Meg tudja valaki mondani nekem, hogy 2005-ös Corolla (4ZZ-FE 1.4 benzinmotorral), illetve 2018-as Auris (1ZR-FAE 1.6 benzimotorral) autókban van-e EGR-szelep?
Check Engine, sárgatengeralattjáró, húzzálgyorsanszervizbe, ki hogy hívja. A menetrend hibakódkiolvasása, értelmezése, megfelelő javítómetódus végrehajtása.
Sziasztok kedves márkatársak! Érdeklődök! 1ZZ-FE Celica motoron milyen átépítést kell csinálni, ha azt Avensisbe akarom beépíteni? A felfogatással nincs gondom, hanem a hengerfejjel. A Celicában ugyanez a motor 143 LE-t teljesít 6400 fordulaton, míg az Avensisben "csak" 129 LE-t 6000 fordulaton. Úgy tudom hogy a vezérmű tengely mind a kettő kialakítása, a bütyökprofil, és a nyitási, valamint a zárási idők mások a két motorban. Van ezzel valakinek tapasztalata? Válaszaitokat előre is köszönöm!
Őszintén,nem tudom.Sosem tettem ilyenbe utángyártottat,így nincs vele tapasztalatom.Elvileg a Febi-nek jónak kell lennie,de ne a legaljából válogass,ha másikat választasz. :)
Igen,lehet cserélni, a vezérműfedél hátuljába van becsavarozva 2 kis anyával,tőcsavarokon.
Fontos,hogy ami be lesz szerelve,a gumigyűrűje új legyen,mert ott szokta engedni az olajat,és ,,összeakasztott" állapotban legyen becsavarozva a helyére,majd ha megvan,a motor kézi forgatásával (a járásával megegyező irányban) hallani lehet,hogy kienged a feszítő,utána már indítható. 10 perc alatt ki lehet cserélni,nyilván aki már látott ilyet.
Frinyitől szeretném kérdezni. 2002-s évjáratú Toyota Corolla benzines 97 LE autom van, láncfeszítő patront szeretnénk cserélni, mert indításkor visszaenged. Lehet- e motor megbontás nélkül cserélni?
Kormánymű-felújítás 150-180 ezer ft magassága összeg normál hidraulikus-szervós verdáknál. Én most kaptam egy 115eft+áfás árajánlatot, a cégnek raktáron van felújított az enyémből. Futár hozza az újat, a régit le kell adni neki. Mire jön a futár, addigra ki kell szereltetni a régit és becsomagolni. Ilyenkor kell kormányösszekötőket, gumiharangot is cserélni, van cég, ahol ez a csomag része. Végül futómű-állítás.
2006-os RAV4 2,2-es elől valami kopog, de lehet ha hátul is. Az ilyen olyan stabilizátorokat jól megfeszegettük, 2-2-t ki is cseréltünk elöl-hátul, mást nem kaptunk. A kormányoszlopnál viszont van egy lötyögés szar úton, a kárpit alá benézve látszik is ahol átmegy a padlólemezen. A kormánymű a hunyó, legalábbis az egyik szinte biztosan. Ezeket szokták felújítani vagy kukázni kell vagy mi a megoldás? Elég nagy melónak tűnik kiszedni s visszarakni vagy az újat vagy a felújítottat.
Ja, még annyit, hogy korábban is tapasztaltam ezt a jelenséget, de csak szórványosan, ritkán. Most viszont állandósult a helyzet. Valami fokozatosan megy benne tönkre... :)
Nezd meg, hogy ebbe a csobe botlottal e bele. ha igen, helyre kell rakni. Ha nem, akkor viszont meg kell keresni a forrast. Bar amennyire emlekszem, eleg zart az a kornyek, csak a kabelkoteg atvezetese van, de az nagyon zart.
Sziasztok! 2018-as Auris, kint állt a placcon tegnap az esőben, és ma reggel látom, hogy JE lábtérben kicsi víz megállt a gumiszőnyegen. Elindulok, erre elkezd valami csöpögni a kesztyűtartó alól. Megnézem a kesztyűtartó alján a valami elég lazán van felfogatva, abból csöpögött ki, de nem sok, menet közben, ahogy a lábtérbe irányítottam a levegőt, meg is száradt. Ezmiez?
Ha tényleg ez az oka, akkor nekem minden 100 km-en 1.5 literrel égeti ki, ami szerintem irreálisan magas, figyelembe véve, hogy teljesen rendben volt az emissziós szintje a legutóbbi műszakin.
Más: gombnyomásra elektromosan be-ki tudja hajtani a tükröket, ami jó, de lehetne jobb is. Lehet valahogy egyszerűen programozni, hogy a kocsi bezárásakor hajtsa vissza a tükröt és hajtsa ki, amikor megint kizárom?
A kettő közül nem tudom melyik,akarták,vagy nem tudták,fogalmam sincsen,mindenesetre anno a gyári továbbképzésen ezt mondták,hogy a fogyasztásra ez a válasz,ha az ügyfél kérdezi. :)
Nyilván nézi azt is az ECU,de a fogyasztásmérésbe nem kalkulálja bele.Amúgy az csak ON/OFF kapcsolással működik,és fix nyomáson,ellentétben a porlasztókkal. Hogy miért nem tudták ezt belekalkulálni,azt a gyártótól kellene megkérdezni.
az o.k., hogy külön befi, nem a hengerbe, másik elem, de annak nem lenne ismert a jelleggörbeje az ECU számára ? akkor mi alapjan vezérli ki / szabályozza az idötartamot es az avval ~ arányos mennyiseget (mert a höfejlödeshez az egy eleg jo es kontrollalhato dolog [csak lenne ??]) ? csak "úgy", aztan meg delta_T alapján ??
Mivel ezek nem utóbefecskendezéssel végzik el a kipufogógáz hőmérsékletének emelését,hanem egy külön kipufogóinjektorral,így a normál befecskendezőfúvókákkal csak a motor működéséhez megfelelő fúvókanyitást figyelik/vezérlik-legyen az akár többszörös pilot befecskendezés-ezért nem tudja figyelembevenni a fogyasztás kiszámolásához a DPF utánégetéshez elhasznált többlet üzemanyagot.Amit lát,és kalkulálhat,az a tankban lévő visszamaradt üzemanyagmennyiség.De az sosem lesz decire pontos.
Ha az ECU-ban nem lenne beleírva a bizonyos üzemállapotokhoz,és terheléshez megfelelő befecskendezési mennyiség,akkor nyilván nem is működne a motor,de én nem igen ezt mondtam. :)
Ez függ attól,mikori évjárat is,és esetleg külföldről behozott.Nálunk nem voltak DPF-el ellátva még,de ami külföldről érkezett,azokban benne volt,gondolom ott más volt a környezetvédelmi előírás,vagy nem tudom.Amit németből hozogattak,azokban benne volt,a magyarban pedig nem,ez a lényeg.
Egy chip tuningos ki tudja írni,de akkor viszont a szűrőt is ki kell ütni belőle.Ezt csak a legvégső esetben csinálnám,amíg nincs hiba vele,nem piszkálnám.Hivatalosan nem is volna szabad kiiktatni,de mindent lehet már.Hamarosan műszakin is nézik elvileg,hogy benne van e,ki van e írva,stb.Eddig is nézték,de most diaggal is fogják,úgy tudom.
"Abban van részecskeszűrő,a regenerálásához többlet gázolaj szükséges,amit a fed.comp. nem tud beleszámolni"
-> szerinted tenyleg nem tud ? (pl. mert az erre hasznalt injektor "fingerprint"-je, "injector map"-je nincs benne az ECU-ban ? ...kicsit gyanus pl. ekkor csak a delta_T alapjan adná a tüzelöanyagot, de "fogalma sem lenne mennyit")