A váltózárat csak kiegészítőként gondoltam, mert írták többen is! Viszont ha nem "muszáj", nem fúratnám szét a középkonzolt! Persze, nem muszáj, csak ez is opció.
Az UV-gravírozás meg nem egy akkora összeg, hogy ne tudjam ráfordítani. Hogy elrettentő-e vagy sem, azt az adott tolvaj dönti el úgyis!
Nem lehúzás lenne ha megvalósul az érdemi része is.
Az egyik legolcsóbb és legegyszerűbb lopásvédelem lenne. Anno a cég ellátta volna az összes problémás határátkelőt UV lámpákkal és jó párat átadott volna ajándékba a rendőrségnek és NAV-nak is, csak tessék használni.
Sőt tovább megyek, ha van CASCO biztosításod és megtalálják a kocsid darabjait valami csoda és UV gravírozás okán, akkor a biztosítási káresemény teljesen más fordulatot vehet!
Kezdheted vakarni a fejed és felkészülni, hogy nem elég, hogy ellopták a kocsidat és bármilyen kártérítéssel buktál, még a térítetlen károdhoz egy nullát hozzáírhatsz, mert megtalálták a kasztnit kibelezve.
Ha az első kettő benne van, akkor a második kettő felesleges. Ezek már megelőzik a kocsi elvitelét.
De teljesen!
Ezen az UV gravírozáskor már párszor elgondolkoztam... Mi értelme?
Találtak már meg ezzel autót egyben és egészben, amiért érdemes volt rákölteni?
Ellenőrzi ezt valaki, valahol
Esetleg a vevő, aki bontott alkatrészt vásárol?
Vagy valaki azt feltételezi a tolvaj a kocsi ellopása előtt UV lámpával rohangál a parkolóban, vagy az udvarodon. Eztán meglátja és jujjogva másikat keres?
Vagy összeszarja magát, ha látja az UV gravírozásra vonatkozó matricát a kocsin?
Konkrétan arra voltam kiváncsi, hogy amivel behangolom hova rakjam. A mikrofont azt irja is hogy hova. Ez a papir nekem is megvan amugy, csak nem volt egyértelmű, hogy amivel behangolom belülre, vagy kivülre kell.
Nos, ha netán valaki hasonló választás elé kerül; effektív ugyanaz a kettő, az újabbnak (tehát a plus-nak) szélesebb az a rész amivel a zár-rész a kormányra kapcsolódik, r-go vastagabb kormányra is felszerelhető...
Viszont ezáltal ha pl. váltófül / tempomat / rádióvezérlő van a kormány mögött, az útba lehet a plusnak, oda régebbi még pont felfér.
Ha Te látsz roncsolást, akkor a nálad sokkal jobban hozzáértő rosszarcú is látja. És ez nem cél normális helyeken.
A kocsi rendszerébe pár helyen csatlakozni kell, megszakítani. A lényeg, hogy hol és milyen igényességgel. Ezt nem kevés, vagy sok jelzővel mérik.
A legkevesebb "roncsolással" a hit védelme jár, amikor hiszel benne, hogy a Te autód nem viszik el, vagy már annyira lecsökkent az autólopások száma...
Feleségem autója utcán fog állni napközben, forgalmas utca, és ha nagyon kell még a munkahelyéről is rálát az autóra, de mivel kulcs nélküli indítás van benne, ezért egy Autolok2000 kerülne bele, hogy legalább a kulcs jelét "lemásolva"/felerősítve ne az legyen hogy simán beül/elmegy vele valaki mintha a sajátja lenne.
A kérdés hogy van valami lényeges difi a régi és a plus Autolok2000 közt ? Látom hogy pár dologban más, de érdemesebb bármiért a plus-t venni ? Vagy a célnak megfelel a régi is..?
Bármennyire fura nem az a lényeg hogy az adott készüléknek mennyi tiltási pontja van hanem hogy az hogy van kialakítva!
Az ha a műszerfal alatt tiltja az önindítót, gyújtást illetve az üzemanyagot, nem egy hosszútávú biztonság. Három pont esetén, tiltásonként max. 1 perccel lehet számolni ezek kiiktatására.
De ha a készülék a motortérbe van beépítve és a tiltási pont is itt van kialakítva, akkor ehhez a hozzáférés minimum negyed óra - húsz perc, arról nem is beszélve hogy a motortér le is van zárva...
Rablásgátlásnál nincs értelme n+1 helyen megszakítani. Annak csak annyi a szerepe, hogy ne tudják messzire vinni a kocsit, ha járó motornál szerzik meg.
Feltételezve, hogy a menekülés lenne a cél, a tolvaj nem fogja keresni a megoldást, ha leáll az autó, hanem igyekszik eltűnni és minél messzebb kerülni a kocsitól, amit vélhetően keresnek.
Köszönöm a választ.
Rablásgátló terén vagyok még bizonytalan. Láttam, van ami 1, 2 illetve 3 ponton szakít. Utóbbi pl a Rhino. Viszont, van olyan magyar termék, ami egyik legfejlettebbnek hirdeti magát, de csak egy ponton szakít. De ehhez van mobil app is. Mi a jobb? Pl. Rhino (3 pont) vs magyar termék (1 pont)? A mobil app kevéssé izgat, kényelmileg biztos jobb, de a biztonság jobban izgat. Éjszaka a mobilom általában ki van kapcsolva, így kommunikálni úgysem nagyon tudna...
Ilyen eszköz esetén mi legyen az elsődleges szempont?
Lehet az is cél hogy a jármű motorterét ne fosszák ki, de tudomásom ez szerint nem jellemző. Inkább a katalizátortol szabadítják meg a járműveket de ez ellen meg nem tudsz mit csinálni. A motortérzár célja inkább a motortérbe lévő védelmi eszközök védelme. Irtad a váltózárat indításgátlót.. Az indításgátló ha motortérbe kerül és ott is blokkol akkor az mellett már hasznos a motortérzár és akkor lehet gondolkozni a váltózáron. A sorrend nem megfordítható!
Kia Rio 2019. Amire nekem kellene, hogy ne belezzék ki a kocsit éjszaka. Váltó áron és rablásgátlón, OBD tiltáson gondolkodom még. Riasztó nem, mert látom, hogy a kutyát nem érdekli, ha szól.