egy mélynyomó külön erősitővel meghajtva, plusz az első ajtók hangszóró-cseréje összesen 140e Ft volt, ráadásul elég jó minőségű alkatrészekkel, munkadijjal együtt. A különbség ég és föld a gyárihoz képest...
Én nem költöttem a Sound Systemre...de elégedett vagyok a gyárival is. Előző autómba építtettem rendszert, de eladáskor nem fizetik meg...hogy jó is, szép is legyen: alsó hangon is 500-600 ezer ft-ot kell hagyni a kasszánál..igazi minőségről, meg nem is beszélve..
A fogyira visszatérve: nekem a 2.0 PDTDI 8-9 liter között eszik Pesten. 4es főúton az előírtak szerint közlekedve: 4-5 liter között. M5-ön 6 liter körül-->az átlag fogyim 5,5 és 6,0 liter/100km-re alakul. Napi 140km-er körül autózok, vidék-Pest viszonylatában.
A 2. ünnep között voltam a kereskedésben intézni a papírokat, és a díszcsík kérdésre 2 kollégát is felhívott az uriember, és mindkettő azt mondta, hogy van színrefújt, de króm nincs rajta. Ez a Business-en van.
Van itt a fórumon olyan, akinek business S2-je van?