Hát a 4. ajtónál utazva, a recsegést hallgatva nem is biztos hogy ki kellett volna vágni..... Vagy gondolták hogy majd az alváz úgyis összetartja, minek merevíteni?
A kulcsszó egyébként még mindig: AJTÓK! Ma volt szerencsém Kwy-462-höz, harmadik ajtó fél szárnya nem működött, be volt szorulva, de legalább már nem olyan tetű lassú. Kwz-189 első ajtajának fél szárnya nem működött, erszetette a levegőt. A motorja alapjáraton pedig még önmagához képest is iszonyat hangokat adott ki. Az egész összeszerelés eléggé...igénytelennek tűnik. A tejüveggé vált ablakok Kwz 189 és 217 esetében, a 217-esen a fülke oldalában lukak vannak belül, 189-en van egy leesett dekoritlap hátul, lógó díszlécek, és az a plexi...nem telik már üvegre, úgy tűnik. Mindezeket még csak elviseli az ember, de legalább az ajtók működnének. Az első általában elereszti a levegőt, a többi pedig beszorul. Mindegyiken. De ugyanez a probléma a 7000-ekről is elmondható. De hát várunk...majd lesz megoldás...majd.
Egy kis helyesbités: A Volvo-Säffle buszok a Swebus tulajdonában voltak, Göteborg városi járatain kezdtek, majd 2004-töl Stockholmban jártak elövárosi forgalomban. Svédországi életük alatt végig 3 ajtóval rendelkeztek.
:-)) Igen, eredeti Volvo-k. A KVW-sorozat korábban Genf városában közlekedett, ezek Volvo 7000A típusúak. A KWY és KWZ rendszámú kocsik Volvo Säffle (ha úgy tetszik, Volvo 5000) gépezetek, ezek Malmö elővárosi forgalmában jártak, három ajtóval. A negyedik ajtó már az Alfánál került rájuk. Továbbiakról egyenlőre nem tudok, szerintem ha jön még, akkor kettő és 7000A lesz.
van igazság, de nem mind a felújítás hiánya, mert ugye van egyszer egy megrendelő is, aki fizet. annyit amennyit és akkor ugye kicsi pénz kicsi foci. Ettől függetlenül, amilyenek ezek voltak eredetileg, zongorázható a különbség
Furcsa módon (?) azt láttam, hogy mégsem a sokat szidott Alfa által beszerelt ajtókkal van gond, hanem az eredetiekkel. Kvw, és Kwy esetében is. A Localóval nekem még midnig az a bajom, hogy csörög, zörög, majd' szétesik. Ahogy megnéztem -az ablakokra nincs ötletem, mert ha ez elérhető árú, akkor ez van- a fülkefal és az ajtó feletti műanyaglapok, az ajtótükrök is, egy-két plusz rögzítési ponttal már talán nem zörögnének. Annyira. (Bár...nem vagyok biztos benne, hogy a Localo, mint olyan, megfelel a "Volvo buszok Budapesten" topikcímnek...sőt, talán már OFF)
Én sem értem egészen, mert amíg nem tudtam, hogy háromajtós volt, észre sem vettem, hogy úgy vágták bele a negyediket. Az Ikarus-féle csengő ütött, viszont mindenki meghallotta, és nem csukódott oda senki. A műszerfal...hát, az már olyan sufnituning kinézetű dolog. De semmi sem lehet tökéletes. Az ajtóhibák zavaróak, de biztosan van/lesz rá megoldás.
A Kvw-sorozatnál a kifelé nyíló ajtók nem szeretnek kinyílni, a tetődekorit nagyon rázkódik, és némelyiken az ajtókamerákat is a szentlélek tartja. De összességében még jók, főképp az említett ajtómeghibásodás zavaró. A Kwy már más kategória. A hátsó bal kettes ülésnél -a motor előtt- iszonyú kicsi a lábtér, de ven még hely máshol is, ez van. De ezeknél is az ajtó a fő gond szerintem. A 462-esnek az első és harmadik ajtaja halódik, a 464 meg olyan lomha, mint az egykori Joy-222, a 284-esünk. A másik kettővel még nem utaztam, de hallottam már vezért róla beszélni, és...mondjuk úgy, nem éppen kedvenc ez az 5000-es. De meglátjuk a többit. MErt...szerintem a KXM-es Localo is egész egyben van már.
Mi a baj velük? Sajnos még nem volt alkalmam kipróbálni őket, sőt még csak félkészen láttam, kíváncsi vagyok a tapasztalataitokra. A KVW sorozatnál a kifelé nyíló ajtókkal vannak gondok?
Ha fotózod még légyszi dobd már fel...igen az itteni gazdái renden tartották a gépet az biztos..mit tudsz meddig maradnak Pesten?lÁTOD,MI MEG ANNAK ÖRÜLNÉNK ha minél hamarabb visszajönne,persze a " testvérével" egxütt.Vigyázzatok rájuk!
Ó, nem tesz semmit. 715 nagy kedvencem lett, keresem is mindig. Mondjuk úgy, szerintem kiemelkedő a pesti Volvok között is. Sajnálnám, ha visszamenne, de..."nem mi kaptuk":)