Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

virtualias Creative Commons License 1998.10.09 0 0 29
Konstruktív javaslat no X

Nem sokat szóltatok a parkolásról, ami szintén KRESZ téma, és elég kellemetlen is, ha már jártatok az autótokért az M3-as híd alatt (potom 9000 Ft/elszállítás). Azt hiszem jelentősen csökkentené a belvárosi dugók méretét, ha a sárga lopóautók nem az M3 bevezető úthoz legközelebb álló, de senkit nem zavaró kocsikat vinnék el, hanem a vészvillogóval a Nagykörúton álló Merdzsókat, akik miatt Budáig áll a sor. Persze lehet, hogy attól félnek, hogy ha elviszik a Merdzsót, két nap múlva lerobban az M3-as híd...

BlackLion Creative Commons License 1998.10.08 0 0 28
Elgondolkozott mar valaki azon, hogy miert fontos peldaul a buszsav?Abba mar beletorodtem, hogy fel BP a koltsegvetesbol tomegkozlekedik(a berlet ara kb. a BKV koltsegeinek a harmadara eleg), de hogy ezek utan meg elonyt is biztositsunk nekik, az azert mar egy kicsit sok.A kedvenc helyem a Szabadsag-hid, ahol az autoknak es a villamosnak is 2-2 sav van.Mikozben az autosok a dugoban varakoznak, addig nagy ritkan elhuz mellettuk egy villamos.Igy az ido nagy reszeben 2 sav uresen all, amig az autok egy savban alldogalnak.Csak tudnam ki talalja ki ezeket a remek megoldasokat.
KisPutto Creative Commons License 1998.10.08 0 0 27
Konstruktív javallat No.II.
Angliában láttam '93-ban. Egyes felüljárókon - autópályák felett - 4 db lézeres sebességmérő van felszerelve. A felüljáró után 100 yardra egy óriási kijelző, amin a gyorshajtó rendszáma és sebessége megjelenik. Eközben a központ kiprinteli a fényképet és a csekket is...
Ja, hogy miért van pont négy? Azt nem tudom.
Bölény Creative Commons License 1998.10.08 0 0 26
Emberek! Meg tudja nekem magyarázni valaki, hogy a rákba' tud frontálisan összeütközni előzésnél egy Lada és egy kispolszki?! Még ha a Lada kamiont előzött is, el kellett volna férniük az úton hármasban. Valaki (akármelyikük is volt, Isten nyugosztalja) nagyon elszúrta. Nekem is volt ilyan esetem, látom a tükörből, hogy merdzsó nagyon nyomul, be is előzött, de szerencsére a szembejövő is észnél volt, széthúzódtunk, bunkókám elviharzott közöttünk és mindenki életben maradt.

A gyalogos-autós konfliktust én magam úgy rendezem, hogy nem szívesen adok elsőbbséget a gyalogosnak, mert Trabanttal nem könnyű se megállni, se elindulni, éppen ezért gyalogosként se várom el, hogy más megálljon. Azt pedig kifejezetten rühellem, ha én vagyok az utolsó autó a sorban és mégis lelép elém a gyalog. Ugyanez vonatkozik a megállóból elinduló autóbuszra is. Ebben különösen a Bakony Volán veszprémi járatainak sofőrei járnak élen a duplahuszas buszaikkal (20 éves és max. sebessége 20 km/h).

Bölény töprengett.

ellenzék Creative Commons License 1998.10.08 0 0 25
Konstruktív 2.

Miért nem marad mindegyikőtök otthon, akkor
talán végre nem tötyögnétek előttem 50-nel,
mellesleg sokkal balesetveszélyesebb örökké
a km órát bámulni, nehogy véletlenül is megszegjétek a szabályokat...esküszöm, ekkora
birkanyájat rég láttam...ehh

athos Creative Commons License 1998.10.08 0 0 24
Konstruktív javaslat (copy-paste),

Angliában (Londonban?) kitalálták, hogy a városi buszokra kamerát szereltek előre-hátra. Megy a busz a buszsávban, kamera jáccik, amelyik autó képe megjelenik a kamerán (vagyis a buszsávban közlekedik), már küldik is a csekket. Gondolom, azóta egy kicsit gyorsabb a tömegközlekedésük. Csak hát egy kis pénzbe kerül a rendszer.
Egyébként szerintem nem az autótól lesznek általában agresszívebbek az emberek. Csak ot jobban láccik, jobban kiélheti magát. A villamossal nehéz záróvonalon előzni! :-) Aki meg elég inteligens és előzékeny, át szokta adni a helyét a buszon, az a gyalogost is átengedi SZVSZ.
Üdv

eomer Creative Commons License 1998.10.08 0 0 23
No, akkor egy kis konstruktivitás:

Én bizonyos szabálysértések büntetési tételének drasztikus emelésében látnám a megoldást. Hogy mikre gondolok?

A párhuzamos közlekedés szabályainak megsértésére, a kereszetződésben való bennragadásra, elsőbbség meg nem adására, stb.

És azonnal büntetnék. Ott, helyben. Valaki bennragad a kereszteződésben, azt azonnal félre állítanám, elvenném a jogosítványát, stb. Rögtön meggondolná az ember, hogy hogyan vezet. Gyanítom, hogy a német közlekedési morál sem önmagától alakult ki. Igen erőteljes ösztönzések lehettek ...

Érdekes volt pl., hogy a mikor a zsúfolt autópályán a szakadt zsigulival előzni akartam egy kamiont, ahogy kiraktam az irányjelzőt, az első autó lassított és beengedett a belső sávba ... Nézzétek meg a magyar autópályákat :-(

FreeC. Creative Commons License 1998.10.08 0 0 22
Az is vicces(?), amikor a belsô sávban megy az ember 70-80 körül (ahol lehet), és egyszercsak egy tombolás (tombolán nyerte a jogsiját) sávot vált a külsôbôl úgy 40-el.

Szerintem nem magyarázták el neki, hogy azok a kis tükrök nem a pipere kellékei...

Azonfelül, ha nem tudok lelassítani, még engem kapnak el, hátulról jövök, én vagyok a hibás...

hc Creative Commons License 1998.10.08 0 0 21
Nem vagyok az a mintaautós tipus, de soxor égnek áll a hajam a többiektől. Reggelente törhetném össze az autómat, mert a piros lámpát sem tartják be és a lakótelep alján mindig jön még egy-két autó, amikor már nekem zöld van. Szerencsére hosszú sor áll, így nem tudok lendületből érkezni.
A belvárosi keskeny kereszteződésekben viszont életveszélyesek a gyalogosok. Általában rá se bagóznak a lámpára és próbálj valamit csinálni, amikor odalépsz, hogy a rövid zöldön még átérj és a két parkoló teherautó (szintén rendszeres szabálytalanság) mögül eléd tolnak egy babakocsit!!! (megusztuk...)
A másik kedvencem a pirosba bedugult autók által képzett fél várost megbénitó dugók (Bajcsy, Andrássy sarok, Astoria).
Nomeg a Muki Laudák, akik arra büszkék, hogy ötödikre sikerült átmenniük a vizsgán. Én nekik jogsi helyett olyan papirt adnék, hogy nem hogy volán mögé, hanem az anyósülésre sem ülhetnének!!
Szintén mazsolaszakon végzett kedvenceim akik a jogositványukban szereplő B-t a 'belső sávnak' értelmezik és ott repesztenek hajmeresztő 40-es tempóval (Budaörsi út, stb.)
hc
tec1 Creative Commons License 1998.10.08 0 0 20
matahari!

A gyalogosok átengedése a zebrán egy nagyon veszélyes és megfontolandó dolog! Annak az autósnak nagy a felelőssége aki megáll és "lecsalja" a gyalogost az úttestre. Ha előttem akarnak átmenni, én minden esetben nézni szoktam a tükröket, hogy a másik sávban nem jön-e valaki gyorsan? ilyenkor inkább nem adok elsőbbséget a gyalogosnak, mert a járdán nagyobb biztonságban van mint a felezővonalon.
Szemtanúja voltam olyan balesetnek amikor az Alkotás úton két tgk vezető egymás mellett állva a Sportkórház előtti zebrán átengedett három gyalogost, mikor nekünk már zöld volt. A jobb szélső sávban érkezett egy autó (szerencsére csak kb 50-el) és elütötte őket. A teherautók természetesen tovább mentek. pár hónap múlva a rendőrségen tanúként halgattak ki, ahol a vizsgáló közölte velem, hogy a vezetőnek számítani kellett volna a gyalogosokra!!!! (Csak azt nem tudom, hogy zöld lámpánál miért?)
Ha a két teherautó nem engedi át a gyalogosokat, ők nyugodtan a sínen megvárhatták volna a következő zöldet!

Matahari Creative Commons License 1998.10.08 0 0 19
FreeC.

Igen. Ismerős, rendkivül felháborító és életveszélyes dolog. Az egyik sávban megállnak, gyalogos indul, a másikban nem,
gyalogos visszaugrik. Én láttam már ilyen táncoló gyalogost. Rettenetes látvány volt.
A KRESZ-ben azt hiszem elsőnek azt tanultan meg, hogy ha az egyik sávban a zebra előtt megáll egy autó, akkor A MÁSIK SÁVBAN NEM SZABAD NAGY GÁZZAL GYORSAN ELHAJTANI, minden esetben meg kell állni.
Nemrégen azért ütöttek el Budafokon egy gyereket, mert a 3-as busz megállt a gyalogosoknak, viszont a másik sávban az autós ugy gondolta, hogy Ő még el tud menni addig, amig az Ő sávjába érnek a gyalogosok,
csakhogy egy gyerek elkezdett szaladni amikor a busz megállt. A gyerek pont találkozott az autóval!! amelyik a másik sávban még el akart húzni.
Az autó felőli járdáról senki nem lépett le mivel látták, hogy az autó nagy sebességgel jön és egyértelmüen nem akar megállni.
Viszont a szaladó gyereket az autos nem láthatta a busztól. Igy csak a gyereken túl tudott megállni.

Utas2 Creative Commons License 1998.10.08 0 0 18
A német közlekedési kultúrát tanítani lehetne, de valószínűleg ott is nagy lehet a gőz, mert sokan közülük itt úgy vezetnek, mint az állat.

Egyébiránt még a Rákosi korszakban az volt a szabály, hogy amikor elütöttek egy gyalogost, mindegy milyen körülmények között, de a vezető volt a hibás...

Vannak olyan országok (skandinávról tudok), ahol egyes szakaszokon kilóméterenként oszlopokat állítottak fel, rajtuk dobozzal. Nomármost, ezekbe váltakozva helyeznek ki trafit. Így az autós soha nem tudja, hogy éppen melyikben van, de az egész úton betartja a sebességet.

Erkélyről szoktam sasolni az Üllői úton a trafit, életveszély, amilyen tempóban egyesek nyomják, aztán meg padlófék...

FreeC. Creative Commons License 1998.10.08 0 0 17
Kedves Jozsó!
Todom, nem lehet betartani ami a szabály (én sem mindig tartom), csak a miheztartás végett...
Én pl. nem állok meg, ha utánam senki, vagy csak kevés autó jön, így a gyalogos rövidesen szabadon átmehet, viszont ha már lelépett a járdáról,- volt olyan bátor-, akkor megállok, és általában akkor is, ha hosszú kocsisor van mögöttem, és látszik, hogy jó ideje már nem állt meg senki.

Egyébként ami nagyon bosszant (sok baleset volt már hasonló esetbôl), hogy én megállok, de a másik sávban ezzel nem törôdnek, mennek tovább, volt, hogy kielôztek(!).
Életveszélyes!

Bölikukac Creative Commons License 1998.10.08 0 0 16
Féktémában:
Olvastam egy-két éve egy viszonylag korrekt (átvett) cikket egy magyar autósújságban, A részletekre nem emlékszem, rengeteg (n>10) amúgy kiváló autót (féket) teszteltek erős hegyi terheléssel, végkövetkeztetés: egyedül a Porsche maradt talpon (Brembo fékek, lásd F1!), volt olyan autó (valami LandRover asszem) ami gyorsult is, ha fékeztek vele :-). A saját autómmal most jöttem le a Großglockner Hochalpenstraßéról, a végén már éreztem, hogy csökken a fékhatás, pedig azt hittem, hogy alig fékezek, végig 2-esben motorfékkel jöttem 30-cal, tájnézésileg. 10 éve ugyanott leugrott a vadiúj fékbetétem a vasárol (skoda120). Szóval van ilyen.
Matahari Creative Commons License 1998.10.08 0 0 15
Jozsó

reggel 7-kor lehet jönni elütni a Városház téren az OTP-nél.

Matahari Creative Commons License 1998.10.08 0 0 14
Egry István,

tökéletesen igazad van. Már egészen kicsi korban el kellene kezdeni a KRESZ-t tanítani.
A másik:
még nem hallottam hogy egy gyalogos halálra gázolt egy autót.

A kulturált közlekedést a gyalogosnak és az autósnak is be kell tartani.
De! a védtelenebb a gyalogos.

Matahari Creative Commons License 1998.10.08 0 0 13
Robicsek!

A szerelőtől hoztam a kocsit. (karosszériás)
A szerelő véletlenül megsértette a fékfolyadék vezetéket és szép lassan elfolyt a fékolaj, igy jár az aki nem elég figyelmesen nézi át az autót amikor a szerelőtől elhozza (keleti kocsi).
Meg is halhattam volna, de ez a szerelőket szerintem nem igazán izgatja.
És ime megint az embereknél és az ő felelősségüknél (felelőtlenségüknél)vagyunk.

Piszkos Fred Creative Commons License 1998.10.08 0 0 12
robicsek: Hát, nem tudom te milyen autót vezetsz, de én tudnék olyan típust említeni, ahol a fék hajlamos menet közben is elromlani. Velem hegyi szerpentinen esett meg a dolog Wartburggal. Pedig előtte volt átvizsgálás meg minden. Csak a hegyi szerpentin kifárasztotta a féket.
Más: Megyek hegyen, tábla veszélyes útkanyar 20. Rögtön lelassítok, mögötte egy alig észrevehető kanyar, 50-el is biztonságosan be lehet venni. Következő kanyar előtt ugyanez a tábla, ott már csak 30 körülig lassít az ember, de azt is fölöslegesen, mert ez a kanyar is enyhe. Aztán egy újabb kanyar, ami előtt se veszélyes kanyar, se sebességkorlátozás, és majdnem felkenődtem a korlátra, mert AZ a kanyar valóban 20-as volt. Na ott pl. szerintem az is kevésbé lenne balesetveszélyes, ha sehova nem tettek volna táblát. (Zemplén, kb 5 éve, a pontos helyre már nem emlékszem.)
Jozsó Creative Commons License 1998.10.08 0 0 11
Kedves Matahari!
3/4 6-kor mentem Nagytétény felé és egy szem gyalogost sem láttam, igaz még mindig nem árultad el, hogy konkrétan melyik zebrára gondolsz (van 3 vagy 4 is a Városház téren).

Kedves FreeC.!
Írod, hogy mikor van elsőbsége a gyalogosnak. Nos, akkor tartsd be ezeket a szabályokat és jussál el a Fehérvári úton a Skálától a Bartók B. útig a Körtéren keresztül. Azt hiszem kicsit át fogod értékelni a véleményedet.

Kedves robicsek!
Fehérváron azért van 50-es tábla, mivel ott a szoc. alatt nagyon sok nagy gyár volt, és munka után túdult ki a rengeteg ember, át az úttesten a buszmegállóhoz. Nos, a gyárak megszüntek, a táblák maradtak. Máskülönben ott gyakran van trafipax.

Jozsó

Matahari Creative Commons License 1998.10.08 0 0 10
Idáig csak eseteket irtunk le és panaszkodtunk.

Konstruktiv javaslatokat várok !!!

Matahari Creative Commons License 1998.10.08 0 0 9
FreeC.

Én nem várom el az autósoktól, hogy tudják azt, hogy már onnantól elsőbbsége van a gyalogosnak amikor a járdaszegélyhez ér.
De könyörgöm amikor már lelép a gyalogos a járdáról és a ZEBRÁN áll meg, - hátha végre észreveszi egy autós, hogy nem csak nézelődni akar a járdaszélen, hanem át szeretne menni,-
akkor, és legalább akkor, vegyék észre és engedjék át a gyalogosokat és ne röhögjenek a képükbe, miközben elhajtanak előtte!
Rendkivül idegesek az emberek, mindenki rohan, az autós előz, mert az az egy (l) perc
amivel előbb van, rendkivül fontos, bár lehet, hogy soha nem ér oda, ahova siet és esetleg még más is meghal az ő nagy sietsége miatt.
Szóval az biztos hogy bennünk emberekben van
a nagy hiba. Ameddig hiányzik belőlünk a tolerancia, a türelem, megértés a másik emberrel szemben, és ameddig nem tanulunk meg egymásra és magunkra vigyázni, addig bizony keményen be kellene tartatni a szabályokat.
Németországban tapasztaltam, hogy igenis meg lehet tanítani az embereket közlekedni, amikor komoly dugó jött létre amiatt, hogy én megálltam a járdaszélen és magyar szokás szerint meg akartam várni amig elmennek az autók. Csakhogy nem mentek, megálltak és türelmesen vártak amig rájöttem, hogy ITT NEKEM ELSÖBBSÉGET ADTAK ÉS ARRA VÁRNAK AZ AUTÓSOK HOGY ÉN VÉGRE ÁTSÉTÁLJAK A ZEBRÁN.
Teljesen elámultam, ilyen létezik! Pedig az autópályákon úgy mennek mint az őrültek, de megtanították valamilyen módszerrel nekik, hogy a városban a gyalogosoknak van elsőbbsége, főleg a zebránál.
Én többek között azért nem járok a munkahelyemre kocsival, mert ugyan annyi idő alatt érek be, mint villamossal és legalább én nem szennyezem feleslegesen a levegőt.
Egyébként a 70-es, M7-es uton elég sokat járok és időnként égnek áll a hajam, ahogyan vezetnek az emberek. Záróvonal nem létezik.
Sebességkorlátozás figyelmen kivül hagyva.
A másik leszorítása az utról sport.
Ha valaki udvarias, azt nem tartják normálisnak. Ha nem tartanám be a defenziv vezetés alapszabályait már rég nem élnék.
Nagyon sokszor nekem kell lehúzodni, vigyázni, hogy mások agressziv vezetése ne okozzon komoly balesetet.
Az udvariasság nem szerepel az legtöbb autós szótárában.
Miért ?

robicsek Creative Commons License 1998.10.08 0 0 8
no, megint nekem való topic.

IMHO az értelmes szabályokat az emberek betartják.
Pl. Budaörsi út befele. Pár éve rakták ki a 70-es táblát. Azelőtt is kb ennyi volt az utazósebessége mindenkinek, most is.
Másik pl. - lámpa nappal. Ez is hasznos, és betartják.

Két rossz példa: mi a különbség a Petőfi meg a Lágymányosi híd között, hogy itt 50 ott meg 70?? Fehérvárról két kifelé vezető út: a Shell kútnál kiváló minőségű négysávos út 50, a másik, sokkal rosszabb csak kétsávos, teherautókkal tele útnál meg 70 !!!

Egyszerűen a sok értelmetlen korlátozás az oka annak, hogy az értelmeset se tartjuk be.
Ha tíz sebességkorlátozó táblából 8 felesleges, akkor sajna a maradék kettőnél is azt hiszi az ember. A németeknél fordított az arány.

Más: menetközben nem romlik el a fék csak úgy. Olyan nincs. Mikor volt az a kocsi szervizben előtte???

Egri Istvan Creative Commons License 1998.10.08 0 0 7

Nem kene mindig csak az autosokat hibaztatni.Egynehany gyalogosnak es kerekparosnak sem artana atolvasni a KRESZT.
Söt ha lehetne mar altalanos iskolaban elkene kezdeni a minimalis ismeretek tanitasat.
Nem feltetlenül a szabajok bemagoltatasara gondolok , hanem az alapvetö tarsadalmi es közlekedesi moral megteremtesere.
Magyarorszagon nincs közlekedesi kultura.
Mindenki azt hiszi,hogy az utakat öneki epitettek.
Ez nem csak az autosra vonatkozik.
tec1 Creative Commons License 1998.10.08 0 0 6
Nekem a gyalogos-autós kapcsolatról mindig Németország jut eszembe. Ott Ha megállok a járda szélén általában az érkező autó megáll és átenged. Ennek oka lehet, hogy a németeknél már régóta használatban van egy kis könyvecske, ami majdnem minden szabálytalanságot felsorol és rötön leírja a büntetés mértékét. Ez sok vitát megelőz, valamint mindenki tudja mivel játszik. Példa: Kölnben tolatás közben befordult mögém egy autó, neki koccantam. Rendőr 5 percen belül a helyszínen. Könyvecske kinyit: "Hiba tolatáskor - 75 DEM". Kb 20 perc múlva mindenki ment a dolgára.
Visszatérve a gyalogosokhoz, valószínűleg a "kultúráltabb" országokban ha valaki gyalogost gázol, számíthat egy komoly kártérítési perre és esetleg egy életfogytig tartó kötelező életjáradék fizetésére. Ennek tudatában valószínűleg itt is másképp közlekednének.
A sebesség határ INDOKOLT helyen történő betartatására a legmegfelelőbb eszköz a telepített trafipax. Nem is kell állandóan működnie. Ismételem csak INDOKOLT helyeken.
moineau Creative Commons License 1998.10.08 0 0 5
Egyet értek azokkal akik azt szeretnék , hogy a szabŕlyok be legyenek tartva. Tényleg félélmetes, hogy ebben az orszŕgban mindenki maga akarja eldonteni mely szabŕlyok vonatkoznak rŕjuk és melyek nem. Nemrég a BKV-s topic vagy a trafipaxos, kitunoen szemlélteti ezt. Igaz , hogy sok értelmetlen szabŕly van a vilŕgon de egy csomo olyan szabŕly is amire szukség van. Ha mindenki egyénileg donti el melyiket tartja be és melyiket nem abbol tokéletes zurzavar lesz. Ez nem csak a kozlekedési szabŕlyokra vonatkozik sajnos de a tobbire is, mert azok sincsenek betartva. Elismerem, hogy konnyebb szovegelni mint megcsinŕlni, nekem sem mindig sikerul de igyekszem.
FreeC. Creative Commons License 1998.10.08 0 0 4
Matahari!
A gyalogosnak onnantól van elsôbbsége, amikor zebránál átkelési szándékát jelezve a járdaszegélyhez ér. Akkor már RÉG elônye van, mikor lelép!

Napokban fordult elô, hogy egy autós (vmi fiatal kigyúrt barom) rádudált egy öreg nénire a zebrán. Ez velem is elôfordult, odamentem az archoz és kérdôn néztem rá; ha nincs mellette a barátnôje, hogy visszafogja, szerintem kiszáll és megver. (csak szállt volna ki...)
Szerintem alapvetôen a türelem hiányzik sokakból, ezen kéne változtatni.
Ide tartozik, hogy a múltkor a Clark Ádám térnél (híresen ideges hely) én álltam meg egy néni és unokája elôtt akik már a két sáv közötti részen ácsorogtak a zebrán. Mögöttem egy srác jött motorral. Nem fékeztem hirtelen, de a motoros elesett. A tükörbe néztem, láttam, hogy nincs baja, felállította a motorját és visszaült. A járdán többen nevettek... Ezekután bekapcsolta fényszóróját és úgy jött végig mögöttem. (Be volt rágva, de mire??? Azért, mert szabály szerint -és udvariasságból- megálltam?)

Alapvetôen az a baj, hogy nagyon rövid idô alatt jelentôsen megnôtt az autósok száma, sokan lettünk, nem figyelünk egymásra.
Még nem volt idô normális vezetési kultúrának kialakulnia.
Nyugati országokban fokozatosan, már régóta fejlôdik ez a "tudomány" talán ott azért tudnak közlekedni.

Lehet, hogy a drasztikus fegyelmezés lenne a megoldás, de akkor felül kellene bírálni egy-két dolgot. A sebességekkel kapcsolatban, több helyen kéne engedélyezni a 70-es sebességet és egyebek. Naponta az Árpád-hídon járok át és nagyon idegesítô, amikor mindhárom sávban teherautók elôzgetik(!) egymást. Az tényleg idegesítô. Bár felébredek tôle az tény, kész kaland beérni a munkahelyemre.

Matahari Creative Commons License 1998.10.08 0 0 3
Jozsó!

Remélem nem Te akartál elütni reggel a zebrán a Városház téren. Mert ha igen!
Egyébként igazad van valóban nagyon sok fölösleges szabály van. De! Mindenki más szabályt talál fölöslegesnek. Ebből következik a közlekedési káosz.
A feleségednek igaza van, én már jártam úgy, hogy vezetés közben észrevettem, hogy rossz a fékem, kivert a hideg veriték, szerencsére nem lett baleset, mivel óvatosan vezetek és ráadásul a 70-es úton épp akkor nem volt nagy a forgalom.
Szóval én sem bízom abban, hogy majd az autós fékez, mert mi van ha nem tud, vagy nem vesz észre. Szóval a feleségednek igaza van.

Matahari Creative Commons License 1998.10.08 0 0 2
HJM!

Köszönöm a helyesírási segítséget.

De talán a témához is hozzá tudsz szólni.
Biztos van véleményed.?!

Jozsó Creative Commons License 1998.10.08 0 0 1
Hello,

Kedves Matahari!
Melyik zebránál nem engedlek én át téged? Ugyanis mindennap keresztül megyek Bfokon Skodával.
Véleményem szerint azért nem tartják (tartjuk) be a KRESZ-t, mert soxor teljesen értelmetlen tiltásokat tartalmaz. Pl. A Szerémi úton miért nincs 70-es tábla? Vagy próbált valaki már vidéki főúton 40-re lassítani egy jelzőőrrel biztosított vasuti átjárónál? Vagy útépítés után elfelejtik levenni a 30-as táblát. Komolytalan. És minél több ilyen atrocitással találkozol annál inkább érlelődik benned, hogy a többi szabály sem lehet túl komoly.
Máskülönben, hogy visszatérjek a Bfoki közlekedésre, eszembe sem jut, hogy pl. a Városház téren több mint 50-el surranjak keresztül.
Még egy érdekesség. Amikor gyalogos vagyok akkor én is úgy megyek át a zebrán, hogy jöjjenek csak az autók, én megyek, elsőbségem van, neki meg biztos jó a fékje. Ez az amit a vidékről ide származott feleségem még mindig nem tudott megtanulni. Ő mindig meg akarja várni még elmegy az összes autó :-)

Jozsó

HJM Creative Commons License 1998.10.08 0 0 0

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!